wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 26 feb 2024, 13:40 Als burgess ons nu nog niet gemotiveerd heeft zullen we het nooit meer worden.
'k vind dat nog wel grappig eigenlijk :mrgreen: 't is nie dat hij een Ramanneke doet eh
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 26 feb 2024, 17:15
Levi schreef: 26 feb 2024, 13:40 Als burgess ons nu nog niet gemotiveerd heeft zullen we het nooit meer worden.
'k vind dat nog wel grappig eigenlijk :mrgreen: 't is nie dat hij een Ramanneke doet eh
Zoiets kan je als coach wel gebruiken om je spelers extra op te naaien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 26 feb 2024, 17:21
IsO schreef: 26 feb 2024, 17:15
Levi schreef: 26 feb 2024, 13:40 Als burgess ons nu nog niet gemotiveerd heeft zullen we het nooit meer worden.
'k vind dat nog wel grappig eigenlijk :mrgreen: 't is nie dat hij een Ramanneke doet eh
Zoiets kan je als coach wel gebruiken om je spelers extra op te naaien.
Klopt. Zal af en toe wel een thin line worden ook denk ik. Ik verwacht een hele stevige cupmatch. Anderzijds is hij zelf geelgeschorst dacht ik? Of vergis ik me?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 26 feb 2024, 18:42
Levi schreef: 26 feb 2024, 17:21
IsO schreef: 26 feb 2024, 17:15
Levi schreef: 26 feb 2024, 13:40 Als burgess ons nu nog niet gemotiveerd heeft zullen we het nooit meer worden.
'k vind dat nog wel grappig eigenlijk :mrgreen: 't is nie dat hij een Ramanneke doet eh
Zoiets kan je als coach wel gebruiken om je spelers extra op te naaien.
Klopt. Zal af en toe wel een thin line worden ook denk ik. Ik verwacht een hele stevige cupmatch. Anderzijds is hij zelf geelgeschorst dacht ik? Of vergis ik me?
Het zal inderdaad een stevige match worden, maar ik denk niet dat ons spelers gemotiveerd worden door die foto.
Ook ik als supporter voel mij nu niet extra aangesproken, moet ik zeggen.
Ik categoriseer dit eerder onder banter (typisch Britse voetbalhumor van Burgess) en moet wel kunnen. Vind het wel geslaagd.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tactische analyse op HLN van Stephan Keygnaert:

Een goed artikel met een correcte analyse.
Riemer koos voor zijn drie spitsen dicht bij elkaar, met een wisselwerking tussen Hazard-Verschaeren en Stroeykens-Dreyer waardoor onze backs in B- dicht bij de centrale verdedigers moesten blijven om de onderlinge ruimte niet te groot te maken. Riemer gaf dan ook de vrijheid aan Sardella en Augustinsson om hoog te spelen, goed wetende dat Skov en Nusa niet happig zijn op defensief hard werken, als ze al terug keren. Op de eerste foto zie je Nusa bvb in niemandsland staan.
Jammer dat er geen beeld is van als wij in B+ zijn. Dan zou je zien dat anderlecht veel sneller, veel compacter stond in B-, zowel lateraal als verticaal.

En ze wijzen ook op de enige tactische aanpassing die Deila kent: van 4-3-3 naar 3-5-2...

Ik ga van Riemer geen tactisch genie maken, maar hij heeft gewoon logisch ingespeeld op onze zwaktes en zijn eigen sterktes proberen uitbuiten. Iets wat Deila zelden doet.
UITGELEGD. Hoe spookrijder Deila z’n hand overspeelde en anderlecht nog voor dolle ommekeer kon zorgen
Ronny Deila was zondagmiddag in de slotfase van de topper tegen anderlecht een spookrijder. Zijn collega Brian Riemer wisselde óók, maar zonder daarbij chaos te creëren voor zijn spelers. Wij leggen uit waarom de 1-2 an accident waiting to happen was. Deila — in zijn ambitie om alsnog de drie punten te pakken — overspeelde zijn hand.


