wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1094
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

FCBrugesawayoflife schreef: 14 nov 2022, 11:00
En dan onze trainer Carl.. Tjah op dit moment heeft hij toch echt wel heel veel geluk dat we door de groepfase van de CL zijn geraakt mede dankzij een ijzersterke Mignolet. Want volgens mij was het anders al over. Wisselde gisteren ook gewoon veel te laat (1ste wissel 82 min). We zien geen beterschap, kan de ploeg blijkbaar ook heel moeilijk motiveren en een duidelijk systeem is er nog altijd niet. Heb soms het gevoel dat hij de ploeg het veld opstuurt met de boodschap van 'doe maar iets'.
Goede opmerking. Vraag mij af wat de perceptie (zowel bij ons supporters, als bij het bestuur, als in de pers en in de buitenwereld) zou zijn, hadden we in de CL niets klaargespeeld. Sta mij toe te zeggen dat er dan misschien wel een echt crisis-sfeertje zou gehangen hebben.
Nu heb je die allereerste CL-overwintering als "zoethoudertje". Maar wat als na nieuwjaar de motor ook niet aanslaat? We spelen al redelijk snel op Genk, met een kans op een straatlengte achterstand en onze titelambities die dan quasi opgeborgen mogen zijn.

We moeten zien dat we in mei niet groen moeten lachen en zeggen "ja maar, we hebben wel voor het eerst in ons bestaan de CL-groep overleefd" terwijl je in de competitie nooit hebt meegedaan voor de prijzen, ondanks onze misschien wel beste kern ooit. Met die CL overwintering koop je niets als je voor de rest geen deftig seizoen hebt. De ploegen die boven ons zouden eindigen, zullen eens goed lachen dan.
Een oude voetbalwijsheid zegt immers: je bent maar zo goed als je laatste match.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

FCBrugesawayoflife schreef: 14 nov 2022, 11:00
Ook de positie van Vanaken stel ik mij vragen over (gaat niet over de match van gisteren alleen). Hans zijn sterkte was toch altijd zijn infiltraties, zijn scorend vermogen, zijn laatste pas.. Als je nu soms ziet waar hij die bal komt opvragen? Hij staat dikwijls tussen de CV? Hans moet toch gewoon veel hoger op veld staan.

Ook op onze flanken worden er zelden tot nooit een 'mannetje meer' situatie gecreëerd. Die bal komt dan bij Skov, Buchanan of Lang en dan moeten zij het maar gaan oplossen tegen 2 of 3 verdedigers/middenvelders. Meijer, Odoi en onze flankspelers halen ook nauwelijks die achterlijn om dan die bal achteruit te leggen waar Hans dan prominent aanwezig is/was. Dat was toch 1 van onze sterktes de voorbije jaren.

Inderdaad, Hans en de trainer moeten eens deftig praten. De oplossing ligt bij Hans. Balvast, vista, kopbalsterk en betrouwbaar. Geef die jongen een rol centraal op de helft van de tegenstander en hij zal passen strooien, 45-kes scoren, kopballen plaatsen... En iedereen (hij zeker?) content.
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Volgens mij ligt de oplossing bij een ander systeem, niet alleen bij Hans. Maar dat Hans veel meer kan betekenen hoger op het veld, daar bestaat geen twijfel over.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 14 nov 2022, 07:43 @Kevinho - ik wil dit graag goed snappen :

"Van Bommel speelt alles of niks en smijt er een aanvaller bij. Wij doen zoals altijd niks."
-> Wat verwacht je op dat moment? Dat wij ook een extra aanvaller erop smijten zodat er meer ruimte ontstaat in de verdediging? Dat we een aanvaller eraf halen en ons terugtrekken en wachten op de tegengoal? Het is makkelijk om algemeenheden te roepen, maar probeer ook eens een duidelijk alternatief te formuleren.

