wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

De kansen die we bijeenspelen - en dat waren er toch wel wat - zijn mooi gevoetbald. Minder formpeil met individuele fouten/missers zorgt er voor dat we deze match verliezen.
Sylla pakt te veel fouten en die reacties achteraf vallen niet goed te praten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Genk heeft verdiend gewonnen. Voetbaltechnisch superieur aan ons vandaag.
We hebben de eerste helft de schijn wat kunnen ophouden door er een fysiek duel van te maken maar uiteindelijk bleek het toch te weinig.
Heel veel werk voor Parker.
Wie voor het seizoen had gezegd dat we met Standard en Gent zouden moeten bikkelen voor in PO1 te geraken, had ik in geen honderd jaar geloofd.

De match zelf dan:
Sylla had rechtstreeks rood mogen krijgen wat mij betreft (dit zijn fouten die in mijn ogen eruit moeten. Dit is bewust een speler neerhalen waar geen bal in de buurt is. Dat hij bij zijn 2e geel als een bezetene reageert, kan er bij mij niet in. En dat is niet de eerste keer.
Paintsil mocht ook rood krijgen. Gemakzuchtige oplossing van Visser.
Vrancken terecht rood, hij was al een hele tijd aan het mekkeren.
De keuzes die Parker maakte, lijken mij interessant. Buchanan is interessant als zeer aanvallende rechtsachter. Heeft de fysiek ervoor. Wel nog veel te wild in duels.
Balanta voor de verdediging was misschien verrassend, maar logisch als je verdedigend wat secuurder wilt zijn en duelkracht wil. Ik verwacht toch gewoon Onyedika volgende week.
We waren aardig gestart, maar het verschil met Genk is groot. Veel te weinig beweging tussen de lijnen om vrij te komen. Vanaken lijkt inderdaad hopeloos uit vorm.
Als je dan 2 gouden kansen krijgt om 1-2 voor te komen (Lang + Rits/Yaremchuk) en je pakt die niet, ja, "dan weet je dat het moeilijk wordt".
Bij de 2-1 van Genk geeft Mechele toch ook teveel ruimte aan Onuachu. Hij staat op de kleine backlijn anderhalve meter verwijderd van de Genkse spits. Dat zou niet mogen.

Zoals gezegd: veel werk voor Parker en weinig tijd. Volgende week wacht anderlecht al, en dan naar het kunstgras van STVV. 6/18 momenteel met 2 zware matchen in het vooruitzicht.
We moeten opletten dat ons goede werk van de voorbije seizoenen niet wordt weggesmeten met een PO2. Want Antwerp en Union gaan niet op ons wachten.
Standard is aan het groeien. Gelukkig draait het bij Gent tegenwoordig ook vierkant, maar zijn krijgen binnenkort wel Tissoudali terug. Dat kan hen vertrouwen en goals schenken. Zoals ik het nu zie, wordt het week per week kijken waar we staan. Dat we op dit moment zo een achterstand zouden hebben op de leider, had ik nooit verwacht.

Er is afgelopen zomer veel geld uitgegeven, dus ik verwacht eigenlijk geen inkomende transfer deze winter.
Mocht het wel kunnen, zou ik een echte spelverdeler gaan halen. Een "10".