Het is minuut 64 in Club Brugge-anderlecht, als Eleven Sports-commentator Peter Vandenbempt ietwat verveeld opmerkt: ‘Er is minder rust en precisie (…) ’t Is allemaal een beetje zoeken (…) Het eerste halfuur was het beste in deze topper.’
Club Brugge is — zoals zo vaak dit seizoen — na de 1-0 voorsprong overgeschakeld op controle en risicoloos voetbal.
Aan de zijlijn maakt Brian Riemer zich klaar om met Vázquez en Patris twee vervangingen door te voeren.

Net op dat moment zet Club Brugge ‘hun beste aanval van de tweede helft’ op, aldus co-commentator Franky Van der Elst. Een voorzet van Meijer wordt door Jutglà in de onderbuik van Vertonghen getrapt.
Het is minuut 75 als Vázquez en Patris respectievelijk Rits en Sardella aflossen. Riemer wijzigt daarbij de profielen op het veld, maar niét de veldbezetting…

Afbeelding

Screenshot 1 toont heel mooi aan hoe anderlecht — nog voor de ingrepen van Riemer — zondag in balbezit wilde spelen. Voorin staan drie spitsen kort bij elkaar: Hazard in de zone links, Dolberg centraal, en Dreyer in de zone rechts. De backs Augustinsson (links) en Sardella (rechts) staan hoog. Op het middenveld wordt een driehoek gevormd met de punt naar achter: eerst door Rits, Stroeykens, en Verschaeren, nadien — na de blessure voor Verschaeren — door Rits, Stroeykens, en Leoni. Volledig naar de filosofie van Riemer mogen de drie middenvelders elkaars positie overnemen. Op de foto staat Leoni in de punt van de driehoek, op andere momenten in de wedstrijd was dat Rits. Achterin zijn Debast en Vertonghen de twee redders in nood.
Het game-plan van Riemer was van bij de aftrap duidelijk offensief gericht.

Afbeelding

Screenshot 2 bewijst hoe de oorspronkelijke veldbezetting van anderlecht ook ná de wissels van Vázquez en Patris niét wijzigt. Voorin drie spitsen, maar nu loopt Dolberg in de zone links, Vázquez centraal, en Dreyer in de zone rechts. Augustinsson (links) en Patris (rechts) zijn de backs die hoog staan, en de driehoek op het middenveld wordt gevormd door Leoni, Stroeykens, en Hazard.
In se verandert er voor Ronny Deila en Club Brugge tactisch helemaal niets. Wél wijzigen de profielen bij paars-wit. Patris gaat als back nóg dieper dan Sardella, centraal voor doel kan Vázquez veel meer dan Dolberg aangespeeld worden door de lucht, en de driehoek op het middenveld is met types als Hazard, Stroeykens, en Leoni dynamischer en nóg aanvallender georiënteerd dan met Rits.

Het maakt dat Club aandachtiger moet zijn, maar de defensieve taken zouden dezelfde moeten blijven.
Anderzijds grijpt Riemer in zonder chaos te creëren voor zijn spelers. Hij doet geen gekke dingen, hij rekent op de optelsom van het offensieve DNA op het veld.
Luis Vázquez staat vier minuten tussen de lijnen als hij de 1-1 in doel kopt. Het is een doelpunt dat voor minstens de helft de verdienste is van Thorgan Hazard. Zijn loopbeweging in de vrije ruimte in de rug van Meijer is een staaltje spelintelligentie, zijn perfecte voorzet voor Vázquez is zuivere klasse. Met één loopactie ontregelt Hazard de hele defensieve organisatie van Club, waarna De Cuyper (1m82) het kopduel verliest van Vázquez (1m90).
De gelijkmaker hoeft dáár nog geen aanleiding te zijn om Ronny Deila de zwarte piet toe te schuiven. Te meer omdat Club Brugge best wel goed reageert op het doelpunt van anderlecht. Club neemt het initiatief, en Skov Olsen en Nusa krijgen goede schietkansen op 2-1.

