wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Gisteren was eigenlijk een match waarin alles zat wat ons seizoen typeert.
Bijna nooit met dezelfde spelers spelen, zelfs niet in eenzelfde formatie, door allerlei redenen (blessures, schorsingen, vormverlies, trainerswissels, tactiekwissels,...)
Zeer moeilijk doelpunten scoren. Geen verwijt naar Vermant, jongen deed zijn uiterste best en ik heb genoten van zijn inzet. Vlotscorende spits hebben we toch nodig.
Te gemakkelijk en teveel tegendoelpunten. Een goede aanval wint een match, een goede verdediging wint titels. Een bekende voetbalwijsheid.
Moeite om een match naar ons toe te trekken. We hebben momenten waarin we tonen dat we uitstekend kunnen spelen, maar dikwijls volgen dan foute keuzes of is er pech.

Nog enkele aanvullingen in de kantlijn na onze laatste thuismatch:
De Mil is echt een gentlemen geworden. Respect dat hij heeft willen overnemen van Parker, respect voor de manier waarop hij weer wat leven in de ploeg kreeg, respect voor hoe hij zich gedraagt langs de zijlijn en in het openbaar, en vooral respect hoe hij nu ook omgaat met de situatie nu bekend is dat hij volgend jaar geen T1 zal zijn. Ik vermoed dat hij zal passen om terug een stapje achteruit te zetten en denk dus dat het volgende week (voorlopig) de laatste keer is dat we hem in onze dugout zien.
Daarnaast ben ik blij dat het een aangename match was om te volgen. Genk mocht winnen van mij, maar we hebben absoluut geen makke indruk gemaakt. Genk of Union mag kampioen worden van mij. Nu ja, vroeg of laat zal het toch eens prijs zijn voor Antwerp.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 29 mei 2023, 12:54 Gisteren was eigenlijk een match waarin alles zat wat ons seizoen typeert.
Bijna nooit met dezelfde spelers spelen, zelfs niet in eenzelfde formatie, door allerlei redenen (blessures, schorsingen, vormverlies, trainerswissels, tactiekwissels,...)
Zeer moeilijk doelpunten scoren. Geen verwijt naar Vermant, jongen deed zijn uiterste best en ik heb genoten van zijn inzet. Vlotscorende spits hebben we toch nodig.
Te gemakkelijk en teveel tegendoelpunten. Een goede aanval wint een match, een goede verdediging wint titels. Een bekende voetbalwijsheid.
Moeite om een match naar ons toe te trekken. We hebben momenten waarin we tonen dat we uitstekend kunnen spelen, maar dikwijls volgen dan foute keuzes of is er pech.

Nog enkele aanvullingen in de kantlijn na onze laatste thuismatch:
De Mil is echt een gentlemen geworden. Respect dat hij heeft willen overnemen van Parker, respect voor de manier waarop hij weer wat leven in de ploeg kreeg, respect voor hoe hij zich gedraagt langs de zijlijn en in het openbaar, en vooral respect hoe hij nu ook omgaat met de situatie nu bekend is dat hij volgend jaar geen T1 zal zijn. Ik vermoed dat hij zal passen om terug een stapje achteruit te zetten en denk dus dat het volgende week (voorlopig) de laatste keer is dat we hem in onze dugout zien.
Daarnaast ben ik blij dat het een aangename match was om te volgen. Genk mocht winnen van mij, maar we hebben absoluut geen makke indruk gemaakt. Genk of Union mag kampioen worden van mij. Nu ja, vroeg of laat zal het toch eens prijs zijn voor Antwerp.
Al eerder aangehaald, sinds Bacca hebben we geen echte goalgetter meer gehad, en dat is nu al een hele tijd geleden.
Het klopt dat we ook te makkelijk en te veel goals slikken.
Ik ben heel benieuwd wat de mercato nog gaat brengen de komende weken en maanden.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik stoor mij mateloos aan hoe makkelijk we goals pakken dit jaar. Ge moet nog maar kijken naar de goal en het is al binnen. Als ge dan kijkt naar het bedenkelijke niveau van de ander ploegen deze playoffs en we staan daar te blinken met een 3/12... tja.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 30 mei 2023, 08:04
Sanders schreef: 29 mei 2023, 12:54 Gisteren was eigenlijk een match waarin alles zat wat ons seizoen typeert.
Bijna nooit met dezelfde spelers spelen, zelfs niet in eenzelfde formatie, door allerlei redenen (blessures, schorsingen, vormverlies, trainerswissels, tactiekwissels,...)
Zeer moeilijk doelpunten scoren. Geen verwijt naar Vermant, jongen deed zijn uiterste best en ik heb genoten van zijn inzet. Vlotscorende spits hebben we toch nodig.
Te gemakkelijk en teveel tegendoelpunten. Een goede aanval wint een match, een goede verdediging wint titels. Een bekende voetbalwijsheid.
Moeite om een match naar ons toe te trekken. We hebben momenten waarin we tonen dat we uitstekend kunnen spelen, maar dikwijls volgen dan foute keuzes of is er pech.

