wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

We beginnen met haken en ogen aan mekaar vast te hangen. Zondag afmaken graag.
naka 30
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 apr 2018, 15:37

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door naka 30 »

dwazen uil
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Tegen Antwerp voor de derde keer op rij kampioen spelen én we kunnen hun blaaskop voorzitter op de vierde en laatste plaats vast zetten, zelfs geen europa league dan denk ik? Lachen. Laat maar Brugge, RSCA, Union en Gent België in Europa vertegenwoordigen. Antwerp is marginaal
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 12 mei 2022, 02:05 Tegen Antwerp voor de derde keer op rij kampioen spelen én we kunnen hun blaaskop voorzitter op de vierde en laatste plaats vast zetten, zelfs geen europa league dan denk ik? Lachen. Laat maar Brugge, RSCA, Union en Gent België in Europa vertegenwoordigen. Antwerp is marginaal
Als Gent playoff2 wint, dan speelt de 4de van playoff1 toch ook (voorrondes) Europees, niet?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

We pakken dit seizoen 10 op 12 tegen Union, en hierdoor krijgen we (veel) meer punten dan we eigenlijk verdienen.
Ik vond Union in alle 4 de onderlinge duels de betere van Club, gretiger en vooral de betere voetballende ploeg.
Ik vind dit toch heel vreemd, gezien hun kern 1/5 de waard is van die van ons.
Nu ja, het zijn de goals en de punten die tellen, we mogen Mignolet op onze blote knieën bedanken want zijn aandeel in de hoogstwaarschijnlijk 3de titel op rij is bijzonder groot.
De factor geluk is aan onze zijde, met een gemiste penalty, de bal die via de rug van Mignolet nog uit doel gaat gisteren, de Var die de buitenspelval wel ziet...Wat was het nagelbijten sjonge jonge.
Aan de meeste spelers van Union zag je gisteren na het laatste fluitsignaal het besef van het mislopen van de titel. Soit, we moeten in principe nog minstens 1 keer winnen en dat tegen Antwerp en de mauve die ons niks gunnen. Hopelijk spelen we bevrijd nu, want ongeacht de behaalde 10 op 12 in de playoffs vind ik ons niveau eerder teleurstellend. Ik besef uiteraard maar al te goed, dat het in deze fase van het kampioenschap de punten zijn die tellen en een 3de titel op rij, zou fenomenaal zijn. Come on Bruges !
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 12 mei 2022, 08:00
Vergas Ronald schreef: 12 mei 2022, 02:05 Tegen Antwerp voor de derde keer op rij kampioen spelen én we kunnen hun blaaskop voorzitter op de vierde en laatste plaats vast zetten, zelfs geen europa league dan denk ik? Lachen. Laat maar Brugge, RSCA, Union en Gent België in Europa vertegenwoordigen. Antwerp is marginaal
Als Gent playoff2 wint, dan speelt de 4de van playoff1 toch ook (voorrondes) Europees, niet?
Inderdaad 5 Europese tickets
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

3 mogelijke momenten om de titel te pakken:
1) op het veld van Antwerp
2) in de zetel thuis zondagavond
3) thuis tegen anderlecht

Ik vind het een moeilijke keuze tussen 1 en 3 :D
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

naka 30 schreef: 12 mei 2022, 01:40dwazen uil
Denk dat ge hier al meer als een warning voor kunt geven…
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is simpel hé, we halen 10 op 12 tegen Union en momenteel 10 op 12 in PO1. Dan kan je wat mij betreft niet spreken van "geen grote kampioen" waar ze nu al in de gazetten over bezig zijn.

Vanzeir & Undav missen hun efficiëntie waar ze tijdens de eerste fase van het seizoen blind alles binnen trapten - dat is een feit. Wij waren tijdens de eerste fase van het seizoen dan weer minder efficiënt en een Mignolet zat toen net in een mindere periode waardoor wij stomme punten verloren - dat is ook een feit. Op 't einde van een seizoen komt alles samen en eindigt een ploeg op de eerste plaats - die ploeg verdient het dan ook. Dat betekent niet dat een andere ploeg het niet zou verdienen, maar een kampioen is wat mij betreft altijd een verdiende kampioen. Of je het nu haalt omdat je elke match domineert of omdat anderen het niet afmaken, 't is het eindresultaat dat telt.