Also : "Gevolg spelbeeld veranderd" -> verandert is met een t ;-).
Wat hij doet laat ik aan hem over. Hij wordt daar tenslotte voor betaald: ik had een mannetje extra bijgeplaatst zodanig dat we achteraan altijd over een mannetje meer beschikten. Bij voorkeur een Boyata. Sterke aanvallers is his cup of tea ( snelle vinnige mannetjes echter totaal niet ). In het verleden had ik dat niet gedaan maar vermits we geen enkele counter deftig uitspelen had ik op veilig gespeeld. Sowah kan geen goal maken , en Larin tja
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3349
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

De niet-WK-gangers van onze Club rusten niet op hun lauweren tijdens deze "WK-break".
Concreet staan er drie oefenmatchen gepland:
- nu zaterdag 26 november om 15u tegen VV Westkapelle, toegankelijk voor supporters.
- op vrijdag 2 december rond 11u30 tegen een stevige tegenstander, Lille OSC. Wedstrijd achter gesloten deuren in het oefencomplex van Lille.
- op zaterdag 10 december om 12u30 volgt dan een wedstrijd tegen Excelsior Rotterdam (momenteel 14e in de Nederlandse Eredivisie). Deze vindt plaats in ons Belfius Basecamp, en gaat ook door achter gesloten deuren.

Kan een mooie kans zijn voor jongens als Yaremchuk, Boyata en Sandra om minuten te maken, en voor onze technische staff om tactisch bij te sturen. Hopelijk kunnen we zo mee de basis leggen voor een goeie terugronde na het WK.

Voor Mats Rits komt deze break wellicht te vroeg. Hij zou in principe terug kunnen aansluiten na de WK-break. Een fitte Rits na de winterstop zou een transfer op zich zijn...
Sanders
Supersub
Berichten: 1094
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Artikel in Het Nieuwsblad vandaag. Nu het WK z'n einde nadert, mag de focus stilaan terug naar de competitie en onze achterstand van 13 punten met nog 13 matchen in de reguliere competitie.
2 verliespartijen in de vriendschappelijke wedstrijden (ondanks vele afwezigen) geven mij momenteel weinig vertrouwen op beterschap.
Het is zoals het artikel zegt: het is niet alleen de achterstand op Genk, maar ook Union en Antwerp spelen nog mee. (Vorig jaar was het enkel een duel met Union)
[spoiler]
Een nieuwe start, een gigantische uitdaging: maandag begint Club Brugge écht aan het tweede deel van het seizoen. Met (bijna) alle WK-gangers op het appel, en een achterstand van maar liefst 13 punten op Genk. Fouten maken kan nu niet meer.


Dertien punten achterstand: in een ‘normale’ competitie betekent dat altijd mission impossible voor een titelkandidaat. Maar niet in België. Vorig seizoen moest Club Brugge op een bepaald moment twaalf punten ophalen tegen Union, en dat ná de winterstop. Club liet voor het WK heel veel domme punten liggen. Er was wel altijd de context: de loodzware kalender in oktober, de fantastische campagne in de Champions League die logischerwijs krachten heeft gekost, de acht WK-gangers – veelal sterkhouders – die in de weken voor Qatar misschien weleens hun voetje terugtrokken. Ook niet onlogisch. Skov Olsen, Buchanan, Sowah: ze waren tijdens de laatste competitiematchen toch niet op de afspraak bij Club. Al die excuses gelden niet meer wanneer straks het tweede deel van de competitie begint.

Vandaag arriveren (bijna) alle WK-gangers opnieuw op training bij Club Brugge. Na de uitschakeling tijdens de groepsfase kregen Mignolet, Vanaken, Odoi, Sowah, Skov Olsen, Buchanan en Larin nog tien dagen vakantie. Enkel Lang sluit later aan omdat hij de kwartfinales speelde met Nederland, maar ook hij zou in principe inzetbaar moeten zijn tijdens de eerste competitiematch tegen OH Leuven op 26 december. De bekerwedstrijd van 21 december thuis tegen Sint-Truiden zal voor Lang misschien wat vroeg komen, maar dat kan – gelet de aanvallende weelde bij Club Brugge – geen probleem vormen voor Hoefkens. Meer zelfs: nu Rits na meer dan een half jaar opnieuw fit is, heeft de Club-coach zelfs geen énkele speler in de lappenmand.

