wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

vanGentmaarvoorClub schreef: 27 sep 2024, 22:09
Levi schreef: 27 sep 2024, 22:07
vanGentmaarvoorClub schreef: 27 sep 2024, 22:05 Toch nooit rood dit ?
Is trouwens niet met 2 voeten vooruit.
Een slecht uitgevoerde tackle, dat wel.
Maar nauwelijks intensiteit ook.
Brengt de fysieke integriteit van de tegenstander niet in gevaar dus geen rood voor mij.
Los daarvan was het ervoor al echt te weinig helaas.
Da’s waar maar daarom moet de scheids geen rood trekken :-)
We zijn ook weer niet efficiënt genoeg, net als afgelopen zondag
Ik zeg toch dat ik het geen rood vind 😂
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

De laatste 3 matchen maken we onze (vele) doelkansen niet af en krijgen we het deksel op de neus.
De efficiëntie in de spits en de verdediging (slikken te gemakkelijk goals) moet een stuk omhoog dus.
Op het middenveld hebben we 2 toppers op de 6 en 10, er ontbreekt echter een topper op de 8, zowel Vetlesen en Nielsen stellen teleur.
Op de flanken is het hopen dat Tzolis en/of Skov niet uitvallen, want met enkel Skoras en Talbi is de spoeling dun,
evenzeer in de spits met Nilsson, Jutgla en Vermant.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

3 belangrijke punten eergisteren tegen Sturm Graz, en verdiende overwinning.

Dikke match van Hans weer, die er quasi altijd staat bij dit soort gelegenheden. Altijd aanspeelbaar, altijd betrokken, en verbeterde blijkbaar zijn eigen record qua passnauwkeurigheid in Europa, met meer dan 98% aangekomen passes. En dat zijn heus niet allemaal korte pasjes achteruit of breed...

Jashari deed dat niet slecht vond ik! Mist nog wat wedstrijdritme natuurlijk, en ook qua automatismen is er nog progressiemarge, maar liet wel veelbelovende dingen zien.

Ook Tzolis liet al mooie dingen zien. Wat. een. goal.
Maar hij lijkt ook zelf te weten dat hij nog de nodige progressie kan en moet maken, wat me een goed teken lijkt. Denk dat er een kop op staat.

Skovke, tjah... Het blijft een soort enigma. Eentje dat we af en toe echt nodig hebben en die op zijn best te goed is voor onze competitie, maar die ons een andere keer ongelofelijk doet vloeken. 't Is niet dat we in het verleden niet zo'n jongens hadden. Dan denk ik aan een Mendoza of Bosko Balaban bijvoorbeeld. Maar die laatsten waren minder introvert, en lagen daardoor misschien iets beter bij de supporters.
Polbemol
Jeugdspeler

Bericht door Polbemol »

ik vond dat er volwassen werd gespeeld en het viel me toch ook op dat er taktisch goed werk werd verricht: veel flankwissels (die dan nog eens goed gepasst werden!) waarmee de tegenstander niet goed omkon. Nu nog de vizieren vooraan scherp krijgen...
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Wat was me dat weer gisteren.
Op een gegeven moment had ik echt het gevoel dat we nog uren konden spelen en dat we nog geen goal gingen maken.
Skoras verprutst een gemaakte goal (hoe zelfs?) en Jutgla haalt echt geen niveau meer. Hij heeft wel veel inzet en drive nog. Maar het is momenteel toch allemaal te weinig. Verder was/ben ik een believer van Romero en Vetlesen, maar die waren echt zwak gisteren.
Vetlesen compleet onzichtbaar en Romero meer dan eens zeer onovertuigend.
Ook Hayen maakte niet echt een goede beurt wat mij betreft.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Jashari komt er wel. Echt een klasbak !
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 07 okt 2024, 07:08 Jashari komt er wel. Echt een klasbak !
Inderdaad. Dat gevoel had ik al na Standard. Hij was gisteren ook zowat de enige op niveau.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

