wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: 27 okt 2022, 15:55
IsO schreef: 27 okt 2022, 10:47
The_One schreef: 27 okt 2022, 10:19
Tiki Taka schreef: 27 okt 2022, 09:35 Totale off-day van Club waarbij het tactisch plannetje van Hoefkens totaal niet klopte.
De verdediging was kaas met veel gaten en offensief speelden we niks klaar.
Tja, het kon niet blijven meezitten.
In Leverkusen gaan we niet winnen, zonder de geschorsten Onyedika, Sylla en Odoi.
Hopelijk wint Atletico in Porto, dan zijn we toch nog groepswinnaar.
Vooral Onyedika is een probleem. Verdediging komt nog wel goed als we Sylla en Odoi kunnen vervanngen door Boyata en Matta.
Zou Nielsen op de 6 kunnen spelen? Vanaken een rijtje laten zakken, en Lang of Sowah op het middenveld posteren?
Ofwel krijgt Audoor een kans?
Rits zou gisteren toch meerwaarde geweest zijn als invaller, en als back up voor Onyedika volgende week...
Op papier zijn er verschillend opties natuurlijk. Audoor is een optie, maar Mbamba doet het voor het moment zeker ook niet slecht bij NXT! Mata mist wedstrijdritme maar is in theorie geen verzwakking t.o.v. Odoi (hoewel die laatste héél vaak in ons spel wordt betrokken laatste weken en het al bij al zeker niet slecht doet).

Volgende week recupereren we ook Sowah, die toch heel belangrijk was voor ons in die eerste 4 CL-wedstrijden, en die we gisteren toch wat misten. Sowah is vaak onze eerste verdediger en geeft Jutglà meer tijd en ruimte, heb ik de indruk. Gisteren hadden we ook geen linksvoetige om Jutglà vanaf links te bedienen, met de rechtsvoetigen Lang en Buchanan in de ploeg.


Mignolet
Mata - Mechele - Boyata - Meijer
Mbamba
Nielsen Vanaken
Skov Jutglà Sowah
Wat is er mis met Balanta?
Op zich niks, want een goeie 6 met groot recuperatievermogen en een beest in de duels, maar ik denk, op basis van wat ik van Mbamba zag, dat hij meer een profiel heeft dat in de buurt komt van Onyedika. Daarom dat ik voor hem zou opteren, ook al omdat we al geplaatst zijn. Maar da's een persoonlijk "folieke". Mbamba zat voor gisteren niet eens in de kern, dus de kans dat hij volgende week start lijkt me miniem.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 27 okt 2022, 15:31
Sanders schreef: 27 okt 2022, 11:25
IsO schreef: 27 okt 2022, 09:15 [Ik vond dat onze 2 verdedigers nogal vaak "exposed" werden. Was heel vaak man tegen man of zelfs man minder in defensief opzicht. Hun aanvallend plan was in elk geval helemaal anders en werkte veel beter dan tijdens de heenmatch.

Ben het er ook wel mee eens dat we nét die edge misten in de duels, waardoor we vaak nét te laat op de bal kwamen, ook op het middenveld. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die val op z'n onderrug Onyedika toch wat parten heeft gespeeld.
Onze verdedigers waren inderdaad exposed, omdat we ons lieten wegtrekken centraal op het middenveld. Porto speelde zeer gegroepeerd centraal en lieten de flanken wat open. Ze zorgden voor veel beweging centraal en als Onyedika dan weggetrokken werd, lag de boulevard open. Zelfs hun VM infiltreerde geregeld.
Porto speelde goed in op onze mindere punten.
Maar niet tegenstaande zag ik toch soms ook eens iemand die niet snel druk zette, maar zo maar een beetje "half" uitstappen.
Ik denk niet dat het van niet willen was, maar ofwel eerder van niet kunnen (toch vermoeidheid in de benen na al weken 2 matchen per week te spelen) ofwel onderschatting ("we zijn ginder 0-4 gaan winnen"-gevoel en Hoefkens die voor de match zei dat hij een afwachtend Porto verwachtte) en daardoor verrast door de intensiteit van Porto.
Ik had niet het gevoel dat de spelers met dezelfde energie gespeeld hadden als de vorige 4 matchen.