Nog enkele aanvullingen in de kantlijn na onze laatste thuismatch:
De Mil is echt een gentlemen geworden. Respect dat hij heeft willen overnemen van Parker, respect voor de manier waarop hij weer wat leven in de ploeg kreeg, respect voor hoe hij zich gedraagt langs de zijlijn en in het openbaar, en vooral respect hoe hij nu ook omgaat met de situatie nu bekend is dat hij volgend jaar geen T1 zal zijn. Ik vermoed dat hij zal passen om terug een stapje achteruit te zetten en denk dus dat het volgende week (voorlopig) de laatste keer is dat we hem in onze dugout zien.
Daarnaast ben ik blij dat het een aangename match was om te volgen. Genk mocht winnen van mij, maar we hebben absoluut geen makke indruk gemaakt. Genk of Union mag kampioen worden van mij. Nu ja, vroeg of laat zal het toch eens prijs zijn voor Antwerp.
Al eerder aangehaald, sinds Bacca hebben we geen echte goalgetter meer gehad, en dat is nu al een hele tijd geleden.
Het klopt dat we ook te makkelijk en te veel goals slikken.
Ik ben heel benieuwd wat de mercato nog gaat brengen de komende weken en maanden.
Bas Dost does not agree. Totaal andere types natuurlijk, maar Bacca scoorde voor ons 1 goal in elke 133 minuten die hij speelde. Dost scoorde er ééntje in elke 125 minuten die hij voor ons speelde.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 30 mei 2023, 14:47
Tiki Taka schreef: 30 mei 2023, 08:04
Sanders schreef: 29 mei 2023, 12:54 Gisteren was eigenlijk een match waarin alles zat wat ons seizoen typeert.
Bijna nooit met dezelfde spelers spelen, zelfs niet in eenzelfde formatie, door allerlei redenen (blessures, schorsingen, vormverlies, trainerswissels, tactiekwissels,...)
Zeer moeilijk doelpunten scoren. Geen verwijt naar Vermant, jongen deed zijn uiterste best en ik heb genoten van zijn inzet. Vlotscorende spits hebben we toch nodig.
Te gemakkelijk en teveel tegendoelpunten. Een goede aanval wint een match, een goede verdediging wint titels. Een bekende voetbalwijsheid.
Moeite om een match naar ons toe te trekken. We hebben momenten waarin we tonen dat we uitstekend kunnen spelen, maar dikwijls volgen dan foute keuzes of is er pech.

Nog enkele aanvullingen in de kantlijn na onze laatste thuismatch:
De Mil is echt een gentlemen geworden. Respect dat hij heeft willen overnemen van Parker, respect voor de manier waarop hij weer wat leven in de ploeg kreeg, respect voor hoe hij zich gedraagt langs de zijlijn en in het openbaar, en vooral respect hoe hij nu ook omgaat met de situatie nu bekend is dat hij volgend jaar geen T1 zal zijn. Ik vermoed dat hij zal passen om terug een stapje achteruit te zetten en denk dus dat het volgende week (voorlopig) de laatste keer is dat we hem in onze dugout zien.
Daarnaast ben ik blij dat het een aangename match was om te volgen. Genk mocht winnen van mij, maar we hebben absoluut geen makke indruk gemaakt. Genk of Union mag kampioen worden van mij. Nu ja, vroeg of laat zal het toch eens prijs zijn voor Antwerp.
Al eerder aangehaald, sinds Bacca hebben we geen echte goalgetter meer gehad, en dat is nu al een hele tijd geleden.
Het klopt dat we ook te makkelijk en te veel goals slikken.
Ik ben heel benieuwd wat de mercato nog gaat brengen de komende weken en maanden.
Bas Dost does not agree. Totaal andere types natuurlijk, maar Bacca scoorde voor ons 1 goal in elke 133 minuten die hij speelde. Dost scoorde er ééntje in elke 125 minuten die hij voor ons speelde.
Dost is voor mij ook een goalgetter, helaas was ons systeem niet op hem afgesteld. En zijn stijl lag te ver van hoe wij speelden. Desondanks maakte hij toch zijn goaltjes voor ons.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »



Dat wordt een onuitgegeven elftal zondagavond. :hide:
Mogelijk zien we een verdediging met Sabbe, Hendry, Mechele en Buchanan
Een middenveld met Rits, Nielsen en Vanaken
Een aanvalstrio met Skov, Nusa en Lang
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Gaan ze nog eens winnen op union, om zo die marginalen van antwerp te helpen. Stom brugge
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Dit kan toch echt niet?!?! 1-0 achter komen en dan nog 1-3 winnen in Union...sjonge jonge, we maken Antwerp kampioen, te gek voor woorden.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Allez, de kers op de taart.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 05 jun 2023, 07:54 Dit kan toch echt niet?!?! 1-0 achter komen en dan nog 1-3 winnen in Union...sjonge jonge, we maken Antwerp kampioen, te gek voor woorden.
Als je het zo bekijkt wel ja. Maar als je de match bekijkt is het ook niet zo raar toch.
Union was echt niet goed. Boniface was duidelijk niet fit. Die heeft de eerste helft echt lopen sukkelen dat het niet om aan te zien was. De 1-0 is dan eigenlijk nog een halve cadeau van ons. Adingra zet de actie op en Boniface doet eens iets goeds met zijn kaats. Maar voorts staat er iedereen bij ons op te kijken.
Union had enkele kansen, maar heeft ze niet afgewerkt.
Het enige wat je kan zeggen is dat een ervaren speler bij die 1-1 niet vol voor de bal gaat. Homma is jong en voelt de adrenaline van net bij de A-kern te mogen spelen en gooit zich dus naar die bal.
Zeker na het uitvallen van Teuma stelde Union niet veel meer voor. Dan zou het echt al opvallen mocht je nog een goaltje cadeau doen aan Union. Je kan moeilijk een owngoal gaan maken hé.

Trouwens: voor ons supporters was/is de rivaliteit met Antwerp een zaak en wij hadden inderdaad liever niet Antwerp. Maar bij het merendeel van de spelers leeft zoiets niet. Spelers zijn meer dan ooit passanten in een ploeg. Wat kan het Hendry, Buchanan, Skov, Nusa of Homma schelen wie er kampioen wordt. Zij hebben die voeling niet met die rivaliteit. Bij de Belgen zal dat misschien leven, al geloof ik ook Vanaken en Mignolet als die zeggen dat het hun niet kan schelen wie kampioen is. Zelfs van Lang verbaast het mij niet dat hij toch de 1-2 scoort. Hij kent de situatie met Antwerp, wordt er vaak hard aangepakt door de spelers en uitgefloten door de supporters. Hij had gemakkelijk die kans kunnen missen om Union nog een waterkansje te geven. Maar Lang is een winnaar en was duidelijk blij dat hij met een goaltje zijn mogelijks laatste match voor ons heeft gespeeld.

Antwerp supporters kennende zullen ze het iedereen goed duidelijk maken. Maar gezien de investeringen van Geysens moest het er vroeg of laat toch eens van komen dat die kampioen spelen.

Er is maar 1 remedie: hen volgende jaar op hun plaats zetten en die kampioenstitel weer naar Club halen!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 05 jun 2023, 08:39
Tiki Taka schreef: 05 jun 2023, 07:54 Dit kan toch echt niet?!?! 1-0 achter komen en dan nog 1-3 winnen in Union...sjonge jonge, we maken Antwerp kampioen, te gek voor woorden.
Als je het zo bekijkt wel ja. Maar als je de match bekijkt is het ook niet zo raar toch.
Union was echt niet goed. Boniface was duidelijk niet fit. Die heeft de eerste helft echt lopen sukkelen dat het niet om aan te zien was. De 1-0 is dan eigenlijk nog een halve cadeau van ons. Adingra zet de actie op en Boniface doet eens iets goeds met zijn kaats. Maar voorts staat er iedereen bij ons op te kijken.
Union had enkele kansen, maar heeft ze niet afgewerkt.
Het enige wat je kan zeggen is dat een ervaren speler bij die 1-1 niet vol voor de bal gaat. Homma is jong en voelt de adrenaline van net bij de A-kern te mogen spelen en gooit zich dus naar die bal.
Zeker na het uitvallen van Teuma stelde Union niet veel meer voor. Dan zou het echt al opvallen mocht je nog een goaltje cadeau doen aan Union. Je kan moeilijk een owngoal gaan maken hé.

