wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Mirakels zijn mogelijk maar moet u mentaal voorbereiden voor 0/6 tegen Man City, Leipzig achter ons houden is al een half mirakel. Ik ben zelfs liever derde & doorgaan in Europa League, Europa League kunnen we -in theorie- zelfs de finale halen met dit team. De vetpotten zijn toch binnen, zeker als we nog 3 of 4 punten pakken tegen Leipzig en PSG.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

3-0 die match is over maar ik erger mij dood aan Sowah, die jongen heeft tijd nodig, Clement ziet dat ook maar heeft niemand anders daar. Als Buchanan fit toekomt of Izquierdo fit zou worden gaat die even op de achtergrond verdwijnen dat kan niet anders. Ketelaere geraakt ook niet voorbij Diaz maar Sowah doet alles verkeerd. Ne stomme pass van vijf meter lukt niet
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Vergas Ronald schreef: 19 okt 2021, 19:46 Nsoki is fantastisch maar doet elke match iets doms, beetje zoals Denswil vroeger, Nsoki zou ik laten staan want zijn stommiteit is achter de rug deze match... Sowah kan niets volgens mij, heb die man nog geen goeie pas zien geven, die jongen zal wel talent hebben maar is niet klaar om in dit team te staan, zou die eraf halen voor eender wie. Balanta speelt goed gezien het matchverloop maar we hebben een extra voetballer nodig nu, Vormer erop, 2-0 of 4-0 maakt niet uit, kunt dan beter Vormer brengen en iets proberen. Voor mij Sowah eraf voor eender wie, tis mij gelijk wie + Balanta eraf voor Vormer.
Heeft ondertussen alweer 3 grote fouten gemaakt.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Yago schreef: 19 okt 2021, 20:05Heeft ondertussen alweer 3 grote fouten gemaakt.
Ja Nsoki maakt veel fouten, Sowah deed alles fout, doet alles fout sinds 'm hier is, ben blij dat van den brempt erop staat want ik erger mij kapot telkens Sowah de bal krijgt of in de buurt van de bal komt. In feite doen wij het al weken fantastisch met 10 spelers. Clement moet die jongen tegen zichzelf beschermen en wat tijd geven voor hij terug speelt, elke wedstrijd spelen en in de weg lopen is niet goed voor zijn vertrouwen. Laat Van Den Brempt spelen tot Buchanan hier is, die doet het oké.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Vanaken redt onze eer en dankt publiek voor onvoorwaardelijke steun in moeilijke omstandigheden. Manchester City is overigens het eerste team die in Jan Breydel komt winnen dit seizoen, da's geen schande.

Clement moet wel met Nsoki en Sowah spreken. Sowah is niet klaar, die jongen gaat erdoor zitten als hij blijft spelen en in de weg loopt, als hij een beetje voetbalverstand heeft voelt hij zelf wel dat hij niet mee kan op dit moment. Nsoki kan het niveau wél aan (en is misschien zelfs iets beter dan Mechele) maar is in tegenstelling tot Mechele nooit 90 minuten geconcentreerd én hij speelt vuil als 'm gefrustreerd is.

Dit mirakel was één teveel gevraagd, ons middenveld was nergens, Sterling liep 10 keer probleemloos langs Mata, Ketelaere is geen enkele keer voorbij Diaz geraakt, zelfs Noa hebben we niet gezien. City in bedwang houden was beetje teveel gevraagd.

Dost was gevaarlijk trouwens, tegen KVK vond ik hem ook goed invallen, heeft 4 ballen geraakt tegen KVK en er kwam telkens bijna een doelpunt van. Ook nu tegen Man City ze wisten niet echt wat te doen met zo'n gigantische vent van 1m95 die de moeilijkste ballen kan controleren. Als je de topschutter allertijden van Primeira Liga in uw team hebt moet ge hem wat laten spelen quoi. Nu ook weer, mocht 15 minuten spelen, kreeg 4 ballen (waarvan 3 slechte) en hij deed er telkens iets mee. In een match waar ge er voetballend niet door geraakt moet ge zo'n beest voorin durven spelen en er zijn geen betere dan Dost daarin.

Dit was afzien voor iedereen, blij dat supporters het team een hart onder de riem staken. Vooral Mata heeft afgezien tegen Sterling. Ik denk dat iemand Mata vanavond naar zijn auto zal moeten dragen, hij kroop bijna van het veld op 't eind :mrgreen:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Ik kijk veel voetbal maar heb nog nooit met één gesproken. Vraag mij af in welke mate profvoetballers hun eigen gaven en gebreken kunnen inschatten, als Balanta speelt kan Ruud dan zeggen "Oké, we moeten duels winnen vanavond, dat kan Éder beter" Als Ruud speelt kan Balanta dan zeggen "Oké we moeten vooral scoren en Ruud is gevaarlijker" - Zelfde met pakweg Ketelaere en Dost, beseft Dost dat Ketelaere beter is als er ruimte is & beseft Ketelaere dat Dost beter is als er geen ruimte is? Ik denk dat voor die mannen een match op de bank zitten draaglijker is als ze dat kunnen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Dost is nooit beter dan CDK.

