wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Moja Risin
Tester
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 sep 2016, 20:00

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Moja Risin »

Yago schreef: 15 jan 2022, 22:50 Tsja, dit was niet goed. We krijgen een geschenk bij die eerste goal (dat Dost eerst nog onbegrijpelijk mist), maar tot die tweede was dit echt zwaar teleurstellend. Steriel balbezit zonder kansen, traag tempo, geen diepgang. Op het einde stort Stvv nog wat in, maar zelfs dan ogen we allesbehalve scherp. Een geluk dat de tegenstander echt enorm zwak is.

Je mag me gerust cynisch noemen en ik weet dat we geen conclusies mogen trekken na 1 match, maar ik vrees dat deze Nederlander komende weken koppig gaat zijn met Dost en Vormer, en dat gaat het spel niet ten goede komen.
Niet goed?
Ik vond het een heel volwassen wedstrijd. Geen kans weggegeven en toch 2x gescoord tegen een heel laag blok.
Daarna nog 2x alleen voor de doelman dus voor mijn part een zeer volwassen overwinning.

Tempo mag inderdaad omhoog, maar geef de trainer wat tijd. Er zit een duidelijk idee achter met hoge pressing en veel balbezit. Tegen begin van de play offs gaat dit volledig ingeroteerd zijn en gaan we, in tegenstelling tot vroeger, wedstrijden sneller ‘dood’ kunnen maken.
Moja Risin
Tester
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 sep 2016, 20:00

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Moja Risin »

Yago schreef: 15 jan 2022, 22:50 Tsja, dit was niet goed. We krijgen een geschenk bij die eerste goal (dat Dost eerst nog onbegrijpelijk mist), maar tot die tweede was dit echt zwaar teleurstellend. Steriel balbezit zonder kansen, traag tempo, geen diepgang. Op het einde stort Stvv nog wat in, maar zelfs dan ogen we allesbehalve scherp. Een geluk dat de tegenstander echt enorm zwak is.

Je mag me gerust cynisch noemen en ik weet dat we geen conclusies mogen trekken na 1 match, maar ik vrees dat deze Nederlander komende weken koppig gaat zijn met Dost en Vormer, en dat gaat het spel niet ten goede komen.
Niet goed?
Ik vond het een heel volwassen wedstrijd. Geen kans weggegeven en toch 2x gescoord tegen een heel laag blok.
Daarna nog 2x alleen voor de doelman dus voor mijn part een zeer volwassen overwinning.

Tempo mag inderdaad omhoog, maar geef de trainer wat tijd. Er zit een duidelijk idee achter met hoge pressing en veel balbezit. Tegen begin van de play offs gaat dit volledig ingeroteerd zijn en gaan we, in tegenstelling tot vroeger, wedstrijden sneller ‘dood’ kunnen maken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

De 1-0 was een cadeau van STVV, bij de 2-0 kan je ook gewoon zeggen dat Club goed en snel diepgang zoekt. Balverlies Sint Truiden, Vormer snel diep en Dost die mooi afwerkt.

Ik ben benieuwd naar volgende week. Het kan een 3-5-2 blijven met Lang op links en Mata of Buchanan op rechts, of Mata kan in de 3mansverdediging gaan. Ik ben eerlijk gezegd wel fan van Vormer voor de defensie. Balanta is een geweldige balafpakker, maar ik heb ooit al gezegd dat we in de Belgische competitie niet altijd nood hebben aan zo'n type. Tegen pakweg STVV ben je daar meer met iemand die een goeie pas kan geven dan iemand die continu een speler uit de match houdt.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Het was zeker niet rampzalig, versta me niet verkeerd, maar we doen in 70 minuten absoluut niets met 70%+ balbezit tegen een heel zwakke tegenstander. Uiteraard ga ik ervan uit dat de spelers binnen een paar maand beter vertrouwd zijn met het systeem en dat dit het spel ten goede zal komen, maar ik denk dat mijn "bedenkingen" duidelijk zijn:

- Hij lijkt vastberaden Dost en Vormer weer in het team te willen zetten, al dan niet geholpen door de band die geholpen wordt door hun gedeelde nationaliteit. Dit zie je ook door het (heel) licht natrappen van deze 2 heren naar Clement, en hoe ze nu opeens weer onmisbare pionnen zouden zijn. Ik denk dat dit kwalijk is voor het team, want ik van mening dat ze (in veel gevallen) gewoon niet goed genoeg zijn. Vormer was gisteren goed en als je zo dominant speelt kan je ook een mindere verdediger op de 6 zetten, hetgeen gewoon goed uitpakte. Dit zou wel riskant zijn tegen betere ploegen... Dost zorgt voor een gebrek aan beweging en snelheid in de aanval, en die snelheid was juist wat Clement's team zo gevaarlijk maakte; Met Dost ga je nooit de echte topploegen bang maken. Hij is voetballend niet top, en mist ook gewoon te veel kansen voor een spits (zoals gisteren ook weer te zien). Ik ga ervan uit dat de trainer dit op termijn zelf ook zal ontdekken; Ik maak me gewoon zorgen dat dit weer kostbare maanden zal duren.

