wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 04 okt 2021, 08:04
Nakamba30 schreef: 29 sep 2021, 19:29 Als wij ons champions league niveau voor 80% halen en met de juiste mentaliteit spelen moeten wij in belgie van niemand schrik hebben en al zeker nie van anderlecht, we kunnen alleen onszelf doen verliezen
ALS...ik heb de indruk dat er nonchalance en zelfs een misplaatst gevoel van zich superieur voelen in de ploeg sluipt na de prestaties in de CL.
Ik denk niet dat het tegen anderlecht ging over een gevoel van superioriteit. Charles zat niet al te fris, Lang liet zich te veel opjutten door het publiek, ... In België is het voor ELKE ploeg dé match van 't jaar om Club af te stoppen - dan krijg je supergemotiveerde tegenstanders (en al zeker als het anderlecht is). Bij ons is het door de grotere belasting soms dat procentje minder en dat merk je gewoon.

Los daarvan had ik tegen anderlecht eerder wat wissels gedaan, maar dat is vanop de zijlijn bekeken. Ik ga ervan uit dat Clement en de staf alle spelers in de gaten heeft en op basis van de gegevens beslissingen neemt.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Arnio schreef: 04 okt 2021, 09:39
FCBrugesawayoflife schreef: 03 okt 2021, 17:04
t4nd schreef: 03 okt 2021, 16:51
FCBrugesawayoflife schreef: 03 okt 2021, 16:19 Nsoki geeft mij een hoog 'Donk gehalte'. Je ziet aan alles dat hij talent heeft maar is soms zo nonchalant in alles wat hij doet.
Aan Clement om dat eruit te halen hé.

Het doet pijn om te zeggen maar de 1-1 is een terecht resultaat. Wij hadden de betere kansen, maar op basis van de druk (en de manier waarop ze soms door onze verdediging konden lopen) verdienden ze een goal. Jammer dat net Raman ze maakt...
Op zich ook niet compleet onverwacht aangezien wij 3 matchen op rij met dezelfde 11 spelen - ik had eerlijk gezegd een paar wissels verwacht tegen anderlecht om iedereen alert te houden én om de jongens die erin komen zich extra te laten bewijzen.
Ik herinner mij maar 2 kansen van ons en dat was het schot van HV en het schot van Sowah voor de rest heb ik van ons eigenlijk niets gezien. Is ook al de eerste keer niet meer dat we eigenlijk gewoon bijna niets creëren. Als anderlecht bij momenten gewoon wat rustiger was voor doel verliezen we deze match hier gewoon.

Clement mag toch echt wel eens beginnen leren van zijn wissels te gebruiken ook. Begin mij hier serieus aan te storen.. Je haalt Mouassa, Otasowie, Persyn.. Na een maand mag je toch wel verwachten dat die conditionele achterstand al is weggewerkt. Of dat ze al klaar zijn om eens helft te spelen.
Naar het schijnt bakt die Otawosie er bij Club NXT helemaal niks van, gewisseld na 30min dit weekend
Volgens mij maakt Clement gewoon een statement naar het bestuur toe dat hij niet tevreden is met de versterkingen. Of ik begin het toch op die manier te interpreteren. Je ziet al 3 a 4 matchen dat bepaalde spelers na 70 min stikkapot zitten (o.a CDK) en toch niet willen wisselen. Nu, zolang we mee zijn bovenaan is het geen probleem. Gewoon hopen op een reeksje zoals vorig seizoen en zo de concurrentie op een afstand te zetten.
Vakie 214
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

FCBrugesawayoflife schreef: 04 okt 2021, 09:52
Volgens mij maakt Clement gewoon een statement naar het bestuur toe dat hij niet tevreden is met de versterkingen. Of ik begin het toch op die manier te interpreteren. Je ziet al 3 a 4 matchen dat bepaalde spelers na 70 min stikkapot zitten (o.a CDK) en toch niet willen wisselen. Nu, zolang we mee zijn bovenaan is het geen probleem. Gewoon hopen op een reeksje zoals vorig seizoen en zo de concurrentie op een afstand te zetten.
Van de 11 spelers die aan de start kwamen tegen anderlecht zijn er 3 nieuwe aankopen (N'soki, Hendry, Sowah). Otasowie is duidelijk nog niet aangepast (ik laat in het midden of het fysiek of attitude is) en Providence is geblesseerd. Dan heb je nog Persyn, Maouassa, Wesley & Izquierdo.

