wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 18 dec 2023, 00:11 Toch een beetje raar dat we met 2-0 winnen van Gent en dat er zo weinig positivisme is. Reden te meer omdat Gent dit jaar toch een goed draaiende ploeg heeft.
Ik denk vooral dat het te maken heeft met het feit dat het qua spelniveau geen fameuze topper was (maar ook geen echt slechte), en dat we de tweede helft teveel op cruise control hebben gespeeld en daarbij Gent soms teveel aan de bal hebben gelaten. In de gehele tweede helft, tegen 10 spelers hebben we ook met moeite een kans bij elkaar gevoetbald. Je kan een tegenstander ook uit de match houden door zelf de bal rond te spelen, ipv in de organisatie te gaan staan en de bal aan hen te laten. Dat laatste doen we trouwens iets te vaak naar mijn goesting de laatste tijd.

Klopt wel dat Gent een zeer goed seizoen speelt. Dit is nog maar hun tweede nederlaag in de competitie dit seizoen.

Wel blij met de drie punten, de prestaties van sommige spelers (Ordonez, Thiago, De Cuyper), en dat we bijna weer onder de mensen staan. Weliswaar nog een straat achter Union, maar dat geldt voor wel meerdere ploegen.

EDIT: Het Referee-departement, Stephanie Forde en Frank De Bleeckere, zullen weeral opkijken tegen deze maandag. Opnieuw een speeldag met controverse over scheidsrechterlijke beslissingen. :hide:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vind die stats wel leuk om te bekijken. Zinckernagel ontving de meeste progressieve passes, wat betekent dat hij zich vaak vrij liep in een aanvallende positie. Het vervolg is niet altijd wat het moet zijn, maar hij doet wél telkens opnieuw de inspanning en ziet het ook goed. Ik vermoed dan ook dat Deila daarnaar kijkt en hetzelfde vertrouwen heeft als bij Thiago. Zinckernagel is geen slechte voetballer, dus het zal er wel uitkomen.

Nogmaals een dikke pluim voor De Cuyper. Linksback, rechtsback - het doet er precies niet toe.

Én ook een dikke chapeau voor onze defensie. In de laatste 9 matchen (vanaf na Union) hebben we 1 penaltydoelpunt tegen gekregen. Gisteren was Gent niet slecht, maar ze hebben bijna geen enkele deftige kans bijeen gevoetbald - op die manier win je matchen. Nu nog tegen RWDM en vooral Union de goede prestatie doortrekken en dan ga ik met een heel goed gevoel de winterstop in.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Tevreden met de overwinning maar we zijn nog nergens. Als we nu nog 6 op 6 pakken dan kunnen we met een goed gevoel de winterstop in en dan kan er nog veel.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Match niet gezien. Opnieuw de 0 gehouden en gewonnen tegen Gent, meer moet dat niet zijn.
Nu nog minstens 4 op 6 halen de komende 2 matchen en wie weet volgt er nog versterking in de winterstop.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Sanders schreef: 18 dec 2023, 06:51
maartendr81 schreef: 18 dec 2023, 00:11 Toch een beetje raar dat we met 2-0 winnen van Gent en dat er zo weinig positivisme is. Reden te meer omdat Gent dit jaar toch een goed draaiende ploeg heeft.
Ik denk vooral dat het te maken heeft met het feit dat het qua spelniveau geen fameuze topper was (maar ook geen echt slechte), en dat we de tweede helft teveel op cruise control hebben gespeeld en daarbij Gent soms teveel aan de bal hebben gelaten. In de gehele tweede helft, tegen 10 spelers hebben we ook met moeite een kans bij elkaar gevoetbald. Je kan een tegenstander ook uit de match houden door zelf de bal rond te spelen, ipv in de organisatie te gaan staan en de bal aan hen te laten. Dat laatste doen we trouwens iets te vaak naar mijn goesting de laatste tijd.

Klopt wel dat Gent een zeer goed seizoen speelt. Dit is nog maar hun tweede nederlaag in de competitie dit seizoen.