“Club toch nog met een offensief”, klinkt het bij Vandenbempt.
Twee minuten voor het einde van de reguliere speeltijd wisselt Deila. Skoras en Barbera komen Nusa en Meijer aflossen. Niet alleen de timing is verrassend, omdat Club net opnieuw in een goede flow voetbalt, maar ook de aanpassing van de veldbezetting is daarbij opvallend, en zal de ondergang inluiden.
Blauw-zwart gaat in een 3-5-2 spelen. Met achterin De Cuyper in de zone links, Mechele centraal, en Spileers in de zone rechts. Skov Olsen (rechts) en Skoras (links) zijn de wingbacks, Balanta, Vetlesen en Vanaken vormen de driehoek op het middenveld, Jutglà en Barbera gaan naast elkaar spelen in de spits.
In de live-uitzending van Eleven Sports horen we Van der Elst veelzeggend opmerken: ‘Balanta vraagt of hij achterin of op het middenveld moet. Dat is niet helemaal duidelijk.’
Ronny Deila bracht zijn spelers in het slot van de wedstrijd onnodig in de war.

Afbeelding

De 1-2 is een omschakelingsmoment van anderlecht waarbij Augustinsson de ruimte ziet in de rug van Skov Olsen (screenshot 3), die té laat doorheeft wat de back van paars-wit zinnens is. Skov Olsen moet Augustinsson laten lopen.
Wat daarna gebeurt, is hallucinant. Club kan met zes (!) verdedigers in de eigen box niet beletten hoe drie aanvallers van anderlecht tot een doelpunt komen (screenshot 4).

Afbeelding

Van der Elst wijst naar Spileers: ‘Hij volgt enkel de bal. Hij kijkt niet links of rechts.’ Spileers heeft ook op geen enkel moment communicatie met Skov Olsen in zijn rug. Op zijn beurt heeft de Deen niet de defensieve reflex om Angulo te volgen. Andreas Skov Olsen — dié al niet geweldig in de wedstrijd zat — in de rol van wingback duwen, is sportieve harakiri plegen.
De 1-2 was van Brugse kant an accident waiting to happen. En mag op rekening worden geschreven van Ronny Deila, die onbegrijpelijk — in zijn ambitie om alsnog de drie punten te pakken — zijn hand overspeelde.
Brian Riemer, daarentegen, is dan misschien geen special one, hij was zondag tegen Club Brugge the logic one — en hij won.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Dat zijn veel woorden om te concluderen wat iedereen al even weet: Deila is tactisch volledig onbekwaam.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 27 feb 2024, 07:36 Dat zijn veel woorden om te concluderen wat iedereen al even weet: Deila is tactisch volledig onbekwaam.
Dit zijn inderdaad "veel woorden" maar het is een onderbouwde analyse met goede verduidelijkingen. Het kan aantonen waar het exact foutloopt.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Was schertsend, ik vind dat ook oprecht boeiend.

Edit: ik merk dat ik nogal zuur/negatief ben over Deila, de frustratie zit mij redelijk hoog. Ik snap niet dat we bij een trainer uitkomen die tactisch zo slecht is. Het plan is om die dan te ondersteunen door Rik de Mil. Die dan vertrekt....
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het bestuur en de sportieve leiding bij Club moet de handen in eigen boezem steken ;
Al 2 seizoenen faalt men erin een goede trainer te halen en de balans van de inkomende transfers oogt eveneens heel pover.
Hoe kun je nu zo de bal misslaan met Parker en erna met Deila...en die laatste verkiezen boven Blessin en Geeraerts?
Tabula rasa, grote kuis in de kern naar volgend seizoen toe, er moeten leiders figuren bijkomen en spelers die op alle vlakken het verschil maken zowel op als naast het veld. Als je ziet dat Nusa en Skov Olsen werkelijk geen bal goed raken tegen de mauve, dan zijn dat fameus overroepen spelers.
Ik vrees trouwens dat ons seizoen er zondagavond opzit, ik zie Club 2 keer verliezen op Union en Genk.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Opnieuw die omschakeling naar 3-5-2 waarbij de spelers niet weten waar ze moeten lopen. Hoeveelste keer is dat al niet ondertussen. Ik wees er hier eerder ook al op. Hier kan ik nog ergens begrijpen dat de positiewissels op hun middenveld maakte dat Balanta niet goed wist of hij moest volgen of blijven, maar je zou toch verwachten dat de trainer dat meegeeft/bijstuurt.

