wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5814
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Club pakt 6 op 6 uit bij Gent en de mauve...2 hele zwakke tegenstanders die weinig in de weg legden.
Ik schat momenteel Union en Stvv een pak hoger in.
Hoe zwak zijn de mauve, dat verval blijft daar maar duren ?!
Nu ja, we staan nog eens 1ste, indien we nu 6/6 halen, is de titel zo goed als binnen.
Komende zaterdag wordt een verraderlijke wedstrijd, tegen een goed voetballende tegenstander.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
macfall
A-kern
Berichten: 507
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
beste scenario is verlengingen in den beker :-) en voor de rest is het pas binnen na de laatste match. Thuis of op verplaatsing, elke match zal moeten gespeeld worden en zal zijn eigen verhaal wel hebben.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 881
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
Drie maand geleden was Onyedika nog klaar voor de Europese (sub)top en nu is hij in de ogen van iedereen een schlemiel.
Scherp uit de Afrika Cup is hij inderdaad niet weer gekomen (ik begrijp na al die jaren nog steeds niet waarom dat klotetoernooi in januari mag gespeeld worden, is in mijn ogen 100% competitievervalsing), maar toch...

Een goede coach weet ook de juiste snaren te raken bij zo'n speler.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 04 mei 2026, 12:27
IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
Drie maand geleden was Onyedika nog klaar voor de Europese (sub)top en nu is hij in de ogen van iedereen een schlemiel.
Scherp uit de Afrika Cup is hij inderdaad niet weer gekomen (ik begrijp na al die jaren nog steeds niet waarom dat klotetoernooi in januari mag gespeeld worden, is in mijn ogen 100% competitievervalsing), maar toch...

Een goede coach weet ook de juiste snaren te raken bij zo'n speler.
Ik zeg nergens dat hij een schlemiel is denk ik, maar de dynamiek op het middenveld is gewoon anders met Onyedika-Stankovic vs Stankovic-Vetlesen. Het is geen toeval dat die laatste aan 3 goals en 2 assists zit in PO I. De uitmatch op STVV speelden we trouwens met Onyedika-Stankovic-Vanaken en hadden we het zeker voor rust niet makkelijk. Het inbrengen van Vetlesen voor de (slecht ingevallen) Diakhon deed ons toen als ik het me goed herinner weer wat meer controle krijgen over de match.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5814
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 04 mei 2026, 15:01
Duffman schreef: 04 mei 2026, 12:27
IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
Drie maand geleden was Onyedika nog klaar voor de Europese (sub)top en nu is hij in de ogen van iedereen een schlemiel.
Scherp uit de Afrika Cup is hij inderdaad niet weer gekomen (ik begrijp na al die jaren nog steeds niet waarom dat klotetoernooi in januari mag gespeeld worden, is in mijn ogen 100% competitievervalsing), maar toch...

Een goede coach weet ook de juiste snaren te raken bij zo'n speler.
Ik zeg nergens dat hij een schlemiel is denk ik, maar de dynamiek op het middenveld is gewoon anders met Onyedika-Stankovic vs Stankovic-Vetlesen. Het is geen toeval dat die laatste aan 3 goals en 2 assists zit in PO I. De uitmatch op STVV speelden we trouwens met Onyedika-Stankovic-Vanaken en hadden we het zeker voor rust niet makkelijk. Het inbrengen van Vetlesen voor de (slecht ingevallen) Diakhon deed ons toen als ik het me goed herinner weer wat meer controle krijgen over de match.
Vetlesen is geschorst voor de match tegen Stvv, het zal dus weer een middenveld Onyedika-Stankovic-Vanaken worden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 04 mei 2026, 15:58
IsO schreef: 04 mei 2026, 15:01
Duffman schreef: 04 mei 2026, 12:27
IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
Drie maand geleden was Onyedika nog klaar voor de Europese (sub)top en nu is hij in de ogen van iedereen een schlemiel.
Scherp uit de Afrika Cup is hij inderdaad niet weer gekomen (ik begrijp na al die jaren nog steeds niet waarom dat klotetoernooi in januari mag gespeeld worden, is in mijn ogen 100% competitievervalsing), maar toch...

