wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 06 nov 2022, 20:05
FrankFarinaII schreef: 06 nov 2022, 14:02 2-0, weeral boyata zijn fout. Nu al verantwoordelijk voor 4 tegendoelpunten. Weg ermee
Bij de eerste tegengoal vraag ik me nog altijd af of het toch niet net offside was van Cuypers. Bij de 2e tegengoal is het denk ik eerder Sobol die zijn man laat lopen.
Er loopt wel meer fout bij die eerste goal:
Vanaken bevindt zich op dat moment ongeveer tussen de CAM positie en de linkse pocket en is daar druk aan het zetten.
De bal wordt uiteindelijk naar Torunarigha gespeeld, Vanaken blijft lopen waardoor Torunarigha indribbelt. Vanaken heeft niet de snelheid/versnelling om bij het druk zetten hem in te halen. Sowah en Jutgla zetten geen druk en zijn statisch. Nielsen en Onyedika stappen niet uit en dekken dezelfde speler centraal in de as.
Hierdoor kan Torunarigha indribbelen tot op +/- 35m van onze goal. Vanaken heeft door zijn drukzetten dus een halve cirkelvorm gelopen, waarbij ploegmaats hem niet steunen.
Boyata voelt wel aan dat een dieptepas en een lopende man gevaarlijk kunnen zijn en kijkt dus al eens rond hem. Cuypers zit op het moment van de pas tussen Mechele en Boyata. Ofwel moet Mechele dekking geven en dus meelopen met Cuypers in de rug van Boyata (in mijn opzicht nog steeds de beste oplossing vanaf dan), ofwel moest er beter en sneller gecommuniceerd worden want Boyata probeerde wel positie en de lijn te houden, maar stond eigenlijk een beetje in niemandsland.
Vanuit het camerastandpunt is het natuurlijk al seconden lang duidelijk welke pas er gaat gespeeld worden en waar de lopende man gaat naartoe lopen. Op het veld is dit iets minder duidelijk, maar zouden ze dit toch mogen aanvoelen.
Conclusie in mijn ogen: bij deze goal gaat onze halve ploeg in de fout. Torunarigha krijgt al een boulevard cadeau en mag ondegehinderd een pas trappen die onder druk veel moeilijker is om het juiste gewicht te geven. Ons middenveld en aanval komen hier tekort.
Daarna zorgt één pas ervoor dat onze verdedigende lijn gezien is en de spits ongehinderd (maar wel mooi) kan afwerken.

Bij de tweede goal reageert iedereen te laat. Spelers van Gent lopen in als de vrijetrap nemer aanloopt, waardoor ze in beweging zijn op een zeer goed getrapte vrije trap. Onze spelers staan stil in de lijn in zonedekking en te weinig oog voor de tegenstander...

Voorts was dit alweer een lamlendige prestatie waarbij we teveel stilstonden, maar wat deden, overal een stap te laat waren en we uitstraalden dat we niet veel goesting hadden. Al iets teveel van deze matchen gezien de laatste tijd.

EDIT: ik weet dat persconferenties na een wedstrijd geen beeld geven over hoe men intern een match evalueert. Hopelijk meent Hoefkens het niet als hij zei dat hij niet lang wakker zal liggen van deze nederlaag. Er lijkt mij juist dat er veel zaken misliepen.

