wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Overzichtje van de voorbereiding:

Knokke FC - Club: 1-1 (Bisiwu;
Club - AEK: 4-1 (owngoal Ljubicic, Jutglà, Talbi, Barberà;
PSV - Club: 1-1 (Nielsen)
Club-Dender: 0-0 (de facto Club NXT)
Club-Norwich: 3-0 (Vanaken, Nilsson, Jutglà)

Binnen 2 dagen (nu zaterdag om 20u) volgt al de Supercup tegen Union!
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

selectie voor de supercup morgen:
22. Simon Mignolet
29. Nordin Jackers
91. Axl De Corte
28. Dedryck Boyata
67. Amine Et-Taïbi
44. Brandon Mechele
02. Zaid Romero
58. Jorne Spileers
65. Joaquin Seys
96. Siebe Wylin
27. Casper Nielsen
15. Raphael Onyedika
20. Hans Vanaken
10. Hugo Vetlesen
32. Antonio Nusa
68. Chemsdine Talbi
08. Christos Tzolis
77. Philip Zinckernagel
09. Ferran Jutglà
19. Gustaf Nilsson
17. Romeo Vermant
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Starting eleven:
Mignolet
Et-Taïbi, Mechele, Romero, Seys
Nielsen, Vetlesen, Vanaken
Tzolis, Jutglà, Nusa

Come on guys! :wave:
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Eerste match en het begint weer met de Belgische arbitrage. Waar dat penalty is geen idee..
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Veel te plat … natuurlijk als we alleen maar salonvoetballers binnehalen
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 20 jul 2024, 20:43 Eerste match en het begint weer met de Belgische arbitrage. Waar dat penalty is geen idee..
Dat is toch in geen honderd jaar penalty.

Maar verder toch nog heel veel werk op de plank.
Ons middenveld en aanval komt er niet aan te pas.
Tzolis, Vetlesen en Jutgla onzichtbaar. Nusa maakt het zichzelf weer te moeilijk.
Met moeite een deftige aanval in elkaar gestoken...
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

En die Argentijn doet me denken aan Figueras of hoe noemde die reteslechte Spaanse verdediger nu weer …
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Heretic schreef: 20 jul 2024, 20:54 Veel te plat … natuurlijk als we alleen maar salonvoetballers binnehalen
Ale man geef nieuwkomers eens langer de kans dan 45 min. Als je binnen paar maanden komt zagen ga ik u gelijk geven. Zijn nog in volle opbouw tegen gewoon een goede ploeg. Ik ben ook vaak kritisch maar dit is erover.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Dringend een deftige 8 nodig en een goede 6 ook als Oyendika niet blijft
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Levi schreef: 20 jul 2024, 20:57
Heretic schreef: 20 jul 2024, 20:54 Veel te plat … natuurlijk als we alleen maar salonvoetballers binnehalen
Ale man geef nieuwkomers eens langer de kans dan 45 min. Als je binnen paar maanden komt zagen ga ik u gelijk geven. Zijn nog in volle opbouw tegen gewoon een goede ploeg. Ik ben ook vaak kritisch maar dit is erover.
Ze krijgen hun kans : ik vertel maar wat ik zie => die Argentijn gaat niet ineens sneller worden hoor , hopelijk wel wat meer geconcentreerder , Tzolis amper beweging , alles uit stilstand. Nielsen die is klaar voor de veteranen van Club. Dat is al 2 jaar gewoon onvoldoende voor Club
Power wil ik zien , grinta , jagen over heel het veld in eigen huis : niks noppes … eerste match voor het thuispubliek en dan u presenteren als zo een asperges . Schandalig die eerste helft
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Manman zucht
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Die Puertas da’s een type speler dat we nodig hebben en daar mogen ze van mij direct 15 miljoen voor geven . Veel beter als al die halfjes
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

Sanders schreef: 20 jul 2024, 20:56
Levi schreef: 20 jul 2024, 20:43 Eerste match en het begint weer met de Belgische arbitrage. Waar dat penalty is geen idee..

