wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Maar jongens toch raskin...het enigste wat die kan is lopen, in duel gaan en domme fouten maken. Dan toch nog altijd liever een 33 jarige vormer die gisteren toch weer een passingspercentage haalde van boven de 90% en dat het tegen het slechtste standard was in jaren...ja, tis nu niet dat die mauves zoveel beter waren é vorige week thuis tegen hen en ik denk dat wij op standard veel meer kansen hadden dan die mauves thuis en antwerp verloor thuis van standard met 2-3. Onze concurrenten doen dus niet beter tegen hen. Standard-Club blijft een topper, ondanks dat standard 14de staat
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Dramatisch Adrie Koster voetbal deel 2
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Balanta in de basis / Rits bank / Vormer naar de 8 en Dost naar de bank vanaf dat het mogelijk is => 433
Dringend werk maken van bijkomende polyvalente flank / nieuwe spits / top 8 en 2 goede cv’s met voetballend vermogen en snelheid.
Met de spelers zondag kan je geen 3-5-2 spelen zonder slaag te krijgen. Brolverdediging, zwak onevenwichtig middenveld en ne lompe lange van voor die niks toevoegt aan ons spel en al zeker geen duels wint
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Kevinho schreef: 24 jan 2022, 20:28 Balanta in de basis / Rits bank / Vormer naar de 8 en Dost naar de bank vanaf dat het mogelijk is => 433
Dringend werk maken van bijkomende polyvalente flank / nieuwe spits / top 8 en 2 goede cv’s met voetballend vermogen en snelheid.
Met de spelers zondag kan je geen 3-5-2 spelen zonder slaag te krijgen. Brolverdediging, zwak onevenwichtig middenveld en ne lompe lange van voor die niks toevoegt aan ons spel en al zeker geen duels wint
Nee, Dost die wint geen duels... nee.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Nakamba30 schreef: 24 jan 2022, 19:10 Maar jongens toch raskin...het enigste wat die kan is lopen, in duel gaan en domme fouten maken. Dan toch nog altijd liever een 33 jarige vormer die gisteren toch weer een passingspercentage haalde van boven de 90% en dat het tegen het slechtste standard was in jaren...ja, tis nu niet dat die mauves zoveel beter waren é vorige week thuis tegen hen en ik denk dat wij op standard veel meer kansen hadden dan die mauves thuis en antwerp verloor thuis van standard met 2-3. Onze concurrenten doen dus niet beter tegen hen. Standard-Club blijft een topper, ondanks dat standard 14de staat
Dan hebt ge die jongen nog niet bezig gezien of ge kunt het niet zien, dat kan natuurlijk ook.
Die gast is 20. 20!!!
Misschien moet je eens bedenken dat hij zich als 1 van de enige rechthoudt in zo'n kutploeg. En om maar een voorbeeld te geven, zn assist tegen ons gezien? Die gast kan veel beter voetballen dan gij denkt.
En als ge de mauven gebruikt als referentie voor een match van ons, dan zijn we ook uitgepraat he.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ja tis waar...raskin is de man die ons titels zou doen pakken
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Nakamba30 schreef: 25 jan 2022, 01:20 Ja tis waar...raskin is de man die ons titels zou doen pakken
Wie had dit kunnen denken van Vormer toen die aankwam? Of Undav voor Union toen die in 1B ging tekenen?
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Aan de commentaren te zien, is er weinig vertrouwen in de ploeg/trainer om ons dit seizoen een prijs te laten pakken ;-) : de veldbezetting is vreemd, trage opbouw en geen snelle omschakeling, geen winst tegen ploegen in crisis (bijna verlies nvdr!) tja... het zal wel beteren zeker? ...ooit :dunno:

Is er nog nieuws over Skov Olsen??
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Nakamba30 schreef: 25 jan 2022, 01:20 Ja tis waar...raskin is de man die ons titels zou doen pakken
Ghoho verschikkelijk sterke argumentatie vriend!
Rits, Balanta, Mata bezorgen ons eigenhandig titels?
Soms hebt ge ook gewoon goeie waterdragers nodig. Moeten niet allemaal spelers zijn die eigenhandig het verschil maken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Punt is wel dat we met Rits en Balanta al 2 waterdragers hebben op't middenveld - is het dan noodzakelijk om een extra waterdrager te kopen?

