wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 03 mar 2024, 15:22 In mijn ogen goedkope penalty die we krijgen.
Odoi scoort nadat hij in de fase ervoor bewust of onbewust een elleboog zet.
Ditmaal valt alles onze kant in de match.
Mechele zeer zwak vandaag. Skov opnieuw onzichtbaar, en zoals Verheyen het zegt: doet alleen maar iets als de bal mooi in zijn voeten komt.
Onbegrijpelijke wissels op de 70e minuut. Zonder spits gaan spelen en Skoras erafpakken. Jutgla en Skoras werkten tenminste hard. Skoras terecht misnoegd na zijn wissel.
Dikke pluim voor Jackers.
Nagel op de kop. Wat mij betreft odoi laten staan gewoon.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Odoi was wel goed. Die al dan niet bewust elleboog kan je bekritiseren, maar als zoiets niet gebeurt, vinden we dat er te weinig smeerlap in de kern zit.

Zijn polyvalentie is ook nu weer zeer nuttig. Rechtsback, om bij wissel Onyedika gewoon weer matuur op de 6 te acteren.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 03 mar 2024, 15:33 Odoi was wel goed. Die al dan niet bewust elleboog kan je bekritiseren, maar als zoiets niet gebeurt, vinden we dat er te weinig smeerlap in de kern zit.

Zijn polyvalentie is ook nu weer zeer nuttig. Rechtsback, om bij wissel Onyedika gewoon weer matuur op de 6 te acteren.
Ik wou maar zeggen dat het evengoed anders had kunnen zijn in de bepalende fases vandaag.
Gebruikersavatar
NielsFCB
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2018, 11:55

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door NielsFCB »

Drie punten zijn het positieve. Fijne ervaring voor Jackers die zich scherp toonde. Zucht bij de 0-1 subs verder. Dit voelt niet comfortabel, Club zijnde. Na 67' zonder spits spelen, offensief minded winger (Skoras) er af voor een defensief minded winger (Meijer). Meeval dat meteen de 0-2 valt op hoekschop (wel goeie header van Odoi), meeval strafschop 0-3, meeval dat Genk weinig bracht.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Jackers= sterke match.
De rest was opnieuw een aanfluiting van brugs voetbal... smijt deila aub buiten...20min zonder spits spelen? Dat doe je gewoon niet bij fcb..
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Naar mijn gevoel geen goede wedstrijd. Bij de 0-1 werden we gewoon weg gespeeld. Alle 2e ballen waren voor Genk en we kregen 0 grip op de wedstrijd. En hoewel hij weer veel te lang wacht om in te grijpen (wissel of tactisch) moet ik wel toegeven dat met Vanaken vooraan we tenminste weer de bal konden bijhouden. Ik hoop toch dat ze naar volgend seizoen toe al aan het zoeken zijn.
Naar aanleiding van de fout van Odoi denk ik wel dat we goed weggekomen zijn. Maar daar moeten dan ook bijzegd worden dat Genk continue aan het duwen en trekken was bij cornersituaties (zie Mechelen die met 2 armen omklemd wordt bij diezelfde corner of Jutgla die steeds 2 handen in de rug kreeg) en dit dan ook het logische gevolg was. En als onze 4 commentatoren over die ellemboog van Odoi 5 minuten kunnen doorgaan, mogen ze ook die andere zaken eens zien!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Voor 1 keer zat alles gewoon mee.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Bij vlagen goed aan kansen gekomen in de eerste helft. Dwaze fout van Mechele, die moet er wat mij betreft uit volgend seizoen.
Tweede helft was weer zeer zwak. Wissels zijn bedenkelijk. Twee spelers ontevreden en een plan dat mij niet duidelijk was. Al een geluk dat we snel de 0-2 scoren, anders had dit weer fout kunnen aflopen.

Deila zingt het wss uit tot aan het einde van het seizoen, daarna moeten we op zoek naar een tactisch competente trainer. Dat is ondertussen ook al geleden van Schreuder.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

odoi en decuyper laten staan is ok
en dan linksvoor vervangen door decuyper en meijer inbrengen vind ik logisch
das gewoon zeer duidelijk en gemakkelijk
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het geluk zat eens aan onze kant, als die penalty erin gaat bij 0-0 verliezen we de match.
Heel bedenkelijke wissels alweer van Deila.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

Ik val met de deur in huis: Deila is een idioot. Zolang Club op zoek gaat naar de voorsprong loopt het redelijk goed. Dit seizoen is op voorsprong komen eigenlijk niet ons grootste probleem. Daarvoor hebben we talent genoeg.

Maar eens we op voorsprong komen is de opdracht duidelijk: in de loopgraven kruipen en counteren. Dit is om te beginnen on-brugs en laf. Maar de uitvoering van die taktiek is dan nog om het op z'n zachts te zeggen, achterlijk. We gaan counteren, met ons volledig middenveld tegen de baklijn, en onze 3 aanvallers staan op 50 meter van elkaar. Iedere bal naar voor gaat gewoon verloren omdat iedereen zo ver van elkaar staat.

Het is nu al maanden aan een stuk dat we dit doen, dus ik kan niet anders dan concluderen dat Deila een idioot is met 0 voetbalverstand.
Iedere minuut dat we nog deze man aan het roer laten is een verloren minuut naar volgend seizoen toe.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 04 mar 2024, 07:46 Het geluk zat eens aan onze kant, als die penalty erin gaat bij 0-0 verliezen we de match.
Heel bedenkelijke wissels alweer van Deila.
en als ze de penalty of vanaken blazen in den beker staat het 3-0 en is het boeken toe voor union. Hij mist de penalty met een reden.

