wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 07 jul 2025, 15:48
IsO schreef: 07 jul 2025, 14:50
Tiki Taka schreef: 07 jul 2025, 09:18 Ik lees dat Nilsson, Skoras en Romero alweer door de mand vielen, nu tegen Rangers... Zouden we deze 3 ook niet beter trachten te slijten ?
Bovendien lijken youngsters zoals Sandra, Campbell en andere (nog) niet klaar voor het grote werk.
Ik vraag me af of we - gelet op de opstelling in die tweede helft - daar veel kunnen/moeten uit afleiden. We speelden helemaal anders dan anders met een elftal dat nooit meer zo samen gaat spelen. Speelminuten waren daar volgens mij het belangrijkste doel
Je kan nu toch niet ontkennen dat Skoras en Nilsson vorig seizoen weinig tot geen meerwaarde betekenen voor Club en dat ze blijkbaar gewoon die lijn doortrekken?
Cut your losses zou ik zeggen.
Ik heb mijn mening over het vorige seizoen van Skoras en Nilsson hier al uitvoerig uitgeschreven dus ga mezelf niet volledig herhalen. Daarin ontken ik wel het een en ander :mrgreen:

Wat jij hier doet is uit een weinig zeggende tweede helft waarin we met een B-team spelen in een pre-season friendly een nieuwe stok puren om de hond(en) nog eens mee te slaan. Uw mening over hen stond ook al vast voor deze match, toch?
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 07 jul 2025, 20:52
Tiki Taka schreef: 07 jul 2025, 15:48
IsO schreef: 07 jul 2025, 14:50
Tiki Taka schreef: 07 jul 2025, 09:18 Ik lees dat Nilsson, Skoras en Romero alweer door de mand vielen, nu tegen Rangers... Zouden we deze 3 ook niet beter trachten te slijten ?
Bovendien lijken youngsters zoals Sandra, Campbell en andere (nog) niet klaar voor het grote werk.
Ik vraag me af of we - gelet op de opstelling in die tweede helft - daar veel kunnen/moeten uit afleiden. We speelden helemaal anders dan anders met een elftal dat nooit meer zo samen gaat spelen. Speelminuten waren daar volgens mij het belangrijkste doel
Je kan nu toch niet ontkennen dat Skoras en Nilsson vorig seizoen weinig tot geen meerwaarde betekenen voor Club en dat ze blijkbaar gewoon die lijn doortrekken?
Cut your losses zou ik zeggen.
Ik heb mijn mening over het vorige seizoen van Skoras en Nilsson hier al uitvoerig uitgeschreven dus ga mezelf niet volledig herhalen. Daarin ontken ik wel het een en ander :mrgreen:

Wat jij hier doet is uit een weinig zeggende tweede helft waarin we met een B-team spelen in een pre-season friendly een nieuwe stok puren om de hond(en) nog eens mee te slaan. Uw mening over hen stond ook al vast voor deze match, toch?
Klopt, ze brengen te weinig meerwaarde voor Club, me dunkt.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Nilsson en Skoras zullen behoudens een mirakel weinig minuten krijgen. Achter de scenes zullen ze die zeker proberen te verkopen. Romero is voldoende interesse in maar wat mij betreft te vroeg om te laten gaan.

Qua youngsters zijn er elk seizoen wel jongens die er door komen en vaak werd daar voor het seizoen ook over gezegd dat ze nog niet klaar waren (Ordonez, Seys, Talbi). We zien wel, ik heb iig wel verwachtingen voor Campbell.
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Peter schreef: 08 jul 2025, 09:59
Nilsson en Skoras zullen behoudens een mirakel weinig minuten krijgen. Achter de scenes zullen ze die zeker proberen te verkopen. Romero is voldoende interesse in maar wat mij betreft te vroeg om te laten gaan.

Qua youngsters zijn er elk seizoen wel jongens die er door komen en vaak werd daar voor het seizoen ook over gezegd dat ze nog niet klaar waren (Ordonez, Seys, Talbi). We zien wel, ik heb iig wel verwachtingen voor Campbell.
Nilsson zal zijn minuten zeker maken komend seizoen, als die niet geblesseerd uitvalt. We zitten zeer snel aan midweekmatchen....
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

macfall schreef: 08 jul 2025, 15:24 Nilsson zal zijn minuten zeker maken komend seizoen, als die niet geblesseerd uitvalt. We zitten zeer snel aan midweekmatchen....
Ik heb daar serieuze twijfels over eerlijk gezegd. Zou me niet verbazen moest de "rangorde" Vermant - Tresolidi - Nilsson - Furo worden.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 09 jul 2025, 12:01
macfall schreef: 08 jul 2025, 15:24 Nilsson zal zijn minuten zeker maken komend seizoen, als die niet geblesseerd uitvalt. We zitten zeer snel aan midweekmatchen....
Ik heb daar serieuze twijfels over eerlijk gezegd. Zou me niet verbazen moest de "rangorde" Vermant - Tresolidi - Nilsson - Furo worden.
Zal er ook vanaf hangen of we soms met 2 spitsen gaan spelen, hoe Tresoldi en/of Furo zich doorzetten, en hoe Nilssons blessure evolueert. Want op zich denk ik wel dat Hayen Nilsson hoger inschat dan de meesten hier.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