Tzolis, Vetlesen en Jutgla onzichtbaar. Nusa maakt het zichzelf weer te moeilijk.
Over Vetlesen en Jutgla moet ik u gelijk geven. Ik ben zelfs wat teleurgesteld in Vetlesen. Komt ook beter tot zijn recht op de 10 want eenmaal op de 8 wint hij geen duel meer en de gaten toelopen lukt hem ook niet. Gisteren deed hij letterlijk niets. Geen drive, geen druk, geen pas vooruit en geen actie. We kunnen hopen dat de voorbereiding wat in de benen zat maar ik denk dat hij zijn plek gaat kwijt zijn aan Jashari. Ik vond vorig seizoen al dat hij wat door de mand viel in de echt belangrijke matchen. Gaat het moeilijk krijgen als Jashari de speler gaat zijn die ik denk dat hij is en ook als ze nog eens Delorge binnenhalen …

Jutgla mjah op zich geen slechte spits maar wisselt 1 topmatch af met dan 3 kakwedstrijden. Maakt echt zot veel de verkeerde keuzes. Nu had vandaag ook totaal geen aanvoer imo. Komt zowel door de nonmatch van Nielsen en Vetlesen. Alles van aanvoer van het middenveld moest van Hans komen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ook de flanken zowel aanval als verdediging waren pover in hun aanvoer.

Tzolis gaat een goeike zijn hoor. Was gwn zijn eerste match en het was onmiddellijk tegen 1/2 hardste teams qua intensiteit van de competitie dat hij moest spelen. Had ook wat pech met de aanvoer. Seys deed zijn best maar viel wat door de mand. Wat mij opviel was dat de looplijnen van Tzolis wel enorm goed zijn. Als hij vertrok was hij wel steeds weg van zijn man , enkel de pas was dan ongelukkig of kwam er gwn niet. Heeft ook heel weinig nodig om te scoren + schuwt het verdedigende werk niet. Wanneer de ploeg op poten staat ( juiste middenveld, de cuyper in zijn rug … Nilsson om voorzetten naartoe te smijten. Komt goed.

Ook Nielsen vond ik pover. Levert wel strijd en is handig in de recuperatie op eigen helft. Maar voetballend te weinig.buiten zijn prachtige trap is het ook steeds pasje breed of achteruit.

De match veranderde onmiddellijk toen Onyedika op het veld kwam. Heeft nog steeds dat nonchalante aan hem maar is een beer, zot goed in de recuperatie t.h.v. Middellijn of hoger en nog belangrijker durft naar voor te spelen met op zich goeie passing. Ik hoop dat hij nog een jaar blijft. Ik denk dat een middenveld Vanaken- Jashari- Onyedika wel eens een schot in de roos kan zijn.

Nusa … nogmaals getoond dat hij over magische voetjes beschikt. Maar opnieuw zonder enig rendement. Ook zijn druk zetten is zwak en meeverdedigen kan ook veel beter. Verliest ook steeds het overzicht. Wil 3/4 man dribbelen. Dan moet je toch weten als je 3/4 man dribbelt dat er ploeggenoten vrij staan ?

Ik blijf erbij als je 30 miljoen voor hem kan krijgen - Strik er rond en weg- Koop dan nog 1/2 flankaanvallers van elk +- 5 miljoen en nog een type spits die we niet hebben ( supersnel) voor 8-10 miljoen. Dan heb je nog 10 miljoen over en heb je 3 nieuwe aanwinsten bij. Koop dan nog met die overige 10 miljoen Delorge en Siquet en je hebt 5 spelers en uw ploeg is AF voor nr 20 binnen te halen, mee te doen voor de beker en Europees weer iets te tonen.

Ook hopelijk nog Skov voor een jaar bij ons.
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

Ik zou er niet teveel aan tillen. Het seizoen is nog niet eens op gang getrapt. Ten eerste is er hard getraind in de voorbereiding en dat zal zeker nog in de benen zitten. Ten tweede moeten de nieuwe spelers nog hun draai vinden en ten derde was onze verdediging onuitgegeven.
Je zag ook bij beide ploegen dat het de eerste helft niet zuiver was. Het enige verschil was dat Union wel de intensiteit getoond heeft. Tweede helft vond ik veel beter.

