wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

IsO schreef: 29 aug 2021, 15:37
Blackburn schreef: 29 aug 2021, 14:58 Clement mag deze wel op zijn konto schrijven.
Vooral die opstelling de eerste helft deed toch even wenkbrauwen fronsen…
Heb de wedstrijd niet gezien. Hoe speelden we?
3-5-2
Maar met Mechele, Mbamba en Van der Brempt centraal vanachter. Mata rechts, en Sobol links.
Ik had precies toch Mata en Vdb van plaats gewisseld.
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door fblancke »

Blackburn schreef: 29 aug 2021, 14:58 Clement mag deze wel op zijn konto schrijven.
Vooral die opstelling de eerste helft deed toch even wenkbrauwen fronsen…
Volledig mee akkoord. Om een onuitgebrachte verdediging op te stellen met twee youngsters die naar mijn weten weinig tot niet op deze positie spelen is ronduit naïef.
Ik weet dat Mitrovic niet populair is. Hij is wel een fysieke verdediger en wint 1-op-1 toch veel van zijn duels. Toch de meest logische keuze om Depoitre uit de match te houden.
Laten we het houden op een gefaald experiment van Clement (mogelijks met de match tegen PSG in het vooruitzicht) en volgende match tegen Oostende weer in vertrouwde opstelling/spelers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 29 aug 2021, 16:02
IsO schreef: 29 aug 2021, 15:37
Blackburn schreef: 29 aug 2021, 14:58 Clement mag deze wel op zijn konto schrijven.
Vooral die opstelling de eerste helft deed toch even wenkbrauwen fronsen…
Heb de wedstrijd niet gezien. Hoe speelden we?
3-5-2
Maar met Mechele, Mbamba en Van der Brempt centraal vanachter. Mata rechts, en Sobol links.
Ik had precies toch Mata en Vdb van plaats gewisseld.
Ik ook, want Ignace is geen CV. Misschien dat Phille zo Nurio lam wou leggen maar is dus grandioos mislukt
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

IsO schreef: 29 aug 2021, 16:37
Blackburn schreef: 29 aug 2021, 16:02
IsO schreef: 29 aug 2021, 15:37
Blackburn schreef: 29 aug 2021, 14:58 Clement mag deze wel op zijn konto schrijven.
Vooral die opstelling de eerste helft deed toch even wenkbrauwen fronsen…
Heb de wedstrijd niet gezien. Hoe speelden we?
3-5-2
Maar met Mechele, Mbamba en Van der Brempt centraal vanachter. Mata rechts, en Sobol links.
Ik had precies toch Mata en Vdb van plaats gewisseld.
Ik ook, want Ignace is geen CV. Misschien dat Phille zo Nurio lam wou leggen maar is dus grandioos mislukt
Nurio lamleggen leek me ook de bedoeling.
Soit, niks aan te doen. Vooral hieruit de juiste conclusies trekken en de kern op de juiste plaatsen versterken.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Hopelijk is dit fiasco nog op tijd om Vince EINDELIJK eens wat kwaliteitsmateriaal binnen te laten halen. Met venten win je een oorlog niet met 19-20jarigen.
Laatst gewijzigd door Kevinho op 30 aug 2021, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Eind augustus ; transferperiode op zijn einde. Overal lopen versterkingen tussen de lijnen. Behalve weer bij ons. Geblesseerde spelers , spelers die volledig niet in orde zijn, oerdomme spelers ,… een terechte nederlaag die er al langer zat aan te komen. Beste verdediger en leider van onze verdediging weg , niks in de plaats dat de naam waardig is. Alleen een blik spelers dat binnen in het beste geval een jaar misschien iets kan betekenen voor ons. 3/10 voor Mannaert wederom derde transferperiode na mekaar dik gebuisd. Sterkste kern van jaren laat mij niet lachen blaas. Overwinteren Bartje met een verdediging van Fc De Kampioenen en een middenveld dat al lang geen dominantie en honger meer uitstraalt. Eenoog is koning in het land van de blinden!!!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Sinds eind maart (playoffs vorig seizoen) speelde Club 21 matchen, hieronder de cijfers.
Dit is toch wel duidelijk, dat er meer aan de hand is ?!