PS: triestig van het supportersgeweld alweer.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik vond Club nochtans gretig en goed starten, tot die tegengoal valt en het op niks meer trok. Heel vreemd.
Tactisch vreemde keuze met Sobol op de flank i.p.v. Lang of een andere meer aanvallende speler.
Als Gentenaar komt deze nederlaag alweer zwaar aan.
Club laat veel te veel punten liggen in de competitie. Wat mij betreft is Genk op weg naar de titel,
met de topscorer en top assist gever in hun rangen.
Mikken op die 2de plek en het daarbij horende CL voorronde ticket.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 07 nov 2022, 06:23
IsO schreef: 06 nov 2022, 20:05
FrankFarinaII schreef: 06 nov 2022, 14:02 2-0, weeral boyata zijn fout. Nu al verantwoordelijk voor 4 tegendoelpunten. Weg ermee
Bij de eerste tegengoal vraag ik me nog altijd af of het toch niet net offside was van Cuypers. Bij de 2e tegengoal is het denk ik eerder Sobol die zijn man laat lopen.
Er loopt wel meer fout bij die eerste goal:
Vanaken bevindt zich op dat moment ongeveer tussen de CAM positie en de linkse pocket en is daar druk aan het zetten.
De bal wordt uiteindelijk naar Torunarigha gespeeld, Vanaken blijft lopen waardoor Torunarigha indribbelt. Vanaken heeft niet de snelheid/versnelling om bij het druk zetten hem in te halen. Sowah en Jutgla zetten geen druk en zijn statisch. Nielsen en Onyedika stappen niet uit en dekken dezelfde speler centraal in de as.
Hierdoor kan Torunarigha indribbelen tot op +/- 35m van onze goal. Vanaken heeft door zijn drukzetten dus een halve cirkelvorm gelopen, waarbij ploegmaats hem niet steunen.
Boyata voelt wel aan dat een dieptepas en een lopende man gevaarlijk kunnen zijn en kijkt dus al eens rond hem. Cuypers zit op het moment van de pas tussen Mechele en Boyata. Ofwel moet Mechele dekking geven en dus meelopen met Cuypers in de rug van Boyata (in mijn opzicht nog steeds de beste oplossing vanaf dan), ofwel moest er beter en sneller gecommuniceerd worden want Boyata probeerde wel positie en de lijn te houden, maar stond eigenlijk een beetje in niemandsland.
Vanuit het camerastandpunt is het natuurlijk al seconden lang duidelijk welke pas er gaat gespeeld worden en waar de lopende man gaat naartoe lopen. Op het veld is dit iets minder duidelijk, maar zouden ze dit toch mogen aanvoelen.
Conclusie in mijn ogen: bij deze goal gaat onze halve ploeg in de fout. Torunarigha krijgt al een boulevard cadeau en mag ondegehinderd een pas trappen die onder druk veel moeilijker is om het juiste gewicht te geven. Ons middenveld en aanval komen hier tekort.
Daarna zorgt één pas ervoor dat onze verdedigende lijn gezien is en de spits ongehinderd (maar wel mooi) kan afwerken.

Bij de tweede goal reageert iedereen te laat. Spelers van Gent lopen in als de vrijetrap nemer aanloopt, waardoor ze in beweging zijn op een zeer goed getrapte vrije trap. Onze spelers staan stil in de lijn in zonedekking en te weinig oog voor de tegenstander...

Voorts was dit alweer een lamlendige prestatie waarbij we teveel stilstonden, maar wat deden, overal een stap te laat waren en we uitstraalden dat we niet veel goesting hadden. Al iets teveel van deze matchen gezien de laatste tijd.

EDIT: ik weet dat persconferenties na een wedstrijd geen beeld geven over hoe men intern een match evalueert. Hopelijk meent Hoefkens het niet als hij zei dat hij niet lang wakker zal liggen van deze nederlaag. Er lijkt mij juist dat er veel zaken misliepen.

PS: triestig van het supportersgeweld alweer.
Mooie analyse! Het zou me inderdaad zeer verbazen mocht zo'n nederlaag intern niet binnenstebuiten worden gekeerd, zeker met de thuismatch tegen antwerp in het verschiet
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 07 nov 2022, 08:09 Ik vond Club nochtans gretig en goed starten, tot die tegengoal valt en het op niks meer trok. Heel vreemd.
Tactisch vreemde keuze met Sobol op de flank i.p.v. Lang of een andere meer aanvallende speler.
Als Gentenaar komt deze nederlaag alweer zwaar aan.
Club laat veel te veel punten liggen in de competitie. Wat mij betreft is Genk op weg naar de titel,
met de topscorer en top assist gever in hun rangen.
Mikken op die 2de plek en het daarbij horende CL voorronde ticket.
Ik vind niet dat we, ondanks die elf punten achterstand op Genk, de titel nu al moeten opgeven. Er volgen nog 18 speeldagen in de reguliere competitie, en dan volgt - gesteld dat we in de reguliere bij de eerste vier eindigen - de fameuze puntenhalvering, die ook dit jaar in ons voordeel lijkt te kunnen spelen.