Om af te sluiten haal ik er een quote bij van Cruyff: "Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken."
Wel Yaremchuk mag momenteel de veters van Onuachu nog niet dichtdoen, bij wijze van spreken. Die jongen zijn vertrouwen zit niet onder nul, maar onder de volledige ijsvlakte van Antartica.
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 08 jan 2023, 15:47 De kansen die we bijeenspelen - en dat waren er toch wel wat - zijn mooi gevoetbald. Minder formpeil met individuele fouten/missers zorgt er voor dat we deze match verliezen.
Sylla pakt te veel fouten en die reacties achteraf vallen niet goed te praten.
Ze zijn mooi bij elkaar gespeeld, omdat Genk ook een ploeg is die wil voetballen. Dan is er automatisch wat ruimte. Tegen een ploeg die enkel voor hun doel blijft hangen, heb je die ruimte niet om die kansen bij elkaar te spelen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Sanders schreef: 08 jan 2023, 15:51
Peter schreef: 08 jan 2023, 15:47 De kansen die we bijeenspelen - en dat waren er toch wel wat - zijn mooi gevoetbald. Minder formpeil met individuele fouten/missers zorgt er voor dat we deze match verliezen.
Sylla pakt te veel fouten en die reacties achteraf vallen niet goed te praten.
Ze zijn mooi bij elkaar gespeeld, omdat Genk ook een ploeg is die wil voetballen. Dan is er automatisch wat ruimte. Tegen een ploeg die enkel voor hun doel blijft hangen, heb je die ruimte niet om die kansen bij elkaar te spelen.
Misschien, dat zullen we de volgende weken zien. Ik vond het verschil tussen Genk en ons niet zo groot eerlijk gezegd. Akkoord, Genk heeft ons wat meer achteruit gedrukt, maar qua kansen was het in evenwicht en het had ook zomaar anders kunnen aflopen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

ALS Lang de 1-2 scoort, verlliezen we nooit.
Yaremchuk mist een niet te missen kans op 2-2.
Ik vond Club en Genk in evenwicht qua kansen.
Sowieso ben ik meer fan van een 4-3-3.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Met uitzondering van de eerste tien minuten van de tweede helft, was Club de evenknie met zelfs de meeste en beste kansen.
Alles minder dan een gelijkspel is gewoon niet verdiend, waar de negativiteit rond Parker vandaan komt, snap ik wel niet.
Gisteren opnieuw de "no sweat, no glory" op het veld gezien, alleen dat al, is een gigantische stap voorwaarts.

Ondanks zijn goal was Hans wel echt niet goed (afwezig, stilstaand, slapend eigenlijk), Mignolet met een individuele fout (na een mega dekkingsfout van Mechele), Sylla oerdom (voor de rest wel goeie match weer), Roman met een mega misser (dat is toch niet normaal zeg), Skov volledig uit vorm (die straalt geen spelvreugde meer uit zunne) en dan de invalbeurt van Sowah die uitblonk in slechte controles en passes (idem voor Jutgla eigenlijk).

Tel al die zaken op en het is straf dat we eigenlijk toch op de "beste" ploeg uit (en in de eerste match van de nieuwe trainer), erin geslaagd zijn al die kansen af te dwingen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat we de evenknie waren. In het spel lagen we met periodes echt wel onder tegen Genk, zij vonden ook steeds de vrije man waar wij dat toch een pak moeilijker konden.

Anderzijds heb je gelijk qua kansen. Wij scoren de 0-1 uit een mooie actie met een flankspeler die de achterlijn haalt, iets wat ik graag zie gebeuren en hoop nog veel terug te zien. Daar zie je al duidelijk wat Parker wil, want ook op rechts was er een goeie interactie tussen Buchanan en Skov (met periodes). De 1-1 is een opeenstapeling van kleine foutjes op een stilstaande fase - zoiets mag eigenlijk niet gebeuren. Wij krijgen dan nog 2 mooie kansen (op 1-2 en 2-2) op een mooi uitgespeelde tegenaanval en als ik me niet vergis was er nog een 3de tegenaanval die slecht uitgespeeld werd. Daar zie je al meer verticaliteit, al moeten we ook zeggen dat de tegenstander ruimte liet. Tegen mindere ploegen zal die ruimte er een pak minder zijn.

Ik hoop dat onze spelers wat meer in vorm raken, want een deel van de defensieve 'blunders' zijn ook het gevolg van fout doordekken van het middenveld. Hopelijk tegen anderlecht opnieuw dezelfde inzet en iets meer geluk in de afwerking zodat het goede gevoel kan terugkeren. Met anderlecht - Sint Truiden - Charleroi - Zulte hebben we 4 matchen in 3 weken om de zaken op orde te krijgen, nadien volgen Antwerp - Union - Benfica - Cercle - Gent - Oostende - Benfica. Dan moeten we er met andere woorden staan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik ben ook niet van mening dat we de evenknie waren van Genk.
We hebben onszelf in de voet geschoten met de gemiste kans van Lang en de rode kaart van Sylla. In plaats van 1-2 sta je enkele minuten later met 10 en 2-1 achter.
Anders hadden we er misschien nog een puntje uitgesleept.