Wel blij met de drie punten, de prestaties van sommige spelers (Ordonez, Thiago, De Cuyper), en dat we bijna weer onder de mensen staan. Weliswaar nog een straat achter Union, maar dat geldt voor wel meerdere ploegen.

EDIT: Het Referee-departement, Stephanie Forde en Frank De Bleeckere, zullen weeral opkijken tegen deze maandag. Opnieuw een speeldag met controverse over scheidsrechterlijke beslissingen. :hide:
Je hebt zeker een valabel punt. Echter vraag ik mij soms af of de lat niet vaak te hoog wordt gelegd. Ik kan mij herinneren dat, voor de 5 vette jaren, we gewoon zeer content waren als we een topper wonnen. Ongeachte geleverde spel. Meer zelfs. Toppers waren vaak niet de mooiste wedstrijden om naar te kijken.
Nu dat neemt niet weg dat we in de 2de helft geen sterke indruk meer hebben nagelaten. Maar persoonlijk vind ik het ook een kunst om bij 2-0 een wedstrijd dood te maken en zeker te zijn van de drie punten (zeker nu ze zo broodnodig zijn). Ik ging ook mee in de vibe voor een derde goal maar als dit tot resultaat heeft dat er in minuut 65 een tegengoal op counter valt. En hierdoor nog 25 minuten stress is…. Liever dan zoals gisteren. 😉
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 18 dec 2023, 12:41
Sanders schreef: 18 dec 2023, 06:51
maartendr81 schreef: 18 dec 2023, 00:11 Toch een beetje raar dat we met 2-0 winnen van Gent en dat er zo weinig positivisme is. Reden te meer omdat Gent dit jaar toch een goed draaiende ploeg heeft.
Ik denk vooral dat het te maken heeft met het feit dat het qua spelniveau geen fameuze topper was (maar ook geen echt slechte), en dat we de tweede helft teveel op cruise control hebben gespeeld en daarbij Gent soms teveel aan de bal hebben gelaten. In de gehele tweede helft, tegen 10 spelers hebben we ook met moeite een kans bij elkaar gevoetbald. Je kan een tegenstander ook uit de match houden door zelf de bal rond te spelen, ipv in de organisatie te gaan staan en de bal aan hen te laten. Dat laatste doen we trouwens iets te vaak naar mijn goesting de laatste tijd.

Klopt wel dat Gent een zeer goed seizoen speelt. Dit is nog maar hun tweede nederlaag in de competitie dit seizoen.

Wel blij met de drie punten, de prestaties van sommige spelers (Ordonez, Thiago, De Cuyper), en dat we bijna weer onder de mensen staan. Weliswaar nog een straat achter Union, maar dat geldt voor wel meerdere ploegen.

EDIT: Het Referee-departement, Stephanie Forde en Frank De Bleeckere, zullen weeral opkijken tegen deze maandag. Opnieuw een speeldag met controverse over scheidsrechterlijke beslissingen. :hide:
Je hebt zeker een valabel punt. Echter vraag ik mij soms af of de lat niet vaak te hoog wordt gelegd. Ik kan mij herinneren dat, voor de 5 vette jaren, we gewoon zeer content waren als we een topper wonnen. Ongeachte geleverde spel. Meer zelfs. Toppers waren vaak niet de mooiste wedstrijden om naar te kijken.
Nu dat neemt niet weg dat we in de 2de helft geen sterke indruk meer hebben nagelaten. Maar persoonlijk vind ik het ook een kunst om bij 2-0 een wedstrijd dood te maken en zeker te zijn van de drie punten (zeker nu ze zo broodnodig zijn). Ik ging ook mee in de vibe voor een derde goal maar als dit tot resultaat heeft dat er in minuut 65 een tegengoal op counter valt. En hierdoor nog 25 minuten stress is…. Liever dan zoals gisteren. 😉
Het klopt dat we +/- 7 jaar geleden tevreden waren met winst in toppers, ongeacht hoe het was. We hebben echter zelf de lat hoger gelegd.
Voor onze topjaren waren wij, Club Brugge, telkens de uitdager, de underdog. anderlecht, Standard, Genk en zelfs Gent waren de te kloppen ploegen.
Als je dan als underdog een topper aanvat, ook thuis, dan kan de manier waarop inderdaad weinig schelen. Want je wint van de te kloppen ploeg.
Nu hebben wij gedurende 5 jaar de lat zelf verhoogd. We hebben kwalitatief gezien, ook nog altijd een zeer sterke, misschien de beste kern van de JPL (zuiver kwalitatief in de breedte gezien). Het is dus niet dat we nu een topper moeten aanvangen met een achterlijn waarin Almebäck, Larsen en/of Stenman speelden, of met een middenveld met Jorgensen en Odjidja. In mijn ogen zijn onze huidige spelers capabel genoeg om een match vast te pakken en zelf het tempo te dicteren.