Ik stel me eerder de vraag waarom sommige "oudere" spelers niet de kans krijgen. Vormer, Mechele, Dost, Pérez, Ricca, Van der Brempt - blijkbaar presteren ze onvoldoende op training om een vermoeide Charles eens een match rust te geven...
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tsja, wanneer is de laatste keer dat Dost gepresteerd heeft? Telkens hij dit jaar een kans krijgt is het niets. POs vorig jaar waren ook ronduit slecht. Vormer krijgt nu invalbeurten na zijn blessure omdat Clement wellicht niet te veel risico wou nemen door hem er meteen weer in te zetten in deze "topper", maar die komt zeker nog aan spelen toe. Mechele stond tegen Charleroi nog in de basis. Roteren doe je in principe tegen "mindere" ploegen, niet tegen anderlecht, en blijkbaar heeft Clement not altijd veel vertrouwen in Nsoki. We zitten met 3 linksbacks, en Sobol was geweldig aan het seizoen begonnen. Het is al langer duidelijk dat hij de voorkeur krijgt op RIcca, en dat Maouassa tegenwoordig het alternatief is, maar die was dan weer zwak toen hij een kans kreeg. Met Vanderbrempt... tsja, het is eigenlijk een rechtsachter en daar staat Mata - in principe 1 van de eerste namen op het blad. En het is ook niet dat hij helemaal geen kansen krijgt: invalbeurt tegen Charleroi (met succes), tegen Leipzig, ook weer tegen anderlecht.

Op het middenveld hebben we redelijk wat mogelijkheden met Balanta/Rits/Vormer/Mbamba die allemaal wel minuten zullen krijgen. Maoussa zal nog wel een kans krijgen op de linksachter, Vanderbrempt (of Persyn..) op rechts indien nodig. De spoeling lijkt vooral dun in de aanvallende posities. Zoals gezegd lijkt Dost geen echte optie meer, en Wesley is ook niet iemand die als iedereen kapot zit voor een nieuwe vlam kan zorgen (hoewel hij zeker kwaliteiten heeft). Ik ben het er wel mee eens dat het een beetje teleurstellend is dat Perez blijkbaar weer helemaal verdwenen is. Ter vervanging voor de wingers zitten we ook telkens met Vanderbrempt als enige optie - dat is vrij gebrekkig.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Toch wel raar van Clement om ook te zeggen dat Sowah zijn beste positie niet op rechts is. OK, Buchanan zal daar hopelijk de vaste basisspeler worden, maar wie gaat Sowah (9M euros) dan vervangen?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Afhankelijk van ons Europees parcours zie ik Charles en Lang vertrekken in januari of op het einde van het seizoen voor een paar zakken geld. Dan komen er direct ook plaatsjes vrij en wordt het makkelijker om te roteren. In die optiek denk ik ook dat de meeste transfers eerder gedaan zijn om spelers in te passen naar de play offs / volgend seizoen toe.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 05 okt 2021, 08:05 Afhankelijk van ons Europees parcours zie ik Charles en Lang vertrekken in januari of op het einde van het seizoen voor een paar zakken geld. Dan komen er direct ook plaatsjes vrij en wordt het makkelijker om te roteren. In die optiek denk ik ook dat de meeste transfers eerder gedaan zijn om spelers in te passen naar de play offs / volgend seizoen toe.
Ik weet niet of Charles en/of Lang in januari zullen vertrekken, maar voor mij lijkt het wel duidelijk dat een Sowah gehaald is om te anticiperen op een eventueel vertrek van CDK, en Buchanan/Providence voor dat van Lang. Het feit dat Dost amper speelt zou kunnen komen doordat hij zich hier minder voelt na verlies basisplaats aan CDK, maar ook omdat we nog steeds geen rechtsvoetige rechtsbuiten hebben om op geregelde basis voorzetten voor doel te zwiepen. Als je Lang met die opdracht belast neem je te veel van zijn andere kwaliteiten (onvoorspelbaarheid,...) weg. Idem voor CDK op links eigenlijk. Buchanan en/of Providence kunnen daar mogelijk wel beter voor geschikt zijn.

