wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ricca is geblesseerd, als hij speelt zal het met een inspuiting zijn, daarom zat hij ook afgelopen weekend niet in de selectie...dus zou ik zeggen zet maar kossounou ipv deli en ricca want deli zit de laatste weken met zijn hoofd in de wolken. Ik zou ook starten in 4-3-3 want volgens mij is de defensie van dortmund toch niet zo snel...als wij dan op de counter snel kunnen omschakelen met diatta, lang en dennis dan zullen er mogelijkheden komen maar dan is het wel belangrijk dat we ze afmaken, op voorsprong komen en gevaarlijk blijven op de tegenaanval
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Hopelijk kwijten de spelers zich allen heel goed van hun taak vanavond... ik hoop op een punt, maar vrees een afstraffing.
Wat denken jullie ervan?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik denk dat we wel een punt kunnen halen op voorwaarde dat onze verdediging bij de les is. Qua vechtlust op het middenveld zit het wel goed, dus komt het erop aan om goed compact te blijven en de lijnen naar Haaland afgesloten te houden. Als hij er toch eens doorkomt (wat sowieso wel eens zal gebeuren) hoop ik op een sterke Mignolet.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Het gebrek aan een ECHTE spits bij club wordt nu wel pijnlijk duidelijk.
Eerste doelpunt fout mignolet: of pak je hem of slaag je de bal weg. Tweede stond haaland volledig vrij.... Slap spel= vormer is nergens, vanaken slaapt nog. Lang is goed, Diatta komt er terug bovenop
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

omg.... ik ga nog blij zijn met 0-5. Wat een geknoei....
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Het beeld van de voorbije weken. Zelf de kansen niet afmaken en dan deksel op de neus krijgen. Maar dit Dortmund is gewoon te sterk. Maar verdedigend toch teveel fouten vandaag
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1751
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Foutje Mignolet, foutje Koussounou die hoekschop weggeeft, en foutje Diatta die Meunier laat lopen.
3 foutjes, 3 keer afgestraft, 0-3

En zelf niet efficiënt genoeg.
Was te verwachten dat tegen dit Dortmund niks te rapen viel.
Hopelijk geen verdere afstraffing
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Waarom legt Dennis die bal niet af ?!?
Onbegrijpelijk gewoon !
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kleine foutjes van ons die afgestraft worden, met tegelijk ook wat geluk voor Dortmund.
-> Mignolet slaat die bal niet goed weg bij het eerste doelpunt waardoor de bal toevallig net goed komt te liggen voor Hazard. Voor hetzelfde geld valt de bal net slecht en kegelt Hazard de bal erover.
-> Corner wordt slecht gekopt door een Duitser, waardoor de bal bij Witsel komt die hem netjes terug voor doel kan koppen. Haaland heeft dan 2 pogingen nodig om een goal te maken. Voor hetzelfde geld wordt de bal slecht gekopt door die Duitser & belandt hij niet perfect bij Witsel, of valt de bal na de 1ste poging van Haaland voor een Brugse voet zodat de bal weggewerkt kan worden.

Ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n slechte match van ons. Dortmund was gewoon een niveau beter en een pak efficiënter in de afwerking - al moet je daar ook eerlijk in zijn en toegeven dat onze kansen net iets minder waren dan hun kansen. 0-3 is wat mij betreft geen correcte uitslag. We hadden denk ik 50% balbezit, dat haalt niet elke ploeg tegen Dortmund. We kwamen er een paar keer gevaarlijk uit en ik vond Lang enorm positief opvallen. Voor Vormer was dit niveau wel iets te snel helaas. Jammer, want ik geniet elke match van zijn enorme inzet en wil...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Aanvullend :

De pers was gewoon ook véél te lyrisch over Club. Tegen Zenit hebben we gestreden en verdiend gewonnen, maar het had even goed een gelijkspel of nederlaag kunnen zijn. Tegen (een matig) Lazio spelen we een goede partij maar kunnen we de kansen niet voldoende afmaken & maken we weer defensieve foutjes. Als je die lijn doortrekt weet je gewoon dat je afgestraft wordt tegen een sterk Dortmund. De Duitsers willen de koppositie in de CL en aangezien ze tegen Lazio gestruikeld zijn staan ze supergeconcentreerd aan de aftrap. Volgende week schat ik onze kansen ook vrij laag in, want Duitsers laten een match nooit hangen. Zoals ik hierboven al zei, ons spel was lang niet slecht en we groeien elk jaar in de CL. Alleen een Degryse etc die zeggen "Club kan winnen tegen Dortmund"... Bullshit hé, de kans dat Club won was vrij klein en dan moest alles meezitten. Duitsers laten het bijna nooit hangen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Nog een algemene conclusie (sorry voor de tripelpost)

Dortmund is overduidelijk de sterkste ploeg in deze poule. We moeten vooral vloeken omdat Lazio ertegen gewonnen heeft. Stel dat Dortmund die eerste match gewoon gewonnen had, dan was de stand nu :
9 - Dortmund
4 - Club Brugge
2 - Lazio
1 - Zenit

& dan stonden we goed op schema voor die 2de plaats. Nu moeten we hopen dat Lazio-Zenit terug een gelijkspel wordt en nadien zowel tegen Lazio als Zenit vlammen om daar 4 punten te rapen. Ik zie Dortmund eerlijk gezegd geen wedstrijd meer verliezen in de poule dus als dat lukt eindigen wij met 8 punten en zouden we alsnog 2de worden.

