wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Khas schreef: 05 dec 2019, 10:47
Tiki Taka schreef: 05 dec 2019, 10:16
Blackburn schreef: 05 dec 2019, 10:08 Der begint wat metaalmoeheid in te kruipen precies... Hopelijk lopen we de komende weken niet te veel averij op.
Buiten Mignolet en Diatta was er niemand op niveau gisteren bij Club.
Exponenten hiervan Vormer en Vanaken, die absoluut nergens waren.
Er was geen goesting, drive, grinta, beweging, looplijnen, duelkracht...
Hopelijk ligt dit niet aan vermoeidheid want nog een heel drukke decembermaand voor de boeg.
Diatta vond ik zwaar onder zijn niveau spelen. Heel weinig lukte. De reden dat hij zoveel aan de bal kwam ligt aan de gebruikte tactiek, die resulteerde in Diatta als enige aanspeelpunt.
Niks tegen Diatta hoor, die heeft gewoon efkes een vormdip, zoals zoveel in de ploeg. De oorzaak daarvan is elders te zoeken.
Waaraan is die vormdip dan te wijten volgens jou?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Khas schreef: 05 dec 2019, 10:59 Ik hoor het niet vaak, maar hoe Vormer speelt is een goede indicatie van hoe goed het tactisch gaat met Club tijdens de match. Dat is iets wat in zijn hele tijd bij Club altijd bleek te kloppen, naar mijn inzien.
Aan grinta en inzet mankeert het nooit, maar wanneer alles goed staat, dan volgen de resultaten van zijn werk ook. Als het niet goed staat, dan begint hij buitenspel te lopen en lijken zijn voorzetten/hoekschoppen nergens op, al blijft hij waardevol natuurlijk.

We hebben het geluk dat Clement erg goed is in zijn job, dus maak ik me nergens zorgen over. Dit is gewoon een putje in de weg, zoals die er altijd zullen zijn.
Als je 16 corners krijgt, en er komt 0 doelgevaar uit, dat is toch flagrant, niet?
Idd, Clement is een top trainer in mijn ogen. Leko en Preud`homme zijn tactisch een heel stuk minder flexibel.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Khas schreef: 05 dec 2019, 11:19
Blackburn schreef: 05 dec 2019, 11:00 Het zou vooral leuk zijn moesten we nu consequent voor die 433 kiezen. Geeft ons zoveel meer mogelijkheden in de opbouw.
En zou ook goed zijn voor Okereke.
Eigenlijk vind ik het ergens gewoon goed dat Clement dit doet. Dat het niet altijd even goed lukt is jammer, maar ik ben gelukkig om te zien dat Clement meerdere oplossingen zoekt dan enkel vasthouden aan wat lukt. Dit maakt voor mij van Clement een goede trainer.

Eén succesvolle tactiek uitwerken en perfect maken is erg leuk, tot op het moment dat er een gekende counter voor je tactiek komt, dan sta je daar met je handen in de zakken. Neem als voorbeeld Heintje bij kwek enkele jaren geleden.
Helemaal akkoord hoor. Mijn opmerking was misschien wat kort door de bocht. Maar in wedstrijden tegen mindere ploegen zou ik voor de 433 kiezen, omdat je dan meer kansen schept naar mijn gevoel. Okereke past ook beter in dat systeem als centrumspits. Ik heb vaak het gevoel dat hij wat worstelt als er iemand naast hem in punt speelt. 1 van zijn sterkste wapens is het goed in de bal komen om mee te voetballen. Met 2 offensieve flanken zorgt dat er vaak voor dat hij met die beweging ruimte maakt voor hen.
En als we toch die 352 spelen, dan mag er op de linkerflank wat mij betreft toch een offensiever profiel tegen kleinere ploegen. Probleem is dat Tau noch Dennis de defensieve discipline hebben om op die positie te spelen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Khas »