Een goede coach weet ook de juiste snaren te raken bij zo'n speler.
Ik zeg nergens dat hij een schlemiel is denk ik, maar de dynamiek op het middenveld is gewoon anders met Onyedika-Stankovic vs Stankovic-Vetlesen. Het is geen toeval dat die laatste aan 3 goals en 2 assists zit in PO I. De uitmatch op STVV speelden we trouwens met Onyedika-Stankovic-Vanaken en hadden we het zeker voor rust niet makkelijk. Het inbrengen van Vetlesen voor de (slecht ingevallen) Diakhon deed ons toen als ik het me goed herinner weer wat meer controle krijgen over de match.
Vetlesen is geschorst voor de match tegen Stvv, het zal dus weer een middenveld Onyedika-Stankovic-Vanaken worden.
Dat was dus wat ik zei :mrgreen: en waarop werd gereageerd dat Onyedika nu ook niet bepaald een schlemiel is (wat klopt, maar dat beweerde ik dus nergens :santé: )
Gebruikersavatar
Hannes
Invaller
Berichten: 672
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

macfall schreef: 04 mei 2026, 11:40
IsO schreef: 04 mei 2026, 10:35
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 mei 2026, 10:14 We hoeven het zelfs niet te hebben over onze derde keeper (prima redding trouwens van Dani net na de 1-3).
En zelfs alle vertrouwen in onze vierde keeper na wat Argus de afgelopen maanden heeft laten zien.
Titel zal zoals zo vaak in de play-offs maar écht binnen zijn nadat de laatste match is gespeeld. Wij hebben het voordeel dat we STVV en Union (elk op hun manier te duchten) thuis mogen ontvangen én we 3 van onze 4 resterende matchen thuis spelen. Nadeel dat we met Vetlesen en Sabbe 2 mannen in vorm missen (geelgeschorst en blessure) tegen het STVV van Vrancken en we dus mogelijk met onze - weliswaar degelijke wanneer nodig - derde keeper moeten aantreden.

Union zal MacAllister volgende match moeten missen, en mist als ik het goed heb ook Schoofs en Zorgane (toch een ferme aderlating op het middenveld). Zou thuis tegen KV Mechelen in principe geen enorm probleem mogen zijn, maar je weet maar nooit...

Daarna spelen ze dan de bekerfinale tegen een anderlecht dat niet in vorm is maar natuurlijk zelf ook ongelofelijk gebrand is op eindelijk nog eens een prijs. Geen idee welk scenario voor ons het beste is, maar ik zou denken dat bekerwinst voor Union misschien tot een klein beetje decompressie bij sommigen onder hen zou kunnen leiden.

Soit, belangrijkste wordt dus - opnieuw - om vooral naar onszelf te kijken, en te doen wat we moeten doen, de 4 matchen die ons nog resten.
:wave:
beste scenario is verlengingen in den beker :-) en voor de rest is het pas binnen na de laatste match. Thuis of op verplaatsing, elke match zal moeten gespeeld worden en zal zijn eigen verhaal wel hebben.
Ik heb liever dat Union geen verlengingen nodig heeft, of het zal weer allemaal daaraan liggen als ze daarna bij ons zouden verliezen.
Dit gezegd zijnde: pure competitievervalsing toch, dat de PO-kalender door rechtenhouders hier, DAZN's daar mag gearrangeerd worden 'om het verloop zo aantrekkelijk mogelijk te maken'. Gewoon loten met ergens een voordeel voor wie de reguliere won is het eerlijkst.

We zorgen alvast beter dat we winnen zaterdag, verraderlijke match. Want ik geloof niet dat we de laatste 4 nog allemaal gaan winnen. Ergens laten we volgens mij nog wel een gelijkspelletje optekenen. Indien niet winnen we 9 op 10 matchen, wat nog maar 2x eerder gebeurde.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tja, als je als “topploeg” wil aanzien worden zoals Union, en je raakt in bepaalde competities ver, dan weet je dat de kalender zwaar wordt in de cruciale fase van het seizoen. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
In 2015 en 2024 speelden wij nog midweeks Europees tijdens de play-offs, als ik me niet vergis.

Bayern en Arsenal hoor ik toch ook niet al te veel klagen

Al die uitspraken over competitievervolging zijn gewoon misplaatst, vind ik persoonlijk
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Wie staat dit weekend in doel tegen STVV? Artikeltje in HNB:
[spoiler]
Ivan Leko spuit mist over vervanger van Nordin Jackers in laatste rechte lijn van titelstrijd: “Simon Mignolet? Een risico, maar er is ook een menselijke kant”

Van den Heuvel of toch Mignolet? Bij Club Brugge is het afwachten wie zaterdag Jackers vervangt in doel. “Ik hou rekening met de menselijke kant van de zaak. Maar mijn keuze is gemaakt”, aldus Ivan Leko, die met een opvallende statistiek komt.