- Het spelbeeld is heel gefocust op balbezit, en niet op kansen creëeren. Zo domineren helpt uiteraard wel op defensief vlak, maar je gaat veel minder snel door een verdediging komen. Met zo'n tactiek moet je rekenen op versnellingen van topspelers die alles perfect uitvoeren (de makkelijke vergelijking hier is Barcelona). Maar als de spelers daar niet goed genoeg voor zijn, of ze elkaar niet vlot vinden in de combinatie krijg je een scenario van een oersaaie wedstrijd waar een ploeg 80% balbezit heeft... omdat ze de bal op de middenlijn wat heen en weer aan het tikken zijn maar nergens geraken. Dit zag je wel vaker bij de Spaanse nationale elftallen na hun gouden generatie. Dit kan problematisch zijn tegen sterk verdedigende blokken. Het tweede en minder ideale probleemgeval ontstaat wanneer de ploeg een tegenstander tegenkomt die de strijd voor het middenveld vol aangaat... en wint. Dan heb je niet de controle waar je vol op speelt, en ook niet de handelingssnelheid en snelle counters die anders wel gevaarlijk zouden zijn (aangezien je nog steeds probeert geduldig en nauwkeurig op te bouwen). Met andere woorden, dan heb je geen kans. Clement's pressing werkte lang niet altijd in de CL, maar we gaven wel steeds de indruk te kunnen scoren en teams onder druk te zetten; met andere woorden, we waren gevaarlijk en tegenstanders waren toch wat bang/geducht. Met de huidige tactiek zie ik zoiets nooit gebeuren. Om met deze tactiek de topteams pijn te doen, heb je gewoon minstens Ajax-kwaliteit spelers nodig - en dat hebben we op het middenveld niet. Ook tegen een anderlecht zou ik momenteel weinig vertrouwen hebben in ons vermogen de wedstrijd te domineren.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Yago schreef: 16 jan 2022, 16:09 Dost mist veel kansen
Wa?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Onnodig puntenverlies...zwakke verdediging. Goeie match van dost, maar we schieten er niks mee op
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Toch wel zwaar teleurgesteld na vandaag. Echt een slecht resultaat, tegen godbetert misschien het slechtste Standard in jaren, 14e in de stand, die een vijftal spelers miste door de Afrika Cup!
Niet alleen vanwege ons eigen resultaat, maar ook door de resultaten van de ploegen rondom ons. Union wint en staat nu 9 punten voor. Antwerp staat maar een puntje achter met een match minder gespeeld en anderlecht staat momenteel 0-1 voor op Mechelen. Zeer onnodig puntenverlies.

Over de match zelf ga ik kort zijn: veel zesjes en vijfjes vond ik. Dost scoort nog een 7 of 8 omdat hij toch scoorde.
Kinderlijk verdedigen ligt aan de basis van onze tegendoelpunten. Mechele zwak, Nsoki had na 1 minuut al een slechte controle en een slechte pas. Dat moet je kunnen. Mechele doet Hendry rood pakken.
Op het middenveld draaide het vierkant. Raskin en Pavlovic hielden met hun tweeën onze ruit (Vormer-Rits-Vanaken-De Ketelaere) goed in bedwang door gewoon constant pass-lijnen af te snijden. Te weinig beweging om vrij te komen.
Er is nog veel werk en we kunnen nog evengoed 4e eindigen en van de CL naar de Conference League gaan op die manier. Tzal veel beter moeten...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Ik vond het best een goeie match van ons, op basis van de kansen moet je die altijd winnen.
Onder phille vond ik ons voorspelbaar en ongevaarlijk geworden, den Alfred heeft dat alvast opgelost.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Pica schreef: 24 jan 2022, 08:22 Ik vond het best een goeie match van ons, op basis van de kansen moet je die altijd winnen.
Onder phille vond ik ons voorspelbaar en ongevaarlijk geworden, den Alfred heeft dat alvast opgelost.
Het heeft ons niks opgebracht, dus zo fantastisch vind ik de oplossing niet. Dezelfde "fouten" zitten nog steeds in de ploeg....Het spelpeil en resultaten zullen toch beter moeten zijn. Tegen Standard dat er weinig van bakt dit seizoen, nog niet kunnen winnen, tja... :dunno:
den
Tester
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2016, 08:55
Locatie: Gent

