wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Met Sylla, Lang, Jutglà en Skov aan de aftrap. Veel voetballend vermogen tussen de lijnen! Come on FCB!
:wave:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Onterechte penalty wat mij betreft, zonder die fase blijft het hier 2-1 en winnen we (mits matig spel) :-(.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Op voorhand had ik hiervoor getekend, maar nu overheerst toch de ontgoocheling
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Het had ons met een goed gevoel in de "winterstop" kunnen sturen.
Echter is Antwerp nu de mentale winnaar. Je hebt Antwerp in de touwen, ze voetballen geen kans meer bij elkaar, en dan door geklungel (aflegger van Skov op Nielsen, en dan 5 seconden later in onze eigen backlijn) laat je hen weer in de match komen.
Die penalty, tjah...
Nadien konden we toch opnieuw geen vuist maken en een eindoffensief opzetten.
Conclusie, vanavond mogelijks 13 punten achter.
Laatst gewijzigd door Sanders op 13 nov 2022, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 13 nov 2022, 15:27 Onterechte penalty wat mij betreft, zonder die fase blijft het hier 2-1 en winnen we (mits matig spel) :-(.
Ben ik niet zeker van, ik was aan het roepen om de 3-0 te maken.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Sorry maar met deze schandalen kan men gewoon niet tevreden zijn. 50 miljoen geïnvesteerd in onze kern : heb je onze bank gezien. Wat Antwerp inbracht was keer op keer een meerwaarde. Bij ons een dikke vette nul ( naast het feit dat onze T2 veel te laat wisselt en niks bijstuurt nadat Antwerp een extra spits erop gooit ). 2 punten verloren dank u Carl opnieuw. Dat krijgt ge door de tweede helft wederom angsthazenvoetbal te spelen en in de eigen goal te kruipen. Voelde het zo aankomen … we hebben wederom gekregen wat we gezocht hebben!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

@Kevinho, even samenvatten :

De 2-1 komt er nadat Skov matig inspeelt op Nielsen en die wegglijdt. In de tegenaanval wordt er niet geweldig gelopen (behalve dan door Frey) en krijgen we een doelpunt tegen.
De 2-2 komt er nadat de ref even een vlaag van verstandsverbijstering heeft.

Waar heeft Hoefkens dan gefaald?

We waren in de 2de helft aan het aanvallen, de tegengoal valt als counter op een tegenaanval van ons. Waar waren we ons dan aan het ingraven met angsthazenvoetbal?

Ik ben ondertussen al lang gewoon dat jij compleet negatief op de ploeg bezig bent, maar vroeger waren je opmerkingen tenminste nog min of meer to the point - nu verzin je gewoon zaken xD.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Uiteraard belachelijke penalty, maar het was gewoon weer veel te slecht. Ik ben er van overtuigd dat we (zelfs met miskopen Larin/Yaremchuk) gewoon met voorsprong de beste kern in België hebben, maar het komt er simpelweg niet (genoeg) uit.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Yago schreef: 13 nov 2022, 17:35 Uiteraard belachelijke penalty, maar het was gewoon weer veel te slecht. Ik ben er van overtuigd dat we (zelfs met miskopen Larin/Yaremchuk) gewoon met voorsprong de beste kern in België hebben, maar het komt er simpelweg niet (genoeg) uit.
Dat is ook net mijn frustratie. Ik ben absoluut overtuigd dat we beter kunnen, maar het komt er gewoon niet uit. Union doet het met een beperktere kern, maar kan wel de mouwen opstropen elke wedstrijd, kan wel elke keer die intensiviteit opbrengen. En dat frustreert mij.