Daarom zou ik wel graag nog een goede match zien in Leverkusen. Om niet met een slecht gevoel uit die groepsfase te komen.
Een (zware) nederlaag in Leverkusen zal toch een schaduw werpen over onze kwalificatie na 4 matchen en zal geen vertrouwen geven voor de matchen na nieuwjaar.
En zeker niet hopen dat Atletico gaat winnen in Porto. Porto gaat ook voor groepswinst gaan.
Ik had de indruk dat we overal met een mannetje minder waren...heeft dit dan met intensiteit te maken of met de tactische aanpak ?
Vooral tactische aanpak, maar het ene sluit het andere uiteraard niet uit.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Toch wel benieuwd naar morgen. 3 vrij slechte prestaties na elkaar, en de heisa rond eerst Lang en dan Yaremchuk... Niet dat het een crisis is, maar een antwoord zou mooi zijn. Leverkusen staan intussen op een degradatieplaats in de Bundesliga. Onze verdediging is wel echt een pijnpunt nu, Sylla en Odoi geschorst, Boyata met die wanprestatie in het weekend, Mechele die tegen Porto slecht voor de dag kwam... Durf ik te zeggen dat we Hendry misschien toch hadden moeten houden? Sabbe en Spileers zitten in de selectie nu. Ofwel met Boyata/Mechele/Spileers in een 3mans defensie (en dan mogelijk weer Skov+Buchanan op de vleugels, of Meijer er in laten als Skov nog niet helemaal hersteld is van die ziekte/we het verdedigender willen), ofwel 4 man achterin met Meijer/Boyata (of Spileers?)/Mechele/Sabbe. Denk dat Hoefkens Boyata vertrouwen wilt geven en Sabbe zetten zou wel een grote gok zijn (maar niet ongezien met Hoefkens, zie basisplaatsen Sylla en Spileers), dus ik vermoed dat het 3-5-2 zal worden.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Best van al met 4 achteraan : Boyata en Mechele centraal en Meijer en Buchanan op de backs. Middenveld : Balanta / Nielsen / Vanaken
Vooraan: flanken Jutgla en Sowah en diep Yaremchuk.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Buchanan op rechts in een 4-3-3 kan op zich, maar is toch meer een wingback. Balanta zit overigens niet in de selectie, dus Audoor dan? Jutlga moet je gewoon op zijn beste positie houden, niet op de flank.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik zie het niet goed komen vanavond met al die geschorsten en gekwetsten.
Vooral het ontbreken van Onyedika, Sylla en Odoi/Mata is een zwaar gemis.
Als dat maar goed komt...
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

0,0 drive om te winnen. 2de waren ze toch zowiezo dus waarom niet voluit gaan. Dit leverkussen was zeker te pakken. De campagne is zowiezo om in te kaderen maar wat ik de voorbije 2 weken weer gezien heb is toch weer om janken met momenten.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Toch onbegrijpelijk. Geen idee wat Hoefkens bezielde, leek gewoon tevreden met 0-0 ondanks de 2-0 voorsprong van Porto.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Wie in augustus had gezegd dat we tweedes gingen eindigen, had ik niet geloofd.
Nu, na 6 matchen ben ik teleurgesteld dat we de eerste plaats niet hebben. Hoe het kan veranderen!

We hebben vandaag teveel op safe gespeeld, te weinig vooruit gedurfd. Enige positieve is een extra puntje voor de coëfficiënt en een financiële bonus voor het gelijkspel. Maar dit Leverkusen was echt te pakken.
Onze eerste drie matchen zijn super, maar uiteindelijk zijn we tweedes en zal deze kwalificatie alleen echt historisch voor ons blijven. Een eerste plek blijft langer hangen.
Nu lopen we ook het risico om tegen een klepper uitgeloot te worden. Het zal veel beter moeten als vandaag of we krijgen twee keer een pandoering en een knauw in ons zelfvertrouwen.

Naar mijn gevoel zat hier meer in, ondanks onze afwezigen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vond het ook een k*tmatch, maar anderzijds begrijp ik de opstelling en instelling bij de start wel. We misten een hoop defensieve zekerheden deze match én de voorbije 3 wedstrijden (Porto, Union en Oostende) slikten we 8 tegendoelpunten. Hoofddoel was om deze wedstrijd vertrouwen te pakken en geen doelpunt tegen te krijgen. Er waren een paar momenten in de omschakeling waarop het had kunnen gebeuren, maar feit is dat het momenteel bij ons wat minder draait en dan vind ik een 0-0 tegen Leverkusen best wel ok.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Vind er nu niemand dat onze ploeg totaal geen vooruitgang maakt. Neem Mignolet weg uit deze ploeg en we hadden niet gekwalificeerd geweest en ik denk zelfs niet 4des in de competitie gestaan. Op een heel seizoen zijn de goede helften op 1 hand te tellen en je hebt zelfs niet alle vingers nodig. Met deze coach en kern gaan wij nooit of tenimmer kampioen spelen. Pffff
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Sanders schreef: 01 nov 2022, 21:00 Wie in augustus had gezegd dat we tweedes gingen eindigen, had ik niet geloofd.
Nu, na 6 matchen ben ik teleurgesteld dat we de eerste plaats niet hebben. Hoe het kan veranderen!

We hebben vandaag teveel op safe gespeeld, te weinig vooruit gedurfd. Enige positieve is een extra puntje voor de coëfficiënt en een financiële bonus voor het gelijkspel. Maar dit Leverkusen was echt te pakken.
Onze eerste drie matchen zijn super, maar uiteindelijk zijn we tweedes en zal deze kwalificatie alleen echt historisch voor ons blijven. Een eerste plek blijft langer hangen.
Nu lopen we ook het risico om tegen een klepper uitgeloot te worden. Het zal veel beter moeten als vandaag of we krijgen twee keer een pandoering en een knauw in ons zelfvertrouwen.