23 op 63 punten
6 x winst
5 x gelijk
5 x verloren
26 goals voor
30 goals tegen
3 clean sheets
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Gisteren een ongezien zwak Club, waarbij werkelijk niemand op niveau was.
Als zelfs Mata niks waard was, dan zegt het al veel.

Enkele bedenkingen ;
- Is men zo arrogant en hautain bij Club dat men met 2 youngsters (Mbamba, Van Der Brempt) als CV denkt
Gent even opzij te zetten ? Voor Gent zijn dit dé matchen van het jaar.
- Men geeft Mitrovic, Mr blessuregevoelig, een contract verlenging en toch stelt men liever 2 youngsters op in zijn plaats?
- Mechele is geen leider, en is op zijn best, met een leider naast zich (Deli, Kossounou).
- Vormer, ik vrees dat hij zijn beste tijd gehad heeft.
- We spelen dus nog steeds zonder (centrum)spits, heel vreemd
- Dost is sinds zijn eerste goede matchen bij Club niks meer waard.
- Vanaken, Lang, CDK...allen waren onzichtbaar
- Gent was niet eens super goed, Club was ontluisterend slecht.

Dergelijke wanprestaties geven weinig moed met het oog op de CL matchen die eraan zitten te komen.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Eens ivm Vormer.
Zie daar intussen liever Rits spelen. Blijf die zwaar onderschat vinden.
Huidige probleem is er ook door de drang om CDK per de centraal te zetten. Clement heeft dit opgelost met hem in punt te zetten, maar je ziet dat jij geen spit is van nature.
Als we CDK per se in het centrum willen zetten is de oplossing volgens mij om Vormer eruit te halen, Vanaken een rijtje lager en CDK op de positie van Vanaken.
Met daarvoor dan een echte spits (Dost of Wesley) en Lang die daar rond kan zwerven als vrijbuiter. Speel je in een 4-3-3 dan Lang op links en van daaruit laten zwerven en een echte flankspeler op rechts (Sowah).
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

En deze verdediging kan je thuis eens zetten tegen pakweg OHL of STVV. Niet op Gent. Dan kan je hooguit 1 jongere zetten, met wat ervaring ernaast om die te coachen.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Een probleem is eveneens vanaken...Hij is ook geen leider en zal nooit een stap teveel zetten in een duel (bvb dribbelt zich vast, de tegenstander is met de bal weg en hij loopt te balen ipv de bal terug te halen; ziet een pass komen en loopt in de driehoek ipv de man aan te vallen, als er een snelle omschakeling mogelijk is houd hij de bal vast, ...Etc daar ben je dus niets mee). Hij is belangrijk voor club en vaak ook een last, maar in matchen waarbij er grinta moet gelegd worden is hij onzichtbaar. Dat hij veel loopt, ok mooie stats, maar dan moet hij marathons gaan lopen he en geen voetbal spelen.
In de match van gisteren was enkele Balanta aanwezig op het middenveld, zowel vormer als vanaken lieten hem dikwijls zwemmen. Dit kan toch niet?

Soit, voor mij blijven er ontluisterende punten overeind (zie ook eerder bericht van tiki):
1) weinig overtuigende matchen (ref tabel tiki)
2) veel spelers nog steeds (!) onder hun niveau
3) de selecties en opstellingen van Clement roepen dikwijls vragen op: je kan testen, maar daarvoor heb je ook oefenmatchen (!), wat hij gisteren aan taktiek wilde bewijzen is mij nog steeds een raadsel
4) onze transfers zijn zelfs niet meer in de ploeg: bizar
5) youngsters kopen, ok, maar je ziet dat deze ploeg meer nodig heeft dan jong talent
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

