wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wanneer winnen een must is voor het klassement, eenn moment waarop je als speler kan laten zien aan je trainer dat je goed bent, als ploeg een prestatie neerzetten....breng je dit tegen een slappe ploeg die niet één keer op doel trapt
Beschamend!!!!
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Ooit zal hij scoren. 🙈 alweer frustrerend ! Maar dit kan niet blijven duren.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Geenzins wil ik dit inroepen als excuus en volgens mij hebben we simpelweg verloren (gelijk maar voelt als verlies) omdat we de kansen niet afgemaakt hebben. Maar vergis ik mij als ik denk dat in het verleden de schouder (zegt de regel niet dat alle lichaamdelen waarmee gescoord kan worden meetellen) werd meegenomen bij het trekken van de buitenspellijn?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Een schande hoe we bij 1-0 weer naar achter kropen. Echt zo kotsmoe die bende tamzakken. Dringend vers bloed nodig. Om te beginnen nog het meest van al voor die wandelende tak op ons middenveld.
Levi
A-kern
Berichten: 465
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Kevinho schreef: 15 jan 2023, 20:23 Een schande hoe we bij 1-0 weer naar achter kropen. Echt zo kotsmoe die bende tamzakken. Dringend vers bloed nodig. Om te beginnen nog het meest van al voor die wandelende tak op ons middenveld.
Vraag aan de moderator: hoeft dit elke keer die goedkope en platte beledigingen aan het adres van een absoluut club boegbeeld die ons zoveel gegeven heeft? Argumenten iemand negatief beoordelen kan ik begrijpen maar voor mij blijft vanaken een absolute club legende die ik met respect behandeld wil zien worden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1062
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Hoe een relatief goede match je toch een slecht gevoel kan geven...

Ik heb bewust gisteren niet meer gereageerd, om de eerste emoties wat te laten bekomen en om het eens nuchter te bekijken.
Op zich was onze match (in vergelijking met de matchen voor de nieuwjaarsstop) al iets beter.
Er werden momenten gekozen om druk te zetten (kon nog beter imo) en om terug te vallen in een mid tot laag blok om de rangen gesloten te houden.

Als we naar de statistieken kijken hadden we meer schoten (algemeen en op doel), was het balbezit zeer licht in ons voordeel en was ons % geslaagde passes iets beter.
Ik ga me even baseren op de WhoScored app voor het één en het ander uit te leggen. (klik op de afbeelding voor te vergroten)
Onze gemiddelde posities waren meer dan in orde. We stonden hoger op het veld dan anderlecht en Vanaken en Nielsen moesten duidelijk zo hoog mogelijk proberen te spelen.
Afbeelding

Onze touchmap toont aan dat we het vooral over de flanken zochten, vooral over rechts dan. anderlecht had heel weinig touches in the final third zoals ze zeggen.
Afbeelding

Ook onze spelersscores en de algemene statistieken waren duidelijk in ons voordeel.
Afbeelding Afbeelding

We hadden enkele goede periodes in de match, vooral het begin van de tweede helft. Maar het is duidelijk dat ons vertrouwen nog wankel is.
We durven nog niet die pass te spelen om enkele linies over te slaan (vooral uitvoetballend achteraan met onze verdedigers en verdedigende middenvelder). Ook kropen we na de voorsprong opnieuw achteruit in blok, om geen tegendoelpunt te slikken, in plaats van op het moment dat anderlecht niets bij elkaar voetbalt ze dood te doen. Dan mag je als trainer langs de zijlijn nog zoveel staan wuiven of roepen als je wilt, als er in het koppeke van de spelers op dat moment iets anders zit, dan heb je als trainer weinig effect.
Yaremchuk verkwanselde wel huizenhoge kansen, maar was voetballend best ok vond ik. We konden met hem ook iets gemakkelijker opschuiven dan met Jutgla. Zijn zelfvertrouwen zal ook door deze match niet gestegen zijn.
Als we die domme owngoal (die 2x afwijkt!!) niet binnenkrijgen, zou de sfeer zo negatief niet geweest zijn.

