wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Ik heb tegenwoordig nog meer vertrouwen in Mitrovic dan in Nsoki.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Kunt niks doen tegen dit Man City, moeten we niet beschaamd voor zijn. Zal tegen Leipzig moeten gebeuren, die kunnen we straks in Jan Breydel uit europa kegelen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

The_One schreef: 03 nov 2021, 14:24 Ik ben benieuwd, om een of andere reden heb ik het gevoel dat er wel iets leuks kan gebeuren...
Guess i was wrong :hide:
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Van onze transfers is er 1 speler een versterking gebleken : Hendry
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Mignolet was top, Vanaken en CDK goed en met momenten zeer goed, Vormer en Hendry degelijk. De rest veel minder
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 03 nov 2021, 23:36 Van onze transfers is er 1 speler een versterking gebleken : Hendry
Je bent het woord "onmiddellijke" vergeten ;-).

Ik vond Nsoki niet zo dramatisch eerlijk gezegd - het probleem is dat hij af en toe een nonchalant moment heeft én de pech dat die nonchalante momenten vaak afgestraft worden. Anderzijds, hoe lang heeft Kompany niet elke match een flater gedaan?

Wat mij vooral opgevallen is in de 2 matchen tegen City is dat CDK (mijns inziens) verder staat dan Lang. Charles kan ook het verschil maken tegen een topploeg terwijl Lang tegen dat soort verdedigers nog niet veel kan klaarmaken.
Sanders
Invaller
Berichten: 998
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 04 nov 2021, 08:02
Kevinho schreef: 03 nov 2021, 23:36 Van onze transfers is er 1 speler een versterking gebleken : Hendry
Je bent het woord "onmiddellijke" vergeten ;-).

Ik vond Nsoki niet zo dramatisch eerlijk gezegd - het probleem is dat hij af en toe een nonchalant moment heeft én de pech dat die nonchalante momenten vaak afgestraft worden. Anderzijds, hoe lang heeft Kompany niet elke match een flater gedaan?

Wat mij vooral opgevallen is in de 2 matchen tegen City is dat CDK (mijns inziens) verder staat dan Lang. Charles kan ook het verschil maken tegen een topploeg terwijl Lang tegen dat soort verdedigers nog niet veel kan klaarmaken.
Ik vond Nsoki ook best wel nog ca va. Hij heeft inderdaad nonchalante momenten, maar evengoed zijn er momenten waarop hij wel doortastend en stevig in duel gaat. Die momenten vind ik dan wel weer indrukwekkend. Niet vergeten dat Kossounou ook wel nog eens een foutje durfde maken, zelfs vorig seizoen.
Dé perfecte verdediger zal niet bij Brugge spelen, die kunnen we niet halen. Maar we kunnen wel proberen werken aan hun gebreken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 04 nov 2021, 09:57
t4nd schreef: 04 nov 2021, 08:02
Kevinho schreef: 03 nov 2021, 23:36 Van onze transfers is er 1 speler een versterking gebleken : Hendry
Je bent het woord "onmiddellijke" vergeten ;-).

Ik vond Nsoki niet zo dramatisch eerlijk gezegd - het probleem is dat hij af en toe een nonchalant moment heeft én de pech dat die nonchalante momenten vaak afgestraft worden. Anderzijds, hoe lang heeft Kompany niet elke match een flater gedaan?

Wat mij vooral opgevallen is in de 2 matchen tegen City is dat CDK (mijns inziens) verder staat dan Lang. Charles kan ook het verschil maken tegen een topploeg terwijl Lang tegen dat soort verdedigers nog niet veel kan klaarmaken.
Ik vond Nsoki ook best wel nog ca va. Hij heeft inderdaad nonchalante momenten, maar evengoed zijn er momenten waarop hij wel doortastend en stevig in duel gaat. Die momenten vind ik dan wel weer indrukwekkend. Niet vergeten dat Kossounou ook wel nog eens een foutje durfde maken, zelfs vorig seizoen.
Dé perfecte verdediger zal niet bij Brugge spelen, die kunnen we niet halen. Maar we kunnen wel proberen werken aan hun gebreken.
Klopt. Club had de voorbij 12 seizoenen bijna altijd minstens 1 'voetballende' (ball playing defender') maar nonchalantere CV rondlopen. Donk, Denswil en nu Nsoki. Meer sobere, no-nonsense verdedigers ('ball winning defenders') als Mechele zijn in die optiek belangrijk om de steken op te rapen die die jongens laten vallen. Denk bijvoorbeeld ook - weliswaar op een ander niveau - aan Chiellini-Bonucci (waarbij Chiellini zeker in het begin van hun samenwerking geregeld steken van de beter voetballende Bonucci moest oprapen), of aan Puyol-Piqué (waarbij Puyol de steken moest oprapen). Of nog aan Hannu Tihinen en de jonge Kompany bij anderlecht.