De match gisteren heeft niks te maken met een gebrek aan kwaliteit
Een gok van Clement die verkeerd uitdraait
Een gebrek aan vechtlust van bij de start in de overtuiging dat alles wel ging loslopen (daar heeft Clement wellicht ook wel wat aan bijgedragen door zijn opportunistische opstelling)
Enkele spelers (de meesten zelfs) met een totale offday
En niks om zich aan op te trekken tijdens de match omdat alles nu ook eenmaal tegenzat voor ons
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 30 aug 2021, 09:51 De match gisteren heeft niks te maken met een gebrek aan kwaliteit
Een gok van Clement die verkeerd uitdraait
Een gebrek aan vechtlust van bij de start in de overtuiging dat alles wel ging loslopen (daar heeft Clement wellicht ook wel wat aan bijgedragen door zijn opportunistische opstelling)
Enkele spelers (de meesten zelfs) met een totale offday
En niks om zich aan op te trekken tijdens de match omdat alles nu ook eenmaal tegenzat voor ons
De laatste 21 matchen behaalde Club 23 op 63 punten, cijfers liegen niet.
Het is reeds sinds de playoffs vorig seizoen dat het vierkant draait.
Gelijkspelen tegen Eupen en Cercle thuis, met veel geluk winnen in Union en nu die afgang in Gent.
De zware matchen die er zitten aan te komen in de CL zullen evenmin goed doen aan het zelfvertrouwen.
Er klopt echt iets niet...Is de magie weg tussen trainer en spelersgroep?
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

vanGentmaarvoorClub schreef: 30 aug 2021, 09:51 De match gisteren heeft niks te maken met een gebrek aan kwaliteit
Een gok van Clement die verkeerd uitdraait
Een gebrek aan vechtlust van bij de start in de overtuiging dat alles wel ging loslopen (daar heeft Clement wellicht ook wel wat aan bijgedragen door zijn opportunistische opstelling)
Enkele spelers (de meesten zelfs) met een totale offday
En niks om zich aan op te trekken tijdens de match omdat alles nu ook eenmaal tegenzat voor ons
Misschien is de gok verkeerd uitgedraaid, maar was dit dan een wedstrijd om net nu te gokken? weten dat gent altijd met het mes tussen de tanden speelt tegen ons? wat wil je dan bereiken met zo'n gok:
1) mijn spelers kunnen het niet of zijn te gemakzuchtig
2) ik heb echte versterkingen nodig
3) de trainer weet het ook niet meer
4)....
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Match van gisteren was ronduit slecht, maar ik ben het wel niet eens met een paar opmerkingen die hier gemaakt zijn.

1. Bashen op Vanaken en tegelijk Balanta goed vinden? Gisteren trok Balanta ook op niks - heel ons middenveld was ronduit zwak.
2. Verdediging was te jong, maar als ze door het middenveld in de steek gelaten worden is het vrij evident dat ze door de mand zakken.
3. CDK was gisteren niet goed, maar zeker ook niet slecht. Hij is heel de match blijven knokken - iets wat de 3 achter hem niet kunnen zeggen.
4. Vince al 3 transferperiodes gebuisd + Kossounou was onze beste leider in de defensie die weg is? Kossounou is 2 seizoenen geleden gekocht - dus Vince is gebuisd omdat hij een geweldige verdediger gekocht heeft? Spelers die we nu hebben gekocht zijn al afgeschreven voor ze gespeeld hebben, net zoals Kossounou toen hij als 18jarige voor meer dan 3m gekocht werd. Geef die gasten eens wat tijd...
5. De match gisteren was kut - maar letterlijk ALLES zat ook tegen. De nederlaag was verdiend, de cijfers zijn zo hoog omdat wij extreem veel pech hadden en zij extreem veel geluk. Feit blijft dat onze mentaliteit op niks trok en we te weinig grinta hadden, maar staar je niet blind op zo'n hoge cijfers want die betekenen niet veel.
Plaats reactie