Genk voetbalt veel vlotter dan ons, en dat was mij reeds opgevallen in de eerste match van het seizoen. De spelers weten daar veel sneller wat ze moeten doen in balbezit en balverlies. Bij ons lijkt het dit seizoen vaker: "aja we hebben de bal, nu gaan we eens zien wat we kunnen proberen doen."
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

bwah ik vond ons wel een systeem hebben onder Carl, alleen was ik niet overtuigd van dat systeem (Hans die te diep zakt, Nielsen die hoog opduwt, hangende spits die uitzakt) omdat het inderdaad te traag en voorspelbaar was.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sanders schreef: 09 jan 2023, 11:45 Ik ben ook niet van mening dat we de evenknie waren van Genk.
We hebben onszelf in de voet geschoten met de gemiste kans van Lang en de rode kaart van Sylla. In plaats van 1-2 sta je enkele minuten later met 10 en 2-1 achter.
Anders hadden we er misschien nog een puntje uitgesleept.

Genk voetbalt veel vlotter dan ons, en dat was mij reeds opgevallen in de eerste match van het seizoen. De spelers weten daar veel sneller wat ze moeten doen in balbezit en balverlies. Bij ons lijkt het dit seizoen vaker: "aja we hebben de bal, nu gaan we eens zien wat we kunnen proberen doen."
Compleet mee eens - al vind ik wél dat wij beter speelden dan in die eerste match van het seizoen. Toen kwamen we letterlijk niet in het spel voor tot aan de 1-2 waarna Genk precies wat achteruit ging lopen. In de eerste helft had Simon daar ook al meer (serieuze) reddingen moeten doen dan gisteren in de hele match. Toen was het letterlijk een hold-up, gisteren had een overwinning erin gezeten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 09 jan 2023, 15:56
Sanders schreef: 09 jan 2023, 11:45 Ik ben ook niet van mening dat we de evenknie waren van Genk.
We hebben onszelf in de voet geschoten met de gemiste kans van Lang en de rode kaart van Sylla. In plaats van 1-2 sta je enkele minuten later met 10 en 2-1 achter.
Anders hadden we er misschien nog een puntje uitgesleept.

Genk voetbalt veel vlotter dan ons, en dat was mij reeds opgevallen in de eerste match van het seizoen. De spelers weten daar veel sneller wat ze moeten doen in balbezit en balverlies. Bij ons lijkt het dit seizoen vaker: "aja we hebben de bal, nu gaan we eens zien wat we kunnen proberen doen."
Compleet mee eens - al vind ik wél dat wij beter speelden dan in die eerste match van het seizoen. Toen kwamen we letterlijk niet in het spel voor tot aan de 1-2 waarna Genk precies wat achteruit ging lopen. In de eerste helft had Simon daar ook al meer (serieuze) reddingen moeten doen dan gisteren in de hele match. Toen was het letterlijk een hold-up, gisteren had een overwinning erin gezeten.
Ook wel waar. Maar dit is de eerste match onder een nieuwe trainer. Ik blijf nog voorzichtig.
Enerzijds heeft Parker de tijd nog niet gehad om deftig zijn concept erin te slijpen, anderzijds is er misschien wat extra motivatie om zich te tonen aan de nieuwe trainer.
Sanders
Supersub
Berichten: 1054
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Een win lijkt me echt nodig, een must misschien zelfs.
Maar het wordt een moeilijke match. anderlecht zal zijn rug willen rechten na alle cinema de afgelopen week en tegen ons kunnen ze altijd wat meer.
Wij daarentegen zijn zoekende en missen misschien belangrijke spelers met Skov en Jutgla, naast Sylla die geschorst is.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Vandaag is het van moeten, de excuses zijn op. Straks naar JB, afscheid nemen van Ruud en de ploeg vooruit roepen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Comedy capers fcb :suicide:
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Scorende spits, 2 deftige CV MET voetballend vermogen , vervanger Vanaken en flankaanvaller aub. En een sportief manager met kennis van zaken
Plaats reactie