wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Begin me af te vragen of FrankFarinall en Kevinho geen ondergedoken trolls zijn.
Of missichien gewoon successos :dunno:

Hoe kan werkelijk ALLES zo negatief ingezien worden door jullie?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik ben echt benieuwd wie er tegen Oostende zal starten vrijdag.
Zullen Mechele, Vanaken, Charles en Mignolet gespaard worden, na de lange verplaatsing met de Rode duivels en met het oog op de match tegen PSG volgende week woensdag? Zoja, wie neemt hun plaats in? (Hendry, Sowah, Wesley ... )
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Mignolet is thuis gebleven
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: 08 sep 2021, 09:23 Mignolet is thuis gebleven
klopt, en Hans gaat normaal geen volledige match spelen vanavond.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 08 sep 2021, 11:20
Pica schreef: 08 sep 2021, 09:23 Mignolet is thuis gebleven
klopt, en Hans gaat normaal geen volledige match spelen vanavond.
Het is vooral die verplaatsing, lange vliegreis die in de kleren kruipt.
Ik dacht gelezen te hebben dat ze rond 5 uur vanmorgen zouden landen in België.
Of je nu gespeeld hebt of niet gisterenavond, vermoeid ben je sowieso en fris om morgenavond aan te treden allerminst.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 09 sep 2021, 08:30
IsO schreef: 08 sep 2021, 11:20
Pica schreef: 08 sep 2021, 09:23 Mignolet is thuis gebleven
klopt, en Hans gaat normaal geen volledige match spelen vanavond.
Het is vooral die verplaatsing, lange vliegreis die in de kleren kruipt.
Ik dacht gelezen te hebben dat ze rond 5 uur vanmorgen zouden landen in België.
Of je nu gespeeld hebt of niet gisterenavond, vermoeid ben je sowieso en fris om morgenavond aan te treden allerminst.
Je hebt een punt. Benieuwd naar de match!
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Topmatch van Vanaken, aardig debuut van Sowah (aan die afwerking mag nog gewerkt worden...). Lang ook weer goed natuurlijk. Moest hier altijd minstens 5-0 zijn, maar swat. Je kijkt nooit met vertrouwen naar PSG, maar dit is toch bemoedigend. Enige bedenken heb ik voor Nsoki die wel erg veel risico's nam waarbij het maar net juist ging, en CDK die als enige spits toch wat minder in de partij voorkwam dan ideaal is.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Wat een goede match.

Juist de effecientie was ondermaats maar wat een overwicht.

Ok het was maar tegen Oostende maar Oostende is een stugge ploeg.

We moeten gewoon altijd 4-3-3 spelen. Middenveld moet niet steeds die gaten dichtlopen op de flanken waardoor vanaken zich aanvallend meer kan laten gelden en voor mata en sobol is dit ook een luxe want ze kunnen makkelijker en sneller die overlapping maken en moeten niet de hele flank voor zich nemen.

Vooral de rechterflank mata - Sowah was subliem.

Nu nog een fitte Wesley om oorlog te maken op de 9, Charles op de 10, Vanaken op de 8 en balanta/Otasowie op de 6.

Ik verwacht ook veel van faitout kan een type mata op links worden/zijn.

Het is maar 1 match maar ik ben gwn blij dat sommige negatieve ingestelde mensen al lik op stuk krijgen. Onze nieuwe spelers al afkraken voor ze een minuut gespeeld hebben + de nieuwe spelers van tegenstanders verheerlijken vond ik er toch wel over.

Sowah is een aanwinst, echte klasse maar was vandaag gwn nog wat zenuwachtig en wou mss te veel dat goaltje maar anders super veel diepgang en die Passing, techniek en wilskracht waren gwn top.

Hendry "de paniekaankoop" is ook een prima aankoop gwn 10km per uur sneller dan Mechele ( met alle respect voor Mechele) en in zijn eerste match zie ke al dat hij meer leider is dan Mechele. Was voordurend aan het praten en sturen.

N'soki was al veel beter. Mss nog een beetje te veel Ryan donk vibes ( risico's) maar kan echt wel ballen en zijn passing was zeer goed vandaag.

Buchanan laat een zeer goeie indruk in de mls en in de nationale ploeg.

Daarboven hoor je ook enkel maar positieve zaken over izzy en Wesley dat ze er 200% voor gaan.

