wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 08 mar 2024, 07:24
maartendr81 schreef: 07 mar 2024, 23:19 Heeft het te maken met gebrek aan vertrouwen of is het tactisch niet duidelijk hoe er moet gespeeld worden. Ik heb geen idee. Maar het traag/laks voetbal breek ons weer op. Als Mechelen, bij de eerste goal, die bal in 1 tijd doorsteekt naar Meijer is er geen probleem. Nu wacht hij af en verliest de bal. Bijgevolg moet Odoi de opkomende man nemen en is de rechter kant volledig vrij. Met het gekende gevolg.
Het positieve nieuws is wel. Als we ons normaal niveau halen, dan moeten we dit met gemak kunnen rechtzetten!
Het is in mijn ogen zover gekomen dat je niet éénduidig kan zeggen wat het probleem is.
Tactisch is er bijna nooit een duidelijk wedstrijdplan (of toch geen die past bij een topclub met onze waarden van blijven gaan). Wedstrijdmanagement van Deila doet dikwijls de wenkbrauwen fronsen.
Maar dan nog kan je als speler toch ook wel meer energie steken in de wedstrijd? Ik had gisteren nooit het gevoel dat we daar waren om de match te winnen. Nooit.
Deila mag dan wel geloven dat we na de rust de controle hadden, de keeper van de tegenstander heeft geen enkele grote redding moeten doen en had al bij al een rustige avond. Onze spelers waren laks, passief, te ver van de man, niet gretig genoeg. Dit Molde is echt geen goed team. In de JPL eindigen die misschien 11e ofzo.
Skov is zo'n geweldige voetballer, maar gaf absoluut geen blijk van de match te willen omkeren. Die kwam niet op het veld met de juiste instelling. En dat frustreert mij mateloos nét omdat ik weet dat hij zoveel talent heeft. En hij zou licht gekwetst geweest zijn, maar dat leekt mij toch niet zo.
Stel u voor dat we niet Molde hadden getrokken, maar één van de grotere ploegen...

Het enige lichtpuntje is dat het mààr 2-1 is. Al verwacht ik een defensief en counterend Molde dat zal tijdrekken en het tempo uit de match halen.
Mij stoort vooral dat wedstrijdmanagement. Die tactische omschakeling waarbij spelers niet weten wat ze moeten doen en waarbij spelers plots worden uitgespeeld op een positie die de hunne niet is. Je kan dat doen met beleid, maar er zijn grenzen. De Cuyper als linksbuiten kan ik snappen als je een aanvallende vleugelback wil opvangen bijvoorbeeld, of als je een linksvoetige de voorzetten wil laten trappen vanop links. Die jongen speelde daar ook nog in de jeugd. Maar hij is geen CV en zal dat volgens mij ook nooit worden, of 't moet al naar 't einde van z'n carrière toe zijn.

Eerder werd ook Vetlesen al als 6 uitgespeeld, terwijl ik vind dat hij dan teveel van zijn mogelijkheden niet kan benutten, werd Spileers tegen zijn voet LCV gezet, enzoverder enzovoort.

Een voorsprong of draw vasthouden is ook een aspect van wedstrijdmanagement. Deila was na de match naar verluidt furieus op de spelers omdat ze dat wéér niet deden, maar hij is zelf mee schuldig. Ik had nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar gisteren had hij gewoon Boyata moeten inbrengen toen Mechele uitviel, mét duidelijke instructies. Die heeft toch wat meer ervaring dan de zeer jonge en positioneel soms onbeholpen Ordoñez die plots in het hart van de gelegenheidsverdediging werd gedropt. En Meijer ernaast met MDC op de flank, en niet omgekeerd. Meijer heeft in mijn ogen meer CV-kwaliteiten dan Maxim. Kan zijn dat hij daar niet graag speelt, maar als hij op zo'n moment niet bereid is om die positie een half uur in te vullen, dan zou ik de matchen daarop niet bereid zijn hem te laten starten, mocht ik T1 zijn (wat ik gelukkig voor Club en zijn fans niet ben :mrgreen: )