Op zich geen bezwaar tegen een 3-5-2 in bepaalde omstandigheden, integendeel zelfs, maar dan wel één waarin iedereen zijn taken kent, en liefst ook met een goeie invulling. De Cuyper als LCV en 2 aanvallend ingestelde spelers als wingbacks is gewoon om miserie vragen in mijn ogen. Schreuder speelde kampioen met Skov op die positie, maar balanceerde dat dan doorgaans met een meer gedisciplineerde of meer verdedigend ingestelde speler op de andere flank. Het hoeft dus geen harakiri te zijn, mits er een evenwicht en duidelijkheid is.

Dat we Thiago moeten missen heeft natuurlijk ook niet geholpen. Als je omschakelt naar 2 spitsen (op zich verdedigbaar om de 2 voetballende CV's van mauve bezig te houden) is Thiago +Jutglà toch iets anders dan Jutglà-Barbera.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 27 feb 2024, 09:18 Opnieuw die omschakeling naar 3-5-2 waarbij de spelers niet weten waar ze moeten lopen. Hoeveelste keer is dat al niet ondertussen. Ik wees er hier eerder ook al op. Hier kan ik nog ergens begrijpen dat de positiewissels op hun middenveld maakte dat Balanta niet goed wist of hij moest volgen of blijven, maar je zou toch verwachten dat de trainer dat meegeeft/bijstuurt.

Op zich geen bezwaar tegen een 3-5-2 in bepaalde omstandigheden, integendeel zelfs, maar dan wel één waarin iedereen zijn taken kent, en liefst ook met een goeie invulling. De Cuyper als LCV en 2 aanvallend ingestelde spelers als wingbacks is gewoon om miserie vragen in mijn ogen. Schreuder speelde kampioen met Skov op die positie, maar balanceerde dat dan doorgaans met een meer gedisciplineerde of meer verdedigend ingestelde speler op de andere flank. Het hoeft dus geen harakiri te zijn, mits er een evenwicht en duidelijkheid is.

Dat we Thiago moeten missen heeft natuurlijk ook niet geholpen. Als je omschakelt naar 2 spitsen (op zich verdedigbaar om de 2 voetballende CV's van mauve bezig te houden) is Thiago +Jutglà toch iets anders dan Jutglà-Barbera.
Inderdaad het "opnieuw" omschakelen naar die 3-5-2 als we iets moeten forceren.
Ondanks dat het ten eerste al zelden gelukt is, dat het ten tweede het al op verschillende manieren is ingevuld (we hebben al eens MDC-Mechele-Meijer gedaan, met Boyata centraal, nu MDC links en Spileers rechts, eens MDC wingback met Meijer erachter,... maw geen lijn in dat tweede "systeem") en dat het tenslotte telkens lijkt op "we moeten winnen dus we gaan maar iets doen".
Telkens heb ik het gevoel dat de ploeg niet weet wat de taken zijn als er omgeschakeld wordt of wat het idee erachter is.
Het interview in de krant met Ceulemans, Van der Elst, Cools en Houwaert toont genoeg dat de frustaties niet enkel bij de supporters leeft.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Sanders schreef: 27 feb 2024, 09:42
IsO schreef: 27 feb 2024, 09:18 Opnieuw die omschakeling naar 3-5-2 waarbij de spelers niet weten waar ze moeten lopen. Hoeveelste keer is dat al niet ondertussen. Ik wees er hier eerder ook al op. Hier kan ik nog ergens begrijpen dat de positiewissels op hun middenveld maakte dat Balanta niet goed wist of hij moest volgen of blijven, maar je zou toch verwachten dat de trainer dat meegeeft/bijstuurt.