Trouwens: voor ons supporters was/is de rivaliteit met Antwerp een zaak en wij hadden inderdaad liever niet Antwerp. Maar bij het merendeel van de spelers leeft zoiets niet. Spelers zijn meer dan ooit passanten in een ploeg. Wat kan het Hendry, Buchanan, Skov, Nusa of Homma schelen wie er kampioen wordt. Zij hebben die voeling niet met die rivaliteit. Bij de Belgen zal dat misschien leven, al geloof ik ook Vanaken en Mignolet als die zeggen dat het hun niet kan schelen wie kampioen is. Zelfs van Lang verbaast het mij niet dat hij toch de 1-2 scoort. Hij kent de situatie met Antwerp, wordt er vaak hard aangepakt door de spelers en uitgefloten door de supporters. Hij had gemakkelijk die kans kunnen missen om Union nog een waterkansje te geven. Maar Lang is een winnaar en was duidelijk blij dat hij met een goaltje zijn mogelijks laatste match voor ons heeft gespeeld.

Antwerp supporters kennende zullen ze het iedereen goed duidelijk maken. Maar gezien de investeringen van Geysens moest het er vroeg of laat toch eens van komen dat die kampioen spelen.

Er is maar 1 remedie: hen volgende jaar op hun plaats zetten en die kampioenstitel weer naar Club halen!
Ik ben het echt op alle punten eens met deze analyse.

Wat die rivaliteit betreft: Kijk bijvoorbeeld naar dat recente filmpje met Hans, Simon en Denis in aanloop naar de Pro League Awards: bij de vraag "wie wordt speler van het seizoen" antwoordt Hans "Vincent Janssen" en antwoordt Simon "Toby Alderweireld". https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230522_93550335
Denk dat Simon er dicht bij zal zijn.

Los van het zwakke(re) Union was Homma's invalbeurt écht goed. Een goal en een assist op 12 minuten...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tijdens een van de 2 matchen tegen Antwerp in de play offs zie je Vanaken bij een corner ook even zeveren tegen Janssen & Alderweireld. Op zich maakt het niet uit wie kampioen speelt hé. Het is jammer dat wij het niet zijn, voor de rest kon het me niet veel schelen. Ik had het liever aan Union gegund omdat zij er al 2 seizoenen enorm dicht tegen zitten én omdat hun supporters ongeveer de enige zijn die écht supporters zijn. Ik erger me dood aan alle negativiteit in stadions - iets wat Courtois ook al aanhaalde na de laatste racisme-rel met Vinicius. 'Supporters' gaan naar het stadion om tégen de andere ploeg te roepen, niet om vóór de eigen ploeg te supporteren. Bij Union is dat nog het minste :-).
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik ben dit jaar een paar naar Union gaan zien europees (speelde in Leuven, ik ben van Leuven) en de supporters zijn een categorie boven die van ons... Een afgesloten stadium zou ons wel helpen op dat vlak, nu gaat veel van het geluid vliegen en enkel op de echt straffe momenten is de sfeer enorm (zoals bvb thuis tegen Atletico).
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

22-23 over en sluiten en rap vergeten, op naar volgend jaar...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Je kunt het Homma, Talbi, Cisse Sandra & Co moeilijk kwalijk nemen dat ze zich dubbel plooien bij hun invalbeurt.

Ook al ging er weinig druk uit van Club, toch merkte je duidelijk dat Union naar het seizoenseinde snakte. Te veel spelers bij wie het helemaal op was.
En bij de gelijkmaker zakte de ploeg helemaal in elkaar.
Ik had het Union zo gegund en heb gevloekt bij die goal van Homma
Plaats reactie