Wat betreft Nusa. Vorig jaar vond ik een tegenvaller. En met dat gevoel in het achterhoofd vond ik hem deze wedstrijd positief opvallen. Als je ziet hoeveel fouten er op hem gemaakt werden, dan weet je dat hij gisteren iets goed deed. En als je als arbitrage je verantwoordelijkheid durft nemen dan vallen er spelers met dubbel rood uit dankzij hem. Dat hij niet altijd de juiste keuzes maakt is toch normaal op die leeftijd?

Die arbitrage was dan ook het enige dat mij echt stoorde gisteren. Persoonlijk hecht ik niet zo veel belang aan de supercup. De wedstrijd wordt gespeeld op een moment dat belangrijke is in opbouw naar het seizoen, dan om reeds in vorm te zijn. Maar dat neemt niet weg dat de arbitrage dit au sérieux mag nemen. Die penalty was lachwekkend. En dat werd pijnlijk duidelijk toen Kabangu na het pakken van geel vergeet dat er een bodycsm is en simpelweg van driessche bedankt voor de penalty. Waarop van driessche trouwens nog snel zijn best doet om het te counteren (iets waar de kranten weer stilzwijgend mee omgaan). Bovendien mocht er ook eens ingegrepen worden bij het potige spel van Union. 8 geel kaarten geven maar telkens weigeren om de tweede gele te geven is ronduit belachelijk. Leysen had in minuut 31 al moeten gaan douchen. McAllister mocht doen wat hij wilde en Moris mag na zijn gele kaart nog 40 minuten !!! verder tijd rekken.

Maar swat. Al bij al ben ik toch positief. Naar mijn gevoel hebben we goed ingekocht en zag je toch al positieve dingen. Zoals gezegd, voornamelijk in de tweede helft. Op naar Mechelen zou ik zeggen!
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

CRS006 schreef: 21 jul 2024, 07:34
Sanders schreef: 20 jul 2024, 20:56

Over Vetlesen en Jutgla moet ik u gelijk geven. Ik ben zelfs wat teleurgesteld in Vetlesen. Komt ook beter tot zijn recht op de 10 want eenmaal op de 8 wint hij geen duel meer en de gaten toelopen lukt hem ook niet. Gisteren deed hij letterlijk niets. Geen drive, geen druk, geen pas vooruit en geen actie. We kunnen hopen dat de voorbereiding wat in de benen zat maar ik denk dat hij zijn plek gaat kwijt zijn aan Jashari. Ik vond vorig seizoen al dat hij wat door de mand viel in de echt belangrijke matchen. Gaat het moeilijk krijgen als Jashari de speler gaat zijn die ik denk dat hij is en ook als ze nog eens Delorge binnenhalen …

Jutgla mjah op zich geen slechte spits maar wisselt 1 topmatch af met dan 3 kakwedstrijden. Maakt echt zot veel de verkeerde keuzes. Nu had vandaag ook totaal geen aanvoer imo. Komt zowel door de nonmatch van Nielsen en Vetlesen. Alles van aanvoer van het middenveld moest van Hans komen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ook de flanken zowel aanval als verdediging waren pover in hun aanvoer.

Tzolis gaat een goeike zijn hoor. Was gwn zijn eerste match en het was onmiddellijk tegen 1/2 hardste teams qua intensiteit van de competitie dat hij moest spelen. Had ook wat pech met de aanvoer. Seys deed zijn best maar viel wat door de mand. Wat mij opviel was dat de looplijnen van Tzolis wel enorm goed zijn. Als hij vertrok was hij wel steeds weg van zijn man , enkel de pas was dan ongelukkig of kwam er gwn niet. Heeft ook heel weinig nodig om te scoren + schuwt het verdedigende werk niet. Wanneer de ploeg op poten staat ( juiste middenveld, de cuyper in zijn rug … Nilsson om voorzetten naartoe te smijten. Komt goed.

Ook Nielsen vond ik pover. Levert wel strijd en is handig in de recuperatie op eigen helft. Maar voetballend te weinig.buiten zijn prachtige trap is het ook steeds pasje breed of achteruit.

