wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3433
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Godver, zat eraan te komen
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Hoe zuur is dit zeg gvd dit doet pijn
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Zuur in extra tijd maar al bij al verdiende nederlaag en alle opties nog voor de terug match.
Sanders
Supersub
Berichten: 1173
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Wordt toch belangrijk om er met een positief gevoel uit te komen.
Zo laat eentje tegenkrijgen is altijd een ontgoocheling.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ondertussen wint Olympiakos effe met 2-4 in villa. Waanzinnig straf.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ik zou volgende week wel altijd ordonez zetten. Verloren echt veel kopduels nu.
Sanders
Supersub
Berichten: 1173
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Hoe je ook draait of keert, het zal volgende week beter moeten zijn dan vanavond.
We moeten met 2 goals verschil winnen, willen we het niet op penalty's laten uitdraaien.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 02 mei 2024, 23:13 Hoe je ook draait of keert, het zal volgende week beter moeten zijn dan vanavond.
We moeten met 2 goals verschil winnen, willen we het niet op penalty's laten uitdraaien.
Ik teken direct voor penalty’s hoor :-)
Sanders
Supersub
Berichten: 1173
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 02 mei 2024, 23:14
Sanders schreef: 02 mei 2024, 23:13 Hoe je ook draait of keert, het zal volgende week beter moeten zijn dan vanavond.
We moeten met 2 goals verschil winnen, willen we het niet op penalty's laten uitdraaien.
Ik teken direct voor penalty’s hoor :-)
Ik ook. Geloof mij, het wordt zwoegen volgende week.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 02 mei 2024, 23:16
Levi schreef: 02 mei 2024, 23:14
Sanders schreef: 02 mei 2024, 23:13 Hoe je ook draait of keert, het zal volgende week beter moeten zijn dan vanavond.
We moeten met 2 goals verschil winnen, willen we het niet op penalty's laten uitdraaien.
Ik teken direct voor penalty’s hoor :-)
Ik ook. Geloof mij, het wordt zwoegen volgende week.
Ja uiteraard heel zware klus. Maar bon uitverkocht jan breydel en nog alles om voor te spelen om een finale te halen vind ik op zich al fantastisch.
Sanders
Supersub
Berichten: 1173
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Na een nachtje (onrustig) slapen toch met een gefrustreerd gevoel opgestaan.

Dat we tegen Fiorentina onze wil niet gingen kunnen opleggen had ik wel verwacht.
Sommigen waren niet scherp vanaf de start en kwamen nooit echt in de match, botsten op limieten of hadden misschien last van stress.
De eerste helft werd voor mij perfect samengevat door Gert Verheyen in de studio: "Je mag meedoen zonder dat je gevaarlijk kan zijn. Daar moet je meer mee doen."
Het toont aan hoe tactisch sterk Fiorentina is/was.
Aanvallend zorgden ze voor heel veel overloads, op de flanken, in de halfspaces of rond Belotti. Aanvankelijk stond Odoi noodgedwongen meer de halfspace tussen Sabbe en Spileers te dekken waardoor er centraal teveel ruimte lag. Het was daar constant kiezen en daar hadden we het heel lastig mee.
Er was ook heel veel infiltratie vanuit het middenveld en/of de halfspaces in de rug van Mechele en Spileers. Fiorentina probeerde hier af en toe met een lange bal gevaar te creëren wat soms lukte. Daardoor werd onze defensieve lijn achteruitgedrukt, waardoor onze linies weer te ver uit elkaar lagen en Fiorentina ook daar ruimte kon vinden om te voetballen en/of de tweede bal op te pikken.
Ze wisten ook heel goed dat ze Onyedika met zijn gezicht naar onze goal moesten houden. Een inspeelpass op hem was vaak een pressing-trigger.
Ook met hun opbouw hadden we het moeilijk. Dodo bleef als rechtsachter vaak diep terug hangen, terwijl Biraghi hoger ging staan. Daarnaast wisselde Arthur Melo constant van positie met een centrale verdediger om proberen op te bouwen (blijkbaar populair in Italië want Inzaghi doet dat bij Inter soms extreem veel).

Fiorentina heeft er op zijn Italiaans een intense en tactische slag van gemaakt en daar hadden we het lastig mee.

