wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Als je naar Hendry's Instagram kijkt is het duidelijk dat hij niet tevreden is met deze beslissing. Tsja, seizoen is amper 2 weken bezig en ik kan niet anders dan al sceptisch zijn over Hoefkens. Spel te veel overgenomen van Schreuder waar dat aan complete vernieuwing toe was, blijft Sowah/Vormer/Larin verkiezen boven de jeugd (hoewel er voor het seizoen klonk dat we die jongens voluit kansen gingen geven), en nu gaat hij onze beste verdediger de club uit jagen. Die eerdere punten kunnen makkelijk aangepast worden, maar je enige degelijke centrale verdediger weg doen zonder vervanger in zicht is bijna onvergeeflijk.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik strijd zeker niet af dat het momenteel beneden ons niveau is. Echter, gezien de timing (3 titels op rij en volgend seizoen geen rechtstreeks CL ticket) is het volgens mij wel de moment om jonge spelers de kans te geven. En met spelers van 19 a 20 jaar gaan we sowieso schoonheidsfoutjes mogen verwachten.

Wat betreft Hoefkens. Ook hij is een zeer onervaren trainer. Ook hij mag van mij wat tijd krijgen om zijn draai te vinden. En persoonlijk ben ik wel voorstander van interne mensen zo nu en dan een kans te geven. Dat komt het FCB gevoel alleen maar ten goede.

Als laatste punt wil ik ook toevoegen dat er wel vaak (en niet alleen in voetbal) maar al te snel conclusies getrokken worden. Ik begrijp zeker dat we niet elk jaar 12 punten gaan inhalen maar net door onze huidige structuur zijn we in de mogelijkheid om rustig te blijven en indien nodig bij te sturen in januari.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tsja, wat wil je met een Mechele - Otasowie verdediging, Meijer, Odoi en Sowah die ook gewoon niet genoeg zijn. En wanneer je dan een goal nodig hebt haal je er Jutgla uit en moeten Ruudje en Cyle f*cking Larin het doen. Gaat me wat worden in de CL.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Otasowie deed het op zich niet helemaal slecht. Blijkbaar wil hoefkens dat ze snel naar voor spelen en in die optiek is zijn eerste foutje (pass op odoi) ook te verklaren. Daarna begon hij te twijfelen met die 2 andere foutjes als gevolg. In de 2de helft stond hij goed.
Feit is wel dat we in de cl aan de rust 0-3 achter zouden staan en gezien ons spel zou dat triest zijn ... Ik heb het gevoel dat de ploeg twijfelt en daardoor kiet voldoende voluit gaat. Twijfel vanwege de vele foutjes achterin werken negatief op het middenveld waardoor spelers niet in positie lopen en er nog meer foutjes komen. Ik zie liefst een meer defensieve opstelling zodat we in eerste instantie terug de 0 beginnen te houden.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Alweer toch een teleurstelling na de match gisteren.
Positief dat Otasowie een kans kreeg, maar was het door de zenuwen dat hij fouten beging? Of is het onkunde, te zelfzeker,... ? In gelijkaardige fases schreeuwden er hier moord en brand over Nsoki. Of gaat Hoefkens hem nu volgende week ook gewoon uit de selectie laten?

Mignolet was alweer de grote redder in het begin van de match. Pijnlijk hoe we defensief toch zoveel kansen weggeven.
Nielsen en Odoi samen voor de verdediging lijkt mij (nog) niet te werken. In verdedigende fases stonden ze teveel in dezelfde zone. Duidelijk dat daar nog geen verstandhouding is. Waarom eens niet gewoon Nielsen voor de verdediging alleen, zoals bij Union? Ik weet dat het gerucht de ronde gaat dat er interesse is in Sander Berge, maar misschien moeten niet meer focussen op de positie voor de verdediging, maar op een complementaire speler naast Vanaken. (Waarom niet Sowah, die was bij Leuven goed als lopende middenvelder).
Buchanan op de flank wordt toch ook al gemist. Meijer doet het verdienstelijk, net zoals Sobol, maar dat zijn flankverdedigers. Met een individuele actie gaan ze hun tegenstander niet uitspelen. Tegenstanders weten dat ook.

Ik vond het toch ook wel frappant dat we na de 1-1 alweer geen idee meer leken te hebben hoe we moesten aanvallen. Jutgla en Sowah eruit voor Lang en Larin, maar het is niet dat we ballen naar Larin gepompt hebben. Het is niet dat Zulte stond te bibberen dat wij nog gingen scoren.
Zulte zou vorig jaar compact en behoudend gespeeld hebben uit schrik, idem met Eupen. Nu zie je dat die ploegen durven druk zetten omdat ze weten dat het opbrengt.
4/9 is geen ramp, maar ik ga toch niet met een gerust hart naar de matchen op Leuven en thuis tegen Kortrijk. CL-voetbal zal er snel zijn. Op deze manier wordt het een pijnlijke 0/18. Veel werk nog op de plank.
Zoals ik al eerder aanhaalde: we mogen de boot niet missen en zouden eigenlijk nu al mee moeten zijn. Al is het maar voor het goede gevoel en om de rust te bewaren. Talent is er genoeg, nu nog een geheel van maken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik wil ons eigenlijk terug met 4 achteraan zien.