De match veranderde onmiddellijk toen Onyedika op het veld kwam. Heeft nog steeds dat nonchalante aan hem maar is een beer, zot goed in de recuperatie t.h.v. Middellijn of hoger en nog belangrijker durft naar voor te spelen met op zich goeie passing. Ik hoop dat hij nog een jaar blijft. Ik denk dat een middenveld Vanaken- Jashari- Onyedika wel eens een schot in de roos kan zijn.

Nusa … nogmaals getoond dat hij over magische voetjes beschikt. Maar opnieuw zonder enig rendement. Ook zijn druk zetten is zwak en meeverdedigen kan ook veel beter. Verliest ook steeds het overzicht. Wil 3/4 man dribbelen. Dan moet je toch weten als je 3/4 man dribbelt dat er ploeggenoten vrij staan ?

Ik blijf erbij als je 30 miljoen voor hem kan krijgen - Strik er rond en weg- Koop dan nog 1/2 flankaanvallers van elk +- 5 miljoen en nog een type spits die we niet hebben ( supersnel) voor 8-10 miljoen. Dan heb je nog 10 miljoen over en heb je 3 nieuwe aanwinsten bij. Koop dan nog met die overige 10 miljoen Delorge en Siquet en je hebt 5 spelers en uw ploeg is AF voor nr 20 binnen te halen, mee te doen voor de beker en Europees weer iets te tonen.

Ook hopelijk nog Skov voor een jaar bij ons.
Goede uiteenzetting. Ik had die post wel geschreven tijdens de rust, dus ik ga hem wat verder nuanceren.
Voor de rust vond het team geen oplossingen, waren de middenvelders aan het zwemmen en waren de spitsen vaak te statisch of onbereikbaar. We speelden te weinig als een team. Vanaf het uur was er meer drive en grinta, zoals we het willen zien.

Ik ben een koele minnaar van Jutgla. Maar het probleem is dat ik minder en minder overtuigd ben dat hij als enige diepe spits kan fungeren in een 4-3-3 en zeker niet in een fysieke competitie zoals de JPL. In Spanje kan hij dat misschien wel, omdat daar anders gevoetbald wordt. Hier in België moet je als spits kunnen wegen op de defensie, maar Jutgla wil teveel meevoetballen en inzakken. Jutgla als diepe spits opstellen heeft ook als gevolg dat je enige outlet met een lange bal Vanaken is. We zagen dat probleem ook vorig jaar toen Thiago niet speelde. De tegenstander zette onze opbouw vast, we moesten een lange bal trappen die enkel Vanaken kon winnen. Dat is gemakkelijk verdedigen voor een tegenstander. En ik begrijp wat je bedoelt met de wisselvalligheid van Jutgla zijn goede matchen. Maar hoeveel van die goede matchen heeft hij niet gespeeld als hij niet als enige diepe spits stond, of vanop de flank komt? Ik denk meteen aan de vorige CL-campagne (duo met Sowah), aan de PO-match tegen anderlecht (tweede spits/nummer 10 achter Thiago), aan op OHL vorig jaar,.. Hij heeft goede matchen gehad als 9, maar vaak heeft hij het daar toch moeilijker om in de match te komen, net omdat hij beter is met zijn gezicht naar doel. Waarom was hij zo sterk als 9 op PAOK vorig jaar? Omdat we daar naar hartelust verticaal konden spelen en Jutgla constant met zijn gezicht richting doel kon bediend worden en er geen defensieve gordel op hun backlijn stond.