15:00

How things can change. De sfeer is opperbest in het Basecamp, waar Club Brugge nog drie zeges nodig heeft om de twintigste landstitel binnen te rijven. Eerste halte: STVV in Jan Breydel. Na de blessure van Jackers zal zaterdag pas blijken wie er plaatsneemt in doel. “Ik heb mijn keuze al gemaakt”, zegt Ivan Leko. “Nordin heeft licht getraind, maar kreeg een reactie. Hij is dus nog niet fit.”

Van den Heuvel, of toch de herstellende Mignolet? Die laatste hoopt op een ultiem ererondje nu zijn afscheid nakende is. “Maar als Jackers niets was overkomen, bleef hij gewoon staan. Dat is logisch”, zegt Leko. “Simon traint pas een week. En ja, hem laten spelen zou risico’s inhouden. Anderzijds hou ik rekening met de menselijke kant van de zaak. Mignolet is niet zomaar een doelman. Je kan die emoties niet uitschakelen.”

Ballen pakken en vertrouwen winnen
Toch wordt verwacht dat de jonge Van den Heuvel – prima op anderlecht – opnieuw in doel staat. Stel je maar eens voor dat Mignolet hervalt. Dan zit zijn carrière er definitief op. Weg laatste match. “Ik moet beslissingen nemen, dat is mijn job. Het liefst zijn dat makkelijke beslissingen, maar dat gaat niet altijd. Om top te kunnen zijn, moet je trainen, ballen pakken en vertrouwen winnen. Dit is een aparte situatie.”

Club Brugge rekent zich overigens nog niet rijk in de titelstrijd. Ook al speelt het nog drie keer thuis. En kan het Union volgende week definitief zélf een mokerslag uitdelen. “Weet je: volgens de statistieken hebben we momenteel 51,8 procent kans om kampioen te worden”, sprak Leko. “Dat is niéts. We mogen niet vergeten dat we helemaal nog niets in handen hebben. Enkel door matchen te blijven winnen, komen we dichterbij.”

Maar dat het momentum blauw-zwart kleurt, daar kan de Kroaat niet omheen. “Jagen is makkelijker dan eerste blijven. Maar we hebben één voordeel: nu beslissen we alles zélf.”
Gebruikersavatar
Hannes
Invaller
Berichten: 672
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

IsO schreef: 08 mei 2026, 16:29 Wie staat dit weekend in doel tegen STVV? Artikeltje in HNB:
[spoiler]
Ivan Leko spuit mist over vervanger van Nordin Jackers in laatste rechte lijn van titelstrijd: “Simon Mignolet? Een risico, maar er is ook een menselijke kant”

Van den Heuvel of toch Mignolet? Bij Club Brugge is het afwachten wie zaterdag Jackers vervangt in doel. “Ik hou rekening met de menselijke kant van de zaak. Maar mijn keuze is gemaakt”, aldus Ivan Leko, die met een opvallende statistiek komt.

15:00

How things can change. De sfeer is opperbest in het Basecamp, waar Club Brugge nog drie zeges nodig heeft om de twintigste landstitel binnen te rijven. Eerste halte: STVV in Jan Breydel. Na de blessure van Jackers zal zaterdag pas blijken wie er plaatsneemt in doel. “Ik heb mijn keuze al gemaakt”, zegt Ivan Leko. “Nordin heeft licht getraind, maar kreeg een reactie. Hij is dus nog niet fit.”

Van den Heuvel, of toch de herstellende Mignolet? Die laatste hoopt op een ultiem ererondje nu zijn afscheid nakende is. “Maar als Jackers niets was overkomen, bleef hij gewoon staan. Dat is logisch”, zegt Leko. “Simon traint pas een week. En ja, hem laten spelen zou risico’s inhouden. Anderzijds hou ik rekening met de menselijke kant van de zaak. Mignolet is niet zomaar een doelman. Je kan die emoties niet uitschakelen.”

Ballen pakken en vertrouwen winnen
Toch wordt verwacht dat de jonge Van den Heuvel – prima op anderlecht – opnieuw in doel staat. Stel je maar eens voor dat Mignolet hervalt. Dan zit zijn carrière er definitief op. Weg laatste match. “Ik moet beslissingen nemen, dat is mijn job. Het liefst zijn dat makkelijke beslissingen, maar dat gaat niet altijd. Om top te kunnen zijn, moet je trainen, ballen pakken en vertrouwen winnen. Dit is een aparte situatie.”