Maar er zijn nog andere cijfers die we niet over het hoofd mogen zien om realistisch te blijven:
Een vierde plek, 3/15 in de competitie, slechts 1 punt nog voor op Gent (5e plek = PO2), slechts 4 doelpunten gescoord in 4 competitiematchen en 2 oefenmatchen na het WK, slechts 34 ptn na 20 matchen (1,7 per match),... en ook mààr 1 goal gescoord tegen een ploeg die 12e staat en dat zelf in crisis zit...

Ik hoop dat we snel terug vorm vinden want anders wordt het moeilijk.
Zowel Gent als wij zitten met een gelijkaardige kalender nog (waarbij ik de onze iets moeilijker acht). Laten we hopen dat we onze afgelopen 5 jaar niet in de vuilbak gooien met een PO2-deelname...
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Die stats bevestigen mijn gevoel van gisteren: we waren de betere ploeg. Kansen genoeg gehad, 1 of 2 meer had altijd gemoeten. Chuck mist er een aantal maar was verder best OK.

Waar ik over val is dat we na de owngoal anderlecht niet meer bij de keel grijpen. Geen reactie, geen grinta, geen voetbal meer vooruit.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het valt me wel op dat we onder Parker opnieuw een pak 100 % kansen creëren, dat waren er 3 op Genk en gisteren 5.
Dat op zich vind ik een positief gegeven. Kijk naar de mauve, die niet 1 schot binnen het kader hebben afgedwongen gisteren, dat is pas verontrustend.
Nu ja, frustratie alom, als we dan zoveel grote kansen missen en uiteindelijk niet kunnen winnen.
Yaremchuk, gaat die dan echt gebukt onder de stress en druk van die transfersom van 16 miljoen?
Een spits zonder vertrouwen, dat is allesbehalve goed...hij mist nu op 2 matchen, 3 hele grote kansen.

Waarom was Skov Olsen niet in de kern opgenomen? Sylla was geschorst?
Het wordt knokken tot de laatste speeldag om in playoff1 te geraken en de titel is weg, dat is nu wel duidelijk.
Sanders
Supersub
Berichten: 1062
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 16 jan 2023, 07:26 Die stats bevestigen mijn gevoel van gisteren: we waren de betere ploeg. Kansen genoeg gehad, 1 of 2 meer had altijd gemoeten. Chuck mist er een aantal maar was verder best OK.

Waar ik over val is dat we na de owngoal anderlecht niet meer bij de keel grijpen. Geen reactie, geen grinta, geen voetbal meer vooruit.
Klopt, meteen na het doelpunt is er nog het kopballetje van Vanaken, maar nadien gewoon niets meer. Geen aanstalten om te pressen, niets.
Ook Parker kon misschien meer doen. Hij wisselde wel zo aanvallend mogelijk, maar het was telkens positie voor positie. Als je Lang eraf neemt terwijl je nog kansen moet creëren, dan mag je spreken over een voorzichtige/bizarre wissel.
Hij had Boyata ook naar voor kunnen sturen en desnoods lange ballen pompen, maar Parker behield de formatie.
Tiki Taka schreef: 16 jan 2023, 07:44 Het valt me wel op dat we onder Parker opnieuw een pak 100 % kansen creëren, dat waren er 3 op Genk en gisteren 5.
Dat op zich vind ik een positief gegeven. Kijk naar de mauve, die niet 1 schot binnen het kader hebben afgedwongen gisteren, dat is pas verontrustend.
Nu ja, frustratie alom, als we dan zoveel grote kansen missen en uiteindelijk niet kunnen winnen.
Yaremchuk, gaat die dan echt gebukt onder de stress en druk van die transfersom van 16 miljoen?
Een spits zonder vertrouwen, dat is allesbehalve goed...hij mist nu op 2 matchen, 3 hele grote kansen.