Vond Vormer's invalbeurt tevens wel raar; zegt dat hij gerust verdedigt als coach dat van hem vraagt in interview, maar gaat nu bij zijn invalbeurt hele tijd voorin lopen waardoor Vanaken moet inzakken.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Yago schreef: 19 okt 2021, 21:46 Dost is nooit beter dan CDK.
Kerel iedereen mega fan van Ketelaere maar da's gewoon niet waar, Ketelaere is een betere voetballer en is volgend jaar weg voor 30 miljoen maar Dost heeft niets nodig in de box en is één van de beste aanvallers ter wereld met z'n rug naar de goal. In elke "normale" wedstrijd zie ik liever Ketelaere maar als tegenstander een idioot laag blok zet (Charlerloi) of als verdedigers gewoon te goed zijn om er doorheen te voetballen (Man City) zie ik liever Dost. Als CDK binnen vijf jaar de power van Dost kan koppelen aan die techniek hebt ge gelijk, nu niet. CDK geraakte niet voorbij Rúben Dias, Bas zou er zeker niet voorbij raken, maar Bas kan Dias tegen de grond leggen in een schouderduel en scoren met z'n poep.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Yago schreef: 19 okt 2021, 21:46Vormer zegt dat hij gerust verdedigt als coach dat van hem vraagt in interview, maar gaat nu bij zijn invalbeurt hele tijd voorin lopen waardoor Vanaken moet inzakken.
Bewust, was voortdurend aan 't communiceren met Vanaken, samen op zoek naar eerredder en ze hebben het gedaan. Match was voorbij bij 0-3. Na de 0-3 heeft Clement waarschijnlijk zelf gezegd dit is game over, scoor een goal voor de supporters.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Na gisteren kan je eigenlijk alleen maar trots zijn hé. Zoals Vergas al zei : City kwam naar hier met hun beste 11 en ze speelden met volle intensiteit. Als Belgische ploeg kunnen we enkel van zo'n toppers winnen als we zelf supergoed zijn én als de ander niet goed is. PSG kwam met onderschatting naar ons en daar hebben we onze voet naast kunnen zetten. Bij City was er geen sprake van onderschatting en dan is het gewoon een feit dat we overal te laat komen. Zoals Vanaken na de match ook zei : 'we doen zoveel moeite om de bal te veroveren en dan zijn we hem te snel terug kwijt'. Club begon pas wat kansen te creëren op het moment dat de match gedaan was.
We kunnen nu alleen maar hopen dat deze match in de kop van de City spelers gaat kruipen en ze thuis wat te gemakzuchtig aan de match gaan beginnen :-).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Aanvullend : chapeau voor de hele ploeg om 90 minuten lang alles te blijven geven en toch voor die eerreder te proberen gaan. Ze hadden na de 0-3 ook gewoon de moed kunnen laten zakken want het was toen al lang duidelijk dat 1 goaltje maken het hoogst haalbare was. Ook chapeau voor de supporters die de hele match door zijn blijven geven.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hier was gewoon niks aan te doen. Dat voelde je vanaf de eerste minuut.
Ook in het stadion leefde dat gevoel en bleef de sfeer toch positief. Dit was van een ander niveau. Kan gebeuren.
Buiten het stadion heb ik nog met 2 Engelse Citizens gesproken en die waren ook bijzonder opgetogen over de wedstrijd van hun team. De perfecte match. Guardiola had zijn team duidelijk op scherp gezet.
<p>
Als ik dan vandaag in de gazet lees dat een marginale Club-supporter het nodig vindt om een Belgische City-fan in coma te slaan op terugweg (parking in Drongen) .. jongens toch, Intriest
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 20 okt 2021, 08:04 Na gisteren kan je eigenlijk alleen maar trots zijn hé. Zoals Vergas al zei : City kwam naar hier met hun beste 11 en ze speelden met volle intensiteit. Als Belgische ploeg kunnen we enkel van zo'n toppers winnen als we zelf supergoed zijn én als de ander niet goed is. PSG kwam met onderschatting naar ons en daar hebben we onze voet naast kunnen zetten. Bij City was er geen sprake van onderschatting en dan is het gewoon een feit dat we overal te laat komen. Zoals Vanaken na de match ook zei : 'we doen zoveel moeite om de bal te veroveren en dan zijn we hem te snel terug kwijt'. Club begon pas wat kansen te creëren op het moment dat de match gedaan was.
We kunnen nu alleen maar hopen dat deze match in de kop van de City spelers gaat kruipen en ze thuis wat te gemakzuchtig aan de match gaan beginnen :-).
Inderdaad trots dat onze status is toegenomen, waardoor City ons als volwaardige tegenstander ziet en ons ook zo aanpakt. Anderzijds moesten ze natuurlijk drie punten pakken om de "terugronde" van de poulefase met wat minder stress te kunnen aanvaten.

Trots op het resultaat kunnen we natuurlijk niet zijn, en op de prestatie maar half. De analyse van Hans was inderdaad de nagel op de kop wat dat betreft.

Voor het overige helemaal eens met jouw post
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

vanGentmaarvoorClub schreef: 20 okt 2021, 10:46Als ik dan vandaag in de gazet lees dat een marginale Club-supporter het nodig vindt om een Belgische City-fan in coma te slaan op terugweg (parking in Drongen) .. jongens toch, Intriest
Voetbal is voor iedereen, van mensen die een match 20X op pause zetten om een fase te herbekijken (forumgebruikers) tot mensen die eigenlijk geen zak van voetbal kennen en op parkings elkaar de kop in slaan (werklozen met 9 tanden)
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Dost is erg onderschat bij velen, dat het fysiek een monster is weet iedereen, snel is hij niet, dat kan ook niet met zo'n lichaam maar heeft wel techniek hoor, kijk naar zijn invalbeurt tegen KVK, kreeg 4 ballen, 3 daarvan waren slecht, hij controleerde ze op techniek. Bas altijd een fantastische voetballer gevonden in die mate da'k vroeger soms Sporting Lissabon keek om hem te zien. 't is ook geen eikel, die man ziet ook dat CDK een ongelooflijk talent is dus hij zet de kleedkamer niet op z'n kop omdat hij met zijn palmares een beetje (te) veel op de bank zit.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie