wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Kleine opsteker voor onze wedstrijd van dit weekend. We moeten geen angst hebben voor een tegengoal ten gevolgen van een 80m lange rush. Minda is tijdens de interland met Eucador geraakt aan de enkel en zal niet speelklaar geraken tegen dit weekend. Nu nog enkel Somers, Denkey en Lemarechal uit de werdstrijd houden :)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 25 mar 2024, 11:34 Kleine opsteker voor onze wedstrijd van dit weekend. We moeten geen angst hebben voor een tegengoal ten gevolgen van een 80m lange rush. Minda is tijdens de interland met Eucador geraakt aan de enkel en zal niet speelklaar geraken tegen dit weekend. Nu nog enkel Somers, Denkey en Lemarechal uit de werdstrijd houden :)
:hide:
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Door het gepresteerde niveau van de laatste wedstrijden en voornamelijk door de frustraties van de over-time doelpunten was mijn enthousiasme, geleidelijk aan, aan het afnemen. Nu moet ik zeggen dat dit ondertussen al weer volledig op punt staat voor de wedstrijd tegen de vereniging (het is en blijft toch een derby!). Ik weet niet of dit het gevolg is van de interland break of door het feit dat ik wel uitkijk naar de eerste (officiële) wedstrijd van Hayen. Maar toch stap ik met vernieuwde moed de PO's in. Of dit dan een teken van verandering dan wel van naïviteit is laat ik in het midden. Hoe dan ook COYB!
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

ja mannekes...ongelooflijk toch
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Met dit club van de tweede helft kan ik me vereenzelvigen strijdend tot de laatste minuut met aanvallend voetbal. Hadden altijd verdiend te winnen.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Klopt, over de eerste helft kunnen we beter zwijgen. Die trok op niets. maar de tweede was één waar we tevreden over kunnen zijn. Alleen de afwerking moet wat beter. Ik denk dat, als de wedstrijd op 2-4 eindigt, niemand zou klagen. Echter hebben we daar niet veel aan en zijn we toch met een slechte start vertrokken. Hoe je het ook draait of keert, Cercle is toch de ploeg waar punten tegen gepakt moeten worden. Ongeacht we daar in het nadeel zijn door het feit dat het een derby is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 02 apr 2024, 08:04 Klopt, over de eerste helft kunnen we beter zwijgen. Die trok op niets. maar de tweede was één waar we tevreden over kunnen zijn. Alleen de afwerking moet wat beter. Ik denk dat, als de wedstrijd op 2-4 eindigt, niemand zou klagen. Echter hebben we daar niet veel aan en zijn we toch met een slechte start vertrokken. Hoe je het ook draait of keert, Cercle is toch de ploeg waar punten tegen gepakt moeten worden. Ongeacht we daar in het nadeel zijn door het feit dat het een derby is.
Eerste helft was slecht. Tweede was inderdaad reactie waarop we mochten hopen, en waar we ook een zeker vertrouwen uit kunnen putten. Aantal dingen gezien ook die we een tijdje te weinig zagen, zoals flankwissels.

Je kan zeggen dat we tegen Cercle onze punten moeten pakken in deze play-offs, maar ook in de reguliere speelden we telkens gelijk. mauve (komende zondag) zit in een goede flow, maar blijft voor ons een match met grotere inzet dan die tegen de trutjes, die vooral voor hun supporters de match van het jaar is. Union bijvoorbeeld is altijd moeilijk, maar zit in een wat mindere periode, en hen klopten we ook al in de beker. Kortom: ondanks die slechte eerste helft kon en moest Club gisteren inderdaad 3 punten gepakt hebben, maar er liggen, zelfs in de huidige omstandigheden, zeker nog mogelijkheden.

De Conference League zal wellicht ook z'n rol spelen. We zijn het enige team in PO I dat ook Europees nog actief is, dus dat kan ons wel eens punten kosten in PO I. Vanaf komende zondag 7 april spelen we 7 wedstrijden op 22 dagen:
- mauve (7/04)
- PAOK
- antwerp
- PAOK
- Union
- Genk
- Genk (28/04)

Dan is er in principe een weekje tot de match tegen antwerp (5 mei), tenzij we ons in de Conference League plaatsen voor de halve finales, want in dat geval gaat deze snelle opeenvolging van wedstrijden door tot en met 13 mei. Na die datum zouden dan we voor het eerst eens 5 niet-wedstrijddagen tussen 2 wedstrijden hebben. Gesteld dat we ons zelfs zouden plaatsen voor de finale van de Conference League (maar dan wensdenk ik al heel ver vooruit), hebben we welgeteld 2 niet-wedstrijddagen tussen onze laatste PO I-match tegen de groensels en die finale :mrgreen:

Dit is natuurlijk ook vaak het geval voor de Europese concurrenten, maar daar zijn er toch vaak enkele verschillen:
- de grootste concurrenten (genre Fiorentina, Aston Villa, Lille) hebben een kern met meer kwaliteit in de breedte, waardoor ze in principe makkelijker kunnen roteren.
- veel concurrenten hebben geen competitieformat waarbij doelbewust een concentratie van zware wedstrijden wordt gecreëerd op het einde van het seizoen, en dus op een ogenblik waarop het ook Europees om de knikkers gaat voor zij die door konden stoten. Het kan dat ze per toeval een zwaar programma hebben, maar dat is niet systematisch zo georganiseerd, zodat de kans er evengoed in zit dat er al eens een wat makkelijkere match tussen zit in de eigen competitie die hen toelaat om wat basisspelers te laten rusten.

PAOK en Plzen hebben ook een soort van champions' play-offs, waardoor ook zij een concentratie van zwaardere wedstrijden op het einde van het seizoen hebben, maar voor PAOK werd bijvoorbeeld geen competitiematch ingepland tussen hun 2 wedstrijden tegen ons, zodat ze dus beter uitgerust aan de terugmatch zullen kunnen starten dan wij, die dan een altijd fysieke wedstrijd tegen antwerp voor de boeg hebben; ze zullen dus ook meer tijd hebben om een aantal tactische zaken in te oefenen met het oog op die terugmatch (thuismatch voor hen).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Stukje in HNB:
[spoiler]
Er vlogen geen stoelen door de lucht maar... : hoe Nicky Hayen Club Brugge na de rust aan het voetballen kreeg

Halfweg leek Club in hetzelfde bedje ziek als onder Ronny Deila: traag, voorspelbaar, matig tot slecht. Na de rust was het plots wel dominant (maar niet efficiënt). Wat deed interim-coach Nicky Hayen tijdens de pauze?
Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 03:00

Het antwoord op die laatste vraag valt enigszins tegen. Er vlogen immers geen stoelen door de kleedkamer. Er kwamen evenmin bijkomende barsten in het al rottende beton door het gevloek van Nicky Hayen. De Club-coach ad interim bleef naar verluidt rustig bij de 1-0-achterstand na 45 minuten. Haalde er beelden bij. En wees zijn groep zo op wat in die eerste helft goed en slecht was. Meer niet.

“We boden niet dezelfde kwaliteit en intensiteit als Cercle”, aldus Hayen. “Als wij aan de bal maar aan tachtig procent van onze mogelijkheden spelen, terwijl Cercle aan honderd procent druk zet, dan kunnen wij onmogelijk ons spel opleggen. En dan kwamen we ook nog eens op achterstand omdat we de afspraken bij de stilstaande fases niet respecteerden. Neen, het was niet goed genoeg.”

21 schoten
Maar, zo vervolgde Hayen: “Het was niet allemaal slecht. We zijn voor de pauze een paar keer gevaarlijk geweest omdat we wél de juiste beslissingen namen bij de opbouw. Op training ging dat ook goed. Ik heb de spelers gezegd dat dat er na de rust meer uit moest komen. Ik heb mijn stem daarbij niet verheven. Neen, ik was sereen. Ik wil niet boven de groep staan, maar hen begeleiden.”

We herinneren ons de speler Hayen zoals hij was langs de lijn: vol vuur en energie, kop vooruit, blijven gaan. Maar als trainer in de vestiaire weet hij die emotie klaarblijkelijk uit te schakelen, om zo de juiste analyse te maken.

Het is een strategie als een andere. Het doet er in se ook niet toe, als het maar werkt. En dat deed het: Club presenteerde zich in de tweede helft helemaal anders. De boodschap van Hayen was doorgedrongen. “Dat is waar Club echt voor wil staan. Diepgang. Kansen. Strijd. Je moet dat eigenlijk negentig minuten brengen. We verdienden de zege meer dan Cercle.” Miron Muslic knikte instemmend.

21 shots in the box, had Hayen geteld. De statistiek die veel belangrijker is, lag veel lager: slechts één doelpunt gemaakt. Het is een oud zeer: blauw-zwart heeft zichzelf dit seizoen te zelden beloond.

Skov Olsen onmisbaar
Misschien vergissen we ons, maar waarom zou Hayen dat probleem kunnen verhelpen? De parabel van de ketchupfles kan hoop bieden: wie weet blijven de doelpunten plots komen eenmaal de kop eraf is? “We kunnen het niet enkel op onze aanvallers steken”, vond Hayen. “De beste man bij Cercle was hun keeper – dat zegt veel. We kunnen er alleen maar op blijven trainen…”

Wat de derby in elk geval aantoonde, is dat Club niet zonder Andreas Skov Olsen kan. Trapt de Deen op doel, dan is het zeven op de tien raak. Niemand anders bij Club heeft die gave.

Hayen had het over game changers: “De vijf invallers hebben het mee doen kantelen.” Het verwonderde hem niet: “De spelers hebben duidelijkheid, ook de wisselspelers. En we hebben altijd een plan B en C.” De Limburger gaf zichzelf zo onbewust een compliment, wat hij vooral niet wilde doen: “Ik ga niet hoog van de toren blazen. Ik wil nederig blijven en tijdens deze play-offs helpen.”

Mocht Hayen het team de resterende weken consequent op het niveau van na de pauze krijgen, zal hij dat hoe dan ook gedaan hebben. Puntengewin is dan onvermijdelijk. Want: als Hayen de credits mag krijgen voor de prima bijsturingen, dan is hij ook de eindverantwoordelijke voor die ondermaatse start. Da’s nu eenmaal het lot van een Club-trainer.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ik kots al bij het idee dat de mauve kampioen zouden worden. Alles valt al heel seizoen hun richting qua geluk. Hoop dat we zondag op de afspraak zijn en puntjes op de I zetten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 02 apr 2024, 16:02 Ik kots al bij het idee dat de mauve kampioen zouden worden. Alles valt al heel seizoen hun richting qua geluk. Hoop dat we zondag op de afspraak zijn en puntjes op de I zetten.
Inderdaad, ze hebben echt wel het kampioengeluk en Union laat het afweten... Die onterechte rode kaart van Antwerp, Burgess die tegen hen geschorst is.
Hopelijk is Club eindelijk eens op de afspraak dit seizoen tegen hen !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

interessante tactische analyse van onze match tegen Cercle en wat hem deed kantelen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240402_95016515
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 03 apr 2024, 13:17 interessante tactische analyse van onze match tegen Cercle en wat hem deed kantelen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240402_95016515
Met een dikke duim voor Onyedika. Ik heb die weer goede flankwissels zien trappen in de tweede helft. Dat was maanden geleden dat hij zulke passes gaf.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 apr 2024, 17:37
IsO schreef: 03 apr 2024, 13:17 interessante tactische analyse van onze match tegen Cercle en wat hem deed kantelen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240402_95016515
Met een dikke duim voor Onyedika. Ik heb die weer goede flankwissels zien trappen in de tweede helft. Dat was maanden geleden dat hij zulke passes gaf.
Mocht/kon geven?
Maar inderdaad, hij heeft die kwaliteit wel
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Tweede helft tegen cercle was kwaliteit, op die manier is zeker nog iets mogelijk dit seizoen want play-offs zijn gewoon raar.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Straks is winnen tegen mauve een must. Union is momenteel volledig aan het instorten en de weg naar een titel voor mauve ligt schijnbaar open...
Plaats reactie