Benfica

Het is dus een nieuwe start voor Club. Maar fouten maken mag nu écht niet meer. De marge is nul. Bij Genk loopt het als een trein en de ploeg van Wouter Vrancken heeft maar liefst dertien punten voorsprong. En we zien Genk nu niet meteen massaal met punten morsen. En dan zijn er ook nog Antwerp en Union: indien Club een negentiende landstitel wil, moet het ook nog met hen afrekenen. De uitdaging is daarom zoveel groter dan vorig seizoen. Gelukkig voor Club zijn er nog de play-offs (die het wel nog moet veiligstellen). Gelukkig voetbalt blauw-zwart in die bizarre competitie die de Jupiler Pro League heet. Afleiding is er de komende maanden – op die dubbele confrontatie met Benfica na – niet. Het is over twee weken meteen van moeten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1094
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik vertrek op het werk en we staan 1-0 voor. Ik kom thuis en het is 1-2. Ik omkleed mij, eet iets en zet mij in de zetel: 1-3!
Wat is het wedstrijdbeeld?
Ik heb geen beelden dus mijn eerste gedacht is: we zijn dus gewoon aan het voortdoen zoals voor de WK-break. De oefenmatchen bevestigen hier mijn gevoel
Laatst gewijzigd door Sanders op 21 dec 2022, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Hele dag liggen vloeken tot het niet op TV te zien was en maar goed want zoals verwacht helaas niks verandert…
Dikke zucht !
Peter
A-kern
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Carl zen positie komt onder druk, vind ik. 13 punten op Genk, uit de beker en vooral: op de cl matchen na is het nog niet veel soeps geweest met een kern die kwalitatief veruit de beste van de laatste 10 jaar is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Goede eerste helft.
Helemaal niks op aan te merken maar we moeten het zeggen zoals het is : Mignolet maakt een gigantische fout die STVV weer in de match brengt en ons de uitschakeling oplevert.
Deze schrijf ik op Mignolet zijn konto.
Sanders
Supersub
Berichten: 1094
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 21 dec 2022, 21:55 Goede eerste helft.
Helemaal niks op aan te merken maar we moeten het zeggen zoals het is : Mignolet maakt een gigantische fout die STVV weer in de match brengt en ons de uitschakeling oplevert.
Deze schrijf ik op Mignolet zijn konto.
Van wat ik lees op Sporza, hadden we inderdaad overwicht in de match. Dan lijkt het mij toch heel straf dat je 4 goals slikt? Mignolet blijkbaar in de fout maar dan nog mag je er geen 4 slikken imo?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Zou er niet van verschieten als Martinez hier ineens staat 🤔. Nu ja met Hoefkens kunnen ze niet verdergaan. Heeft de ploeg niks bijgebracht op 6 maanden tijd. Terugzetten naar T2 of T3 en een topcoach binnenhalen om dit jaar nog PO1 te halen en hopelijk via barrages nog Cl te halen en anders pijlen op volgend jaar.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Wat mij betreft mag Hoefkens gaan. Hij haalt veel te weinig uit deze kern.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Het is niet van mijn gewoonte, maar 1-4 thuis tegen godbetert STVV.
Een levende schande overwicht in het spel of niet.
OHL over de knie leggen of het kot staat op stelten!!!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Deze nederlaag op Mignolet afschuiven vind ik een brug te ver. Ja, hij maakt een serieuze blunder bij de 1-1 maar dat mag tegen godbetert STVV nooit een excuus zijn.

Ik vind nergens de statistieken terug van de match, maar het aantal schoten op doel van ons was ronduit beschamend. We hadden geweldig veel de bal, combineerden zotjes in het rond en raakten gewoon niet aan het doel van de tegenstander. Met momenten moest ik denken aan de Rode Duivels... Pasjes geven, balbezit, maar o zo voorspelbaar en geen doelkansen. Voetbal draait rond het maken van doelpunten en daar schieten wij gewoon schromelijk tekort.

Ik ga geen uitspraken doen over hoe goed of slecht Hoefkens als trainer is, maar deze manier van voetballen werkt duidelijk al een tijdje niet meer. Wij scoren enkel door een individuele klasseflits - door snelle combinaties de tegenstander uit verband spelen is al een hele tijd geleden. Wat mij betreft schakelen we over naar een 4-1-4-1 formatie met dubbele bezetting op de flank (je kan het ook 4-3-3 noemen als je wil). Meijer - Sylla - Mechele - Mata // Onyedika // Buchanan - Vanaken - Nielsen - Olsen // Jutgla. Beide flanken kunnen (afwisselend) mee opkomen, zo creëer je sowieso een overwicht op een flank en kan je voorzetten geven die effectief gevaarlijk zijn (hoe lang is het niet geleden dat we een 45-pass gaven in de 16). Als Mata meegaat op rechts zakt Nielsen ook uit naar rechts zodat je met Mata-Skov-Nielsen tot aan de achterlijn kan raken. Jutgla loopt dan naar de eerste paal, Vanaken naar de penaltystip en Buchanan loopt in aan de 2de paal. Je krijgt een voorzet met 3 man voor doel - dat is dan een kans...

Op dit moment ben ik zwaar ontgoocheld :-(
Plaats reactie