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door den »

FrankFarinaII schreef: 24 jan 2022, 08:29
Pica schreef: 24 jan 2022, 08:22 Ik vond het best een goeie match van ons, op basis van de kansen moet je die altijd winnen.
Onder phille vond ik ons voorspelbaar en ongevaarlijk geworden, den Alfred heeft dat alvast opgelost.
Het heeft ons niks opgebracht, dus zo fantastisch vind ik de oplossing niet. Dezelfde "fouten" zitten nog steeds in de ploeg....Het spelpeil en resultaten zullen toch beter moeten zijn. Tegen Standard dat er weinig van bakt dit seizoen, nog niet kunnen winnen, tja... :dunno:
Er zal vooral een tempo hoger moeten gespeeld worden.
Want tegen een goed blok gaat het veel te traag. Het 2de doelpunt van Dost komt er door snel te spelen. Veel balbezit maar weinig snelheid en onze verdediging die niet altijd even goed staat, zo komen we in de problemen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Als je kijkt naar de gecreëerde kansen van ons en die van Standard hadden we sowieso moeten winnen hé. Wij maken 2 fouten en zij scoren 2x. We moeten dan nog content zijn dat het op het einde geen 3-2 wordt want dat was helemaal zuur geweest. Ik zag in elk geval beterschap in het spel en zoals Pica ook aanhaalt : we zijn onvoorspelbaarder en gevaarlijker. Het defensieve probleem blijft echter, dat is problematisch.
Tegen Union zal het in elk geval er boenk op moeten zijn. Voordeel is dat die niet zo'n laag blok gaan zetten als Standard en er dus wat ruimte zou moeten zijn. Hendry geschorst, dus ik vermoed dat Mechele centraal gaat staan, Mata als 3de verdediger en Buchanan op rechts.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

We slikken veel teveel tegendoelpunten, echt wel een groot probleem.
Veel balbezit klopt, maar het zijn de goals die tellen.
Buchanan is er tegen Union niet bij wegens interland verplichtingen.
Het is donderdag al van moeten voor Club...
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 24 jan 2022, 09:05 We slikken veel teveel tegendoelpunten, echt wel een groot probleem.
Veel balbezit klopt, maar het zijn de goals die tellen.
Buchanan is er tegen Union niet bij wegens interland verplichtingen.
Het is donderdag al van moeten voor Club...
Buchanan is er inderdaad niet meer bij de volgende 4 matchen.
Het is inderdaad van moeten...
Het zijn ook inderdaad de goals die tellen. Als je elke keer 3 keer moet scoren om te winnen,...
Je kan eens wat tegengoals slikken door wat malchance, maar dit is al het hele seizoen zo. Dat is toch geen malchance meer.
Van Emond weet je dat je hem geen halve meter mag geven op zulke balletjes. De goal van Cafaro is ook te laks verdedigen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Ik vond de match toch zwaar tegenvallen om eerlijk te zijn. Dit is het zwakste Standard sinds de eeuwwisseling, en ze missen dan nog eens half hun ploeg. Mogen nog van geluk spreken dat het geen 3-2 is geworden.

Ik snap sommige beslissingen toch echt niet. Lang, Vanaken en CDK zijn veruit onze gevaarlijkste spelers, dus dan zette we onze spelmaker maar op de 6 (want Vanaken leeg echt lager te spelen dan Vormer), onze flitsende actiemaker op wingback waar we zijn creativiteit en invloed beperkt kunnen houden (en waarbij we onszelf ook kwetsbaar maken op defensief vlak langs die kant) en zetten we de speler die voor veruit het meeste diepgang zorgt in de ploeg netjes achter een statische grote boom. En dan zetten we Rits, onze onuitputbare man met loopvermogen ook maar achter de spits, waar hij niet voor cover kan zorgen voor onze kwetsbare verdediging, en af en toe toch technisch zwaar door de mand kan vallen. Uiteraard is CDK meer dan alleen lopende acties, en we mogen ook hem dan vooral danken voor die 2e, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we het onszelf gewoon lastig maken om toch vooral in dienst van Vormer en Dost te spelen. Ik zie hier trouwens veel positieve opmerkingen over die laatste, maar op die goals na (en die intikker was vrij moeilijk te missen) was dat ook maar zeer zwak - en ik wil toch weer benadrukken dat zijn aanwezigheid in de spits ons team benadeelt, mijns inziens. Het gebrek aan beweging voorin is een groot probleem voor de hele ploeg.