Ik ben er van overtuigd dat we Bassie dit seizoen nog meer dan nodig gaan hebben. Ik hoop dan ook dat Clement hem wat minuten gaat laten maken. Tegen Deinze moet hij gewoon in de basis, en laat je Rudy naar de rechterflank uitvallen voor de voorzetten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Fanzy schreef: 04 okt 2021, 22:34 Toch wel raar van Clement om ook te zeggen dat Sowah zijn beste positie niet op rechts is. OK, Buchanan zal daar hopelijk de vaste basisspeler worden, maar wie gaat Sowah (9M euros) dan vervangen?
Ik val in herhaling als ik zeg dat € 9 miljoen voor een speler die geen rechtervoet heeft en heel weinig doelgericht is, heel veel geld is. Hopelijk herpakt hij zich.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 05 okt 2021, 14:50
Fanzy schreef: 04 okt 2021, 22:34 Toch wel raar van Clement om ook te zeggen dat Sowah zijn beste positie niet op rechts is. OK, Buchanan zal daar hopelijk de vaste basisspeler worden, maar wie gaat Sowah (9M euros) dan vervangen?
Ik val in herhaling als ik zeg dat € 9 miljoen voor een speler die geen rechtervoet heeft en heel weinig doelgericht is, heel veel geld is. Hopelijk herpakt hij zich.
Ik vind Sowah net wel doelgericht eigenlijk. Je kan natuurlijk focussen op wat hij niet heeft, da's altijd makkelijk: Hans is te traag, Balanta maakt te veel fouten, De Ketelaere is niet klinisch genoeg in de afwerking. Ik vind zelf ook dat tweebenigheid onmiskenbaar voordelen biedt, maar er zijn genoeg spelers die een absolute topcarrière hebben uitgebouwd "op één been". Kijk ook eens naar zijn sterktes en potentieel. Misschien dat het dan duidelijker wordt waarom we 9 miljoen voor hem betalen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Forumleden die dachten dat we in anderlecht wel even 0-3 gingen winnen omdat we meer kwaliteit hebben en goed speelden tegen PSG en Leipzig kregen voldoende waarschuwingen van -onder andere- mezelf. Dat werkt zo niet, om tegen Leipzig 3 punten te pakken moet iedereen 110% zijn, om in Brussel 3 punten te pakken moet iedereen 100% zijn, we waren geen 110% of 100%, we waren 90% dus met 1 punt naar Brugge, zo werkt dat. anderlecht moet sinds jaren toekijken hoe Genk en vooral Brugge Champions League spelen & de miljoenen binnen harken. Ze zijn hun officieuze titel van nummer één in België eigenlijk gewoon kwijt aan Brugge. Tegen Brugge spelen is hun moment van 't jaar om te laten zien dat ze nog een topploeg zijn, dat hebben ze laten zien eerste helft, ze kwamen beter door onze verdediging dan PSG of Leipzig.

Brugge is sinds enkele jaren groter dan anderlecht maar met de Mauven lachen voor je naar Brussel moet is nooit verstandig. RSCA deed dit 10 jaar geleden ook hé, ze speelden Champions League, kwamen met sterren in hun ogen naar Brugge en kregen een pak rammel. Met twee voeten op de grond aub in de jupiler league. Swat, we kregen geen pak rammel, 1-1 is nog oké.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Sowah heb ik ook mijn bedenkingen, ik zie daar geen speler van 9 miljoen in, hij speelt twee versnellingen trager dan Mata achter zich, bij balaanname springt bal 5 meter voor z'n voeten, maar scouting van Club is sinds jaren zo goed dat ik mij geen druk maak, die jongen heeft vermoedelijk gewoon tijd nodig. Als hij tijd nodig heeft om het niveau te halen, oké, 't is straks nieuwjaar, Buchanan is op weg. Ik kijk beetje MLS sinds geweten is dat die komt, die Canadees voorin met Lang en CDK zal lachen zijn, zult wel zien.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Laat ons het er op houden dat Sowah gewoon een leuke speler is om in jou kern te hebben. Het is geen typische flankspeler zoals we die de voorbije jaren wel gekend hebben (zoals een Diatta, Danjuma, Izquierdo zelf een Dennis).

Ik herinner mij bijv nog de eerste matchen van Mata die ook echt dramatisch waren daarna werd het systeem wat aangepast en sindsdien is dat echt een beest geworden. Laat ons hopen dat Sowah zich ook zo kan ontbolsteren en groeien als speler.

Persoonlijk verlang ik ook echt naar de komst van Buchanan omdat die, als ik mag afgaan op de beelden die ik gezien heb op YT, wel die typische flankspeler is die we kennen van de voorbije jaren. Enige wat volgens mij wel een probleem kan vormen is zijn frisheid? Heeft er tegen dan al een gans seizoen opzitten in de MLS en heeft nog eens de Gold Cup gespeeld ook..

Dus wordt het toch ook wel een beetje hopen op Providence en/of Izquierdo(?). Indien 1 van die 2 nog eens zou kunnen terugkeren (en op niveau natuurlijk) zitten we toch echt wel goed vooraan. En kan ook alleen maar goed zijn voor Dost bijv.
Vakie 214
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Het voordeel met Buchanan zal wel zijn dat we op dat moment én Buchanan én Sowah én Providence hebben rondlopen - hij gaat dus niet elke match moeten presteren en kan rustig aan het systeem en de competitie wennen zonder (al te grote) risico's op blessure.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 05 okt 2021, 18:11 Sowah heb ik ook mijn bedenkingen, ik zie daar geen speler van 9 miljoen in, hij speelt twee versnellingen trager dan Mata achter zich, bij balaanname springt bal 5 meter voor z'n voeten, maar scouting van Club is sinds jaren zo goed dat ik mij geen druk maak, die jongen heeft vermoedelijk gewoon tijd nodig. Als hij tijd nodig heeft om het niveau te halen, oké, 't is straks nieuwjaar, Buchanan is op weg. Ik kijk beetje MLS sinds geweten is dat die komt, die Canadees voorin met Lang en CDK zal lachen zijn, zult wel zien.
Ik volg het zo niet maar Buchanan komt iets minder in the picture (goals en assists) de laatste weken, klopt dit?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 06 okt 2021, 14:00
Vergas Ronald schreef: 05 okt 2021, 18:11 Sowah heb ik ook mijn bedenkingen, ik zie daar geen speler van 9 miljoen in, hij speelt twee versnellingen trager dan Mata achter zich, bij balaanname springt bal 5 meter voor z'n voeten, maar scouting van Club is sinds jaren zo goed dat ik mij geen druk maak, die jongen heeft vermoedelijk gewoon tijd nodig. Als hij tijd nodig heeft om het niveau te halen, oké, 't is straks nieuwjaar, Buchanan is op weg. Ik kijk beetje MLS sinds geweten is dat die komt, die Canadees voorin met Lang en CDK zal lachen zijn, zult wel zien.
Ik volg het zo niet maar Buchanan komt iets minder in the picture (goals en assists) de laatste weken, klopt dit?
Ik denk vooral dat we niet meteen teveel gaan mogen verwachten van Buchanan. Wat ik al zag stond me wel aan, maar de MLS is een heel andere competitie dan onze JPL, zowel tactisch als fysiek. Wat ik ook zie als ik wat statistieken bekijk (https://www.infogol.net/en/player/tajon-buchanan/124052) is dat hij dit seizoen voorlopig "overperformt", zowel qua assists (5 voor 3.32 expected assists, wat kan wijzen op bovengemiddelde afwerking door ploegmaats), als qua goals (7 voor 4,26 expected goals). Vorig seizoen was dat nog niet zo. Vraag is of hij die lijn kan doortrekken, maar die goals/expected goals ratio is in elk geval heel uitzonderlijk, dus dat zal sowieso wel nog wat gecorrigeerd worden.
Plaats reactie