Mignolet
Meijer mechele ... mata
Vanaken nielsen sowah
Buchanan jutgla skov

We hebben goeie flankverdedigers met loopvermogen maar spelen ze momenteel fout uit. Mata op cv is goed maar je verliest een groot deel van zijn potentieel, meijer is dan weer onvoldoende (momenteel) om de hele linkerflank te doen. Zet daar iemand voor en we kunnen zowel links als rechts profiteren van een sterke flank.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Eens met de formatie, denk wel dat je de flanken door elkaar gehaald hebt. Ook absoluut niet overtuigd van Sowah (nog versterking? Sandra/Audoor een kans geven daar? Rits uiteraard na zijn blessure), en voorlopig zou ik Sobol ook nog de voorkeur geven op Meijer.
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door fblancke »

Ik ben het hier ook mee eens.
Een bijkomend argument vind ik dat het aanvallend potentieel van Buchanan vorig seizoen werd ingeperkt, gezien hij veel verdedigende acties diende te maken. Wat hij uitstekend deed trouwens. Volgens mij een bewuste keuze van schreuder, gezien LCV onze meest kwetsbare positie was en blijkbaar nog steeds is. Ik hoor de laatste tijd vaak dat een opstelling niet steeds 'de' oplossing is. Toch is het frappant hoe kwetsbaar we zijn in deze aanvallende 3-5-2 van Hoefkens. Hopelijk snel beterschap!

:wave: :wave: :wave:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Dit seizoen is 't enige seizoen waar kampioen geen rechtstreeks CL poulefase ticket krijgt, volgend seizoen is dat weer wél het geval. Brugge moet altijd voor titel gaan, ook dit jaar - maar als je een verjonging wenst te doen en je grote vedetten verkopen is dit seizoen wel 't beste seizoen om dat te doen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Een interessante analyse op Sporza over de afgelopen speeldag.
[spoiler]
https://sporza.be/nl/2022/08/08/vandenb ... 940200984/
Het strookt eigenlijk met mijn gevoel dat ik na drie wedstrijden heb.
Zelf zijn we niet goed genoeg.
We staan 5 punten achter op Antwerp waar duidelijkheid in hun spel zit. Ze spelen al degelijke matchen en houden gemakkelijk de nul. Ik verwacht zelfs wel nog inkomende transfers, na Ekkelenkamp.
Op Genk staan we slechts 2 punten achter omdat we het in de eerste match nog hebben kunnen rechttrekken. Het had ook evengoed 9/9 kunnen zijn. Genk speelt ook al met duidelijke patronen, herkenbaar voor Vrancken zijn stijl.
Gent draait nog niet wegens de hoge blessurelast, maar uiteindelijk gaan die er ook wel doorkomen.
Over anderlecht maak ik mij iets minder zorgen. Die hebben wel een fantastische voorlijn, maar ik denk dat hun middenveld en verdediging te weinig gestoffeerd zijn om dit een volledig seizoen vol te houden.
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door fblancke »

Het is inderdaad een goede analyse. Het is niet zo verwonderlijk dat het voor Hoefkens tijd vraagt om een duidelijke lijn in ons spel te krijgen. Van Bommel en Vrancken trainen al langer op het hoogste niveau en lijken al duidelijker te kunnen overbrengen naar de spelers wat ze willen. Voorlopig lijkt het spel van Hoefkens nog op een flauw afkooksel van wat Schreuder vorig jaar bracht. Hij zal wel nog even tijd krijgen, maar moet toch snel beter. Volgende week uit tegen OHL en na de match van Leuven dit weekend te zien tegen Antwerp hou ik mijn hart toch vast.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

opnieuw een kort tactisch thema over Club in S/VM:
[spoiler]
De evenwichtsproblemen van Carl Hoefkens

Ook al is een slechte start geen nieuwigheid voor Club Brugge - ook de voorbije seizoen geraakten de Bruggeling vaak moeizaam uit de startblokken - toch wordt het gebrek aan evenwicht in de ploeg van Carl Hoefkens week na week frappanter. Tegen Zulte Waregem was er alweer een grootse Simon Mognolet nodig om de steken op te vangen die het middenveld en de verdediging lieten vallen. Dat middenveld kwam veel te gemakkelijk onder druk te staan en de verdediging werd te veel blootgesteld. De vier meest achteruitgeschoven pijlers van het brugse blok moesten eens te meer mirakels verrichten en alleen Big Si is daar momenteel toe in staat. Met 2,44 prevented goals per match is de tweede doelman van de Rode Duivels na drie speeldagen zelfs de keeper die het meeste doelpunten heeft moeten verhinderen sinds het begin van dit seizoen.

Zelfs Clinton Mata, de verdediger die het beste iets kan rechtzetten in onze competitie, lijkt soms te verdrinken in de omschakelingen van de tegenstander. Ook al omdat hij op rechts vaak aan zijn lot wordt overgelaten door de linksvoetige Andreas Skov Olsen, die voortdurend zijn positie mag verlaten. De wedstrijden van Club Brugge zijn opener dan ooit en bieden veel offensieve mogelijkheden dankzij al het talent dat er in de aanval rondloopt, maar het gebrek aan structuur in de offensieve schema's vergroot nog de indruk dat de verdediging bij balverlies erg kwetsbaar is. Nieuwe transfers zullen zeker voor meer evenwicht zorgen, al zal ook de man op de trainersbank daar zijn steentje toe moeten bijdragen.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Vormer, Hendry en Balanta niet in de wedstrijdselectie. Transfer voor Vormer op til?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Voorlopig goede match van Club
Goede posities, goede inzet
Goede Sylla, speelt met veel vertrouwen, gelukkig buitenspel van OHL na zijn foute inspeelpass.
Ook Sowah valt niet uit de toon.
Een doelpunt en we zijn vertrokken, hoop ik.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Die tegengoal was ook weer typisch. We waren 20min de baas, 1 fout pasje van Sylla aan de 16 van de tegenstander en 't is goal (gelukkig offside). Het zit ons momenteel niet mee in de kleine dingen :-(
Plaats reactie