Op zich geen bezwaar tegen een 3-5-2 in bepaalde omstandigheden, integendeel zelfs, maar dan wel één waarin iedereen zijn taken kent, en liefst ook met een goeie invulling. De Cuyper als LCV en 2 aanvallend ingestelde spelers als wingbacks is gewoon om miserie vragen in mijn ogen. Schreuder speelde kampioen met Skov op die positie, maar balanceerde dat dan doorgaans met een meer gedisciplineerde of meer verdedigend ingestelde speler op de andere flank. Het hoeft dus geen harakiri te zijn, mits er een evenwicht en duidelijkheid is.

Dat we Thiago moeten missen heeft natuurlijk ook niet geholpen. Als je omschakelt naar 2 spitsen (op zich verdedigbaar om de 2 voetballende CV's van mauve bezig te houden) is Thiago +Jutglà toch iets anders dan Jutglà-Barbera.
Inderdaad het "opnieuw" omschakelen naar die 3-5-2 als we iets moeten forceren.
Ondanks dat het ten eerste al zelden gelukt is, dat het ten tweede het al op verschillende manieren is ingevuld (we hebben al eens MDC-Mechele-Meijer gedaan, met Boyata centraal, nu MDC links en Spileers rechts, eens MDC wingback met Meijer erachter,... maw geen lijn in dat tweede "systeem") en dat het tenslotte telkens lijkt op "we moeten winnen dus we gaan maar iets doen".
Telkens heb ik het gevoel dat de ploeg niet weet wat de taken zijn als er omgeschakeld wordt of wat het idee erachter is.
Het interview in de krant met Ceulemans, Van der Elst, Cools en Houwaert toont genoeg dat de frustaties niet enkel bij de supporters leeft.
Kan iemand dat artikel delen aub?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240226_96387529
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Arnio schreef: 27 feb 2024, 10:28
Sanders schreef: 27 feb 2024, 09:42
IsO schreef: 27 feb 2024, 09:18 *KNIP
*KNIP
Het interview in de krant met Ceulemans, Van der Elst, Cools en Houwaert toont genoeg dat de frustaties niet enkel bij de supporters leeft.
Kan iemand dat artikel delen aub?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240226_96387529
Bij deze: artikel Het Nieuwsblad dd 27/02/2024
Club Brugge-coryfeeën over de malaise: “Ze kunnen nog iets leren van die Deen van anderlecht”
Er gaat zo veel mis bij Club dat het moeilijk is om er één thema uit te pikken. Om de gánse miserie te coveren, belden we vier blauw-zwarte coryfeeën op – Jan Ceulemans, Julien Cools, Henk Houwaart en Franky Van der Elst. “Wat Deila tegen anderlecht toonde, was zwak.”


Laten we eerst even vooruitblikken, heren: wat als het fout loopt tegen Union?
Julien Cools: “Daar wil ik zelfs niet aan denken. Wat ik me nu vooral afvraag is: met welke ingesteldheid gaat Club eraan beginnen woensdag? We staan 2-1 voor, maar ze gaan toch niet weer verdedigen?”
Jan Ceulemans: “Club is in elk geval geen favoriet, ondanks de zege uit de heenmatch. Het kan nog een pijnlijk weekje worden – komend weekend moeten ze naar Genk, hé.”
Henk Houwaart: “Wat Jan zegt klopt. (lacht) Dat verbaast me niet – Jan is een verstandige mens. Union is gewoon sterker dan Club. Het wordt moeilijk, maar ik denk dat ik in naam van élke oud-speler spreek als ik zeg dat we hopen dat Club het haalt.”