Ik zie het positief in en als je dan ziet hoe spelers als rits, Donk en mbamba invallen dan is dit enkel maar positief.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Donk moest Dost zijn 🙈
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Dank voor jou juiste visie CRS006:thumba:
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Nakamba30 schreef: 11 sep 2021, 04:25 Dank voor jou juiste visie CRS006:thumba:
Haha, met plezier hoor.

Wie deze match slecht vond ( moest wel min 6-0 zijn) moet gwn stoppen met voetbal kijken. Dit Oostende was zeker niet slecht hoor. Fysiek heel sterk, goede pressing,...

Maar Brugge was gwn top. Gwn die afwerking nog wat beter en dan eet je iedereen in de jpl op hoor.

Het is overduidelijk dat Charles centraal moet een rol krijgen want is gwn een artiest. Maar als enige spits tegen steeds 2 fysieke verdedigers had hij het wat moeilijk. Moet imo gwn op de 10. Zal menig verdedigende middenvelder kapot spelen en hij kan zijn acties van iets verder inzitten zonder dat er steeds 2 beren in zijn nek hijgen.

Dus met alle respect voor vormer wat hij al voor Brugge heeft betekend en nog steeds betekent maar ik wil mijn ploeg gwn op zijn sterkst zien en dat is gwn met Charles op de 10 en Hans op de 8.

Balanta doet het super maar ik verwacht ook gwn super veel van Otasowie ( gwn het perfecte profiel om in het moderne voetbal een topper te zijn op de 6 + als je gwn wat opzoekwerk doet lees je enkel lazr positieve dingen )

Sobol doet het zeker niet slecht maar imo iets te onbezonnen. Daarom zie ik op termijn Faitout de nr 1 worden op de lb. Opnieuw doe wat opzoekingswerk en weet dat hij voor zijn blessure super dicht bij les bleus stond en dat enorm grote ploegen achter hem zaten zegt toch ook gng. Kijk dan ook wat videomateriaal ( ik weet het zegt niet alles) maar dan zie je een een zeer aanvallende lb die regelmatig zijn ast en doelpuntje meeneemt.

En dan diep in de spits zou het ideaal zijn om een fitte Wesley te kunnen plaatsen. Is indien fit enorm sterk om zonder problemen oorlog te maken tegen 2 cv's waar die rappe technische spelers rond hem dan voordeel kunn uithalen.

Kan perfect met zijn rug naar goal spelen + kaatsen zodanig dat de ploeg kan opschuiven en s voor zo'n beer zelf zeer snel en goed met de voetjes. ( Hopelijk staat hij er snel).

Wetende dat je dan nog izzy en Buchanan hebt die er aankomen dan heb je je gwn super ingekocht want dan heb je al mogelijks 2 opvolgers voor lang in je ploeg om direct over te nemen ( kennen de ploeg, systeem, automatismen,...) En dan is het weer op zoek gaan naar nieuwe diatta's, danjuma's,...

Vergelijken met andere ploegen doe ik eig. Niet grg en ja sommige hebben hele goeie transfers gemaakt zoals genk, anderlecht en Antwerpen maar als je dan kijkt naar een tresor en ugbo bv zijn dit op dit moment transfers in de breedte want komen van de bank. ( Op dit moment)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Hele goede match van Club, de grinta en goesting droop ervan af, en dit vanaf minuut 1.
Nu ja, dat mocht ook wel verwacht worden na de eerdere 6-1 vernedering.
Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de aangetrokken nieuwe spelers en de onderlinge concurrentie die een heel stuk groter is geworden, dat iedereen zich wil bewijzen en zal moeten bewijzen of ze zijn hun plaats kwijt.
Ik vond Sowah en Hendry direct een meerwaarde brengen. Wat mij betreft kan spelen zonder echte centrumspits, dus met CDK in de spits, enkel tegen (met alle respect voor Oostende) kleinere ploegen, maar tegen playoff1 ploegen of Europees is dit niet aangeraden. Ik kan me vinden in bovenstaande comments om CDK op de 10 te zetten en Vanaken op de 8.
Het wordt een zware week met matchen tegen PSG en uit bij Charleroi.
Jammer dat Balanta er niet bij zal zijn woensdag.
Come on Bruges !!
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Als we spelen met goesting en drive zal er in de JPL niet veel aan te doen zijn. De 6-1 en de aangescherpte concurrentie hebben duidelijk hun effect gehad.
Ik ben er nog niet volledig uit wat we met onze centrale as moeten doen. CDK op 9 is een noodoplossing. Hij gaat daar uitschieters hebben met heel goede matchen maar is geen optie op lange termijn.
Op 10 is zijn beste positie, denk dat iedereen het daarover eens is, maar ik zou Hans daar niet weg halen.
Hans zijn beste positie is dicht bij de 16 van de tegenstander, waar hij (makkelijker) kan infiltreren en met korte passing een opening kan creëren.
Op 8 kan je hem zetten in de makkelijkere matchen aangezien je die toch domineert en met zowel uw 8 als 10 dicht tegen de 16 van de tegenstander speelt.

