wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Het is gewoon kut. Volgend seizoen normaal rechtstreeks naar de CL als kampioen, het seizoen erna voorrondes dankzij de andere "topteams" die dit seizoen weer eens faalden Europees en hopelijk in 22-23 opnieuw rechtstreeks naar de CL.

Als de Belgische teams Europees wat vooruit willen gaan ze écht eens solidair moeten beginnen denken en stoppen met de kalender zo te overladen. Nu denken ze allemaal alleen aan zichzelf en willen ze zo veel mogelijk belangrijke matchen op het einde van het seizoen proppen omdat ze toch allemaal Europees uitgeschakeld zijn tegen dan.
den
Tester
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2016, 08:55
Locatie: Gent

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door den »

Wat mij opviel was dat als Bas Dost uitviel we niks meer maakten. We hadden niemand die een balletje voor kon aannemen en bijhouden zodat we konden aansluiten. Nu kwamen alle ballen direct terug en kwamen we onder druk. Dit bewijst nog maar eens hoe belangrijk Bas Dost is voor ons ook al scoort hij niet. Had verwacht dat Dirar met zijn ervaring in de punt zou gaan spelen want hij is volgens mij de enige die op dat moment op het veld stond die een balletje kon bijhouden, ook al zat hij er begrijpelijke wijze wat door.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik heb ook gekeken, nagelbijtend, en heb ook zitten vloeken, maar ik kan Hannes hier wel wat volgen. Dat Europese en internationale competities gewoon kunnen (moeten) doorgaan, ook als in één ploeg (= veel te grote bubbel) meerdere positieve gevallen zijn, valt eigenlijk gewoon niet uit te leggen, vanuit volksgezondheidsperspectief.

Je kon en kan - ook buiten COVID - altijd ziek worden of een uitbraak van een infectie hebben binnen een ploeg, maar in dat geval kunnen we nog spreken over pech of ongelukkig toeval. Die kans is in deze COVID-context echter zo groot dat er op een gegeven moment altijd wel één of meerdere teams sportief (en financieel) nadeel door zullen ondervinden, zoals wij gisteren. Weten dat dat risico zich vroeg of laat zal realiseren en de competitie onder die omstandigheden tóch laten doorgaan, zonder (realistische) mogelijkheid op uitstel, is in mijn ogen een geïnstitutionaliseerde vorm van competitievervalsing. En dat zeg ik voor alle duidelijkheid niet enkel omdat we gisteren zijn uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Trop is teveel de jongens valt niks te verwijten mr als het grootste deel van je voorhoede uitvalt...
Volle bak voor de dubbel nu!!!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Club stelt vooral aanvallend te weinig voor, logisch ook, zonder De Ketelaere, Lang, Vanaken, Dost, Denswil en Rits.
Dat zij allen tegelijkertijd zijn uitgevallen was teveel van het goede.
Met alle respect voor de Club NXT spelers, dat die dit seizoen nog maar 1 match wisten te winnen in 1B zegt toch ook wel iets.

Het is echt zonde voor de uitzonderlijk goede flow waarin Club verkeerde, dat dit net nu voorvalt.
Hopelijk kunnen we de komende competitie matchen tegen Gent en Waregem de schade beperken.
De spelers met corona die 10-14 dagen niet getraind zullen hebben, zullen niet direct terug in topvorm zijn vrees ik.
Wat mij betreft laten ze de beker maar schieten, stelt toch niks meer voor, en finale dan nog eens zonder publiek waarschijnlijk.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Horvath nu ook positief.
Match van zondag tegen Gent uitgesteld
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Beker moet blijkbaar sowieso gespeeld worden - ongeacht het aantal besmettingen. Hopen dus dat we een paar spelers recupereren die een halve match aankunnen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een klucht.
Nooit van zijn leven hands
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Geen goal, goal, geen goal.
Hoe kun je als scheids zoiets beslissen ?
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Benieuwd naar de uitleg van De Bleeckere...
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Goal van Standard ook nog eens offside om de klucht compleet te maken
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Geen hands van Mignolet en goal standard was offside, met een VAR waren er zelfs geen verlengingen, club wint 0-1. Club is bestolen.

Ik kijk ernaar uit om met 20 punten voorsprong kampioen te spelen, misschien moeten wij volgend seizoen de beker spelen met beloftenploeg. Waarom moet Brugge de beker ernstig nemen als de beker zichzelf niet ernstig neemt.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Geen hands, zijn we daar wel zeker van?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

macfall schreef: 05 mar 2021, 01:07 Geen hands, zijn we daar wel zeker van?
Niet 100% - maar de scheidsrechter is er ook niet 100% zeker van. Punt is : als hij eerst de goal niet goedkeurt omdat hij twijfelt, en nadien (na overleg?) ze wél goedkeurt - dan moet hij niet nog een keer met de lijnrechter gaan praten om ze daarna tóch af te keuren. Dat is ronduit amateurisme van de scheidsrechter.
Op de beelden zie je niet of de bal de handschoen van Mignolet raakt of niet, je ziet wél dat de bal niet afwijkt. Als de bal dus de handschoen van Mignolet raakt zal het gewoon in het passeren zijn.

Maar bon, los daarvan snap ik dat de scheidsrechter die goal afkeurt vanwege twijfel (niet de manier waarop, maar dat heb ik al gezegd). Ik snap ook dat de lijnrechter die offside van Standard niet ziet, want het was niet heel veel offside. Wat gewoon onbegrijpelijk is, is dat er geen VAR aanwezig was omdat er in 1 andere match geen VAR kon zijn omdat er te weinig camera's waren. Als ze dan toch van het principe "iedereen gelijk voor de wet" zijn, dan kunnen ze misschien ook beginnen met hele speeldagen af te schaffen als er 1 ploeg corona heeft? Of als er 1 veld niet bespeeld kan worden vanwege sneeuw? De bond maakt zich gewoon compleet belachelijk - en wij liggen eruit op 2 vlakken door het samenvallen van omstandigheden, ongelooflijk veel pech en amateurisme van de bond :-(.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Och de beker, who cares, nu de finale alweer zonder publiek zal gespeeld worden.
Voor Standard was het de laatste kans op Europees voetbal, voor hen was het van moeten, voor Club totaal niet.
Nu 200 % focus op de titel(strijd), trachten alle matchen tot aan de play-offs te winnen, zodat die nog slechts een formaliteit zijn. Corona heeft onze goede flow verpest, dat is ondertussen wel duidelijk.
Come on Bruges, zondag een klinkende zege tegen Zulte Waregem, om de frustraties door te spoelen.
ps: De Belgische voetbalbond maakt zich alweer onsterfelijk belachelijk met hun amateurisme.
Plaats reactie