IsO schreef: 09 jul 2025, 13:22 Zal er ook vanaf hangen of we soms met 2 spitsen gaan spelen, hoe Tresoldi en/of Furo zich doorzetten, en hoe Nilssons blessure evolueert. Want op zich denk ik wel dat Hayen Nilsson hoger inschat dan de meesten hier.
Niet moeilijk om hem hoger in te schatten dan ik doe :lol:
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

We beginnen met een driemansdefensie tegen Lokomotiva Zagreb, wellicht in 3-5-2:
Afbeelding
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Verslagje in HNB:
[spoiler]
Experimenteel Club Brugge klopt Lokomotiva Zagreb in oefenduel, maar trekt allesbehalve volledig richting Supercup tegen Union

Met een overwinning richting de Supercup: een vertimmerd Club Brugge nam woensdagmiddag de maat van Lokomotiva Zagreb na een oefenmatch van vier keer dertig minuten: 3-0. Vanaken, Vetlesen en Campbell scoorden. Hayen experimenteerde met een 3-5-2, maar wacht vooral nog op twee nieuwkomers én enkele gevestigde waarden.

Het moest de generale repetitie worden op de Supercup van zondag tegen Union, maar de kern van Hayen is momenteel nog allesbehalve volledig. Het was zelfs puzzelen. Nieuwkomer Tresoldi heeft nog maar pas de trainingen hervat, Siquet (kwaaltje), Meijer en Jashari trainen nog individueel. Nilsson is out met een achillespeesblessure. Forbs (Ajax) moet zijn medische testen nog afwerken en tekent daarna pas zijn contract, al komt dat wellicht snel in orde. De kans bestaat dat hij pas volgende week meetraint.

Club oefende vier keer dertig minuten tegen Lokomotiva Zagreb. Hayen experimenteerde zowaar met een 3-5-2, met Spileers, Ordonez en Mechele achterin. Sabbe en Seys speelden op de flanken, terwijl Tzolis in steun van Vermant opereerde. Reis, Vanaken en Onyedika bevolkten het centrale middenveld. Maar al snel bleek dat die opstelling niet echt comfortabel aanvoelde. Tijdens het eerste halfuur kon Club één keer afdrukken op doel. Tzolis vond Vermant, maar die mikte centraal op de doelman.

Mignolet vermijdt achterstand
Tijdens het tweede halfuur probeerde Club de druk op te voeren. Het duwde de Kroaten tegen het eigen doel, al leverde dat nog steeds geen uitgespeelde kansen op. De grootste Brugse mogelijkheid voor de rust? Een stevige kopslag van Mechele na een corner. Die bal ging net over. Al viel het doelpunt ei zo na aan de andere kant. Een vrije trap van Pajac werd door Mignolet tegen de lat getikt. Een klasseflits van de ex-Rode Duivel.

Dan toch twee goals
De tweede helft - opnieuw een uur - bracht nog eens zeven nieuwe namen. Jackers, Gomez van Hoogen, Osuji, Audoor, Et-Taïbi, Skoras en Furo kregen minuten. Dat deed het spelniveau geen deugd, maar veel weerwerk van Lokomotiva kreeg Club niet. Het doelpuntje viel dan toch langs Brugse kant. Et Taîbi vond Vanaken, die keurig bediend werd en een openingsdoelpunt lukte. Meteen het sein voor twee nieuwe vervangingen: Sandra en Campbell kwamen voor Mechele en Vanaken. Niet veel later lukte Vetlesen de 2-0 na een afvallende bal.

De Kroaten gingen nog voor een aansluitingstreffer maar konden Jackers niet meer in de problemen brengen. Ook Bisiwu, Granados, Lund Jensen en Goemaere kregen nog enkele minuten. Campbell scoorde in extremis nog de 3-0. Zo trekt Club met een (verdiende) zege richting de eerste officiële wedstrijd van het seizoen, al is het huiswerk - en de kern - nog lang niet klaar. Half juli is dat evenwel de logica zelve.