Waarom was Skov Olsen niet in de kern opgenomen? Sylla was geschorst?
Het wordt knokken tot de laatste speeldag om in playoff1 te geraken en de titel is weg, dat is nu wel duidelijk.
Skov zou geblesseerd zijn. Was wel in het stadion blijkbaar.
Het prijskaartje is niet het enige dat Yaremchuk stress geeft. Het broze zelfvertrouwen was al gekend van bij Gent. Je ziet ook aan zijn houding dat hij zelfvertrouwen mist. Veel dingen zijn zonder overtuiging.
Het prijskaartje zal wel zwaar wegen voor hem, want hij is met voorsprong de duurste inkomende transfer in België. Er wordt/werd dus veel van hem verwacht. Hij is al geen goalgetter en dan val je nog meteen naast het elftal in het begin van het seizoen. Als je dan al niet sterk in je schoenen staat, krijgt dat zelfvertrouwen opnieuw een deuk.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 16 jan 2023, 07:45
Peter schreef: 16 jan 2023, 07:26 Die stats bevestigen mijn gevoel van gisteren: we waren de betere ploeg. Kansen genoeg gehad, 1 of 2 meer had altijd gemoeten. Chuck mist er een aantal maar was verder best OK.

Waar ik over val is dat we na de owngoal anderlecht niet meer bij de keel grijpen. Geen reactie, geen grinta, geen voetbal meer vooruit.
Klopt, meteen na het doelpunt is er nog het kopballetje van Vanaken, maar nadien gewoon niets meer. Geen aanstalten om te pressen, niets.
Ook Parker kon misschien meer doen. Hij wisselde wel zo aanvallend mogelijk, maar het was telkens positie voor positie. Als je Lang eraf neemt terwijl je nog kansen moet creëren, dan mag je spreken over een voorzichtige/bizarre wissel.
Hij had Boyata ook naar voor kunnen sturen en desnoods lange ballen pompen, maar Parker behield de formatie.
Tiki Taka schreef: 16 jan 2023, 07:44 Het valt me wel op dat we onder Parker opnieuw een pak 100 % kansen creëren, dat waren er 3 op Genk en gisteren 5.
Dat op zich vind ik een positief gegeven. Kijk naar de mauve, die niet 1 schot binnen het kader hebben afgedwongen gisteren, dat is pas verontrustend.
Nu ja, frustratie alom, als we dan zoveel grote kansen missen en uiteindelijk niet kunnen winnen.
Yaremchuk, gaat die dan echt gebukt onder de stress en druk van die transfersom van 16 miljoen?
Een spits zonder vertrouwen, dat is allesbehalve goed...hij mist nu op 2 matchen, 3 hele grote kansen.

Waarom was Skov Olsen niet in de kern opgenomen? Sylla was geschorst?
Het wordt knokken tot de laatste speeldag om in playoff1 te geraken en de titel is weg, dat is nu wel duidelijk.
Skov zou geblesseerd zijn. Was wel in het stadion blijkbaar.
Het prijskaartje is niet het enige dat Yaremchuk stress geeft. Het broze zelfvertrouwen was al gekend van bij Gent. Je ziet ook aan zijn houding dat hij zelfvertrouwen mist. Veel dingen zijn zonder overtuiging.
Het prijskaartje zal wel zwaar wegen voor hem, want hij is met voorsprong de duurste inkomende transfer in België. Er wordt/werd dus veel van hem verwacht. Hij is al geen goalgetter en dan val je nog meteen naast het elftal in het begin van het seizoen. Als je dan al niet sterk in je schoenen staat, krijgt dat zelfvertrouwen opnieuw een deuk.
Dan moeten ze bij Club maar een groepje oprichten die samen met de psycholoog regelmatig samenzit; Sylla en Yaremchuk zou het alvast deugd doen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Na die 1-1 zag je vooral het ongeloof op de spelers. "Gaan we weer zo'n dwaze goal tegenkrijgen..." Ik begrijp dat ze dan beginnen te twijfelen en er niet echt geweldig meer uitkomen, terwijl je vorige week zag dat Union die laatste 10 minuten nog 3x kon scoren.