Nu, het kwaliteitsverschil was zo groot dat we uiteraard veel meer kansen kregen dan Standard in die eerste helft... Maar ik vind niet dat die kansen zo enorm goed waren (behalve die 2e dus). Vooral schoten uit 2e lijn en net-niet kansjes. Het waren er wel zo enorm veel dat het ook logisch is dat er goals vielen... En dat zou leuk zijn, ware het niet dat Standard steeds gevaarlijk kon zijn op de counter (gebrek aan dekking uit middenveld, ruimte in rug van Lang?).

Ondanks al die kleine minpunten had ik vertrouwen in een goede afloop... Tot we na die 2-2 gewoon besloten om een half uur lang de bal op de middenlijn rond te tikken, zonder ook maar een poging te doen een aanval op poten te zetten. Schreuder's "geduldig aanvallen" leek in dit geval meer op "traag spelen, tijd wegtikken". Tsja, donderdag wacht Union. Het gaat véél beter moeten, anders kan je die titel in Januari al weggeven.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Yago schreef: 24 jan 2022, 13:04 Ik vond de match toch zwaar tegenvallen om eerlijk te zijn. Dit is het zwakste Standard sinds de eeuwwisseling, en ze missen dan nog eens half hun ploeg. Mogen nog van geluk spreken dat het geen 3-2 is geworden.

Ik snap sommige beslissingen toch echt niet. Lang, Vanaken en CDK zijn veruit onze gevaarlijkste spelers, dus dan zette we onze spelmaker maar op de 6 (want Vanaken leeg echt lager te spelen dan Vormer), onze flitsende actiemaker op wingback waar we zijn creativiteit en invloed beperkt kunnen houden (en waarbij we onszelf ook kwetsbaar maken op defensief vlak langs die kant) en zetten we de speler die voor veruit het meeste diepgang zorgt in de ploeg netjes achter een statische grote boom. En dan zetten we Rits, onze onuitputbare man met loopvermogen ook maar achter de spits, waar hij niet voor cover kan zorgen voor onze kwetsbare verdediging, en af en toe toch technisch zwaar door de mand kan vallen. Uiteraard is CDK meer dan alleen lopende acties, en we mogen ook hem dan vooral danken voor die 2e, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we het onszelf gewoon lastig maken om toch vooral in dienst van Vormer en Dost te spelen. Ik zie hier trouwens veel positieve opmerkingen over die laatste, maar op die goals na (en die intikker was vrij moeilijk te missen) was dat ook maar zeer zwak - en ik wil toch weer benadrukken dat zijn aanwezigheid in de spits ons team benadeelt, mijns inziens. Het gebrek aan beweging voorin is een groot probleem voor de hele ploeg.

Nu, het kwaliteitsverschil was zo groot dat we uiteraard veel meer kansen kregen dan Standard in die eerste helft... Maar ik vind niet dat die kansen zo enorm goed waren (behalve die 2e dus). Vooral schoten uit 2e lijn en net-niet kansjes. Het waren er wel zo enorm veel dat het ook logisch is dat er goals vielen... En dat zou leuk zijn, ware het niet dat Standard steeds gevaarlijk kon zijn op de counter (gebrek aan dekking uit middenveld, ruimte in rug van Lang?).

Ondanks al die kleine minpunten had ik vertrouwen in een goede afloop... Tot we na die 2-2 gewoon besloten om een half uur lang de bal op de middenlijn rond te tikken, zonder ook maar een poging te doen een aanval op poten te zetten. Schreuder's "geduldig aanvallen" leek in dit geval meer op "traag spelen, tijd wegtikken". Tsja, donderdag wacht Union. Het gaat véél beter moeten, anders kan je die titel in Januari al weggeven.
Nagels met koppen. Dit Standard is niveautje Seraing, niets op trots op te zijn dat we hier en daar een mooie combinatie getoond hebben.
Speel gewoon uw beste spelers uit op hun beste positie. 4-3-3 met Lang - CDK - Buchanen.
Elke blinde ziet dat, behalve de man die het moet zien.
Hoezo speel je met Lang als wingback? Daarmee haal je al zn creativiteit er uit.
Had het hier al aangegeven, kreeg bij Twente veel commentaar omdat hij spelers op vreemde posities zette. Heeft er precies veel uit geleerd.
Leuk voor Dost dat hij weer makkelijk goals maakt, maar met ons materiaal kan die man echt nooit een vaste basisplaats hebben. Vormer zn tijd is ook gepasseerd. Haal Raskin, het is toch uitverkoop bij Standard. Die deed gisteren op zn eentje niet onder voor ons volledige middenveld.
Plaats reactie