Niet alles is trouwens de schuld van de verdediging. Verdedigen begint van voor. Als het klopt dat Skov niet helemaal fit was gisteren, dan moet Deila hem in de eerste plaats niet inbrengen, wetende dat je voorin iemand nodig hebt die druk kan zetten, kwestie van Jutglà niet alleen te laten zwemmen. Die laatste kan je trouwens niet veel verwijten vind ik, wat inzet betreft. Skoràs deed het ook nog redelijk qua pressing, maar met Skov ernaast was het dramatisch. Alleen al het feit dat het 10 minuten ofzo duurde voor Skov door had dat zijn rol centraal was, en niet naar binnen komen vanop rechts. Zelfs als je geen instructies in die zin meekrijgt van je trainer - wat niet zou mogen - moet je dat toch zelf door hebben? Maar goed, breng op zo'n moment in de match toch een Homma... Die ziet er misschien uit alsof je hem omverblaast, maar die gaat tenminste grinta brengen, 20 minuten lopen tot hij erbij neervalt en Jutglà wat ontlasten. En dan geef je meteen ook een signaal aan zo'n Skov wat er precies van een invaller wordt verwacht: niet alleen flitsen, maar ook (en vooral) inzet.

En om te besluiten: Hans vond ik eigenlijk ook niet zo slecht gisteren. Die probeerde wel aan te sluiten bij de pressing wanneer mogelijk, probeerde zich aanspeelbaar te maken, had een keer of 3 een heel mooie opening in petto. Maar te vaak was er amper beweging rond hem. Toen Sabbe net was ingevallen, zag je een keer of 2 wat hier gisteren al werd betoogd door onder meer Sanders en Maartendr81 (geloof ik), namelijk dat eens een bal in de ruimte geven, in de loop van de flankspeler, ons spel bij momenten aanzienlijk zou kunnen versnellen, in plaats van steeds dat balletje in de voet waarna de flankspeler zijn man 1-op-1 voorbij moet proberen te gaan. Ik heb op zich niet eens zo'n probleem met wat Deila volgens mij bedoelt met "controle", nl. gedurende periodes van de match het tempo lager en de bal binnen de ploeg houden, of desnoods zelfs gecontroleerd aan de tegenstander laten in combi met goed uitgevoerde pressing bij bepaalde triggers. Real Madrid doet dat bijvoorbeeld ook. Maar zij hebben wel een ander kaliber centrale verdedigers dan het onuitgegeven trio MDC-Ordonez-Odoi om eventuele steken die ze laten vallen recht te zetten, en bij hen is er steeds de mogelijkheid op/dreiging van een tempowissel die de tegenstander verrast en pijn kan doen. Dat laatste hebben wij inderdaad te weinig.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 08 mar 2024, 14:49 Meijer heeft in mijn ogen meer CV-kwaliteiten dan Maxim. Kan zijn dat hij daar niet graag speelt, maar als hij op zo'n moment niet bereid is om die positie een half uur in te vullen, dan zou ik de matchen daarop niet bereid zijn hem te laten starten, mocht ik T1 zijn (wat ik gelukkig voor Club en zijn fans niet ben :mrgreen: )
Meijer heeft intern laten verstaan dat hij niet als CV wilt spelen / er niet graag speelt.
Nu je hebt volkomen gelijk: nood breekt wet en dan moet je maar eens een half uurtje depaneren als CV.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Wie is er trainer, Meijer of Deila? Kom eh, wat zit ge in godsnaam MDC op de LCV uit te spelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Uit HNB:
[spoiler]
Het stootte de bazen tegen de borst dat de spelers precies maar wat deden: welke wonden sloeg de nederlaag van Club Brugge tegen Molde?

Iedereen is het beu – het bestuur, zeker de supporters, maar ook Ronny Deila zelf. Hoelang is dit nog houdbaar bij Club? Relaas van een ontnuchterende trip naar Molde.
Pieter-Jan Calcoen
Vrijdag 8 maart 2024 om 15:06

De sportieve leiding van Club Brugge – CEO Bob Madou, Dévy Rigaux en Maarten Dedobbeleer – heeft in Noorwegen met verbijstering vastgesteld dat Ronny Deila de prestatie tegen een matige tegenstander zonder ritme schijnbaar zo slecht niet vond. Op de eretribune heerste er een ander gevoel, net als in het bezoekersvak met 250 Bruggelingen, waar in eerste instantie het gebrek aan ‘passie en grinta’ gelaakt werd.