Naar mijn gevoel zat hier meer in, ondanks onze afwezigen.
Er zat meer in, maar de kansen om de kwartfinales te halen zijn sowieso klein. En dan begrijp ik dat er op 0-0 wordt gespeeld, om wat sterker te kunnen zijn in de competitie (waar het nu toch ook wel wat begint te dringen).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 01 nov 2022, 21:42 Vind er nu niemand dat onze ploeg totaal geen vooruitgang maakt. Neem Mignolet weg uit deze ploeg en we hadden niet gekwalificeerd geweest en ik denk zelfs niet 4des in de competitie gestaan. Op een heel seizoen zijn de goede helften op 1 hand te tellen en je hebt zelfs niet alle vingers nodig. Met deze coach en kern gaan wij nooit of tenimmer kampioen spelen. Pffff
Neem Mike Trésor weg uit Genk en ze staan niet zoveel punten los.
Neem Janssen weg uit Antwerp en ze staan onder ons.
Neem Teuma weg uit Union en ze doen het niet zo goed.
Neem Lewandowski weg uit Barcelona en ze zakken 5 plaatsen.
Neem Courtois weg uit Real en ze halen al 2 seizoenen een pak mindere resultaten
...

't Is normaal dat elk team een topspeler heeft die eruit springt hé. Bij ons is dat toevallig de keeper en dan maken mensen daar een probleem van. Bij andere teams is het een spits die en dan is dat normaal. Ik zeg niet dat we geweldig voetbal brengen, maar negatief zijn is makkelijk.

En om u een plezier te doen zal ik een vergelijking doen met een bedrijf! Haal jouw beste medewerker uit het team en vervang hem door Jean die elke middag de broodjes smeert, 'k vermoed dat jouw bedrijf het dan ook een pak minder goed gaat doen hé?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 02 nov 2022, 11:20
Kevinho schreef: 01 nov 2022, 21:42 Vind er nu niemand dat onze ploeg totaal geen vooruitgang maakt. Neem Mignolet weg uit deze ploeg en we hadden niet gekwalificeerd geweest en ik denk zelfs niet 4des in de competitie gestaan. Op een heel seizoen zijn de goede helften op 1 hand te tellen en je hebt zelfs niet alle vingers nodig. Met deze coach en kern gaan wij nooit of tenimmer kampioen spelen. Pffff
Neem Mike Trésor weg uit Genk en ze staan niet zoveel punten los.
Neem Janssen weg uit Antwerp en ze staan onder ons.
Neem Teuma weg uit Union en ze doen het niet zo goed.
Neem Lewandowski weg uit Barcelona en ze zakken 5 plaatsen.
Neem Courtois weg uit Real en ze halen al 2 seizoenen een pak mindere resultaten
...

't Is normaal dat elk team een topspeler heeft die eruit springt hé. Bij ons is dat toevallig de keeper en dan maken mensen daar een probleem van. Bij andere teams is het een spits die en dan is dat normaal. Ik zeg niet dat we geweldig voetbal brengen, maar negatief zijn is makkelijk.

En om u een plezier te doen zal ik een vergelijking doen met een bedrijf! Haal jouw beste medewerker uit het team en vervang hem door Jean die elke middag de broodjes smeert, 'k vermoed dat jouw bedrijf het dan ook een pak minder goed gaat doen hé?
Mignolet was er vorige jaren ook al. Het enigste verschil sinds dat Hoefkens heeft overgenomen dan toch is dat Mignolet alle wedstrijden veel meer werk heeft. Dat zegt ook iets: voorts zie ik nergens vooruitgang . Onze verdediging is nog altijd kaas met gaten ondanks Superman in onze goal, aanvallend zie ik nul patronen ( als ik bvb kijk naar Genk daar heeft Vrancken al serieus wat erin geslepen van aanvallende automatismen). onze corners zijn om te huilen. Pressing op onze tegenstander als ploeg is heel vaak niet goed. ( heel vaak met de verdediging als oorzaak vermist die traag is en zich niet comfortabel voelt om hoog te spelen). Er is een duidelijke reden dat we derdes staan en niet eerste in de competitie: coach en niet kwalitatief brede kern zijn hier voor mij de redenen voor.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Mignolet heeft ons vorig seizoen ook eigenhandig de titel geschonken; Beetje raar dat je dit een Hoefkens probleem noemt, terwijl Schreuder er net zo veel op teerde. Onze kern is ook met voorsprong de beste in de breedte, met uitzondering van de centrale verdediging.
Ik ben het er wel mee eens dat we aanvallend te veel op flitsen rekenen, maar dat kan je ook van Antwerp zeggen. Genk en in mindere mate Union spelen als enigen met vloeiende aanvallende combinaties. Ja, daar kunnen we wat jaloers over zijn, maar Hoefkens is net 4 maand trainer en er zijn genoeg mogelijkheden tot verbetering.
Plaats reactie