Feit is wel dat er werk aan de winkel is. We hebben inderdaad al onnodig punten laten liggen, en ons spel in de competitie was te vaak niet wat het moest zijn. Maar we speelden, de supercup inbegrepen, wel al 7 wedstrijden meer dan de eerste in de stand, en niet tegen Janneke en Mieke. Door het komende winter-WK waren die extra matchen ook nog eens minder gespreid dan gewoonlijk. 23 vs 16 matchen maakt hoe dan ook een verschil. Niet alleen qua vermoeidheid, maar ook - zoals iemand hier al schreef - doordat je door die intensieve midweekmatchen en de recuperatie die daarop moet volgen om blessures te vermijden, minder tijd krijgt om op training bepaalde tactische zaken verder uit te diepen of problemen aan te pakken.

Het WK zou onze staff wat gelegenheid kunnen bieden om met de niet-internationals een aantal zaken te bekijken en uit te diepen. Dat betekent voor ons natuurlijk wel dat Vanaken, Mignolet, Buchanan en Skov Olsen er (naar ik vermoed) sowieso niet gaan bij zijn. Ook Odoi, Nielsen, Lang, Boyata, Mechele, Sowah en Jutglà komen denk ik nog in aanmerking voor een oproeping voor het WK. Op 23 december volgt dan nog de thuismatch tegen OHL, en op 6 januari alweer de belangrijke uitmatch op Genk, en een week later thuis tegen anderlecht.

Het zal zaak zijn de schaarse momenten met de volledige groep optimaal te benutten voor tactische bijsturing.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door leem »

IsO schreef: 07 nov 2022, 11:12
Tiki Taka schreef: 07 nov 2022, 08:09 Ik vond Club nochtans gretig en goed starten, tot die tegengoal valt en het op niks meer trok. Heel vreemd.
Tactisch vreemde keuze met Sobol op de flank i.p.v. Lang of een andere meer aanvallende speler.
Als Gentenaar komt deze nederlaag alweer zwaar aan.
Club laat veel te veel punten liggen in de competitie. Wat mij betreft is Genk op weg naar de titel,
met de topscorer en top assist gever in hun rangen.
Mikken op die 2de plek en het daarbij horende CL voorronde ticket.
Feit is wel dat er werk aan de winkel is. We hebben inderdaad al onnodig punten laten liggen, en ons spel in de competitie was te vaak niet wat het moest zijn. Maar we speelden, de supercup inbegrepen, wel al 7 wedstrijden meer dan de eerste in de stand, en niet tegen Janneke en Mieke. Door het komende winter-WK waren die extra matchen ook nog eens minder gespreid dan gewoonlijk. 23 vs 16 matchen maakt hoe dan ook een verschil. Niet alleen qua vermoeidheid, maar ook - zoals iemand hier al schreef - doordat je door die intensieve midweekmatchen en de recuperatie die daarop moet volgen om blessures te vermijden, minder tijd krijgt om op training bepaalde tactische zaken verder uit te diepen of problemen aan te pakken.
Ik lees elders dat onze kern breed genoeg moet zijn om ook in de competitie een ploeg neer te zetten die kan meestrijden voor de titel. Dat is ook eerder de visie die ik volg. Het moet wel een stevige uitdaging zijn om die brede kern (31 spelers!) gemotiveerd te houden én op te laden voor elke match, van Porto tot Patro Eisden. Dat is sowieso voor elke coach één van de meer uitdagende aspecten van de job, en al zeker voor een beginnende.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

René Vandereycken in HNB:
[spoiler]
Oud-bondscoach René Vandereycken fileert de nederlaag van Club Brugge in de Slag om Vlaanderen.

De Slag om Vlaanderen is geen spectaculaire match geworden – daarvoor heb je twee ploegen nodig. Club Brugge heeft mij ontgoocheld. Het gaf op geen enkel moment het gevoel dat het een punt zou kunnen claimen. Gent had overigens ook maar twee schoten binnen het kader, maar het was zeer efficiënt. Misschien was het voor Club tegen tien man nog wel gelukt – Nurio verdiende voor mij echt wel rood. Dat Club zo weinig creëerde, was in de eerste plaats de verdienste van AA Gent en Hugo Cuypers in het bijzonder. De manier waarop Gent de verdedigers van Club onder druk zette, was indrukwekkend. Daaraan zag je ook dat Gent op dit moment conditioneel sterker is dan Club. Je kan als trainer wel een tactisch plan hebben, maar je spelers moeten het ook nog negentig minuten kunnen uitvoeren. De centrale verdedigers van Club zijn technisch niet sterk genoeg om rustig te blijven en onder die druk uit te voetballen. Ze werden daarbij bovendien niet geholpen door hun middenvelders, die zich te weinig vrijliepen, waardoor de verdedigers amper aanspeelpunten hadden. Ook hier is het de verdienste van Gent dat het de passlijnen telkens goed afsneed. Hans Vanaken, normaal gezien de rustbrenger bij Club, hebben we zondag te weinig gezien.

“Vanhaezebrouck heeft Hoefkens afgetroefd”

Ik hoorde dat er in sommige commentaren geklaagd werd over de ingesteldheid van Club Brugge, maar volgens mij lag een van de grootste problemen ergens anders: in de tactiek. Hein Vanhaezebrouck heeft Carl Hoefkens afgetroefd op het middenveld. Het viel mij op hoe de verdedigers van Club in de eerste helft vaak met zijn drieën Hugo Cuypers stonden te dekken. Drie tegen één, dan kom je ergens anders op het veld natuurlijk een man tekort. Op het middenveld, in dit geval. Daardoor kwamen de middenvelders van Club vaak in een ondertal tegenover die van Gent. Dat gaf misschien de indruk dat Club niet klaar was, of niet agressief genoeg verdedigde, maar als je in een bepaalde zone met een man minder bent, is het natuurlijk niet onlogisch dat je voortdurend achter de feiten aanloopt. Zeker als je voetbalt tegen twee ervaren mannen als Sven Kums en Vadis Odidja, die de balcirculatie goed verzorgden. Club had dat kunnen oplossen door een van de drie centrale verdedigers meer te laten doordekken op de middenvelders van Gent. Dat ging Denis Odoi bij zijn invalbeurt na rust wel een paar keer doen, maar toen was het kalf al verdronken.

“Boyata is op dit moment geen selectie voor de Duivels waard”

Club Brugge ging voor mij bij de twee tegengoals in de fout. Bij het eerste doelpunt van Gent stonden Brandon Mechele en Dedryck Boyata te ver uit elkaar. Bij de tweede goal stelde ik iets vast dat ik al vaker zag in de Belgische competitie. De kleine Sobol moest de mandekking op de grote Ngadeu verzorgen, terwijl Boyata – toch ook een grote jongen – in de zone stond. Vreemd. Dat Ngadeu het duel van Sobol wint, is niet verwonderlijk, maar Boyata moet vervolgens wel meer oog hebben voor Ngadeu. Nu laat hij hem gewoon in zijn rug opduiken. De verantwoordelijkheid is dus gedeeld. Sowieso vind ik niet dat Boyata de laatste weken veel vertrouwen uitstraalt. Het zou kunnen dat hij bij de nationale ploeg zijn streng wél trekt, als hij enkel en alleen moet verdedigen, maar op dit moment vind ik hem geen selectie voor de Rode Duivels waard. Het is nu aan Roberto Martinez om Boyata af te wegen tegenover de andere centrale verdedigers die in aanmerking komen voor een selectie. Opteert hij voor een speler die beter in vorm is? Of geeft hij de voorkeur aan Boyata, die zich wel al bewezen heeft bij de nationale ploeg? Een lastige kwestie voor de bondscoach.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 07 nov 2022, 11:12
Tiki Taka schreef: 07 nov 2022, 08:09 Ik vond Club nochtans gretig en goed starten, tot die tegengoal valt en het op niks meer trok. Heel vreemd.
Tactisch vreemde keuze met Sobol op de flank i.p.v. Lang of een andere meer aanvallende speler.
Als Gentenaar komt deze nederlaag alweer zwaar aan.
Club laat veel te veel punten liggen in de competitie. Wat mij betreft is Genk op weg naar de titel,
met de topscorer en top assist gever in hun rangen.
Mikken op die 2de plek en het daarbij horende CL voorronde ticket.
Ik vind niet dat we, ondanks die elf punten achterstand op Genk, de titel nu al moeten opgeven. Er volgen nog 18 speeldagen in de reguliere competitie, en dan volgt - gesteld dat we in de reguliere bij de eerste vier eindigen - de fameuze puntenhalvering, die ook dit jaar in ons voordeel lijkt te kunnen spelen.

Feit is wel dat er werk aan de winkel is. We hebben inderdaad al onnodig punten laten liggen, en ons spel in de competitie was te vaak niet wat het moest zijn. Maar we speelden, de supercup inbegrepen, wel al 7 wedstrijden meer dan de eerste in de stand, en niet tegen Janneke en Mieke. Door het komende winter-WK waren die extra matchen ook nog eens minder gespreid dan gewoonlijk. 23 vs 16 matchen maakt hoe dan ook een verschil. Niet alleen qua vermoeidheid, maar ook - zoals iemand hier al schreef - doordat je door die intensieve midweekmatchen en de recuperatie die daarop moet volgen om blessures te vermijden, minder tijd krijgt om op training bepaalde tactische zaken verder uit te diepen of problemen aan te pakken.

Het WK zou onze staff wat gelegenheid kunnen bieden om met de niet-internationals een aantal zaken te bekijken en uit te diepen. Dat betekent voor ons natuurlijk wel dat Vanaken, Mignolet, Buchanan en Skov Olsen er (naar ik vermoed) sowieso niet gaan bij zijn. Ook Odoi, Nielsen, Lang, Boyata, Mechele, Sowah en Jutglà komen denk ik nog in aanmerking voor een oproeping voor het WK. Op 23 december volgt dan nog de thuismatch tegen OHL, en op 6 januari alweer de belangrijke uitmatch op Genk, en een week later thuis tegen anderlecht.

Het zal zaak zijn de schaarse momenten met de volledige groep optimaal te benutten voor tactische bijsturing.
Ten opzichte van Genk hebben we inderdaad al meer matchen gespeeld. Logisch dat zij frisser zijn. Zelfvertrouwen door hun reeks zorgt er ook voor dat ze op die wolk blijven voetballen.
Maar Union en Gent hebben toch ook al een zware kalender gehad met veel matchen. Gent moest zelfs al vroeg in het seizoen Europees aan de bak.
Maar zij kunnen ondanks een kleinere (Union) of kwalitatief beperktere (Gent) kern toch de grinta en goesting opbrengen in de JPL tegen ons.
Ik heb de match van Union gisteren in de auto op de radio gevolgd. Volgens de verslaggever trok het ook op niet veel, maar was er wel een slotoffensief dat leidde tot een doelpunt. Union kan dus wel een goal forceren. Bij ons had je dat gevoel niet.
Wij hebben ook dinsdag gespeeld, met een relatief simpele verplaatsing naar Leverkusen. Gent, weliswaar thuis, speelde nog op donderdag. Wie zou er dan de "vermoeide" ploeg moeten zijn?
Dus de vermoeidheid speelt niet enkel voor ons.

Er is nog niets verloren, maar het is alleszins geen goed teken aan de wand.
Het was trouwens een post van mij, als reactie op Kevinho, dat door de ongeziene kalender van dit jaar er geen ruimte is voor meerdere tactische trainingen. 8-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 07 nov 2022, 13:01
IsO schreef: 07 nov 2022, 11:12
Tiki Taka schreef: 07 nov 2022, 08:09 Ik vond Club nochtans gretig en goed starten, tot die tegengoal valt en het op niks meer trok. Heel vreemd.
Tactisch vreemde keuze met Sobol op de flank i.p.v. Lang of een andere meer aanvallende speler.
Als Gentenaar komt deze nederlaag alweer zwaar aan.
Club laat veel te veel punten liggen in de competitie. Wat mij betreft is Genk op weg naar de titel,
met de topscorer en top assist gever in hun rangen.
Mikken op die 2de plek en het daarbij horende CL voorronde ticket.
Ik vind niet dat we, ondanks die elf punten achterstand op Genk, de titel nu al moeten opgeven. Er volgen nog 18 speeldagen in de reguliere competitie, en dan volgt - gesteld dat we in de reguliere bij de eerste vier eindigen - de fameuze puntenhalvering, die ook dit jaar in ons voordeel lijkt te kunnen spelen.

Feit is wel dat er werk aan de winkel is. We hebben inderdaad al onnodig punten laten liggen, en ons spel in de competitie was te vaak niet wat het moest zijn. Maar we speelden, de supercup inbegrepen, wel al 7 wedstrijden meer dan de eerste in de stand, en niet tegen Janneke en Mieke. Door het komende winter-WK waren die extra matchen ook nog eens minder gespreid dan gewoonlijk. 23 vs 16 matchen maakt hoe dan ook een verschil. Niet alleen qua vermoeidheid, maar ook - zoals iemand hier al schreef - doordat je door die intensieve midweekmatchen en de recuperatie die daarop moet volgen om blessures te vermijden, minder tijd krijgt om op training bepaalde tactische zaken verder uit te diepen of problemen aan te pakken.

Het WK zou onze staff wat gelegenheid kunnen bieden om met de niet-internationals een aantal zaken te bekijken en uit te diepen. Dat betekent voor ons natuurlijk wel dat Vanaken, Mignolet, Buchanan en Skov Olsen er (naar ik vermoed) sowieso niet gaan bij zijn. Ook Odoi, Nielsen, Lang, Boyata, Mechele, Sowah en Jutglà komen denk ik nog in aanmerking voor een oproeping voor het WK. Op 23 december volgt dan nog de thuismatch tegen OHL, en op 6 januari alweer de belangrijke uitmatch op Genk, en een week later thuis tegen anderlecht.

Het zal zaak zijn de schaarse momenten met de volledige groep optimaal te benutten voor tactische bijsturing.
Ten opzichte van Genk hebben we inderdaad al meer matchen gespeeld. Logisch dat zij frisser zijn. Zelfvertrouwen door hun reeks zorgt er ook voor dat ze op die wolk blijven voetballen.
Maar Union en Gent hebben toch ook al een zware kalender gehad met veel matchen. Gent moest zelfs al vroeg in het seizoen Europees aan de bak.
Maar zij kunnen ondanks een kleinere (Union) of kwalitatief beperktere (Gent) kern toch de grinta en goesting opbrengen in de JPL tegen ons.
Ik heb de match van Union gisteren in de auto op de radio gevolgd. Volgens de verslaggever trok het ook op niet veel, maar was er wel een slotoffensief dat leidde tot een doelpunt. Union kan dus wel een goal forceren. Bij ons had je dat gevoel niet.
Wij hebben ook dinsdag gespeeld, met een relatief simpele verplaatsing naar Leverkusen. Gent, weliswaar thuis, speelde nog op donderdag. Wie zou er dan de "vermoeide" ploeg moeten zijn?
Dus de vermoeidheid speelt niet enkel voor ons.

Er is nog niets verloren, maar het is alleszins geen goed teken aan de wand.
Het was trouwens een post van mij, als reactie op Kevinho, dat door de ongeziene kalender van dit jaar er geen ruimte is voor meerdere tactische trainingen. 8-)
Het is natuurlijk niet enkel vermoeidheid, maar bijvoorbeeld ook tactiek (net als tegen Porto overigens, zij het dat de man-meer nu vooral op het middenveld speelde, en tegen Porto eerder tegen onze verdediging). Hoefkens gaf na de match aan zich totaal geen zorgen te maken na deze mindere reeks, maar hij zei toch ook dat hij zeker ook naar zichzelf keek als het ging om de collectieve offday van gisteren. Heintje is natuurlijk sterk op dat vlak en altijd dubbel gemotiveerd tegen ons. Zeker niet de eerste keer dat we tactisch worden gepakt door Gent, de voorbije jaren. Ook niet vergeten dat dit voor gent en al wat kwek is, dé match van het jaar is, de "slag om Vlaanderen", enz. Terwijl dit voor ons toch in mindere mate speelt.

Er werd ook al gesuggereerd dat sommige spelers al met hun hoofd op het WK zitten en zich al dan niet bewust wat inhouden om last-minute blessure die hun deelname zou kunnen hypothekeren, te vermijden. Wat op zich niet verstandig is, want dat kan averechts werken, maar ook wel menselijk en in zekere zin te begrijpen. Hoefkens gaf in elk geval aan dat hij content zal zijn als het WK gedaan zal zijn.

Ik wil tot slot ook nog vermelden dat onze op papier brede kern in de praktijk toch niet altijd en voor elke positie even breed is geweest. Op de site staan er zelfs 32 A-kern-namen zie ik, maar daar zitten er toch heel wat tussen die nog geen minuut hebben meegedaan dit seizoen (Onze twee reservedoelmannen Lammens en Shinton, Ordoñez, Hautekiet en Perez) of die enkel als gelegenheidsdepaneur/als proevertje van het echte werk mochten meedoen (Spileers, Otasowie, Mbamba, Sandra, Audoor, en ook Vormer). Dat brengt ons op 21.

Van die 21 was Boyata blijkbaar niet meteen als starter inzetbaar toen hij bij ons aankwam. Yaremchuk blijkt wat tijd nodig te hebben om (op training) te brengen wat Hoefkens van hem verlangt, en voelt wellicht de druk van die transfersom. Odoi heeft door de blessure van Mata sinds begin semptember praktisch alles gespeeld in competitie en Champions League, met nog een basisplaats in de oefenmatch van Ghana tegen Brazilië erbovenop (wat een transfer is dat al gebleken!). Op het middenveld hadden we door het uitvallen van Rits minder min of meer evenwaardige wisselmogelijkheden om Onyedika en vooral Nielsen eens rust te gunnen. Voorin viel Lang 7 wedstrijden uit met blessure, en had hij wat tijd nodig om zijn betere vorm terug te vinden en zijn draai te vinden in onze hertekende aanvalslinie.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Toch bezorgd over de huidige vorm, de break kan niet snel genoeg komen. Achterin blijkt de spoeling dun te zijn voor het systeem waarin we spelen. Boyata voldoet (voorlopig) niet waardoor de schorsing van Sylla zwaar doorweegt. Sobol lijkt me net niet goed genoeg en het experiment met Buchanan op de linkse wingback mag voor stop gezet worden.
Brandon heeft stappen gezet dit jaar en is met voorsprong de stabielste. In de opbouw mag/moet het wel nog beter.
Mits 1 a 2 gerichte aankopen vanachter (toch raar dat we Hendry hebben laten gaan om Boyata te gaan halen) kunnen we nog meedoen voor de titel, al lijkt die heel ver weg op dit moment.
Dat gezegd zijnde zou ik voor het seizoen getekend hebben om wél door te gaan in de CL ten koste van de titel.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Het trekt wederom op geen hol !
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tsja, dit is gewoon dieptreurig. We krijgen niets gedaan tegen een amateurploeg (met onze eerste ploeg, behalve Vanaken en Jutgla). De realiteit is dat ware het niet voor de CL (en dan meer bepaald 2 wedstrijden in die CL), dit een dramatische eerste seizoenshelft zou zijn. Ik snap tevens ook niet dat Larin nog steeds kansen krijgt, want die staat ook bij Patro niet in de ploeg lijkt me.

Oh, en zo mogelijk hebben die commentators van VTM een nog slechtere avond dan onze spelers. Verwarren constant Onyedika en Sowah, Nusa en Nielsen, en als kers op de taart vond Gilles de fucking Bilde dat Vanaken het tactisch toch wat beter zou moeten doen. Wat een puinhoop.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Zal ik het zeggen : Hoefkens BUITEN ge kent er niks van !!!
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Kalm aan? Hij heeft wel voor het eerst CL overwintering gehaald, dus natuurlijk vliegt die niet buiten. Maar het moet gewoon veel beter.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hé gasten, we hebben gewonnen.
Get a life !

(O ja, wat een vreselijk veld ook)
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

vanGentmaarvoorClub schreef: 09 nov 2022, 23:13 Hé gasten, we hebben gewonnen.
Get a life !

(O ja, wat een vreselijk veld ook)
... OK? Het was tegen een club uit amateur, we hebben na verlengingen uiteindelijk gewonnen. Neemt niet weg dat het spel op niets trok. Waarom is het zo'n probleem om te zeggen wat iedereen ziet: dit was slecht, Club onwaardig, en het moet gewoon beter. Dat betekent niet dat ik niet meer achter het team sta; Ik wil gewoon graag verbetering zien. Ik ben het een beetje beu dat sommigen hier doen alsof elke vorm van kritiek een aanval op de club is.
Plaats reactie