De fysieke data gaven klaarblijkelijk aan dat de Club-spelers wél tot het gaatje waren gegaan. Als dat effectief klopt, maakt dat het mogelijk alleen maar erger. Dan was er een gebrek aan kwaliteit en/of een plan.

Ronny Deila is – net als overigens andere coaches van Belgische topclubs, die ons spontaan appten dat we “toch wel streng waren voor Deila” – verrast door de arrogantie die binnen het Belgische voetbal heerst. Hij wijst erop dat het allerminst evident is om op bezoek bij een Noorse topclub, op kunstgras bovendien, een resultaat neer te zetten. Het is juist: Club behoudt alle kansen op kwalificatie, maar Deila gaat eraan voorbij dat de uitslag deze keer níet de essentie van de onvrede was. Wat zijn bazen en de achterban meer tegen de borst stootte, was – naast de lakse attitude – de chaotische tactiek. Het leek wel of de spelers maar wat deden – men liep overal en nergens.

Ontslag niet aan de orde
Je kunt er niet omheen dat Deila zoekende is, daarbij niet geholpen door de vele afwezigheden. Nu ineens begon De Cuyper als linksvoor, terwijl hij tien dagen geleden nog de… rechtsachter was – het verschil kon niet groter zijn. De omzettingen bij de rust – van 4-3-3 naar 3-5-2 – zorgden volgens Deila voor meer controle (maar niet voor gevaar). Het was een rommeltje. Toen Skov Olsen inviel, was het voor hem niet duidelijk wat zijn positie was.

We zijn maart en nóg is er geen zichtbare identiteit waarneembaar bij Club. Dat wordt, zoals dat dan gaat, de trainer aangewreven. Dat diezelfde coach moet werken met een volgens hem onevenwichtige selectie wordt daarbij niet in rekening gebracht, zeker niet na een match tegen godbetert Molde – tegen zo’n ploeg moet het áltijd beter. Binnen Club zijn er weinigen die vooruitgang zien.

En toch is een ontslag niet aan de orde. Club houdt weliswaar de trainersmarkt van dichtbij in de gaten – meer dan anders –, maar er is geen gunstig klimaat om nu afscheid te nemen van Deila. Er is intern geen oplossing voorhanden, de groep staat nog achter Deila, er is (nog) geen technische directeur, de nieuwe sportieve structuur is pas geïnstalleerd en, last but not least, vorige seizoen kende Club drie trainers. Je kunt niet blijven veranderen.

Fans hebben Deila opgegeven
Tegelijk hoeven we er geen tekeningetje bij te maken: men zit niet op dezelfde lijn. Deila pleit voor realisme, terwijl de directie vindt dat de lat niet te hoog ligt – ‘er zit meer in’, zoiets. Tijdens meetings is er onderling onbegrip.

Op de luchthaven in Molde, vlak voor de terugreis naar Lille, heerste er een kille sfeer. We kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat dat ook zo was geweest als Club de 1-1 vast had kunnen houden. Van een ommekeer gesproken: woensdag werd er nog volop gelachen, ook donderdag leefden de spelers ontspannen toe naar de match – ze genoten van de prachtige omgeving –, maar ná affluiten was er frustratie en woede.

Niet het minst bij Deila zelf. Hij heeft het gehad met de grootheidswaanzin van iedereen rondom Club – “be humble”, wees bescheiden, sprak hij andermaal –, en met de late tegentreffers. Op de persconferentie kookte hij.

Dat doen ook de supporters. De binnenstad van Molde is een scheet groot, er werd nagepraat in de bars van de hotels, waar de teneur steeds dezelfde was: de harde kern wil het DNA van Club terugzien. Er was goede hoop dat Deila, toch een trainer die in het verleden daadkracht uitstraalde, die waarden in ere zou herstellen, maar er is tussen het publiek bijna niemand meer te vinden die gelooft dat de Noor de juiste man op de juiste plaats is.

