Heretic schreef: ↑24 okt 2024, 18:52
Sanders schreef: ↑24 okt 2024, 09:55
Heretic schreef: ↑23 okt 2024, 22:36
In de aanval teren we bijna volledig op Tzolis. Skoras en Talbi zijn voor mij gewoonweg ( nog ) niet het niveau van Club. Skov is hopeloos uit vorm.
Nilsson zou eigenlijk onze tweede spits moeten zijn ( breekijzer ) . Eerste spits ontbreekt daar echt.
Middenveld kunnen we kort zijn : te plat , spelen voorlopig niet als een geheel , scoren niet en je hebt geen deftige wissels en vooral geen top 8. Verdediging ok , ook al heb je nog altijd geen deftige 4. En Mignolet mag eens stoppen met zijn Fc de kampioenen geklungel. Onze sportief manager mag dringend eens uit een ander vaatje gaan tappen en
wat deftige transfers realiseren nadat je zoveel tientallen miljoenen binnengekregen hebt om dan zo een onhomogene kern samen te stellen met gewoon te weinig kwaliteit voor de miljoenen die ze uitgegeven hebben.
Deze zin toch even nuanceren!
Madou zei een tweetal weken geleden in De Klokke Podcast dat Club die uitgaande transfers nodig heeft want het maakt structureel verlies in zijn huidige vorm. Daarom dat een nieuw stadion zo hard nodig is.
Het is dus niet zomaar dat je de 30+ miljoen van Thiago bvb integraal kan spenderen aan nieuwe inkomende transfers.
37 miljoen Thiago ( niet echt vervangen voor mij ) , 30 miljoen Nusa ( niet vervangen want ik zie Tzolis als vervanger van Zinckern. ) , 35 miljoen minstens voor huidige CL=> als je dan ziet wat we aantrekken. Vind ik vree teleurstellend. Nog altijd blijven 2/4/8 en 9 niet of niet tegoei ingevuld.
Thiago ==> Nilsson. Niet helemaal hetzelfde type, maar zeggen dat er geen vervanger is gehaald, is de waarheid toch geweld aandoen.
Of Tzolis de vervanger is van Nusa of Zinckernagel is eigenlijk niet relevant. Feit is dat hier een goeie nieuwe linksbuiten staat. Daarnaast hebben we Skov, Skoras en Talbi voor de flanken, en toonde Jutglà (onder meer) vorig seizoen dat hij, in steun van een centrumspits, ook efficiënt kan zijn op linksbuiten. Onze technische staf zal van oordeel geweest zijn dat dat genoeg was. Zinckernagel is trouwens bij mijn weten nog niet verkocht en zou dus in theorie nog kunnen terugkeren.
Wat de 2 (rechtsback) betreft, moest er iemand bij én kwam er iemand bij. Ik had zelf graag een wat meer ervaren type zien komen als doublure voor de talentrijke Sabbe, maar toen de naam "Siquet" opdook, was ik toch blij. Ik had - net als velen met mij - wel verwacht dat die sneller aan de oppervlakte ging komen. Doordat hij dat niet deed, en doordat Sabbe out was, kon Seys zijn kans grijpen en zich (tegen zijn voet spelend) verrassend snel ontwikkelen op die positie. De plaatsjes zijn daar duur, en er moet zeker niemand meer bij op dit moment.
Wat de 4 betreft moest er iemand bij én kwam er iemand bij, met Romero. Die heeft duidelijk nog tijd nodig, maar hem nu al afschrijven lijkt me nogal voorbarig.
Wat de 8 betreft, is het inderdaad wat zoeken, maar met Jashari haalden we een 6 die zich spiegelt aan (landgenoot en ploegmaat bij de Zwitserse nationale ploeg) Xhaka, en ik zie wel wat gelijkenissen (qua grote motor, omgaan met pressing,...). Ik denk dat Jashari wel eens een Vormerke zou kunnen doen (van 6 vervellen naar box-to-box 8). Daarnaast hebben we dan nog Vetlesen, die ik nog steeds een talent vind, ook al komt het er (nog) niet altijd uit. Zijn eindproduct kan beter, en ook defensief kan hij nog beter worden in de duels, qua decision making (minder fouten maken) en zeker qua omgaan met pressing. Maar het loopvermogen, de technische bagage, de grinta en de vista in de opbouw zijn er wel wat mij betreft.
Nielsen heeft, met zijn loopvermogen, werkkracht, infiltraties en kwaliteiten in de omschakeling zeker zijn waarde in de kern, hoewel zijn percentage geslaagde passes mij toch een doorn in het oog blijft voor een 8.
Kortom: allemaal toch weer wat genuanceerder dan het hier wordt voorgesteld.