Tzolis vond ik zoekende en onzichtbaar voor de rust, na de rust veel beter. Daar gaan we plezier aan hebben als hij dat kan doortrekken.
Nusa blijft inderdaad verkeerde keuzes maken. Hij moet leren dat het zelfs in de JPL niet meer mogelijk is om 3 of 4 spelers te dribbelen als hij vanuit stilstand vertrekt. Om te beginnen staat er vaak al een 2e verdediger in dekking, en is er een centrale middenvelder of centrale verdediger die nog komt bijsluiten. De ruimtes in België zijn te beperkt en de verdedigers bij de tegenstanders zijn ondertussen ook al geen sukkelaars meer. Daarnaast is er zoveel video-analyse van Nusa waarschijnlijk, dat ze zijn bewegingen beginnen te kennen. Als hij al in beweging is, of op snelheid, gaat het hem vaker lukken. Maar hij moet leren dat er momenten zijn dat hij met een pas veel meer bereikt, net omdat de dubbele dekking op hem voor vrije medespelers zorgt. Dan moeten die medespelers zich wel aanbieden uiteraard. Ook al is hij nog maar 19, hij heeft toch al een groot aantal matchen op niveau gespeeld. Hij zou dit dus toch al mogen beseffen. Een Mbappé, Vinicius, Salah, Yamal, Saka, Williams of zelfs Messi zoeken ook niet altijd de dribbel op. Nusa moet dringend stappen zetten in zijn overzicht, of hij zal een eeuwige belofte blijven, die af en toe met een leuke dribbel eens opduikt in Youtube filmpjes. Hij heeft bakken talent, het is aan hem om nu nog de volgende stap te zetten.

Het middenveld was gisteren pover. Het is vorig jaar al gebleken dat het trio Nielsen, Vetlesen en Vanaken zelden tot nooit werkt. Nielsen is in mijn ogen geen 6. Velen denken van wel, omdat hij het daar bij Union zo goed deed toen we hem zijn gaan halen. Maar dat is nu exact een voorbeeld van hoe je bij een transfer ook moet kijken naar het systeem waarin iemand speelt. Onder Mazzu speelde Union zeer laag op het veld, gericht op snelle uitbraken en counters. Ze speelden (nog altijd trouwens) met drie centrale verdedigers. Nielsen heeft wel het loopvermogen en de duelkracht om een bal te veroveren, maar heeft veel te weinig het natuurlijke gevoel voor positie in te nemen om al goed te staan bij balverlies. Met drie centrale verdedigers (en zeker als je als team laag staat) zijn de halfspaces al afgedekt. Als je maar met 2 centrale verdedigers speelt, en dan zeker in een team dat hoger wil staan, moet je als 6 veel meer goed opgesteld staan om ruimtes en paslijnen af te snijden, maar ook om meteen bij balverlies het duel te kunnen aangaan. Onyedika doet dat vele malen beter. Die voelt veel beter aan waar hij moet gaan lopen om eventueel gevaar in de kiem te smoren. Nielsen kan ook onvoldoende uitvoetballen, en al zeker niet met gezicht naar eigen doel. Soms heeft hij het zelfs moeilijk als hij wel al met gezicht richting tegenstander staat. We weten allemaal hoe gemakkelijk Onyedika kan wegdraaien met iemand in zijn rug én hoe hij wel het spel kan verleggen over 25+ meter. Daarom is Nielsen voor mij een handige back up als 8. Hij heeft fysiek te over, zal overal strijden en kan misschien af en toe nog een goaltje meepikken met een afstandsschot. Maar hij schiet tekort als 6.
Vetlesen zelf komt ook beter tot zijn recht met Onyedika achter hem. Omdat hij dan minder moet verdedigen. Van nature is Vetlesen ook een 10 en zijn kwaliteiten liggen ook effectief rond de 16 meter van de tegenstander. Het lijkt een simpele opdracht om als natuurlijke 10 de positie aan te leren van de 8, maar dat is niet zo simpel. Dat is anders bewegen, meer verantwoordelijkheid voor de teamcohesie, meer duels, meer afstand tot het doel van de tegenstander... Sommigen zullen die positie kunnen aanleren en anderen niet. Geen schande. In sommige matchen vind ik Vetlesen wel goed op de 8, bvb op Genk en Union vorig seizoen tijdens de PO's. En hij heeft bewezen dat hij het best is op de 10, toen Vanaken afwezig was.
Al kunnen we Hayen gisteren weinig verwijten voor zijn keuzes want Onyedika was nog niet zolang terug bij de groep en Jashari is er nog niet. Misschien wel een teken aan de wand dat er, zelfs als Onyedika blijft, eens moet nagedacht worden of er nog een ander profiel bij moet?