15 op 30, dat is net niet gebuisd, en veel te weinig met veruit de duurste kern van de competitie.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 07 okt 2024, 08:36 15 op 30, dat is net niet gebuisd, en veel te weinig met veruit de duurste kern van de competitie.
Klopt.
Dat is niet goed gewerkt.
We hebben voor het zoveelste jaar op rij de duurste kern, maar blijkbaar slagen wij er niet in om een in een flow te geraken en een reeks neer te zetten.
Thuis zijn we ook al geen oninneembare vesting meer.
Ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat ze intern niet blindelings geloven dat "de competitie toch maar in april en mei gespeeld wordt".
Want je gaat niet elk jaar zo'n remonte uit je mouw schudden zoals vorig jaar.

Ik merk ook weinig patronen of ideeën.
Gisteren ongeveer halfweg de tweede helft moest Skoras zowat diepe spits gaan spelen, Tzolis mee op het middenveld. Maar beiden wisten niet waar lopen en verdwenen helemaal uit het spel. Dan bleef op een gegeven moment Vanaken telkens heel hoog hangen en liet zich niet meer uitzakken; om dan het laatste kwartier toch weer meer vanuit een diepe positie ballen te komen opeisen.
Ik ben akkoord met de stelling dat een defensief blok neerzetten gemakkelijker is dan een offensief patroon erin te slijpen.
Maar gisteren was het in het slot echt inspiratieloos van Sabbe over Mechele, Spileers naar Seys en terug. Voor hen waren geen gecoördineerde loopbewegingen om het blok uit elkaar te trekken.

Ook eerder in de match rare zaken.
Opbouwend kwam De Cuyper naar binnen en moest Romero op de 6 gaan staan...
Jutgla moest naast Van Houtte inzakken om een CV van Union mee te trekken, maar stond daar al in plaats van er te komen.
Seys werd constant naar binnen gedwongen waardoor hij altijd maar weer achteruit moest spelen.
Vorig jaar probeerden we dan nog de voorspelbare lange bal van Mignolet op Vanaken die naar de zijlijn trok, maar dat gebeurt ook niet meer. Nochtans zijn Sadiki en Van Houtte niet de grootste.

Akkoord, als Skoras die goal maakt is het misschien een andere wedstrijd. Maar dat weet je niet.
Efficiëntie is ook een kwaliteit. Eentje die blijkbaar wel aanwezig is bij de helft van de JPL ploegen. Want hoeveel matchen belonen we onszelf nu al niet of heeft onze tegenstander niet zoveel nodig om te scoren?
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

Naast de weinige punten en soms echt het zwakke niveau denk ik echt wel dat we er staan hoor. Missen gewoon echt te veel grote kansen.

Wel ben ik blij dat Jashari er door aan het komen is en dat het middenveld gewoon Hans- Rapha en Jashari moet worden en blijven. Ik denk echt dat dat de sterkste mix van zowel fysieke power, techniek en vista.

Persoonlijk vind ik echt Hugo om te huilen. Op zich een goeie voetballer maar maakt steeds de verkeerde beslissing of wringt een enorme kans de nek om. Lijdt ook veel te veel balverlies. Is imo ook veel te licht als 8. Krijgt het niet toegelopen,wint weinig duels,…

Is gewoon ook onzichtbaar. Lijkt echt of we met 10 spelen.

De spits is ook nog steeds een probleem imo. Nilsson is zeker geen slecht spits maar is gewoonweg een spits die het best is met een mannetje die rond hem zwerft. Dus ik blijf heel wel een goede versterking vinden maar niet als spits die je daar in je eentje kan zetten.

Jutgla stelt echt niets meer voor. Wil blijkbaar echt ook graag weg. Laat hem dan gaan want krijgt niets meer gedaan.

Voor de rest denk ik echt dat we een hele sterke ploeg hebben.

Jasahri lijkt mij de oplossing voor op de 8. Liep bijna 13 km gisteren en is voor zijn postuur echt sterk in duels. Heeft ook een goed overzicht en goeie passing. Hugo is veel te plat voor op de 8. Ik zie hem meer als een vervanger voor op de 10.

En ja de spits… ik mis diepgang en heb nu al een paar seizoenen het gevoel dat we echt snelheid in onze ploeg missen.

Versta mij niet verkeerd we hebben veel rappe spelers. Maar een van de factoren die ons altijd veel succes hebben opgeleverd was het feit dat we een speler of 2 hadden die de tegenstand er af kon lopen.

Dennis, buchanen, izzy,… nu zijn het allemaal ballerina’s die steeds terugkappen.

Ook eens een rappe spits die in de rug van de verdediging kan duiken mis ik in onze ploeg. We hebben genoeg spelers die een goeie pas kunnen afleveren.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Voor mij ontbreken we nog altijd een topper op 2,4, 8 en 9. En Skovke of moet ik zeggen sloffie mag dringend eens een tandje of moet ik eerder zeggen een half gebit bijsteken. Ook in de breedte is het gewoon teweinig. Het Bayern van België, duurste kern => voor mij de topkern qua miscasts : Siquet / Romero / Nielsen / Skoras / Vetlesen / Nilsson als eerste spits ( als breekijzer ok ook al vind ik hem daarvoor zelfs te licht ) / Talbi / Vermant ( laatste 2 uitlenen aan een andere ploeg in eerste om ervaring op te doen ).
En vooral een groot gebrek aan een type Vormer. Lees een echte leider en gene salonvoetballer. Die hebben we niet achteraan, in het middenveld en al zeker niet vooraan.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Ik sluit me hier wel bij aan, onze kern wordt overschat, er zijn te veel spelers die te weinig of geen meerwaarde betekenen voor een ploeg als Club Brugge.
Jongens zoals Skoras, Vetlesen, Nielsen ... tja
Een aantal vreemde gevallen ook ; Hoe diep een spits zonder vertrouwen kan vallen, bewijst Jutgla. Siquet, blijkt het heel moeilijk te hebben zich door te zetten, net als Romero. Met een speler als Skov, die maar 4 of 5 op de 10 matchen echt excelleert, ben je ook niks. Wat Nilsson betreft ben ik wel fan, maar hij zou beter renderen in een 2spitsen systeem. Het klopt dat we een pijlsnelle (flank)aanvaller missen in onze kern.
Positief vind ik sowieso hoe Tzolis zich manifesteert, alsook Seys en Ordonez. Jashari is er stilaan aan het doorkomen, dat wordt ook een basisspeler op termijn.

Het spel verloopt te traag, er is te weinig beweging zonder bal, waardoor een stereotiep Club makkelijk te verdedigen valt.
Voorts zijn we onszelf alweer tekort aan het doen wat betreft expected goals en slikken we te veel tegendoelpunten.
Een heleboel werk aan de winkel, en dat met matchen tegen Westerlo, de mauve en Milan in het verschiet...dringend tijd om het niveau fameus op te krikken.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 08 okt 2024, 10:33 Ik sluit me hier wel bij aan, onze kern wordt overschat, er zijn te veel spelers die te weinig of geen meerwaarde betekenen voor een ploeg als Club Brugge.
Jongens zoals Skoras, Vetlesen, Nielsen ... tja
Een aantal vreemde gevallen ook ; Hoe diep een spits zonder vertrouwen kan vallen, bewijst Jutgla. Siquet, blijkt het heel moeilijk te hebben zich door te zetten, net als Romero. Met een speler als Skov, die maar 4 of 5 op de 10 matchen echt excelleert, ben je ook niks. Wat Nilsson betreft ben ik wel fan, maar hij zou beter renderen in een 2spitsen systeem. Het klopt dat we een pijlsnelle (flank)aanvaller missen in onze kern.
Positief vind ik sowieso hoe Tzolis zich manifesteert, alsook Seys en Ordonez. Jashari is er stilaan aan het doorkomen, dat wordt ook een basisspeler op termijn.

Het spel verloopt te traag, er is te weinig beweging zonder bal, waardoor een stereotiep Club makkelijk te verdedigen valt.
Voorts zijn we onszelf alweer tekort aan het doen wat betreft expected goals en slikken we te veel tegendoelpunten.
Een heleboel werk aan de winkel, en dat met matchen tegen Westerlo, de mauve en Milan in het verschiet...dringend tijd om het niveau fameus op te krikken.
Misschien wordt onze kern overschat, maar misschien worden de jongens ook niet allemaal goed aangepakt door onze staf? Ik kan er alleszins de vinger niet op leggen. Het kan toch niet alleen een fysieke vormdip zijn, dat kan je perfect meten. Rust of extra training kan daar dan helpen. En na verloop van tijd is dat weg.
Maar we zijn ondertussen al een dikke 2,5 maand competitie aan het spelen...
Jutgla haalde vorig seizoen in de PO's en in de KO-fase van de ECL wel een goed niveau. Zelfs zijn herfstperiode in onze vorige CL-campagne was hij uitstekend.
Skoras had vorig jaar na het aanstellen van Hayen ook een periode waarin hij echt belangrijk was met zijn drive en diepgang zonder bal. Toen trapte hij ook steengoede corners, voorzetten en vrije trappen.
Siquet was vorig jaar een wapen bij Cercle, bij Standard was die ook deftig. Er is een moment geweest dat er her en der stemmen opgingen om hem eens te selecteren bij de Duivels om te zien wat hij waard was als rechtsachter. Nu moet hij zelfs vechten om op de bank te geraken op een wedstrijddag...
Het kan toch niet niet dat dat allemaal weg is.
Vetlesen blijft een enigma voor mij. Als die hoger mag/moet spelen door de afwezigheid van Vanaken; dan speelde hij heel goed. Maar vanaf hij op 8 of 6 moet is het allemaal veel minder. Het kan perfect dat die posities hem niet liggen, maar zelfs de simpelste dingen doet hij dan soms verkeerd. Of overdenkt hij teveel zijn acties als hij lager op het veld staat, waardoor het mislukt?
Nielsen was in zijn eerste wedstrijden bij ons nog oke, gewoon degelijk. Nu voel je aan alles dat het gewoon einde verhaal is voor hem. Hebben blessures hem beperkt in zijn kunnen? Geen idee.
Romero durfde in zijn eerste match wel verticale passes geven, nu zag je de stress op zijn lijf toen hij in balbezit kwam.
Dat Skov heel diepe dalen kent, weten we allemaal. En dat is gewoon de reden dat hij op zijn leeftijd niet in een top 5 competitie basisspeler is. Andere ploegen scouten hem ook meer dan 1 week en die zien dat dus ook. Skov is een speler waarvan je voor jezelf de voor- en de nadelen moet afwegen als je moet beslissen of je hem wil houden.
Nilsson vind ik, zeker voor in de JPL, nog altijd een goede transfer.

En inderdaad zijn er ook positieve kanten. Jashari is er doorgekomen, ondanks zijn eerste minuten. Seys heeft zijn kans gekregen, gegrepen en blijft zich ontwikkelen. Tzolis stond er ook meteen. Onyedkia haalt bijna constant een hoog niveau, iets wat hij kwijt was onder Deila. Ordonez is bijna onvervangbaar geworden.

Dus wordt onze kern overschat? Scorebordgewijs zou ik ja moeten zeggen, maar als ik naar het potentieel kijk zeg ik nee. Er zit meer in onze kern dan dat eruit komt.

Ik sluit mij dan ook volledig aan bij de stelling dat ons voetbal te traag en te voorspelbaar is. Er zitten al jaren weinig tot geen aanvallende patronen in. Geen vooracties, geen loopacties, weinig tot geen steekballetjes in de rug (lange of hoge ballen tel ik hiervoor niet mee).
Tzolis is een prachtvoetballer voor ons, maar is de zoveelste in dezelfde rij: buitenspeler die naar binnen komt op zijn sterke voet die wil trappen. Past perfect in het rijtje van Nusa, Lang, Skov,... Ze willen allemaal het balletje in de voet in plaats van in de diepte om dan pas de actie te maken.
We hebben geen buitenspeler die op het randje van buitenspel speelt, eerst een loopactie horizontaal maakt, met de intentie een doorsteekpas te krijgen in de rug... Al kan je met Tzolis wel nog de diepte in en maakt hij zelf ook wel snelheid met de bal. Ik ben echt wel fan van hem.
Vroeger bij Diatta, Dennis, Izquierdo, Danjuma,... wist je dat als Vanaken de bal had, dat onze wingers begonnen te lopen om een bal in de diepte te krijgen.
Kwam die niet, dan had onze winger toch even de verdedigende lijn van de tegenstander achteruit getrokken waardoor er wat ruimte kwam.
Nee we staan er allemaal al. Zonder het de defensie van de tegenstander moeilijk te maken.
En dat vind ik frappant. Want kleine ploegen trekken ook een dubbele gordel op tegen Genk, Antwerp, Gent of zelfs anderlecht. Maar dit seizoen bvb vinden Antwerp en Genk wel de openingen en zijn er daar wel vrijloop-bewegingen. Je kan er dus op trainen.

Ik erger mij dan ook gewoon het meest aan het feit dat we er alweer niet staan in het seizoensbegin. Ondanks de belofte dat het dit seizoen anders ging zijn, dat er op Thiago na niemand belangrijk weg was bij de competitiestart en dat we toen Nusa nog hadden.
Andere ploegen hebben ook internationals, doen ook late transfers, of moeten het doen met de middelen die ze hebben. Maar een Genk kan er wel staan, ondanks dat die zelfs een nieuwe trainer hadden, begonnen met een ander systeem én na enkele matchen zelfs wisselden van systeem.

Er is geen man overboord met 15/30, maar we doen al slechter dan de 16/30 vorig seizoen. We hebben ochot 4 overwinningen op 10 competitiematchen.
Een thuisreputatie in de JPL hebben we ook al niet meer. Ploegen weten dat ze kansen krijgen tegen ons.
We underperformen (alweer) en dat moet z'n redenen hebben. Redenen waar ik niet zomaar direct mijn vinger kan op leggen.
Maar efficiëntie is ook een kwaliteit. Aan beide uiteindes van het veld.
Laatst gewijzigd door Sanders op 08 okt 2024, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
t4nd
Basisspeler

Bericht door t4nd »

Ik vind het weer te hard opgeklopt. Jashari & Tzolis worden nu als goeie aankoop bestempeld terwijl ze een maand geleden niets konden. Siquet was een geweldige aankoop op rechtsachter, Romero dé linksvoetige CV die we nodig hadden en Vetlesen was bij aankoop ook dé geweldige speler die alles gingen oplossen. Ik ga al lang niet meer mee in de extremen - een speler heeft nu eenmaal wat tijd nodig om er te komen en soms lukt het gewoon wat minder. Het enige wat ik écht problematisch vind is een gebrek aan inzet zoals bij Skov. Jammer, want als hij wil kan hij perfect mee verdedigen en aanvallende impulsen brengen.

Kwestie van te kaderen: uit het Nieuwsblad
1. Club zou… eerste moeten staan
In het klassement is Club Brugge slechts de nummer vijf met 15 punten op 30 – net geen buis. Bekijken we echter de expected points (het aantal punten dat je zou moeten hebben op basis van wedstrijdverloop en kansen), dan zou blauw-zwart eerste moeten staan met 20,5 punten. Club beloont zichzelf met andere woorden onvoldoende. Union (19,3) is tweede, Genk (18,6) derde. Opvallend: anderlecht en AA Gent zijn met 11,2 expected points slechts twaalfde en dertiende. Die twee zijn dus veel efficiënter dan Club en Union.

2. Wel veel in de zone van de waarheid, weinig succes
Het is nochtans niet zo dat Club het niet probeert. Geen team in België telt meer schoten op doel (171), voorzetten (208) en balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied (302). Met 16 doelpunten uit 23 verwachte doelpunten is er echter geen enkele ploeg die zo onderpresteert in de zone van de waarheid. (Lees verder onder de foto)

3. Te braaf Club, stout Union
Nog een statistiek over de landskampioen: Club is de braafste leerling van de klas. Het is de club met de minste overtredingen (91 stuks), Union trekt het vaakst aan de noodrem (131). Zondag leverde dat een indrukwekkend verschil in foutenlast op: 5 voor Club Brugge, 21 (!) voor Union. Ayrton Costa van Antwerp is de ‘vuilste’ speler: 19 keer werd hij afgefloten.
Conclusie: we brengen deftig voetbal, creëren kansen maar werken momenteel onvoldoende af. Vorig seizoen hadden we een soortgelijk probleem tot Thiago plots begon te scoren. Je weet wel, Thiago die door een deel van de supporters als onvoldoende beschouwd werd tot hij plots een wereldspits was die we nooit zouden kunnen vervangen :)
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 08 okt 2024, 11:34 Ik vind het weer te hard opgeklopt. Jashari & Tzolis worden nu als goeie aankoop bestempeld terwijl ze een maand geleden niets konden. Siquet was een geweldige aankoop op rechtsachter, Romero dé linksvoetige CV die we nodig hadden en Vetlesen was bij aankoop ook dé geweldige speler die alles gingen oplossen. Ik ga al lang niet meer mee in de extremen - een speler heeft nu eenmaal wat tijd nodig om er te komen en soms lukt het gewoon wat minder. Het enige wat ik écht problematisch vind is een gebrek aan inzet zoals bij Skov. Jammer, want als hij wil kan hij perfect mee verdedigen en aanvallende impulsen brengen.

Kwestie van te kaderen: uit het Nieuwsblad
1. Club zou… eerste moeten staan
In het klassement is Club Brugge slechts de nummer vijf met 15 punten op 30 – net geen buis. Bekijken we echter de expected points (het aantal punten dat je zou moeten hebben op basis van wedstrijdverloop en kansen), dan zou blauw-zwart eerste moeten staan met 20,5 punten. Club beloont zichzelf met andere woorden onvoldoende. Union (19,3) is tweede, Genk (18,6) derde. Opvallend: anderlecht en AA Gent zijn met 11,2 expected points slechts twaalfde en dertiende. Die twee zijn dus veel efficiënter dan Club en Union.

2. Wel veel in de zone van de waarheid, weinig succes
Het is nochtans niet zo dat Club het niet probeert. Geen team in België telt meer schoten op doel (171), voorzetten (208) en balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied (302). Met 16 doelpunten uit 23 verwachte doelpunten is er echter geen enkele ploeg die zo onderpresteert in de zone van de waarheid. (Lees verder onder de foto)

3. Te braaf Club, stout Union
Nog een statistiek over de landskampioen: Club is de braafste leerling van de klas. Het is de club met de minste overtredingen (91 stuks), Union trekt het vaakst aan de noodrem (131). Zondag leverde dat een indrukwekkend verschil in foutenlast op: 5 voor Club Brugge, 21 (!) voor Union. Ayrton Costa van Antwerp is de ‘vuilste’ speler: 19 keer werd hij afgefloten.
Conclusie: we brengen deftig voetbal, creëren kansen maar werken momenteel onvoldoende af. Vorig seizoen hadden we een soortgelijk probleem tot Thiago plots begon te scoren. Je weet wel, Thiago die door een deel van de supporters als onvoldoende beschouwd werd tot hij plots een wereldspits was die we nooit zouden kunnen vervangen :)
Ik ben akkoord dat het voetbal dat we brengen zeker niet slecht is, maar we underperformen nu al voor het tweede seizoen op rij.
Je kan eens een periode hebben dat het tegenzit, maar toch niet voor grote delen twee seizoenen na elkaar.
Simpel gezegd zitten we al in onze tweede dip van het seizoen (na de eerste speeldagen) en we zijn nog maar 8 oktober.

Het te hard opkloppen zou in mijn ogen gelijk staan aan schreeuwen dat er koppen moeten rollen. Dat is voor mij zeker niet aan de orde.
Echter mogen we wel kritisch zijn over de pieken en dalen in onze vormcurve en waarom wij daar schijnbaar meer last van hebben dan andere ploegen.
Plaats reactie