Club Brugge: Mignolet (60’ Jackers), Spileers (60’ Osuji), Ordonez (45’ Romero), Mechele (76’ Campbell), Onyedika (45’ Vetlesen), Reis (60’ Audoor (97’ Granados)), Sabbe (60’ Et-Taïbi), Seys (60’ Gomez van Hoogen (106’ Goemaere)), Vanaken (76’ Sandra), Tzolis (60’ Skoras (95’ Bisiwu)), Vermant (60’ Furo (107’ Lund Jensen)

Doelpunten: 75’ Vanaken (Et Taïbi) 1-0, 86’ Vetlesen 2-0, 117’ Campbell 3-0
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Stevige eerste helft, en dus zoals gewoonlijk tegen Union niet altijd het beste voetbal, maar wel veerkracht getoond. Kopke erbij houden in de tweede helft
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Spel te veel ondergaan in de tweede helft, terwijl we er het gevaar ook paar keer mooi uithalen. Ordonez weer heel belangrijk, dus die gaan we serieus missen eens hij weg is. Romero liet wel paar mooie dingen zien bij invalbeurt.

Paar mindere dingen, zoals slordige pass Meijer die meteen counterkans opleverde. Onyedika zeker niet slecht, maar wat nonchalant, wat veel fouten en wat teveel gemekker. Geluk gehad ook bij die grote kans voor Vanhoutte (dank u Simon).

Paar leuke dingen ook met Sandra die doorjaagt en -tacklet op Chambaere, leuke actie met Audoor op rechts. Reis maakte een goeie indruk vond ik. Lijkt me een slimme speler.
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Verdediging : Seys en Spileers is te verdedigend qua backs. Middenveld back ups dringend nodig ( geen Audoor of Cisse Sandra a.u.b. da’s niveaus tweede klasse )
Aanvallend : we missen nog altijd een aanvalsleider da’s duidelijk, Tzolis top , voor de rest hebben we niks degelijks voor de flank. Vetlesen sorry gaat hem niet worden. Op deze moment verzwakt tov vorig seizoen. Qua team is Genk momenteel de sterkste ploeg . Die hebben wel hun kern goed bijeengehouden EN versterkt.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Heretic schreef: 20 jul 2025, 21:34 Verdediging : Seys en Spileers is te verdedigend qua backs. Middenveld back ups dringend nodig ( geen Audoor of Cisse Sandra a.u.b. da’s niveaus tweede klasse )
Aanvallend : we missen nog altijd een aanvalsleider da’s duidelijk, Tzolis top , voor de rest hebben we niks degelijks voor de flank. Vetlesen sorry gaat hem niet worden. Op deze moment verzwakt tov vorig seizoen. Qua team is Genk momenteel de sterkste ploeg . Die hebben wel hun kern goed bijeengehouden EN versterkt.
Vetlesen was uitstekend. Beste man op het veld. Hoe kan je na zo'n wedstrijd zoiets zeggen?
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 20 jul 2025, 21:47
Heretic schreef: 20 jul 2025, 21:34 Verdediging : Seys en Spileers is te verdedigend qua backs. Middenveld back ups dringend nodig ( geen Audoor of Cisse Sandra a.u.b. da’s niveaus tweede klasse )
Vetlesen was uitstekend. Beste man op het veld. Hoe kan je na zo'n wedstrijd zoiets zeggen?
Ik vond Vetlesen ook heel goed. Kreeg maar een 5 in HNB, wat ik niet kan vatten.

Dat Spileers geen back is, tot daar aan toe, konden we allemaal zien. Dat Seys te defensief is: helemaal niet akkoord. Heerlijke speler bij momenten. Blijven doordekken tot diep op de helft van de tegenstander op links. Manier waarop hij in de tweede helft Union-counter eruit haalt... Moet nog gefinetuned natuurlijk, maar wat een potentieel...
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

IsO schreef: 20 jul 2025, 23:42
Peter schreef: 20 jul 2025, 21:47
Ik vond Vetlesen ook heel goed. Kreeg maar een 5 in HNB, wat ik niet kan vatten.

Dat Spileers geen back is, tot daar aan toe, konden we allemaal zien. Dat Seys te defensief is: helemaal niet akkoord. Heerlijke speler bij momenten. Blijven doordekken tot diep op de helft van de tegenstander op links. Manier waarop hij in de tweede helft Union-counter eruit haalt... Moet nog gefinetuned natuurlijk, maar wat een potentieel...
Qua Vetlesen. Is voor mij geen flankaanvaller. Veel teweinig actie ervoor. Net zoals Spileers geen 2 is, is Vetlesen geen 7. Is voor mij een beperkte 10 ( 8 miljoen of zo ervoor betaald als ik me niet vergis dat mag toch echt wel iets meer zijn ). Ik ben fan van Seys hoe alert dat die altijd verdedigd ( en hoe doortastend ). Alleen zijn werkpunt is aanvallend. Als je dan Spileers op rechts hebt waar weinig aanvallends van voortkomt dan is het een stap achteruit tov vorig seizoen. Ben meer fan van 2 aanvallende backs ( die ieders op toer meegaan ). Ik wacht echt nog op de vervanger van Skov voor op rechts. ( ik weet dat Forbs er is en hopelijk wordt dat een nieuwe topper: maar als ik hoor oogkleppen op en slecht met de bal aan de voet dan heb ik er heeeel veel schrik voor dat dit de volgende sof gaat worden ).
Plaats reactie