De fans willen tegen OHL vuur, en deze keer niet enkel tijdens de mediaverplichtingen. Desnoods zorgen ze er vanop de tribunes zelf wel voor. Deila wacht een warm onthaal. Nog maar eens. Brandwonden dreigen. En da’s niet gezond.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

De bodem was dus nog niet bereikt
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Het braafste publiek is echt het onze. Thuis zo tegen Leuven spelen waanzin
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Nu gaan we straks wss horen dat een top match was van onze coach terwijl we amper dreigend waren en die keeper geen bal kon vasthouden 😂
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Mexican wave 😂😂😂 dit verzin je gewoon niet. Gat achterlijk publiek
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Levi schreef: 10 mar 2024, 17:42 Mexican wave 😂😂😂 dit verzin je gewoon niet. Gat achterlijk publiek
Best opmerkelijk, fans die het opbrengen om te gaan kijken en te steunen in moeilijke momenten , gatachterlijk normen.

We zitten allemaal op dezelfde boot hoor, fans bestuur trainers spelers werknemers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

macfall schreef: 10 mar 2024, 19:17
Levi schreef: 10 mar 2024, 17:42 Mexican wave 😂😂😂 dit verzin je gewoon niet. Gat achterlijk publiek
Best opmerkelijk, fans die het opbrengen om te gaan kijken en te steunen in moeilijke momenten , gatachterlijk normen.

We zitten allemaal op dezelfde boot hoor, fans bestuur trainers spelers werknemers.
My thoughts exactly. Dit is het publiek dat we ook deze week tegen Molde nodig gaan hebben. Eerste helft was slecht, maar al bij al een verdiende zege, en zeker van PO I. Blijven werken en deze week proberen om ons alsnog te kwalificeren voor de volgende ronde in de UECL.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

macfall schreef: 10 mar 2024, 19:17
Levi schreef: 10 mar 2024, 17:42 Mexican wave 😂😂😂 dit verzin je gewoon niet. Gat achterlijk publiek
Best opmerkelijk, fans die het opbrengen om te gaan kijken en te steunen in moeilijke momenten , gatachterlijk normen.

We zitten allemaal op dezelfde boot hoor, fans bestuur trainers spelers werknemers.
Er is een verschil tussen u ploeg steunen of een Mexican waive doen alsof alles fantastisch loopt.
Als je na die eerste helft u ongenoegen niet duidelijk maakt ben je gewoon een braaf cinema publiek zoals al jaren geweten is. Verder ga ik er niet op in. Veel te triestige prestatie weer tegen een degradatie ploeg.
Als bal op de stip gaat of die 1-2 kort na rust binnen gaat die onbegrijpelijk gemist wordt win je hier overigens weer niet hoor.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Gatachterlijk publiek lol... met veel geluk gewonnen en de supporters zijn weer blind voor de werkelijkheid: een bende overbetaalde, lamlendige pseudovedetten die denken dat ze nu een wereldpartij gespeeld hebben.

Wat deze club nodig heeft zijn matchen zonder publiek, zodat het duidelijk wordt dat ze niks brengen om betaald voor te worden
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ook HNB bericht ondertussen dat de 4-1 van Jutglà onterecht werd afgekeurd

Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 10 mar 2024, 23:45 Ook HNB bericht ondertussen dat de 4-1 van Jutglà onterecht werd afgekeurd

Ze (de VAR, scheidsrechters,...) maken het zichzelf ook gewoon moeilijk en zorgen zelf voor commotie over hun eigen prestaties.
In de match van Cercle ook...
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

FrankFarinaII schreef: 10 mar 2024, 19:59 Gatachterlijk publiek lol... met veel geluk gewonnen en de supporters zijn weer blind voor de werkelijkheid: een bende overbetaalde, lamlendige pseudovedetten die denken dat ze nu een wereldpartij gespeeld hebben.

Wat deze club nodig heeft zijn matchen zonder publiek, zodat het duidelijk wordt dat ze niks brengen om betaald voor te worden
Alsof een mexican wave betekent dat het publiek de ogen sluit voor alle tekortkomingen. Het (begrijpelijke) gemor zal de prestaties niet ten goede komen. Dat zouden we als publiek ook al mogen door hebben...
Plaats reactie