wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 902
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Union was frustrerend, we waren nergens en één reserve speler van Brugge kost meer dan heel Union.
Kortrijk was leuk, 3 punten en mooi voetbal en je kon beetje zien wat Schreuder wil doen met Brugge.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Sterke wedstrijd gisteren maar te veel kansen gemist...je zag wel voor het eerst waar schreuder naar toe wil met club
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Schreuder maakt weer geen goede beurt, Dost hopeloos weer.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Yago schreef: 02 feb 2022, 21:32 Schreuder maakt weer geen goede beurt, Dost hopeloos weer.
Integendeel.
Club deed het niet goed, maar tijdens de rust durft Schreuder bij te sturen. Hell, zelfs al vroeger door Mitrovic naar de kant te halen. Geef die man gewoon tijd, hij heeft zelf bij zijn aankomst gezegd dat ze moesten werken aan de defensieve stabiliteit. Sindsdien 4x de 0 gehouden op 5 matchen. Dat is geen toeval hé (wel een beetje chance af en toe). Defensieve stabiliteit en van daaruit opbouwen.

Nsoki trouwens weer goed, alleen moet hij de bal nog iets sneller afgeven en niet te ver doordribbelen. Hij kan dat wel, maar dan staat hij niet meer waar hij moet staan en zijn we kwetsbaar op de counter.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

t4nd schreef: 02 feb 2022, 22:38
Yago schreef: 02 feb 2022, 21:32 Schreuder maakt weer geen goede beurt, Dost hopeloos weer.
Integendeel.
Club deed het niet goed, maar tijdens de rust durft Schreuder bij te sturen. Hell, zelfs al vroeger door Mitrovic naar de kant te halen. Geef die man gewoon tijd, hij heeft zelf bij zijn aankomst gezegd dat ze moesten werken aan de defensieve stabiliteit. Sindsdien 4x de 0 gehouden op 5 matchen. Dat is geen toeval hé (wel een beetje chance af en toe). Defensieve stabiliteit en van daaruit opbouwen.

Nsoki trouwens weer goed, alleen moet hij de bal nog iets sneller afgeven en niet te ver doordribbelen. Hij kan dat wel, maar dan staat hij niet meer waar hij moet staan en zijn we kwetsbaar op de counter.
bij elke hoge bal verdedigend een slechte timing, nsoki
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Voor de duidelijkheid, die comment werd tijdens de rust gemaakt, voor de wissels. Mitrovic vervangen na een half uur zie ik niet meteen als positief - dat er dan al ingegrepen moet worden is juist een slecht teken (zelfde voor wissels bij de rust - wilt zeggen dat er iets mis is gegaan met het plan, en is dus een (poging tot) correctie van eerdere fout). Feit is wel dat Gent de hele match gedomineerd heeft, en dat het verschil tussen 6-1 en 0-1 vooral de afwerking was bij Gent. Rits die weer praktisch op de 10 stond met Vanaken veel dieper blijf ik geen fan van; liefst gewoon terug naar een 4-3-3 wat mij betreft.

Verder wel genieten van winnen op deze manier. Hoe CDK hen dan maar toont hoe je wél moet afwerken :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ook blij met de grinta. Ze bikkelden en legden er de kop voor. Sandra viel me op op dat vlak, niet alleen grinta maar ook echt al maturiteit voor zo'n jonge kerel.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Mitrovic is vervangen omdat hij te vroeg een gele kaart gepakt heeft en niet in de match zat. Hij is dus vervangen om het risico op een rode kaart weg te nemen. Dus niet omdat er iets mis was met het plan...
Veel trainers zouden het proberen rekken tot aan de rust of later, hij neemt dat risico niet.
Die ingreep bestempel ik eerder als positief...
Sanders
Supersub
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

We hebben gewonnen en iedereen heeft een voorbeeldige inzet getoond na de 2e gele kaart voor Hendry. Maar het was wel opvallend hoe lastig we het hadden toen het nog 11 vs 11 was. Ik zag veel spelers ook wijzen alsof het niet helemaal duidelijk was. Ook opvallend veel verloren en simpele passes die onderschept werden.
En inderdaad, Gent had maar moeten hun kansen afwerken, en wij hielden de nul door een beetje geluk (slecht getrapte penalty, bal op paal en lat, Lemajic die knullig een kans verprutst,...). Maar het mag toch wat meer zijn om om lange termijn weer solide en slagkrachtig te zijn?