Ik had gedacht dat jullie over een eventueel trainersontslag zouden beginnen bij een nieuwe uitschuiver.
Franky Van der Elst: “Club heeft vorig jaar al zo zitten klooien met zijn coaches. Toen had je nog Rik De Mil die kon depanneren. Wie zou het nu moeten oplossen? Die Mexicaanse assistent (Efrain Juarez, red.) die alleen maar ambras maakt langs de lijn? Het is allemaal makkelijk gezegd.”
Houwaart: “Ik stoorde me – tegen anderlecht en eerder ook al – vooral aan het wedstrijdplan, maar da’s niet alleen de verantwoordelijkheid van de coach. Ook de spelers gaan niet vrijuit – ze kunnen zelf bijsturen. Ik krijg een beroerte als ik naar Club kijk. Altijd dat achteruit spelen. (roept) Aanvalleuh!”
Cools: “Ik zag het gezicht van Bart Verhaeghe. Wel, daar is onrust en ontevredenheid op af te lezen. Dat is niet gezond.”
Ceulemans: “We moeten er anderzijds niet flauw over doen: als Deila de bekerfinale nog uit handen geeft, dan… Bon, je weet wel wat ik bedoel.”
Cools: “Het is te laat voor een andere trainer. Richting volgend seizoen kun je misschien veranderen, maar op dit moment… Al kan ik niet ontkennen dat er echt geen lijn in zit.”
Van Der Elst: “Deila heeft zondag in de topper geen goede beurt gemaakt.”

In welk opzicht?
Van der Elst: “Wat hij toonde, was zwak. (op dreef) Als je tegen anderlecht speelt, heb je op voorhand eens nagedacht over de verschillende scenario’s – enfin, dat zou ik denken. Dan kun je toch voorspellen dat Riemer er een tweede spits zal bijgooien? En als je ziet dat Patris zich klaarmaakt, dan heb je toch direct door dat hij hoog op de flank zal staan. Maar Deila had geen reactie in huis, hij stond minutenlang te overleggen met zijn assistenten. Ik snap dat niet. Riemer heeft Deila afgetroefd zoals anderlecht dat met Club gedaan heeft.”
Ceulemans: “Ik kon niks aanmerken op die overwinning van anderlecht. Misschien kunnen ze bij Club ook gewoon niet beter? Ik overdrijf een beetje, maar vergeet niet dat Mignolet Club bijna eigenhandig die drie laatste titels heeft bezorgd…”
Cools: “Ik lees in alle gazetten dat er zo veel talent is. Ik ben het daar niet mee eens. Skov Olsen en Nusa waren nérgens tegen anderlecht. Dat zijn dan de mannen die dertig miljoen moeten opleveren. Thiago, 37 miljoen, kom zeg! Dan waren wij er in onze tijd vijftig waard!”
Van der Elst: “Skov Olsen en Nusa gaven inderdaad niet thuis, net als Deila. Ik heb het stilaan gehad met steeds weer die invalbeurten voor Balanta. Als Nielsen naar de kant moet, dan zijn er andere oplossingen te bedenken. Nusa naar het centrum, Vanaken een rijtje lager, Skoras erin – ik zeg maar wat.”
Ceulemans: “Als de jongens die het verschil moeten maken een mindere dag kennen, dan is Club een gewone ploeg. Of wacht, maak daar maar een gewoon goede ploeg van.”

We zijn nu terecht kritisch voor de aanvallers en Deila, maar wat dan gezegd van de verdediging?
Houwaart: “Het is te makkelijk om op die mannen te kappen. Verdedigen, dat doe je collectief. Dat begint bij de spitsen. Trouwens, mocht Club eens godverdikke blijven zoeken naar dat extra doelpuntje, dan zouden we het nu minder over de tegengoals hebben.”
Ceulemans: “Deze keer kan ik Henk volgen. Het beste voorbeeld was er tegen Cercle. Hoe Nusa en Skov daar náást hun man bleven lopen…” (zucht)
Van der Elst: “Was ik Deila geweest, dan had ik Ordonez gebracht na de invalbeurt van Vazquez. Trouwens, Deila had het over de gebrekkige opbouw, maar zijn keuzes helpen ook niet. De Cuyper staat tegen zijn voet. Mechele van ’t zelfde, en die is voetballend sowieso al een beetje beperkt.”
Cools: “En Spileers voetbalt de hele tijd naar zijn eigen keeper. Iedereen ziet dat het in de defensie niet geweldig is.”
Houwaart: “Die tegendoelpunten waren een lachertje.”