Tiki Taka schreef: 05 dec 2019, 11:50
Waaraan is die vormdip dan te wijten volgens jou?
Dat zal wel een combinatie zijn van heel wat factoren. Om daar een antwoord op te kunnen vormen heb ik lang niet voldoende inzicht in de situatie.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Khas schreef: 05 dec 2019, 14:00
Tiki Taka schreef: 05 dec 2019, 11:50
Waaraan is die vormdip dan te wijten volgens jou?
Dat zal wel een combinatie zijn van heel wat factoren. Om daar een antwoord op te kunnen vormen heb ik lang niet voldoende inzicht in de situatie.
Ook niet vergeten dat Diatta de finale van de Africa Cup heeft gespeeld en geen voorbereiding heeft gehad.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 05 dec 2019, 15:38 Ook niet vergeten dat Diatta de finale van de Africa Cup heeft gespeeld en geen voorbereiding heeft gehad.
Africa Cup in juli afgelopen. Het is nu al december. Tijd genoeg gehad om te recupereren hé zeg.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik vermoed dat vermoeidheid de hoofdreden is van de collectieve vorm dip... en dat met nog zo`n belangrijke matchen in het vooruitzicht voor de winterstop. Thuis tegen Real Madrid, naar de mauve, naar gent.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Enerzijds ben ik niet zo blij met de bekermatch tegen anderlecht... Voor hen valt er niets te winnen, iedereen verwacht dat Club het gaat halen (wat bij de meeste tegenstanders wel is uiteraard). Tegelijk is het voor hen dé match van het seizoen en om een of andere reden is Club uit op anderlecht altijd een moeilijk verhaal.
Anderzijds loten we uiteindelijk maar een ploeg uit PO2, én het is een rivaal dus we gaan gemotiveerd zijn. Het had erger kunnen zijn, we hadden een ploeg uit de enige topper van de kwartfinale (Antwerp / Standard) kunnen loten.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

Het grootste voordeel is dat motivatie geen probleem zal zijn. (In tegenstelling tot wat we in de eerste helft tegen KVO zagen bvb.)
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Allez jongens, we gaan toch niet verliezen van die bende mauve bleiters ?
Laatste matchen van die jongens niet gezien ?
Is gewoon de makkelijkste match die we nog hebben voor nieuwjaar.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 05 dec 2019, 22:12
DavidVM schreef: 05 dec 2019, 15:38 Ook niet vergeten dat Diatta de finale van de Africa Cup heeft gespeeld en geen voorbereiding heeft gehad.
Africa Cup in juli afgelopen. Het is nu al december. Tijd genoeg gehad om te recupereren hé zeg.
Het punt van geen voorbereiding is dus van geen belang???
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

t4nd schreef: 06 dec 2019, 09:20 Enerzijds ben ik niet zo blij met de bekermatch tegen anderlecht... Voor hen valt er niets te winnen, iedereen verwacht dat Club het gaat halen (wat bij de meeste tegenstanders wel is uiteraard). Tegelijk is het voor hen dé match van het seizoen en om een of andere reden is Club uit op anderlecht altijd een moeilijk verhaal.
Anderzijds loten we uiteindelijk maar een ploeg uit PO2, én het is een rivaal dus we gaan gemotiveerd zijn. Het had erger kunnen zijn, we hadden een ploeg uit de enige topper van de kwartfinale (Antwerp / Standard) kunnen loten.
Bwa, voor hen valt er niets te winnen, dat zou ik toch zo niet stellen. Beker is de kortste weg naar Europa, en aangezien ze grote kans hebben om PO1 niet te halen is het in de beker toch van moeten voor hen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Vroeger kon je nog van kleine ploegjes het thuisvoordeel afkopen maar dat mag niet meer zeker ?
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door nesnaj713 »

vanGentmaarvoorClub schreef: 06 dec 2019, 10:39 Vroeger kon je nog van kleine ploegjes het thuisvoordeel afkopen maar dat mag niet meer zeker ?
:lol: :lol: :lol:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 06 dec 2019, 10:03
Cedrinho schreef: 05 dec 2019, 22:12
DavidVM schreef: 05 dec 2019, 15:38 Ook niet vergeten dat Diatta de finale van de Africa Cup heeft gespeeld en geen voorbereiding heeft gehad.
Africa Cup in juli afgelopen. Het is nu al december. Tijd genoeg gehad om te recupereren hé zeg.
Het punt van geen voorbereiding is dus van geen belang???
Jawel, voor pakweg de eerste 2 maanden van de competitie. Maar Diatta is nu al 4 maanden terug of zo. Nu mag de "geen voorbereiding" geen excuus meer zijn vind ik.
Plaats reactie