Ik vond Nsoki ook sterk. Zeker toen we met 10 stonden heeft hij een aantal keer het spel zeer goed gelezen en zijn ploegmaats bijgesprongen toen ze gepasseerd waren.
Vooral die fase op het einde, toen hij met z'n kruis de bal nog tegenhield met een block. Nadat Sobol te simpel gepasseerd was, zag je Vanaken zo kijken van "aj shit, de weg naar doel ligt open voor Samoise". Toen maakte Nsoki de goeie inschatting dat hij zo snel mogelijk moest uitstappen.

Is het trouwens opgevallen dat na de uitsluiting Mata centraal ging spelen ipv Odoi. Maar toen we nog met 3 achteraan stonden, Odoi rechtscentraal speelde.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 02 feb 2022, 21:32 Schreuder maakt weer geen goede beurt, Dost hopeloos weer.
Wat ben je met Dost als je zonder echte flankaanvallers speelt?
Laat Buchanan, Lang/Olsen eens meedoen, dan komt Dost pas tot zijn recht.
Schreuder haalt er terecht na 30 min. Mitrovic af die geel pakte en in de rust Dost en Vormer.
Na de match is hij niet blind en geeft hij toe dat het voetballend veel te weinig was bij Club.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Pluim voor Nsoki die nu al 2 matchen met veel meer concentratie staat te spelen.
Die kan zeker en vast goed uitvoetballen, dat beginnen dribbelen is echter onnodig en risicovol, houd het simpel.
Pluim voor CDK die totaal niet in de match zat maar wel een hele mooie en belangrijke goal maakt.
Pluim voor Odoi, die heel gretig inviel, alsof hij al een aantal seizoenen meedraait en messcherp staat.
Dat zie je nu al dat die een meerwaarde zal betekenen voor Club, slimme transfer.
Voorts vond ik Club echt een groot strijdershart tonen na die domme rode kaart van Hendry.
Wegens het gebrek aan flankaanvallers (Lang, Buchanan) speelde Club heel behouden en intelligent (roeien met de riemen die voorhanden zijn?), tegen Gent dat toch 1 van de best voetballende ploegen van het land is momenteel.
Uiteindelijk wint Club, maar was winst van Gent de enige juiste uitslag geweest, nu ja, het zijn de goals die tellen, het mag ons ook eens meezitten. Het niveau van Club moet wel dringend omhoog want dat geluk dat we hadden tegen Union en Gent gaat niet blijven duren. Ik verwacht wel voor de terugmatch van de beker een heel ander Club te zien, wanneer Lang, Buchanan, Balanta er terug gaan bij zijn en Olsen en Adamyan zullen zijn ingepast. De laatste 5 matchen houden we 4 keer de 0, dat geeft toch al wat meer vertrouwen. Come on Bruges !
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Met meer geluk dan kunde gewonnen. Dit blijft niet duren...
Anderzijds opnieuw de 0 gehouden, dat is al vooruitgang! indien ze deze lijn kunnen doortrekken en opnieuw dominant spelen (niet enkel balbezit, maar ook kansen creëren en afmaken) komt het misschien wel goed ;-)
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

macfall schreef: 02 feb 2022, 23:20
t4nd schreef: 02 feb 2022, 22:38
Yago schreef: 02 feb 2022, 21:32 Schreuder maakt weer geen goede beurt, Dost hopeloos weer.
Integendeel.
Club deed het niet goed, maar tijdens de rust durft Schreuder bij te sturen. Hell, zelfs al vroeger door Mitrovic naar de kant te halen. Geef die man gewoon tijd, hij heeft zelf bij zijn aankomst gezegd dat ze moesten werken aan de defensieve stabiliteit. Sindsdien 4x de 0 gehouden op 5 matchen. Dat is geen toeval hé (wel een beetje chance af en toe). Defensieve stabiliteit en van daaruit opbouwen.