Ik ben op zich wel fan van Dost / CDK in de spits - dat is een duo dat kan werken en op momenten al heeft laten zien dat het werkt. Laat ze meer samenspelen en het gaat nog beter komen, daar ben ik van overtuigd. Lang op de flank is ook goed want onder Clement speelden we met te veel volk in het centrum. Flankspelers verplichten breder te staan voorkomt dat we altijd in diezelfde fuik lopen en maakt ons onvoorspelbaarder. Lang kan daar perfect afwisselen met CDK, Vanaken, ... We hebben vooraan voldoende voetbalintelligentie lopen om kansen bijeen te spelen (wat ook bewezen is).

Probleem is (en blijft) achteraan. Nsoki heeft tegen Standard mooie intercepties gedaan, maar tegelijk trekt hij soms helemaal mee in de spits terwijl hij dat niet moet doen want daardoor laat hij te veel ruimte. Mechele maakte tegen Standard 3 fouten : bij de 1-0 staat hij samen met Mata niet op te letten zodat Cafaro alleen staat (wel mooi binnengetrapt van hem). Bij de 2-0 dekt hij onvoldoende op Emond en bij de rode kaart van Hendry geeft hij gewoon een rotslechte pass. In deze opstelling wil ik Mechele eigenlijk alleen centraal van de defensie zien want op rechts moet hij te veel opbouwen en dat is niet zijn sterke punt. Als de coach vindt dat Hendry beter is centraal, dan moet Mechele eruit (hoe jammer ik dat ook vind).

Ik ben enorm benieuwd naar de match tegen Union. Normaal gezien winnen Antwerp & anderlecht hun match zodat er enorme druk op Club zal staan. Hendry is geschorst en Buchanan is er niet bij, wat vervelend is op rechts. Als Mata rechter winger blijft hebben we centraal in de defensie iemand nodig - als Mata een rij achteruit schuift naar de defensie hebben we op rechts iemand nodig.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

t4nd schreef: 25 jan 2022, 09:57 Punt is wel dat we met Rits en Balanta al 2 waterdragers hebben op't middenveld - is het dan noodzakelijk om een extra waterdrager te kopen?

Ik ben op zich wel fan van Dost / CDK in de spits - dat is een duo dat kan werken en op momenten al heeft laten zien dat het werkt. Laat ze meer samenspelen en het gaat nog beter komen, daar ben ik van overtuigd. Lang op de flank is ook goed want onder Clement speelden we met te veel volk in het centrum. Flankspelers verplichten breder te staan voorkomt dat we altijd in diezelfde fuik lopen en maakt ons onvoorspelbaarder. Lang kan daar perfect afwisselen met CDK, Vanaken, ... We hebben vooraan voldoende voetbalintelligentie lopen om kansen bijeen te spelen (wat ook bewezen is).

Probleem is (en blijft) achteraan. Nsoki heeft tegen Standard mooie intercepties gedaan, maar tegelijk trekt hij soms helemaal mee in de spits terwijl hij dat niet moet doen want daardoor laat hij te veel ruimte. Mechele maakte tegen Standard 3 fouten : bij de 1-0 staat hij samen met Mata niet op te letten zodat Cafaro alleen staat (wel mooi binnengetrapt van hem). Bij de 2-0 dekt hij onvoldoende op Emond en bij de rode kaart van Hendry geeft hij gewoon een rotslechte pass. In deze opstelling wil ik Mechele eigenlijk alleen centraal van de defensie zien want op rechts moet hij te veel opbouwen en dat is niet zijn sterke punt. Als de coach vindt dat Hendry beter is centraal, dan moet Mechele eruit (hoe jammer ik dat ook vind).

Ik ben enorm benieuwd naar de match tegen Union. Normaal gezien winnen Antwerp & anderlecht hun match zodat er enorme druk op Club zal staan. Hendry is geschorst en Buchanan is er niet bij, wat vervelend is op rechts. Als Mata rechter winger blijft hebben we centraal in de defensie iemand nodig - als Mata een rij achteruit schuift naar de defensie hebben we op rechts iemand nodig.
Maar zijn die waterdragers goed genoeg?
Ik bedoelde daarmee dat je niet persé 10 goals en assists moet trappen om een goeie middenvelder te zijn. Ben er trouwens van overtuigd dat hij dat bij ons wél zou doen.
Er scheelt toch duidelijk iets aan ons middenveld? We hebben er geen controle meer.