Doordat uit-goals niet meer zo gewichtig zijn in de totaalscore, moeten we thuis dus al met 2 doelpunten verschil winnen.
Ook al zullen we thuis onze jongens vooruitstuwen, het wordt geen sinecure om 2x meer te scoren dat hen.
Fiorentina had 10 pogingen binnen het kader, tov 3 van ons. (totaal 32 schoten!)
Een xG van 3.24 tov 0.87.
Ik begrijp dat we dit wat moeten kaderen door 30 minuten met 10 te zijn en dat we ons buitenshuis anders presenteren dan thuis; maar dit toont toch ook dat er in de halve finales geen sukkelaars staan.

Over de match kortweg: vermijdbare tegendoelpunten, al zijn de eerste en tweede wel heel goed afgewerkt.
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Zeer correcte samenvatting, over de hele lijn!
Wat ik daar wel wil aan toevoegen is het volgende. Naar mijn mening getuigt het van naïviteit als je denkt om in de halve finale nog een makkelijke tegenstander gaat terugvinden. Niet dat dit langs onze kant gedaan werd. Maar dit wil wel zeggen dat het geen schande is als je het zeer moeilijk hebt. Het viel me ook op, zoals je al aangeeft, dat onze spelers ook wel een beetje onder de indruk waren van de situatie (ik vermoed het feit dat je kan spelen voor een finaleplek).
Dat gezegd zijnde zie ik het nog wel zitten volgende week woensdag. Dit ondanks het feit dat ook ik vond dat we gisteren eerder goed weggekomen zijn. Tenslotte hadden ze in de laatste 35 minuten wel vaker het doel kunnen vinden. Wij hebben daarentegen niet echt gevaarlijk geweest, op die twee doelpunten na.
Conclusie van de avond: als we allemaal in vorm zijn volgende week kunnen we dit wel recht trekken. Tenslotte is 1 doelpunt naar mijn gevoel genoeg. Dit maakt dat we al ten minste verleningen afdwingen. En daar is de thuisploeg toch altijd in het voordeel. Het geloof is dus nog aanwezig, maar het zal moeilijk zijn. Zoals altijd in deze fase (vraag dat maar aan Aston Villa!)
Sanders
Supersub
Berichten: 1173
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 03 mei 2024, 08:46 Zeer correcte samenvatting, over de hele lijn!
Wat ik daar wel wil aan toevoegen is het volgende. Naar mijn mening getuigt het van naïviteit als je denkt om in de halve finale nog een makkelijke tegenstander gaat terugvinden. Niet dat dit langs onze kant gedaan werd. Maar dit wil wel zeggen dat het geen schande is als je het zeer moeilijk hebt. Het viel me ook op, zoals je al aangeeft, dat onze spelers ook wel een beetje onder de indruk waren van de situatie (ik vermoed het feit dat je kan spelen voor een finaleplek).
Dat gezegd zijnde zie ik het nog wel zitten volgende week woensdag. Dit ondanks het feit dat ook ik vond dat we gisteren eerder goed weggekomen zijn. Tenslotte hadden ze in de laatste 35 minuten wel vaker het doel kunnen vinden. Wij hebben daarentegen niet echt gevaarlijk geweest, op die twee doelpunten na.
Conclusie van de avond: als we allemaal in vorm zijn volgende week kunnen we dit wel recht trekken. Tenslotte is 1 doelpunt naar mijn gevoel genoeg. Dit maakt dat we al ten minste verleningen afdwingen. En daar is de thuisploeg toch altijd in het voordeel. Het geloof is dus nog aanwezig, maar het zal moeilijk zijn. Zoals altijd in deze fase (vraag dat maar aan Aston Villa!)
Klopt, als die Nico Gonzalez wat minder onbesuisd is, maakte hij gisteren 2 doelpunten.
Volgende week zal iedereen op zijn best moeten zijn. Want ik vermoed dat sommigen toch ook wat onder de indruk waren dat het om een finaleplek ging. Ook door de iets grotere media aandacht wat uiteraard normaal is.
Maar uitspraken zoals Joos op voorhand deed, dat Club voor hem favoriet was, helpt allemaal niet. Onze Vlaamse jongens lezen dat ook.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3433
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 mei 2024, 07:17 Na een nachtje (onrustig) slapen toch met een gefrustreerd gevoel opgestaan.