In de matchen waar het er écht toe doet weet ik niet of je met Vanaken heel veel bent op 8. De matchen bij de Rode Duivels hebben dat ook aangetoond. Het is geen toeval dat zijn beste matchen die achter de spits waren, en die op 8 heel wat minder.
Het ligt niet in Hans zijn aard om in het duel te spelen en er met momenten 'vuur' in te krijgen zoals Ruud wel kan. Ik denk dat het voor de 8 hopen wordt dat Otasowie zich doorzet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Pronostiekje voor morgenavond ?
Ik vermoed dezelfde uitslag of zoiets als 2 seizoenen geleden, 0-5.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

LaurensVS schreef: 13 sep 2021, 13:52 Als we spelen met goesting en drive zal er in de JPL niet veel aan te doen zijn. De 6-1 en de aangescherpte concurrentie hebben duidelijk hun effect gehad.
Ik ben er nog niet volledig uit wat we met onze centrale as moeten doen. CDK op 9 is een noodoplossing. Hij gaat daar uitschieters hebben met heel goede matchen maar is geen optie op lange termijn.
Op 10 is zijn beste positie, denk dat iedereen het daarover eens is, maar ik zou Hans daar niet weg halen.
Hans zijn beste positie is dicht bij de 16 van de tegenstander, waar hij (makkelijker) kan infiltreren en met korte passing een opening kan creëren.
Op 8 kan je hem zetten in de makkelijkere matchen aangezien je die toch domineert en met zowel uw 8 als 10 dicht tegen de 16 van de tegenstander speelt.

In de matchen waar het er écht toe doet weet ik niet of je met Vanaken heel veel bent op 8. De matchen bij de Rode Duivels hebben dat ook aangetoond. Het is geen toeval dat zijn beste matchen die achter de spits waren, en die op 8 heel wat minder.
Het ligt niet in Hans zijn aard om in het duel te spelen en er met momenten 'vuur' in te krijgen zoals Ruud wel kan. Ik denk dat het voor de 8 hopen wordt dat Otasowie zich doorzet.
Mats is er ook nog natuurlijk. Speelde bij Beerschot en de jeugd van Ajax hoger (zelfs 10 soms) en daarna bij KV Mechelen doorgaans als 8 (soms als 10 of 6). Hij knokt zich wel terug in de ploeg.

en wat Hans betreft ben ik het niet helemaal met je eens dat hij het bij de Duivels "heel wat minder" deed op de 8. In de matchen waarin hij op die positie een volwaardige kans kreeg:
- 8-0 gewonnen wedstrijd tegen Wit-Rusland: 2 goals, 1 assist;
- de recente tegen Estland: 1 goal, 1 assist.
Allesbehalve slecht toch. Tegen Wit-Rusland bijvoorbeeld ook 4 tackles.

Belangrijkste is voor mij altijd evenwicht op het middenveld. Met Kevin of Hans in de ploeg (of beide) heb je jongens die zowel in de pocket kunnen spelen als een rij lager, die vanop beide posities kunnen creëren en die hun verdedigende taken niet verloochenen en blijven werken voor het team. Dat stelt je als team ook beter in staat om te anticiperen (of snel te reageren) op tactische ingrepen van de tegenstander (zoals het geschuif van Portugal op zoek naar de man-meer-situatie het voorbije EK). Ik denk dat onze Duivels daar nog beter mee moeten gaan spelen, en Hans (en ook bijvoorbeeld Witsel als hij meer en meer gaat schuiven tussen 6 en centrale verdediger) biedt die mogelijkheden.
Plaats reactie