Achteraan maak ik me enkel zorgen over de rechtsachter. Et-Taibi was verdienstelijk, maar als Sabbe nog lang afwezig zal zijn, gaan tegenstanders hun aanvallen focussen op die flank. Je merkt aan alles dat hij te vaak moet zoeken naar zijn positionele opstelling, naar de juiste pas, of naar het juiste moment om in te schuiven. Hij heeft die natuurlijke reflex niet en moet er over nadenken. Geen schande, want die jongen is niet opgeleid op die positie.
Seys had het moeilijk, maar kwam er wel door. Als dat onze 3e keuze op links is, maak ik me geen zorgen. Ook niet voor later als hij blijft bijleren en misschien basisspeler wordt.
Romero verraste mij nu al in de positieve zin. Uiteraard moet hij nog weten hoe hij zijn medespelers op de beste manier kan aanspelen en hoe hij zich moet bewegen in de teamstructuur. Maar was doortastend in de duels, wint gemakkelijk kopduels en durft inschuiven met de bal in de voet. Ik heb geen idee of hij goed Engels spreekt voor een optimale communicatie in de verdediging. Als het voorlopig enkel Spaans is, is het moeilijk om onderling op het veld zaken bij te sturen. Ik vermoed dat hij gewisseld werd door de gele kaart en omdat hij fysiek misschien nog niet top is na een lang seizoen bij zijn vorige ploeg.
Mignolet vond ik persoonlijk weer deftig keepen. De penalty is jammer, want hij zat in de goede hoek, maar doordat Puertas hem eigenlijk maar halfgoed trapt, is het toch doelpunt. Op de 0-2 valt hem niets te verwijten. Elke keeper zal u zeggen dat dit de grootste k*t-ballen zijn. Je kan niet uitkomen, moet anticiperen op het feit dat iemand die bal toch kan raken, maar als niemand hem raakt kan je er meestal niets meer aan doen en sta je daar inderdaad maar machteloos. Verder had hij wel enkele goede reddingen toen we aan het pushen waren voor een doelpunt.

Het eerste uur gisteren was misschien het zwakste wat we al onder Hayen gezien hebben. Onze onuitgegeven opstelling tegen een team dat het systeem al meer dan een jaar onder de knie heeft: niet onlogisch dat het dan zoeken is. Maar dan nog mochten we meer verwachten vond ik. We verloren te gemakkelijk duels en stonden te vaak stil en dat zorgde ervoor dat we met moeite een kans in elkaar gebokst kregen. Net voor rust hadden we een xG van 0,04. Dat zegt alles.

Vermant en Talbi vielen goed in. Vermant, werkend en zwoegend zoals we hem kennen, met een zalige pre-assist. Talbi zorgde voor schwung, maar zou iets minder moeten terugkappen en eens buitenom durven gaan. Al is hij van nature uit geen echte klassieke winger.
Nilsson vonden we totaal niet in het spel. Dus moeilijk om te oordelen.

Zoals je zelf al aangeeft hebben we inderdaad nog een echte rechtsachter nodig, en misschien iemand als 8. Delorge zou trouwens Brest verkiezen boven ons, ook al zou zijn entourage hem aanraden om in de JPL te blijven en te kiezen voor een topclub hier... Brest speelt natuurlijk ook wel CL dit seizoen.
Voor de flankspelers zijn we, zonder vertrekkers momenteel, wel genoeg gestoffeerd: Nusa, Tzolis, Skov Olsen, Skoras, Talbi en zelfs Zinckernagel en Jutgla. Al zou ik daar graag nog eens een profiel zien dat ook graag de bal in de diepte vraagt. Zo'n type Diatta die kon dribbelen, maar die evengoed de vooractie maakte om dan aangespeeld te willen worden met een bal in de rug van de verdediging. Zo trek je verdedigingen uit elkaar en komt er ruimte om kansen te krijgen. Skoras leunt daar misschien het dichtste bij aan.
Plaats reactie