En uiteindelijk, Club heeft een bizar seizoen achter de rug met een trainerswissel halverwege maar we zijn toch op weg naar een 3de titel op rij. Ik denk dat we die wel gaan halen, vooral omdat Union 2 enorme klappen op rij gekregen heeft en er zelf niet langer in gelooft.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 12 mei 2022, 08:09 We pakken dit seizoen 10 op 12 tegen Union, en hierdoor krijgen we (veel) meer punten dan we eigenlijk verdienen.
Ik vond Union in alle 4 de onderlinge duels de betere van Club, gretiger en vooral de betere voetballende ploeg.
Ik vind dit toch heel vreemd, gezien hun kern 1/5 de waard is van die van ons.
Nu ja, het zijn de goals en de punten die tellen, we mogen Mignolet op onze blote knieën bedanken want zijn aandeel in de hoogstwaarschijnlijk 3de titel op rij is bijzonder groot.
De factor geluk is aan onze zijde, met een gemiste penalty, de bal die via de rug van Mignolet nog uit doel gaat gisteren, de Var die de buitenspelval wel ziet...Wat was het nagelbijten sjonge jonge.
Aan de meeste spelers van Union zag je gisteren na het laatste fluitsignaal het besef van het mislopen van de titel. Soit, we moeten in principe nog minstens 1 keer winnen en dat tegen Antwerp en de mauve die ons niks gunnen. Hopelijk spelen we bevrijd nu, want ongeacht de behaalde 10 op 12 in de playoffs vind ik ons niveau eerder teleurstellend. Ik besef uiteraard maar al te goed, dat het in deze fase van het kampioenschap de punten zijn die tellen en een 3de titel op rij, zou fenomenaal zijn. Come on Bruges !
Ik ben akkoord.
We mogen niet blind zijn voor de "mankementen" door de 10/12 in de PO en het inhaalparcours voordat de PO begonnen.
Er zijn zeker nog werk- en verbeterpunten.

De waarde van een kern kan een punt van vergelijking zijn, maar het verklaart ook niet alles. Volgens die logica wint PSG of City de Champions League?
Union heeft heel goed gescout naar spelers die nodig zijn voor het systeem dat Mazzu heeft geïnstalleerd. (Voorbeeld is die Lazare die in Charleroi geen match mocht spelen en Nieuwkoop bij Feyenoord transfervrij oppikken).
De sterke punten van de ploeg in de verf zetten en de zwakke zo goed mogelijk maskeren. Voeg daar nog het enthousiasme en het samenhorigheidsgevoel bij en sommige spelers stijgen boven zichzelf uit. Door de successen van Union dit seizoen hebben ze dat kunnen blijven rekken.
Ze hebben ook het geluk gehad om geen bepalende spelers lang te moeten missen (bvb een Nielsen of Teuma dicteerden echt het spel daar)
Als ze dat volgend jaar opnieuw tonen, dan kan je je de vraag stellen waarom "goedkopere" spelers wel kunnen brengen wat een "duurdere" speler niet kan.
Dit gezegd zijnde, ze speelden/spelen indrukwekkend voetbal en onze kern moest beter kunnen.

Ik had eerlijk gezegd niet zoveel hoop meer op de titel voor de winterstop en bij het ontslag van Clement. Het feit dat we nu op 1 staan is door onze sterke reeks en toch ook wel door de punten die Union (ondanks hun goed voetbal) heeft laten liggen.
Een derde titel op rij nu zou fenomenaal zijn: 4e op 5 jaar en de 5e op 7 jaar.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Arnio schreef: 12 mei 2022, 09:17 3 mogelijke momenten om de titel te pakken:
1) op het veld van Antwerp
2) in de zetel thuis zondagavond
3) thuis tegen anderlecht

Ik vind het een moeilijke keuze tussen 1 en 3 :D
Voor mij vrij simpel. Gewoon winnen op Antwerp en de klus zo snel mogelijk zelf afmaken! Kunnen die van Antwerp hun eigen stadion nog eens afbreken ook.
Vakie 214
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 12 mei 2022, 10:21 't Is simpel hé, we halen 10 op 12 tegen Union en momenteel 10 op 12 in PO1. Dan kan je wat mij betreft niet spreken van "geen grote kampioen" waar ze nu al in de gazetten over bezig zijn.