Het was niet al slecht vandaag, we hebben Antwerp dikwijls kunnen vastzetten als ze in balbezit waren, zodat ze verloren ballen moesten trappen. Ze verloren zelf wat de moed tot Frey inviel.
Maar we kunnen al meer dan een jaar geen enkele tegenstander meer tegen het doel drukken. Er is veel te weinig beweging voorin, geen looppatronen, geen derde man. Iedereen staat er maar.
Eens simpel inspelen op speler 2, ondertussen begint speler 3 te lopen, speler 2 tikt terug en speler 1 kan meegeven aan speler 3 die wat vrijheid heeft omdat de tegenstander zijn aandacht op speler 1 en 2 gevestigd had. Teveel spelen wij bal in de voet, vanuit stilstand.
Lang kon wel een paar keer Meijer wegsteken met een doorsteekpass. Maar dat was het ook.
Lang wilt de bal in de voet en dan de actie maken, Skov Olsen 't zelfde. Vanaken is is sowieso al niet de speler die de diepte zonder bal zoekt en Jutgla voetbalt ook graag mee ipv de bal af te wachten en in de ruimte te vragen. Tegenstanders verdedigen vaak al laag tegen ons, daarom dat beweging dat net belangrijk is. Verdedigers doen kiezen en twijfelen waardoor een gaatjes vallen.
En dat mis ik in onze kern.
En het is niet dat we eens een bal kunnen smijten zoals je bvb wel eens kan doen met een Haaland, Lewandowski, Nunez, Vlahovic, Benzema,...
Dat is geen verwijt naar Jutgla, hij is nu eenmaal niet groot. En Vanaken komt ook (volgens mijn gevoel) minder in de zone van de waarheid.
Onze voorzetten trekken trouwens toch dikwijls op niets.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 13 nov 2022, 17:04 @Kevinho, even samenvatten :

De 2-1 komt er nadat Skov matig inspeelt op Nielsen en die wegglijdt. In de tegenaanval wordt er niet geweldig gelopen (behalve dan door Frey) en krijgen we een doelpunt tegen.
De 2-2 komt er nadat de ref even een vlaag van verstandsverbijstering heeft.

Waar heeft Hoefkens dan gefaald?

We waren in de 2de helft aan het aanvallen, de tegengoal valt als counter op een tegenaanval van ons. Waar waren we ons dan aan het ingraven met angsthazenvoetbal?

Ik ben ondertussen al lang gewoon dat jij compleet negatief op de ploeg bezig bent, maar vroeger waren je opmerkingen tenminste nog min of meer to the point - nu verzin je gewoon zaken xD.
Van Bommel speelt alles of niks en smijt er een aanvaller bij. Wij doen zoals altijd niks ( logisch met enkel T2’s op de bank ). Gevolg spelbeeld veranderd en op minder dan 10 minuten verliezen we de overwinning.
De penalty fase is gewoon lomp van Mechele. Hij moet daar gewoon sneller reageren en zijn lichaam voor de bal houden.
Ons bank is ook om te bleiten en het spelniveau van onze kern is onze Club onwaardig : 2 schuldigen Mannaert met zijn transfers die grotendeels niet deugen en een trainer die er niks van bakt. Fysiek vind ik ons niet goed , automatismen hebben we niet , stilstaande fases zijn regelmatig van provinciaal niveau en onze linies daar kan je zonder problemen met een camion doorrijden wegens mijlenver van mekaar verwijderd. Onze verdediging en Odenyika staan quasi altijd te laag omdat ze schrik hebben van snellere aanvallers: aansluiten en druk zetten met HEEL de ploeg . En dan hoor ik Carl zeggen dat we dat goed gedaan hebben : daar zakte mijn broek pas echt van af. Ons druk zetten trekt op geen hol. Er zijn ploegen in 4de provinciale die dat beter doen. Geen aansluiting , naar dezelfde man lopen enz. Ook daar geen deftige trainingen op en daardoor geen kwaliteitsvolle automatismen. Met deze trainer spelen we in geen 20 jaar kampioen. Ook al geef je hem de kern van Real Madrid !
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Aa Gent staat nu ook al op 3 punten. Met deze trainer gaan we zelfs geen play off 1 halen. JA ik maak mij enorm zorgen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

@Kevinho - ik wil dit graag goed snappen :

"Van Bommel speelt alles of niks en smijt er een aanvaller bij. Wij doen zoals altijd niks."
-> Wat verwacht je op dat moment? Dat wij ook een extra aanvaller erop smijten zodat er meer ruimte ontstaat in de verdediging? Dat we een aanvaller eraf halen en ons terugtrekken en wachten op de tegengoal? Het is makkelijk om algemeenheden te roepen, maar probeer ook eens een duidelijk alternatief te formuleren.

Also : "Gevolg spelbeeld veranderd" -> verandert is met een t ;-).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Hoe het verval in de vorm curve zo groot kan zijn bij het merendeel van de spelers blijft me een raadsel.
Vooral in het offensieve compartiment valt het enorm op ; Olsen, Jutgla, Sowah, Vanaken, Buchanan, Nielsen...
De break komt er niks te vroeg aan voor Club. Het zal nog strijden worden om in playoff1 te belanden.
We lijden dit seizoen te veel zuur en duur puntenverlies in de competitie, om te kunnen meespelen voor de titel.
Gisteren was de goesting, de grinta er dan eindelijk toch wel weer eens bij Club, maar dit ontbrak te vaak dit seizoen.
Dit is toch iets wat de trainer verweten mag/kan worden, dat hij zijn spelers niet genoeg kan opladen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Match was ok tot de 2-1, daarna geen vuist meer kunnen maken. Jammere zaak want ondanks de slechte vormcurve hadden we met een goed gevoel de break kunnen ingaan.

Ik vrees dat de vogel (Genk) al gaan vliegen is. Tenzij die een ongelooflijke inzinking hebben is het over.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik maar vanaf minuut 55 heb kunnen inpikken dus over de eerste helft kan ik weinig zeggen. Van wat ik wel gelezen heb was de eerste helft wel relatief goed?

Nu volgens sommige hadden we ook de 2e helft onder controle tot aan 2-1 maar ik heb toch een ander gedacht over controle hebben over een match.. Het is niet omdat Antwerp tot dan toe niet aan echt doelgevaar kwam dat we ook controle hadden over de match.

Je voelde het zo terug gebeuren dat Antwerp terug in die match kwam en dan valt die 2-0 toch met een gelukje en denk je oke boeken toe.. toch niet. Waarom bij een voorsprong altijd dat achteruit kruipen? Buiten wat ballen naar voren trappen waar Jutgla dan maar achteraan moet hollen en mislukte pogingen tot 'combinaties' heb ik bitter weinig gezien die 2e helft.

Ook de positie van Vanaken stel ik mij vragen over (gaat niet over de match van gisteren alleen). Hans zijn sterkte was toch altijd zijn infiltraties, zijn scorend vermogen, zijn laatste pas.. Als je nu soms ziet waar hij die bal komt opvragen? Hij staat dikwijls tussen de CV? Hans moet toch gewoon veel hoger op veld staan.

Ook op onze flanken worden er zelden tot nooit een 'mannetje meer' situatie gecreëerd. Die bal komt dan bij Skov, Buchanan of Lang en dan moeten zij het maar gaan oplossen tegen 2 of 3 verdedigers/middenvelders. Meijer, Odoi en onze flankspelers halen ook nauwelijks die achterlijn om dan die bal achteruit te leggen waar Hans dan prominent aanwezig is/was. Dat was toch 1 van onze sterktes de voorbije jaren.

En dan onze trainer Carl.. Tjah op dit moment heeft hij toch echt wel heel veel geluk dat we door de groepfase van de CL zijn geraakt mede dankzij een ijzersterke Mignolet. Want volgens mij was het anders al over. Wisselde gisteren ook gewoon veel te laat (1ste wissel 82 min). We zien geen beterschap, kan de ploeg blijkbaar ook heel moeilijk motiveren en een duidelijk systeem is er nog altijd niet. Heb soms het gevoel dat hij de ploeg het veld opstuurt met de boodschap van 'doe maar iets'.
Vakie 214
Plaats reactie