Deila zijn wissels waren minder ondoordacht dan iedereen denkt. Tegen anderlecht/union krijgen we de eerste goal tegen na 70min omdat we te weinig druk op de bal zetten, jutlgla en vanaken kunnen dat geen 90min. Dan rest de vraag wie haal je er af om dat wel te bewerkstelligen. Je laat je kapitein dan staan, wat me logisch blijkt. En dat je meijer dan inbrengt en decuyper wat hoger posteert op links, beide linkse voet, lijkt me ook logisch.

De fout was om Odoi niet te laten starten op rechts (en decuyper op links). Das eigenlijk de fout van de afgelopen maanden, geen idee wie er zo koppig is geweest om dat zo lang vol te houden (trainer, bestuur, ...).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

macfall schreef: 04 mar 2024, 10:25
Tiki Taka schreef: 04 mar 2024, 07:46 Het geluk zat eens aan onze kant, als die penalty erin gaat bij 0-0 verliezen we de match.
Heel bedenkelijke wissels alweer van Deila.
en als ze de penalty of vanaken blazen in den beker staat het 3-0 en is het boeken toe voor union. Hij mist de penalty met een reden.

Deila zijn wissels waren minder ondoordacht dan iedereen denkt. Tegen anderlecht/union krijgen we de eerste goal tegen na 70min omdat we te weinig druk op de bal zetten, jutlgla en vanaken kunnen dat geen 90min. Dan rest de vraag wie haal je er af om dat wel te bewerkstelligen. Je laat je kapitein dan staan, wat me logisch blijkt. En dat je meijer dan inbrengt en decuyper wat hoger posteert op links, beide linkse voet, lijkt me ook logisch.

De fout was om Odoi niet te laten starten op rechts (en decuyper op links). Das eigenlijk de fout van de afgelopen maanden, geen idee wie er zo koppig is geweest om dat zo lang vol te houden (trainer, bestuur, ...).
Ik kan wel grotendeels volgen eigenlijk.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

macfall schreef: 04 mar 2024, 10:25
Tiki Taka schreef: 04 mar 2024, 07:46 Het geluk zat eens aan onze kant, als die penalty erin gaat bij 0-0 verliezen we de match.
Heel bedenkelijke wissels alweer van Deila.
en als ze de penalty of vanaken blazen in den beker staat het 3-0 en is het boeken toe voor union. Hij mist de penalty met een reden.

Deila zijn wissels waren minder ondoordacht dan iedereen denkt. Tegen anderlecht/union krijgen we de eerste goal tegen na 70min omdat we te weinig druk op de bal zetten, jutlgla en vanaken kunnen dat geen 90min. Dan rest de vraag wie haal je er af om dat wel te bewerkstelligen. Je laat je kapitein dan staan, wat me logisch blijkt. En dat je meijer dan inbrengt en decuyper wat hoger posteert op links, beide linkse voet, lijkt me ook logisch.

De fout was om Odoi niet te laten starten op rechts (en decuyper op links). Das eigenlijk de fout van de afgelopen maanden, geen idee wie er zo koppig is geweest om dat zo lang vol te houden (trainer, bestuur, ...).
Ik begrijp het idee om te trachten de grip op het middenveld terug te krijgen. We waren dat inderdaad volledig kwijt.
Anderzijds geef je op die manier wel alle tijd en ruimte aan de twee centrale verdedigers, Heynen en Hrosovsky om afvallende ballen op te ruimen, het spel te verleggen van de ene flank naar de andere flank en ons nog meer te doen lopen achter een bal. Nog meer dan ervoor kwamen de ballen sneller terug dan we ze wegkregen. Logisch want je hebt niemand meer om als aanspeelpunt. Skov was onzichtbaar (en liep geen extra meters om toch eens druk te zetten of om van een verloren bal iets proberen te maken) en bleef op zijn flank, Vanaken zakte toch nog teveel uit naar zijn natuurlijke positie in de linkse halfspace en De Cuyper is ook geen winger pur sang en moest mee de flank dichthouden tegen Baah en Zeqiri. Genk speelde toch vooral over die flank.

Het was op dat moment nog 20 minuten te spelen (zonder blessure-tijd). En dat is, op verplaatsing, tegen een tegenstander die aan het komen is en moet komen, toch nog heel lang om te redeneren dat je zonder spits kan spelen en alle ballen wegtrappen wetende dat ze direct weerkomen dan.
Te meer omdat we, eens we de bal veroverden, hem ook al voetballend over de grond niet in de ploeg konden houden.
We scoren 6 minuten wel na die wissel (6 minuten officieel, maar door de bal die een paar keer buiten is voor de corners en de bloedneus bij de Genkspeler misschien maar 3 effectief). Dat sneed de adem even af bij Genk, maar die goal komt niet door de tactische omzetting. Scoort Odoi niet dan zou ik niet zo zeker geweest zijn dat je het kan rekken met een 4-3-3-0. Nu, we winnen de match en dus is dit allemaal maar gespeculeer.

Barbera moest je ook niet inbrengen voor Jutgla op dat moment. Die weegt nog te licht.
Ik heb geen trainersdiploma, maar bvb een 4-4-2 had gekund voor de grip terug te krijgen. Nielsen naast Onyedika. Skov en Vanaken als hangende spitsen waarbij ze de Heynen en Hrosovsky dekken. Cuesta en McKenzie mochten dan de bal hebben.
Je kon Zinckernagel dan als RM inbrengen als Jutgla er dan toch doorzat.
Plaats reactie