Kleine sidenote. Lazio heeft tegen Club zonder Immobile gespeeld, tegen Torino stond hij wél op het plein maar gisteren tegen Zenit was hij plots weer positief getest. De Italiaanse voetbalbond is gestart met een onderzoek. Weet iemand of er ook effectief sancties verbonden zijn aan het negeren of vervalsen van covid-tests?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het gemis van een echte goalgetter in onze kern is echt nefast in topmatchen en zeker Europees.
En ik zeg het nogmaals ; Krmencik en Okereke gehaald voor € 15 miljoen in totaal, zijn 2 floptransfers.
Onuachu werd verscheidene malen aangeboden bij Club, maar was volgens Mannaert niet goed genoeg, tja.
Hoe Dortmund 3-1 heeft kunnen verliezen tegen Lazio blijft me een raadsel.
Club moet mikken op de 3de plaats, bij de laatste 16 in de CL hebben we (momenteel) niks te zoeken.
Ik vond Dortmund een heel leuke ploeg, met heel wat jonge supertalenten, die zijn echt op goede weg na heel wat mindere jaren. Wat me nu al enkele weken opvalt, en dit in tegenstelling tot vorig seizoen, is dat we (te) veel kansen weggeven en goals slikken.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1751
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

KIjk eens naar de resultaten van de Duitse ploegen in de CL deze week.
Allemaal gewonnen, Bayer, Borussia, Dortmund, Leipzig.
Leipzig wint thuis tegen PSG.
Bundesliga is momenteel wellicht de sterkste competitie ter wereld.
(Premier League ploegen laten het momenteel ook wat afweten in Europa.)
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ik vond mignolet echt zwak gisteren, bij de eerste goal moet hij ofwel blijven staan of uitkomen maar dan moet hij die bal wegboksen en niet in de voeten van een dortmundspeler duwen...bij de 2de goal, de corner zie je hem 2 stappen vooruit zetten maar ipv dan in de lucht voor de bal te gaan zet hij plots weer stappen achteruit tot op zijn doellijn, daardoor zijn onze verdedigers verrast (normaal komt hij altijd op zo een bal) en reageren ze te traag, aan de 3de kon hij natuurlijk niks doen dat was diatta zijn schuld. Ik ben er vrij zeker van als horvath gisteren dezelfde fouten maakt hij veel meer kritiek zou krijgen. Ook vind ik dat hij veel te veel de bal vraagt om dan op het gemakje uit te voetballen...dat lukt misschien steeds in de jupiler league omdat de tegenstanders 30 of 50 meter van onze goal staan maar in de champions league wordt onze verdediging opgejaagd en in de problemen gebracht waardoor hij dan toch de bal moet wegtrappen...wat is dan het verschil als een verdediger dat meteen doet, we tikken veel te veel het balletje rond achterin ook in belgie en zo zit er te weinig tempo in ons spel. Als je ziet dat we in de 2de helft 0-3 achter staan en deli geeft meer ballen naar mignolet dan vooruit dan stel ik mij toch veel vragen. Ik wil nu niet zeggen dat mignolet op de bank moet natuurlijk want hij heeft ook al veel punten gepakt, maar hij moet en kan veel beter want gisteren was hij echt zwak en ook de 2de goal tegen mechelen zat hij er naast...hij moet stoppen met te pas en te onpas die bal te komen vragen 20 meter uit zijn doel...onze verdedigers moeten vooruit spelen want in de champions league worden we op die manier onder druk gezet en in belgie staat de tegen partij al lang weer in positie tegen dat wij aan de overkant zijn en maken we het onszelf moeilijk om openingen te vinden. Voor het overige is dortmund gewoon te sterk maar ik geloof nog in kwalificatie, als we thuis van zenit winnen zijn we zeker van de 3de plaats en dan zal alles afhangen van de laatste in lazio...daar kunnen we winnen op voorwaarde dat we collectief beter zijn dan de laatste weken
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

@Nakamba30: correcte analyse. Wij spelen inderdaad teveel lateraal en achteruit, waarbij onze keeper meer spelverdeler is dan vanaken. Daardoor geven we aan elke ploeg de kans om zich opnieuw te organiseren. Snel schakelen en vooruit spelen (ook in passing) kan dit Brugge niet, en ja, ik verwijs hier ook naar Hans: hij zou meer diepgang in het spel moeten brengen met zijn passes, doch als je een speler op hem zet (directe dekking), verdwijnt hij uit de match en geeft hij enkel breedte en achteruitpasses. Onze linkerflank (back) Sobol is ook geen hulp tegenwoordig: die slaagt er niet in om een voorzet te trappen, dit kan niet op dit niveau.
Dikwijls ontrafelt zich volgende situatie: passing op middencirkel en dan naar mignolet die er een trap op geeft en we de bal kwijt zijn... waar blijft het uitspelen en omschakelen?
Plaats reactie