En uw punt is zeker ook valabel dat we in de huidige omstandigheden gewoon 3 punten moeten pakken. Het is een kunst om inderdaad de wedstrijd dood te maken op 2-0, maar dan liever met de bal in onze eigen ploeg dan door de bal aan de tegenstand te geven en te "gokken" op een gesloten organisatie waar de tegenstand niet doorkomt.
Ik krijg meer stress van mijn ploeg te zien terug kruipen, bal aan de tegenstander te laten (bewust) en vanuit de organisatie te gaan spelen. Ten eerste nodig je druk uit en ten tweede moet dan de bal maar eens goed vallen. Let wel, ik bedoel niet dat we die resterende tweede helft moesten blijven zoeken naar de 3-0 met het risico op de counter; maar eerder dat we met beredeneerd balbezit de match konden uittikken. Met een man meer de bal in de ploeg houden, de tegenstander laten lopen, hen wat in slaap wiegen en als de kans zich voordoet tegenprikken.
Maar Deila zal oordelen dat we niet in staat zijn om met counterpressie de bal terug te winnen, dus moet het gebeuren in groep.

Voor beide invalshoeken is er iets te zeggen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik zou eigenlijk graag eens onze pressing-stats zien, en zeker die van Zinck. Vind die niet meteen ergens terug, maar ben daar wel benieuwd naar. Kan misschien mee verklaren waarom Deila hem blijft opstellen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Naar mijn gevoel loopt hij redelijk veel, maar ik heb mijn twijfels over dat druk zetten. Werd gesproken van een goeie wedstrijd gisteren, maar ik heb mij toch veel geërgerd aan zijn eindeloos terug kappen en ongelukkige acties (uitglijden voor doel, 2x bal niet meenemen wanneer Thiago hem aflegt).
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Drukbezette is uiteraard wel iets dat collectief moet aangepakt worden. Het is geen kwestie van continue druk zetten, maar wel één van op de juiste moment! Ik weet dus. Ik weet dus niet of die statistieken een juist beeld geven.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

t4nd schreef: 18 dec 2023, 07:42Nogmaals een dikke pluim voor De Cuyper. Linksback, rechtsback - het doet er precies niet toe.
De Cuyper sowieso in de gaten houden. Brave jongen van Knokke kan volgende Ketelaere zijn, op zijn positie dan. Heeft alles om een klasbak te worden linksachter. Bjorn Meijer ook, we zijn verwend op linksachter. Ik vind Meijer beter defensief, De Cuyper is gevaarlijker, voorzetten.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik zie op dit moment liever MDC dan Meijer, maar op die positie hebben we inderdaad weelde. Ik acht de kans vrij klein dat Meijer hier volgend jaar nog rondloopt en dan zouden we twee backs (Sabbe en MDC) uit de eigen jeugd hebben :kwijl:
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Thiago heerser.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Mooie reeks bezig. Union thuis lijkt me wel must win om nog mee te doen voor titel. Nederlaag is allicht boeken toe. Benieuwd!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Momenteel staan we 14 punten achter op Union, vanavond is een must win, willen we nog meedoen voor de prijzen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar door de nederlaag van Antwerp kunnen we mits een overwinning een zaakje doen in het klassement.
Plaats reactie