Nsoki trouwens weer goed, alleen moet hij de bal nog iets sneller afgeven en niet te ver doordribbelen. Hij kan dat wel, maar dan staat hij niet meer waar hij moet staan en zijn we kwetsbaar op de counter.
bij elke hoge bal verdedigend een slechte timing, nsoki
Schreuder wil toch een voetballende 6 ?

Versta me niet verkeerd, zoals hij gisteren speelde mag hij altijd zo op de CV spelen. Was de enige op niveau in de verdediging( was van veel spelers een of-day Mata Hans,… maar amai Sobol was zwak)

N’Soki moest echt voor 3 verdedigen gisteren 😑

Maar ik heb het gevoel dat hij bij ons mss beter tot zijn recht zou komen op de 6 en een oplossing zou bieden voor de voetballende 6 die Schreuder wil.

Iedere match ( ook is het dan een slechte) zie ik die jongen altijd wel een paar hele mooie dingen doen valt het mij op dat hij een bepaalde drang naar voren heeft…

Durft veel risico in zijn passing te leggen omdat hij liever naar voor speelt dan constant te breien achteraan…

Zijn durf en techniek om als laatste man zo te dribbelen vind ik toch ook wel een sterkte. Is dan altijd om het einde te veel waardoor hij een slechte pas geeft maar hij kan wel wat.

Heeft gisteren 3 of 4 keer 3 man van de tegenstander belachelijk gemaakt. De ene beweging al mooier dan de andere.

Ook langs de zijlijn deed hij daar op een gegeven moment een prachtige actie. (Ook LB zou moeten lukken voor deze jongen… kan mee naar voor gaan, goeie techniek, rap en zijn fouten hebben op die positie ook een minder grote impact)

Zijn typisch foutjes waar hij de afgelopen weken al enorm veel kritiek heeft op gehad zouden minder rap opvallen of zouden minder risico inhouden op de 6 ( nog een hele verdediging in de rug bij balverlies of slechte pas)

Ik heb een beetje een Ryan Donk-gevoel bij deze jongen en net zoals bij Donk heb ik het gevoel dat hij op de 6 beter tot zijn recht zou komen.

Mss een gemiste kans om naast Odoi nog een echte leider en versterking te halen voor de verdediging en dan N’soki op de 6 of LB uit te proberen…
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Nsoki's passing is te rampzalig om er een 6 van te maken. Ook vandaag weer te veel en gevaarlijk balverlies. Hij had een aantal mooie dribbels, maar toch hield ik telkens mijn hart vast. Verdedigend wisselvallig, maar dat we vrijwel op de achterlijn stonden hielp in dat opzicht (geen ruimte in zijn rug). En goh, Donk was een veel betere verdediger imo.

Over Odoi, ik dacht even dat hij er na 1 minuut weer af mocht. Shirt van de tegenstander vastpakken in de 16 is veel te riskant. Toonde verder wel veel inzet (net als rest van de ploeg!), maar ik vind niet dat we veel uit deze match kunnen leren, aangezien het 90% in blok verdedigen was.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 03 feb 2022, 09:48 Nsoki's passing is te rampzalig om er een 6 van te maken. Ook vandaag weer te veel en gevaarlijk balverlies. Hij had een aantal mooie dribbels, maar toch hield ik telkens mijn hart vast. Verdedigend wisselvallig, maar dat we vrijwel op de achterlijn stonden hielp in dat opzicht (geen ruimte in zijn rug). En goh, Donk was een veel betere verdediger imo.

Over Odoi, ik dacht even dat hij er na 1 minuut weer af mocht. Shirt van de tegenstander vastpakken in de 16 is veel te riskant. Toonde verder wel veel inzet (net als rest van de ploeg!), maar ik vind niet dat we veel uit deze match kunnen leren, aangezien het 90% in blok verdedigen was.
Hij coachte zijn ploegmaats en dat is al heel veel voor iemand die een eerste keer meedoet.
Omwille van zijn ervaring en flexibiliteit (inzetbaar op meerdere posities) zie ik hem nog veel matchen starten dit seizoen.
Plaats reactie