Feit is gewoon dat we geen scorende spits hebben. Het bestuur heeft tijdens de zomer geprobeerd er eentje binnen te halen, maar Roman heeft het tot nu toe (ook vanwege omstandigheden) nog niet kunnen bewijzen. Er is in de zomer even het gerucht geweest dat we Onuachu wilden kopen, ik durf met volle overtuiging zeggen dat wij met Onuachu op dit moment los op kop zouden staan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 15 jan 2023, 21:30
Kevinho schreef: 15 jan 2023, 20:23 Een schande hoe we bij 1-0 weer naar achter kropen. Echt zo kotsmoe die bende tamzakken. Dringend vers bloed nodig. Om te beginnen nog het meest van al voor die wandelende tak op ons middenveld.
Vraag aan de moderator: hoeft dit elke keer die goedkope en platte beledigingen aan het adres van een absoluut club boegbeeld die ons zoveel gegeven heeft? Argumenten iemand negatief beoordelen kan ik begrijpen maar voor mij blijft vanaken een absolute club legende die ik met respect behandeld wil zien worden.
Zie ban- en warningtopic in het "forumspecifiek"-gedeelte.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 15 jan 2023, 19:31 Geenzins wil ik dit inroepen als excuus en volgens mij hebben we simpelweg verloren (gelijk maar voelt als verlies) omdat we de kansen niet afgemaakt hebben. Maar vergis ik mij als ik denk dat in het verleden de schouder (zegt de regel niet dat alle lichaamdelen waarmee gescoord kan worden meetellen) werd meegenomen bij het trekken van de buitenspellijn?
Op het WK telde de schouder in ieder geval mee; zie bijvoorbeeld https://www.hln.be/rode-duivels/millime ... ~a7da2ce6/
Vandaar ook dat eerder met "buitenspelvlak" wordt gewerkt, in plaats van pure lijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 16 jan 2023, 09:05 Na die 1-1 zag je vooral het ongeloof op de spelers. "Gaan we weer zo'n dwaze goal tegenkrijgen..." Ik begrijp dat ze dan beginnen te twijfelen en er niet echt geweldig meer uitkomen, terwijl je vorige week zag dat Union die laatste 10 minuten nog 3x kon scoren.

Feit is gewoon dat we geen scorende spits hebben. Het bestuur heeft tijdens de zomer geprobeerd er eentje binnen te halen, maar Roman heeft het tot nu toe (ook vanwege omstandigheden) nog niet kunnen bewijzen. Er is in de zomer even het gerucht geweest dat we Onuachu wilden kopen, ik durf met volle overtuiging zeggen dat wij met Onuachu op dit moment los op kop zouden staan.
Het is geleden van Bacca dat we nog eens een goalgetter pur sang hadden. I know, elke ploeg zoekt zo`n profiel, maar bij een ploeg als Club zou je toch verwachten dat zo`n profiel echt wel haalbaar is, zeker wetende dat er 16 miljoen werd betaald voor Yaremchuk die op zich geen echt goalgetter is ?!
We zouden alleszins een aantal plekken hoger staan dit seizoen met zo`n topspits.
Sanders
Supersub
Berichten: 1062
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 16 jan 2023, 09:05 Na die 1-1 zag je vooral het ongeloof op de spelers. "Gaan we weer zo'n dwaze goal tegenkrijgen..." Ik begrijp dat ze dan beginnen te twijfelen en er niet echt geweldig meer uitkomen, terwijl je vorige week zag dat Union die laatste 10 minuten nog 3x kon scoren.

Feit is gewoon dat we geen scorende spits hebben. Het bestuur heeft tijdens de zomer geprobeerd er eentje binnen te halen, maar Roman heeft het tot nu toe (ook vanwege omstandigheden) nog niet kunnen bewijzen. Er is in de zomer even het gerucht geweest dat we Onuachu wilden kopen, ik durf met volle overtuiging zeggen dat wij met Onuachu op dit moment los op kop zouden staan.
Yaremchuk is geen goalgetter en zal het ook nooit zijn. Hij heeft een ander profiel. Een Dost was dat bijvoorbeeld wel.
Daarom dat ik het altijd jammer heb gevonden dat we zoveel voor Roman betaalden. We kochten geen goals, waar dat misschien wel nodig was.
Plaats reactie