Club Brugge rekent zich overigens nog niet rijk in de titelstrijd. Ook al speelt het nog drie keer thuis. En kan het Union volgende week definitief zélf een mokerslag uitdelen. “Weet je: volgens de statistieken hebben we momenteel 51,8 procent kans om kampioen te worden”, sprak Leko. “Dat is niéts. We mogen niet vergeten dat we helemaal nog niets in handen hebben. Enkel door matchen te blijven winnen, komen we dichterbij.”

Maar dat het momentum blauw-zwart kleurt, daar kan de Kroaat niet omheen. “Jagen is makkelijker dan eerste blijven. Maar we hebben één voordeel: nu beslissen we alles zélf.”
Kan niet anders dan Dani worden. Elke andere beslissing zou onverantwoord zijn. Maar ik vermoed dat ze alledrie nog gaan spelen dit seizoen: Tegen STVV Dani; tegen Union en Mechelen Nordin; Simon tegen Gent.
macfall
A-kern
Berichten: 507
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Hannes schreef: 08 mei 2026, 16:37
IsO schreef: 08 mei 2026, 16:29 Wie staat dit weekend in doel tegen STVV? Artikeltje in HNB:
[spoiler]
Ivan Leko spuit mist over vervanger van Nordin Jackers in laatste rechte lijn van titelstrijd: “Simon Mignolet? Een risico, maar er is ook een menselijke kant”

Van den Heuvel of toch Mignolet? Bij Club Brugge is het afwachten wie zaterdag Jackers vervangt in doel. “Ik hou rekening met de menselijke kant van de zaak. Maar mijn keuze is gemaakt”, aldus Ivan Leko, die met een opvallende statistiek komt.

15:00

How things can change. De sfeer is opperbest in het Basecamp, waar Club Brugge nog drie zeges nodig heeft om de twintigste landstitel binnen te rijven. Eerste halte: STVV in Jan Breydel. Na de blessure van Jackers zal zaterdag pas blijken wie er plaatsneemt in doel. “Ik heb mijn keuze al gemaakt”, zegt Ivan Leko. “Nordin heeft licht getraind, maar kreeg een reactie. Hij is dus nog niet fit.”

Van den Heuvel, of toch de herstellende Mignolet? Die laatste hoopt op een ultiem ererondje nu zijn afscheid nakende is. “Maar als Jackers niets was overkomen, bleef hij gewoon staan. Dat is logisch”, zegt Leko. “Simon traint pas een week. En ja, hem laten spelen zou risico’s inhouden. Anderzijds hou ik rekening met de menselijke kant van de zaak. Mignolet is niet zomaar een doelman. Je kan die emoties niet uitschakelen.”

Ballen pakken en vertrouwen winnen
Toch wordt verwacht dat de jonge Van den Heuvel – prima op anderlecht – opnieuw in doel staat. Stel je maar eens voor dat Mignolet hervalt. Dan zit zijn carrière er definitief op. Weg laatste match. “Ik moet beslissingen nemen, dat is mijn job. Het liefst zijn dat makkelijke beslissingen, maar dat gaat niet altijd. Om top te kunnen zijn, moet je trainen, ballen pakken en vertrouwen winnen. Dit is een aparte situatie.”

Club Brugge rekent zich overigens nog niet rijk in de titelstrijd. Ook al speelt het nog drie keer thuis. En kan het Union volgende week definitief zélf een mokerslag uitdelen. “Weet je: volgens de statistieken hebben we momenteel 51,8 procent kans om kampioen te worden”, sprak Leko. “Dat is niéts. We mogen niet vergeten dat we helemaal nog niets in handen hebben. Enkel door matchen te blijven winnen, komen we dichterbij.”

Maar dat het momentum blauw-zwart kleurt, daar kan de Kroaat niet omheen. “Jagen is makkelijker dan eerste blijven. Maar we hebben één voordeel: nu beslissen we alles zélf.”
Kan niet anders dan Dani worden. Elke andere beslissing zou onverantwoord zijn. Maar ik vermoed dat ze alledrie nog gaan spelen dit seizoen: Tegen STVV Dani; tegen Union en Mechelen Nordin; Simon tegen Gent.
Als mignolet volgende week niet uitvalt dan maakt hij het seizoen vol
macfall
A-kern
Berichten: 507
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Onyedika niet fit owv knie veronderstel ik
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Onyedika zou ook niet op de bank zitten
Plaats reactie