Nsoki is er enerzijds weliswaar 'al' 22, maar we mogen ook niet uit het oog verliezen dat hij voor die leeftijd eigenlijk relatief weinig ervaring heeft, mede doordat hij uit een voetbalopleiding met moordende concurrentie komt (PSG). Als je kijkt naar zijn Ligue 1-speelminuten, dan komt dat ongeveer neer op 36 keer 90 minuten, verdeeld over 48 wedstrijden. Daarnaast nog het minuten-equivalent van een 3-tal matchen Europa League, een 7-tal matchen Youth League en een 6-tal matchen in de Franse beker.

Om de door t4nd begonnen vergelijking met Kompany door te trekken: die had er, weliswaar 'maar' in onze JPL, ongeveer 71 keer 90, verdeeld over 73 matchen. Oftewel bijna dubbel zoveel speelminuten. Vince had, toen hij op zijn 20ste naar Duitsland vertrok, ook al 12 Champions League-wedstrijden als starter op zijn conto. Voor het CIES Football Observatory is "experience capital" (ervaring in "official senior matches", met een weging volgens het niveau van de competitie(s) waarin die ervaring wordt opgedaan) een belangrijke graadmeter om te kijken hoever een jonge speler staat in zijn ontwikkeling en om te zien of hij klaar is voor een stap hogerop.

Anderzijds is Nsoki ook 'nog maar' 22, wetende dat volgens bepaalde studies (zie bijv. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6360147/) verdedigers gemiddeld pas pieken op hun 27ste (en die piek ook gemiddeld langer dan spelers op andere posities kunnen aanhouden).

Alles bij elkaar was Nsoki zijn CL-debuut so far nog zo slecht niet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik moet mijn mening herzien m.b.t. Van Der Brempt, die doet het momenteel beter dan Sowah.
Nu Lang geschorst is zondag tegen Standard zou ik VDB opnieuw een kans geven.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 05 nov 2021, 11:12Van Der Brempt doet het momenteel beter dan Sowah.
Da's niet moeilijk :mrgreen: Sowah zal wel talent hebben, ik vertrouw in bestuur voor transfers, maar voorlopig nog niet veel van gezien.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Dat is zuur :geenhup:
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Wat zou ik graag nog eens een goede match zien.. Buiten de 2 matchen europees tegen PSG en Leipzig is het toch al huilen met de pet op geweest dit seizoen. Weinig grinta, weinig beleving, bijna geen deftige combinaties, bijna geen aanvallende spelers die een actie in huis hebben.. Neem Lang en CDK uit deze ploeg en je hebt op dit moment zo goed als geen creativiteit. Wordt hopen op Buchanan en dat Sowah er toch door komt om ons terug wat meer opties te geven.
Vakie 214
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

CDK niet centraal + Lang afwezig resulteert in veel te weinig beweging voorin. Vormer zat ook totaal niet in de wedstrijd, veel te weinig gezien en dan is het vrij bedroevig in de opbouw. We hebben wat meer techniek/snellere passing nodig op het middenveld. Rits en Balanta werken heel veel, maar soms heb je toch nog wat meer nodig, en Vormer lijkt daar nu ook niet meer voor te kunnen zorgen, tsja...
Sanders
Invaller
Berichten: 998
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Het was inderdaad toch een zwakke match.
We komen 2-0 voor zonder eigenlijk denderend te spelen, en dan schieten we onszelf nog in de voet.
We kunnen nadien ook met moeite nog een kans bij elkaar spelen...
Voor mij was Balanta misschien wel de beste man op het veld. En dat zou eigenlijk niet mogen...
Vormer onzichtbaar, CDK oogde niet fris, Vanaken probeerde wel op karakter grip te krijgen op het spel.
Izquierdo durft helaas nog altijd niet het één op één duel aan te gaan.
Resultaat was steriel voetbal naar mijn mening.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik denk dat we de intensiteit van zo'n midweek match tegen een Europese topper niet mogen onderschatten. Vraagt veel fysieke en mentale energie van het team, en dan weerspiegelt zich dat heel vaak in mindere resultaten in 't weekend. Voor het seizoen en bij het bepalen van de kalender wordt dat altijd aangehaald, maar tijdens het seizoen lijken we het collectief weer te vergeten en zijn we ontgoocheld als het ook effectief gebeurt. Club gaf vooraf ook aan vol voor overwintering te gaan Europees, implicerend dat dat in de competitie punten kon kosten. En da's niet enkel zo bij ons: zie Genk en Gent. antwerp niet want die slaan er europees toch maar met hun klak naar.

Nu, als je 2-0 voorkomt moet je dat in principe altijd vasthouden, maar je zag toch dat de intensiteit/fitheid in de tweede helft bij een aantal jongens niet meer je dat was.

Een ander punt is natuurlijk dat er in afwezigheid van Lang, Nsoki en Rits toch wel minder voetballend vermogen op het veld stond tegen Standard, én dat we anders spelen dan Europees (4-3-3 met Dost in de punt vs 5-3-2 met 2 creatieve zwervende aanvallers).

Geen drama, maar ik hoop toch ook dat die 1-punters snel vaker driepunters gaan worden.
Plaats reactie