Had het bestuur niet moeten bijsturen, in de zomer of uiterlijk in de winter?
Van der Elst: “Ze hebben nu een zak vol geld. Proberen ze zo een sexy bruid te zijn voor eventuele overnemers? Ik ben maar aan het gissen, maar nog een keer: wat er nu loopt, is niet genoeg.”
Ceulemans: “Boyata hangt er toch nog rond? Die mag dan weer niet spelen. Nu goed, ik ga er steeds vanuit dat elke trainer zijn beste spelers opstelt, zodus… Ik wil hem ook niet te veel aanvallen: Deila heeft nu geen leuke dagen.”
Cools: “In Engeland hebben ze blijkbaar centen op overschot, en daar profiteert Club van. Maar ik zie geen team op het terrein. Die Deen van anderlecht (Jesper Fredberg, red.), daar waren er veel twijfels over, maar op Club kunnen ze er iets van leren. anderlecht is sterk.”
Houwaart: “Men is euforisch als men de nul kan houden. Dat zegt ook veel. Terwijl Club daar níet voor staat. Wij wilden altijd eentje meer maken dan de tegenstander.”
Ceulemans: “Over Thiago kunnen ze niet klagen. Die mist weleens een kans, maar heeft toch al zijn goals gemaakt. Het wordt niet vanzelfsprekend om hem in de zomer te vervangen.”
Cools: “Bij Union lukt het toch ook? Daar moesten ze een halve nieuwe ploeg inpassen en toch blijft die machine draaien. (zucht) En Deila maar zeggen dat hij tijd nodig heeft. In de beker wordt het heel lastig.”

Komt het dit seizoen nog goed?
Van der Elst: “Je hebt me in het verleden al gevraagd of ik er mijn huis op zou durven verwedden. Ik zou zeggen: mijn tuinhuis wel. Dat lekt toch.”
Cools: “Dat ze eerst maar zien dat ze de top zes halen. Dat zal nu wel in orde komen, veronderstel ik.”
Van der Elst: “Ik ga daar ook vanuit.”
Houwaart: “Ze moeten nu toch naar onderen kijken.”
Ceulemans: “Het is al erg dat ze nu nog niet eens zeker zijn van de play-offs.”
Cools: “Het klinkt allemaal wel heel negatief, hé, wat we hier zitten te verkondigen. Kun je het toch een beetje positief houden?”
Van der Elst: “Wordt onmogelijk, vrees ik.”
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Over de match van afgelopen weekend was er een interessante passage in Sjotcast.
Enkele interessante topics in het hoofdstuk van Club-anderlecht. Wat zij vooral aanhalen is de achteruitgang van de winnaarsmentaliteit/grinta sinds het vertrek van Preud'homme. En dat Deila daarvoor werd binnengehaald, maar er bij ons niet in slaagt om dat te brengen.
Voor zij die Meijer als LCV al enkele keren naar voor schuiven: men bevestigt in dit stukje ook dat Bjorn daar zelf niet wil spelen ;-) .
Opvallend werd ook aangehaald dat wij vorig seizoen na speeldag 27 ook al 20 punten achterstonden op de eerste plaats. We hebben toen nog een klein beetje kunnen inhalen door De Mil en doordat Genk, Union en Antwerp wat morsten met de punten op het einde. Het is dus al 2 seizoenen op rij dat we na speeldag 27 de facto uitgeschakeld zijn nog voor de PO's beginnen. Vorig seizoen was er nog een heel klein waterkansje door een "wat-als" scenario. Daar denkt nu zelfs niemand aan.

(03:10 tot 20:45)

Voor de match van vanavond wens ik de ploeg veel succes, maar ondanks onze voorsprong geef ik onszelf nog steeds maar 50% kans om door te stoten. Mijn verwachtingen zijn, gezien de laatste weken, niet hoog.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik wens Club uiteraard ook op zijn minst een gelijkspel toe vanavond, gezien de zwakke vorm van de ploeg en de honger en drive van Union naar een eerste bekerfinale sinds 1914, vrees ik dat het bijzonder moeilijk wordt vanavond.
Plaats reactie