En ja, Lang op de flank kan werken. Maar niet als wingback, hij moet hoger staan. Als wingback duw je hem teveel in een rol die hij niet kan invullen. Hij moet daarvoor teveel verdedigend werk verrichten. Hij moet zijn acties maken dicht tegen de 16 van de tegenstander en niet aan de middenlijn.
Nu krijg je toch het gevoel dat we aan het schuiven en zoeken zijn om toch maar met Dost en Vormer te kunnen spelen.
Ik blijf er bij, beste spelers op beste posities.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Compleet mee eens : beste spelers op beste posities.

Lang op wingback kan werken als je daarachter een sobere verdediger hebt die geen risico's neemt. Nsoki doet dat wel en dan heb je een probleem. Zet Ricca in de plaats en het gaat al minder een probleem zijn. Ik zeg hier niet dat Nsoki slecht is, maar in combinatie met Lang is het te veel risico.
Vormer op 6 kan wat mij betreft perfect tegen mindere ploegen, maar dan moet hij wel op de 6 staan. Vanaken op 6 is een no-go tenzij je dat doet om De Bruyne op de 10 te zetten. Bij Club moet Vanaken altijd op 10 staan.

Mijn opstelling zou zijn :
- tegen 'mindere' ploegen : Mignolet / Ricca-Hendry-Mata / Lang-Vormer-Vanaken-Rits-Buchanan / Dost-CDK
- tegen PO1 ploegen : Vormer wisselen voor Balanta voor meer defensieve zekerheid

Het enige jammere vind ik dan dat Mata meer moet verdedigen terwijl hij de hele flank aankan, maar op dit moment vind ik defensieve zekerheid belangrijker en Mata is gewoon een grotere zekerheid dan Mechele. Buchanan moet die flank in principe ook aankunnen.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

t4nd schreef: 25 jan 2022, 11:07 Compleet mee eens : beste spelers op beste posities.

Lang op wingback kan werken als je daarachter een sobere verdediger hebt die geen risico's neemt. Nsoki doet dat wel en dan heb je een probleem. Zet Ricca in de plaats en het gaat al minder een probleem zijn. Ik zeg hier niet dat Nsoki slecht is, maar in combinatie met Lang is het te veel risico.
Vormer op 6 kan wat mij betreft perfect tegen mindere ploegen, maar dan moet hij wel op de 6 staan. Vanaken op 6 is een no-go tenzij je dat doet om De Bruyne op de 10 te zetten. Bij Club moet Vanaken altijd op 10 staan.

Mijn opstelling zou zijn :
- tegen 'mindere' ploegen : Mignolet / Ricca-Hendry-Mata / Lang-Vormer-Vanaken-Rits-Buchanan / Dost-CDK
- tegen PO1 ploegen : Vormer wisselen voor Balanta voor meer defensieve zekerheid

Het enige jammere vind ik dan dat Mata meer moet verdedigen terwijl hij de hele flank aankan, maar op dit moment vind ik defensieve zekerheid belangrijker en Mata is gewoon een grotere zekerheid dan Mechele. Buchanan moet die flank in principe ook aankunnen.
In mijn ideale wereld zijn er 2 mogelijke opstellingen, 1 met en 1 zonder Bassie;
Mignolet / Lb (kan niet kiezen) - Hendry - aankoop - mata / Vormer - Rits - Vanaken / Lang - CDK - Buchanan
Of
/ Vormer - Hans - CDK / Lang - Dost - Buchana
Met het middenveld van optie 2 speel je iedereen overhoop en met die 2 diep op de flank.. Er kan zoveel schoonheid in onze ploeg zitten niet normaal. Maar speel aub gewoon 4-3-3
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Die raskin is toch niet de man die ons naar een hoger niveau zal tillen volgens mij...geef mij dan maar casper nielsen van union, die speelt een beetje op dezelfde plaats en is 10x beter
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Nakamba30 schreef: 25 jan 2022, 22:35 Die raskin is toch niet de man die ons naar een hoger niveau zal tillen volgens mij...geef mij dan maar casper nielsen van union, die speelt een beetje op dezelfde plaats en is 10x beter
Ja, en is ook 7 jaar ouder.
Raskin speelt op zn 27e niet meer in België, daar wil ik een bak Orval voor verwedden.
Plaats reactie