Dat we tegen Fiorentina onze wil niet gingen kunnen opleggen had ik wel verwacht.
Sommigen waren niet scherp vanaf de start en kwamen nooit echt in de match, botsten op limieten of hadden misschien last van stress.
De eerste helft werd voor mij perfect samengevat door Gert Verheyen in de studio: "Je mag meedoen zonder dat je gevaarlijk kan zijn. Daar moet je meer mee doen."
Het toont aan hoe tactisch sterk Fiorentina is/was.
Aanvallend zorgden ze voor heel veel overloads, op de flanken, in de halfspaces of rond Belotti. Aanvankelijk stond Odoi noodgedwongen meer de halfspace tussen Sabbe en Spileers te dekken waardoor er centraal teveel ruimte lag. Het was daar constant kiezen en daar hadden we het heel lastig mee.
Er was ook heel veel infiltratie vanuit het middenveld en/of de halfspaces in de rug van Mechele en Spileers. Fiorentina probeerde hier af en toe met een lange bal gevaar te creëren wat soms lukte. Daardoor werd onze defensieve lijn achteruitgedrukt, waardoor onze linies weer te ver uit elkaar lagen en Fiorentina ook daar ruimte kon vinden om te voetballen en/of de tweede bal op te pikken.
Ze wisten ook heel goed dat ze Onyedika met zijn gezicht naar onze goal moesten houden. Een inspeelpass op hem was vaak een pressing-trigger.
Ook met hun opbouw hadden we het moeilijk. Dodo bleef als rechtsachter vaak diep terug hangen, terwijl Biraghi hoger ging staan. Daarnaast wisselde Arthur Melo constant van positie met een centrale verdediger om proberen op te bouwen (blijkbaar populair in Italië want Inzaghi doet dat bij Inter soms extreem veel).

Fiorentina heeft er op zijn Italiaans een intense en tactische slag van gemaakt en daar hadden we het lastig mee.

Doordat uit-goals niet meer zo gewichtig zijn in de totaalscore, moeten we thuis dus al met 2 doelpunten verschil winnen.
Ook al zullen we thuis onze jongens vooruitstuwen, het wordt geen sinecure om 2x meer te scoren dat hen.
Fiorentina had 10 pogingen binnen het kader, tov 3 van ons. (totaal 32 schoten!)
Een xG van 3.24 tov 0.87.
Ik begrijp dat we dit wat moeten kaderen door 30 minuten met 10 te zijn en dat we ons buitenshuis anders presenteren dan thuis; maar dit toont toch ook dat er in de halve finales geen sukkelaars staan.

Over de match kortweg: vermijdbare tegendoelpunten, al zijn de eerste en tweede wel heel goed afgewerkt.
Goeie analyse.

Ik vond hun animatie inderdaad goed. Zoals je zegt heel veel infiltraties, zeker met die man meer ook te veel voorzetten, met dan een Belotti die je natuurlijk niks moet leren qua leepheid en chaos creëren in de box; die is misschien "oud en traag", maar heeft meer dan 40 caps voor de Squadra Azzurra. Zo'n Biraghi is ook een heel ervaren jongen, idem voor Arthur, die weliswaar nooit helemaal is doorgebroken bij Barça en Juve, maar wel kan sjotten. We verloren ook te veel tweede ballen, zoals Hans nadien ook aangaf.

Dit is geen wereldploeg, maar wel een heel moeilijk te bespelen collectief, zoals we er met Osasuna eigenlijk eerder al eentje waren tegengekomen, maar dit is nog een niveautje hoger. Geen toeval ook dat ze vorig jaar de finale haalden.

Hoe zou jij die tactische problemen komende woensdag oplossen op een manier die ons toelaat er zelf ook voldoende uit te komen? Sowieso dus ook zonder Onyedika... Middenveld meer man op man laten spelen en extra "diepe spelmaker" op de flank met De Cuyper? De Cuyper in de rol van Chadli tegen Brazilië op het WK 2018, die toen de half space moest afdekken om de runs van (vnl.) Paulinho op te vangen?
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Ons blok moet wat hoger en zelf meer druk ontwikkelen, we waren iets te afwachtend. Van achteruit uitvoetballen ging ook niet door hun hoge druk of wij wonnen de duels niet voldoende. Kvond het wel raar om met spileers (masker) en Odoi te starten maar bon, roteren moet toch.

Het moet gewoon allemaal iets beter. Gelukkig valt de 3-2 in minuut '91 - valt dat doelpunt sneller dan kon er nog gemakkelijk 4-2 van komen. En allemaal niet onlogisch.

Hopelijk zit er nog voldoende naft in de tank! Hopelijk zit Antwerp al in bekermodus.
Plaats reactie