Vanzeir & Undav missen hun efficiëntie waar ze tijdens de eerste fase van het seizoen blind alles binnen trapten - dat is een feit. Wij waren tijdens de eerste fase van het seizoen dan weer minder efficiënt en een Mignolet zat toen net in een mindere periode waardoor wij stomme punten verloren - dat is ook een feit. Op 't einde van een seizoen komt alles samen en eindigt een ploeg op de eerste plaats - die ploeg verdient het dan ook. Dat betekent niet dat een andere ploeg het niet zou verdienen, maar een kampioen is wat mij betreft altijd een verdiende kampioen. Of je het nu haalt omdat je elke match domineert of omdat anderen het niet afmaken, 't is het eindresultaat dat telt.

En uiteindelijk, Club heeft een bizar seizoen achter de rug met een trainerswissel halverwege maar we zijn toch op weg naar een 3de titel op rij. Ik denk dat we die wel gaan halen, vooral omdat Union 2 enorme klappen op rij gekregen heeft en er zelf niet langer in gelooft.
Ik denk dat de stelling van "Union zou de verdiende kampioen zijn" niet zozeer tegen Brugge is, maar eerder zoals je het zelf aangeeft: ze zouden het ook verdienen.
Union had dit seizoen een enorm grote gunfactor: gepromoveerd, rijke geschiedenis, dat stadion, het unieke verhaal achter de club en de kern,...
Het was toch ook vooral uit een voetbal-romantisch standpunt dat Union veel "supporters" erbij kreeg.
Dat we geen fantastisch voetbal speelden is duidelijk, maar we hebben momenteel het hoogste puntenaantal, zowel in de PO als zonder de puntendeling.
Dus imo verdiend dat we bovenaan staan.

Gert Verheyen heeft trouwens zo een gezegde over "iets verdienen" in het voetbal. Het schiet me nu niet te binnen. Maar het komt erop neer dat het niet is omdat je het verdient, dat het ook zo hoeft te zijn.

PS: Antwerp, anderlecht en Gentsupporters gunnen dit jaar Union de titel, vorig jaar Genk,... zolang het maar niet aan ons is :D
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Denk dat je de bedenking kunt maken : als de kern van Union iets ruimer had geweest , dan hadden we er dit jaar naast gevist. Het feit dat Undav en Vanzeir momenteel kansen missen is omdat ze bijna alles gespeeld hebben in de competitie en op hun tandvlees zitten ( ook het feit natuurlijk dat hun lichaam niet gewent is aan ook nog eens midweek matchen spelen ).
Union had bij mij de oververdiende kampioen geweest. Leggen prachtvoetbal op de mat. Brachten zelfs met 10 man dominant voetbal tegen ons in ons eigen huis. Voor volgend jaar gaan we serieuze inspanningen moeten leveren om deze kern te versterken ( verjongen ook !). Spelers die er deze keer al van begin van het seizoen zijn en niet pas in de winterstop … hoop dat we dit kunnen binnentrekken. Liefst al op Antwerp. Want het is de stiekeme droom van iedere Anderlechtsupporter om ons onze titel af te pakken in eigen huis.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 12 mei 2022, 09:32
naka 30 schreef: 12 mei 2022, 01:40dwazen uil
Denk dat ge hier al meer als een warning voor kunt geven…
Er werd een warning gegeven (zie ban- en warningtopic in het forumspecifiek gedeelte).
Graag terug on topic en hou het deftig aub :thumbb:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Scoren is een kwaliteit op zijn eigen.
We hebben in de CL al te vaak meegemaakt dat we het deksel op de neus krijgen nadat we eigenlijk kansen genoeg hadden om zelf te scoren.
Dus al dat gedoe rond 'geluk' mag dan gaan stoppen, het is kwaliteitsverschil in zijn meest brute vorm.
Laatst gewijzigd door Pica op 12 mei 2022, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie