wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 11 feb 2024, 08:57
IsO schreef: 10 feb 2024, 22:56 Vlotte overwinning zonder onze topschutter en zonder Hans. En terug 2 puntjes ingelopen op Union.
Gezien alle omstandigheden was dit inderdaad een vlotte overwinning.
We misten inderdaad heel wat spelers en er zaten wat jonkies op de bank.
Het was ook duidelijk dat het terrein aan het afzien is van de opeenvolging van matchen en van de overvloedige regenval de laatste weken/maanden. (Al is het nog geen veld zoals op Kortrijk bvb).

Soms vond ik ons echt abnormaal als los zand verdedigen, nonchalant de bal rondspelen en dom balverlies lijden.
Ik denk dat Spileers zijn zwakste match tot nog toe voor ons speelde. Die stak af en toe toch wel stoten uit.
Op sommige momenten leek het dat we het momentum opnieuw uit handen gingen geven aan de tegenstander (vooral net na de rust); maar gelukkig was dit een match tegen Eupen.

Voor zij die het belang van Vanaken overschatten: kijk naar de eerste minuten van de match en hoe moeilijk we het hebben om lijn te krijgen in ons spel.
Onderschatten ;)
helemaal mee eens trouwens.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Peter schreef: 11 feb 2024, 09:13 Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Geen idee of armen naast het lichaam van tel is in die fase.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

macfall schreef: 11 feb 2024, 11:59
Peter schreef: 11 feb 2024, 09:13 Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Geen idee of armen naast het lichaam van tel is in die fase.
Ik denk dat dat wel van tel is.
Op het ogenblik dat Mignolet zijn strafschopgebied verlaat, wordt hij veldspeler en gelden dus ook die regels.

Maar raakt hij de bal wel effectief met de hand ? Ik heb nog geen beeld gezien waarop dat duidelijk is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 11 feb 2024, 09:13 Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Ordonez stond bij NXT aan de aftrap.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Goed nieuws. Onyedika ook terug volgende week. Dan missen we enkel zinckernagel en vetlesen.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

vanGentmaarvoorClub schreef: 11 feb 2024, 13:00
macfall schreef: 11 feb 2024, 11:59
Peter schreef: 11 feb 2024, 09:13 Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Geen idee of armen naast het lichaam van tel is in die fase.
Ik denk dat dat wel van tel is.
Op het ogenblik dat Mignolet zijn strafschopgebied verlaat, wordt hij veldspeler en gelden dus ook die regels.

Maar raakt hij de bal wel effectief met de hand ? Ik heb nog geen beeld gezien waarop dat duidelijk is.
Ja lijkt me wel handspel maar de bal komt van zijn eigen lichaam.

Enfin soit, gele kaart en vrije trap tegen lijkt me op zijn plaats. Maar als scheids rood geeft, hoeft er niemand te mopperen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

macfall schreef: 12 feb 2024, 00:11
vanGentmaarvoorClub schreef: 11 feb 2024, 13:00
macfall schreef: 11 feb 2024, 11:59
Peter schreef: 11 feb 2024, 09:13 Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Geen idee of armen naast het lichaam van tel is in die fase.
Ik denk dat dat wel van tel is.
Op het ogenblik dat Mignolet zijn strafschopgebied verlaat, wordt hij veldspeler en gelden dus ook die regels.

Maar raakt hij de bal wel effectief met de hand ? Ik heb nog geen beeld gezien waarop dat duidelijk is.
Ja lijkt me wel handspel maar de bal komt van zijn eigen lichaam.

Enfin soit, gele kaart en vrije trap tegen lijkt me op zijn plaats. Maar als scheids rood geeft, hoeft er niemand te mopperen.
Ik vond het vooral frappant hoe makkelijk die speler van Eupen alleen voor doel kon gezet worden.
De verdediging slikte geen goals, maar had geen top avond.
Zoals reeds aangehaald, zal het komend weekend tegen Denkey een heel pak scherper moeten zijn achterin.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Blij dat we onze Conference League groep als eerste afgesloten hebben.
Dat zorgt ervoor dat we eens een volledige week voorbereiding hebben voor de volgende match. De derby tegen Cercle, een moeilijk te bespelen ploeg vol vertrouwen na hun overwinning gisteren.
Ook is er net dat tikkeltje meer rust voor onze kernspelers.

Of Onyedika al zal spelen zondag, zal afhangen van wanneer hij terug is en hoe het met zijn vermoeidheid gesteld is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

3 belangrijke weken nu. Cercle, anderlecht en Union. Tijd om in de toppers onze ambities waar te maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 12 feb 2024, 09:12 3 belangrijke weken nu. Cercle, anderlecht en Union. Tijd om in de toppers onze ambities waar te maken.
Klopt want totnogtoe behaalde Club weinig punten in de toppers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 12 feb 2024, 07:42 Blij dat we onze Conference League groep als eerste afgesloten hebben.
Dat zorgt ervoor dat we eens een volledige week voorbereiding hebben voor de volgende match. De derby tegen Cercle, een moeilijk te bespelen ploeg vol vertrouwen na hun overwinning gisteren.
Ook is er net dat tikkeltje meer rust voor onze kernspelers.

Of Onyedika al zal spelen zondag, zal afhangen van wanneer hij terug is en hoe het met zijn vermoeidheid gesteld is.
Zorgde er ook voor dat we 950.000 euro konden bijschrijven op de rekening (300k voor plaatsen, 650k als groepswinnaar).
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Peter schreef: 12 feb 2024, 09:12 3 belangrijke weken nu. Cercle, anderlecht en Union. Tijd om in de toppers onze ambities waar te maken.
zeg maar gerust 4 want Genk komt er nog na. En jammer genoeg gaan we haast 9/9 moeten halen uit die 3 comptetitiewedstrijden. Aangezien anderlecht enkel nog doenbare tegenstanders heeft (STVV, Eupen, RWDM en Kortrijk).
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Van der bruggen heeft weeral fout of 4 gemaakt zonder kaart te krijgen, arbitrage laat negatief voetbal steeds maar toe.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Thiago had het ons wel echt stuk makkelijker kunnen maken. Vreselijk lastig om tegen tegen dit cercle te spelen
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Hoe kinderachtig is dat weer verdedigd tussen 4 man
Plaats reactie