wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik heb de match slechts op livestream via GSM kunnen volgen, maar wat ik ervan heb kunnen meepikken zag ik inderdaad nog veel dezelfde pijnpunten als vorig jaar.
We blijven wat in hetzelfde bedje ziek.
We starten goed en komen op voorsprong doordat Clasie een ziekenhuisballetje speelt op zijn verdediger. Skov is gretiger en kan zijn uitstekend afstandsschot boven halen. We scoren dus niet uit een zelf gecreëerde kans. AZ probeert een beetje het evenwicht te herstellen, maar stelt nog niet veel voor tot het ongelukkige eigen doelpunt van Rits. Daarna is ons vertrouwen opnieuw weg (net zoals vorig seizoen dus) en liggen we stilaan onder in de match. Vanaf dan had ik echt het gevoel dat het nog steeds met horten en stoten voetballen is, in plaats van met ingestudeerde patronen of duidelijke acties. Noch Thiago, noch Yaremchuk kregen weinig bruikbare ballen in de 16 van de tegenstander. Uiteindelijk konden we voor eigen publiek ook geen eindoffensief opzetten, geen vuist meer creëren om met powerplay de tegenstander achteruit te drukken; net zoals vorig seizoen.
Ook onze verdediging was een pijnpunt en we blijven kwetsbaar. Centraal achterin moet er echt iemand bij die kan uitvoetballen. Alle credits voor Mechele en Spileers en je zal me hen nooit horen afvallen, maar uitvoetballen behoort gewoon niet tot hun sterke punten. Zij hebben andere kwaliteiten. Buchanan geraakte op rechts nog steeds geen man voorbij en De Cuyper had een moeilijke wedstrijd. Hij had het verdedigend lastig, werd een paar keer gepakt, kwam er offensief nog weinig uit en zijn voorzetten en stilstaande fases waren nog niet van de kwaliteit die we van hem mogen verwachten.
Ik weet dat het eigenlijk nog een oefenmatch is, maar ik kijk niet met een goed gevoel uit naar donderdag. Ik heb nog steeds het gevoel dat we punch missen, de kracht, intensiteit en drive om de beste en eerste te zijn. Voorlopig nog teveel van hetzelfde als vorig seizoen en te weinig nieuwe zaken.

Enkele opvallende zaken: Boyata (voor het eerst zonder fysiotape op zijn benen?) mocht nog invallen, Hendry niet ten voordele van Ordonez. Nielsen mocht ook pas laat invallen. En Skov Olsen is echt wel een grote meerwaarde vooraan.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Het forum is ook wel doder dan ooit jammer genoeg. Zijn er alternatieven waar wel nog over onze favoriete club gediscussieerd wordt?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik heb de match niet gezien, maar uit wat ik lees en opvang blijkt niet direct dat Club er een goede voorbereiding heeft opzitten.
Als dat maar goed komt tegen Aarhus.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 24 jul 2023, 08:46 Ik heb de match niet gezien, maar uit wat ik lees en opvang blijkt niet direct dat Club er een goede voorbereiding heeft opzitten.
Als dat maar goed komt tegen Aarhus.
Deila zelf was (logischerwijze) minder negatief na de Metten. Zeer benieuwd naar donderdag sowieso!
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar gezien de prestaties in de voorbereiding en het laat aansluiten van de aanwinsten en internationals kan het niet verbazen dat de prestaties nog niet top zijn.

Naar mijn gevoel werkt een middenveld met Onyedika, Rits & Vanaken niet, we domineren het middenveld niet met dat trio. Het duo Spileers - Mechele heeft dan weer te weinig uitvoetballend vermogen. De combinatie van die 2 zorgt ervoor dat het spel traag en voorspelbaar is en we vooral op individuele klasse & flitsen teren.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 24 jul 2023, 09:17 Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar gezien de prestaties in de voorbereiding en het laat aansluiten van de aanwinsten en internationals kan het niet verbazen dat de prestaties nog niet top zijn.

Naar mijn gevoel werkt een middenveld met Onyedika, Rits & Vanaken niet, we domineren het middenveld niet met dat trio. Het duo Spileers - Mechele heeft dan weer te weinig uitvoetballend vermogen. De combinatie van die 2 zorgt ervoor dat het spel traag en voorspelbaar is en we vooral op individuele klasse & flitsen teren.
Akkoord, maar bij andere ploegen zijn er ook internationals (zowel voor de jeugdtornooien, als bij de seniors) en zijn er ook aanwinsten die er nog maar net zijn.
In de basis tegen AZ stonden 3 nieuwe spelers (als je De Cuyper meetelt); de rest was hier vorig jaar al. Daarvan hebben Thiago en Skoras volgens mij een volledige voorbereiding meegemaakt. Waarom lukt het bij andere ploegen dan wel om deftige resultaten neer te zetten in hun voorbereiding?
Van de topploegen hebben enkel wij, Standard en Union een nieuwe trainer. Antwerp, Genk, Gent en de mauven hebben hun trainer behouden. Genk (Burnley), mauve (Ajax) en Antwerp (supercup) speelden hun "laatste" oefenwedstrijd een prima partij. Gent werd afgelast tegen Sjachtar en Standard speelde 1-1 tegen Hertha Berlijn. Union won tegen Valenciennes, maar geen idee of je dat als hun galamatch kan beschouwen.

Maakt een nieuwe trainer dan zoveel verschil om op enkele weken al resultaat neer te zetten en niet te hervallen in gewoontes van vorig jaar?

En het pijnpunt dat je aanhaalt is net de zone waar slechts 1 nieuwe speler werd voor gehaald: Vetlesen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Een oefenmatch is uiteindelijk nog altijd 'maar' een oefenmatch hé. Een ploeg als Antwerp heeft ongeveer heel hun voorbereiding verloren en winnen de supercup na penalty's - dat is ook niet geweldig te noemen. anderlecht won dan wel van Ajax, een week ervoor verloren ze met 6-0 van Praag. Genk doet het momenteel beter, maar daar staat Trésor nog op vertrekken. Bij Union is er ook een halve basisploeg vertrokken en volgens de geruchten van vandaag zou Stengs toch niet naar Antwerp gaan maar naar Feynoord.

Kwestie van te kaderen : de voorbereiding duurt nog tot september, eens de transferperiode gedaan is gaan we allemaal pas een zicht hebben op wie kandidaat is om kampioen te spelen. Het is gewoon k*t dat wij al belangrijke kwalificatiematchen moeten spelen tijdens de voorbereiding.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

t4nd schreef: 24 jul 2023, 13:09 Een oefenmatch is uiteindelijk nog altijd 'maar' een oefenmatch hé. Een ploeg als Antwerp heeft ongeveer heel hun voorbereiding verloren en winnen de supercup na penalty's - dat is ook niet geweldig te noemen. anderlecht won dan wel van Ajax, een week ervoor verloren ze met 6-0 van Praag. Genk doet het momenteel beter, maar daar staat Trésor nog op vertrekken. Bij Union is er ook een halve basisploeg vertrokken en volgens de geruchten van vandaag zou Stengs toch niet naar Antwerp gaan maar naar Feynoord.

Kwestie van te kaderen : de voorbereiding duurt nog tot september, eens de transferperiode gedaan is gaan we allemaal pas een zicht hebben op wie kandidaat is om kampioen te spelen. Het is gewoon k*t dat wij al belangrijke kwalificatiematchen moeten spelen tijdens de voorbereiding.
Zo zie ik het ook. Hoog druk zetten op de juiste manier sluip je er niet op 3 wedstrijden in, dat gaat nog even duren. Het zal zaak zijn om die kwalificatie wedstrijden te kunnen winnen, ook al is het op dit moment nog niet goed.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Geeuw........
Vanaken sloft zoals vanouds. Saaie match tegen een opponent die niks voorstelt
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Goeie Tajon, met wisselwerking met Skov. Onyedika ook al paar keer goed ertussen
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Thiago zijn bal behandeling doet bij momenten pijn aan de ogen. Jongen gaat tijd nodig hebben terwijl we nood hebben aan iemand direct inzetbaar.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Steriele eerste helft, te veel balletje breed/achteruit ipv diep te spelen. Deze match moet je min met 3-0 winnen. Aarhus stelt niks voor.
Mechele: over de top
Spilleers: goed
Tiagho: kreeg geen val, te zenuwachtig
Nusa: goed
Buchanan: goed
Vanaken: nutteloze speler geworden
Rits: vuur en inzet
De cuyper: goed
Skov: goed, maar nonchalant
Onyedika: goed

Als ploeg...druk toch eens door mannen, ge eet deze ploeg op
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ben ik trouwens de enige die denkt dat momenteel meijer onze beste optie op de links achter nog steeds is? Geen kritiek op de cuyper overigens.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3360
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 27 jul 2023, 20:51 Ben ik trouwens de enige die denkt dat momenteel meijer onze beste optie op de links achter nog steeds is? Geen kritiek op de cuyper overigens.
Nu toch heel alert... Knijpt vaak goe naar binnen ook. En die rechter flankspeler van AGF blijft ook wel lopen, geen cadeau
Plaats reactie