wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Sanders schreef: 24 apr 2023, 07:39 Eupen is geen waardemeter in vergelijking met de clubs in PO1.
Is juist maar sinds De Mil overnam spelen is het grote Club Brugge van Clement (en hoefkens europees) terug en we hebben nog steeds de beste kern die eindelijk terug op een goed niveau speelt. Tegen Eupen hebben we niet gewoon gewonnen, dat was een pletwals, nog maar zelden gezien. Jan Breydel zal ook vol zitten in PO1. We staan 8 punten achter met 6 matchen te spelen maar 't zijn allen onderlinge duels, we hebben de beste spelers -niemand twijfelt daaraan- en ze zijn super gemotiveerd nu. We moeten hopen op een mirakel maar zou niet 't eerste voetbalmirakel in brugge zijn.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Met Visser hebben we het ook nooit getroffen
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Schabouwelijke 2de helft na een goeie eerste. Goals belachelijk makkelijk weggegeven.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Offensief waren we niet scherp genoeg en defensief hebben we foutjes gemaakt. Zowel Skov als Lang lieten hun man regelmatig lopen en dan krijg je problemen tegen Genk.
1-1 was fout van Lang die Munoz niet volgde.
2-1 weet ik niet wie zijn fout het was, maar iemand zo vrij laten koppen bij een corner is sowieso een fout
3-1 was een foutje van Spileers (die verder wél een geweldige match speelde)
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Waterkans op titel is nu wel weg maar hoe zit het met Europese tickets? Zijn nu al zeker van conference league met die 4de plaats. Antwerp won de beker - Als Antwerp kampioen speelt of 2de wordt krijgt de derde plaats een ticket voor Europa league?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Antwerp heeft Europa League - als zij een hoger ticket (CL dus) behalen krijgt de 3de hun ticket.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Met veel geluk in po1....en nu reeds 2x een pak slaag gekregen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

De wedstrijden in de PO tonen dan we een echte trainer nodig hebben.
Het was slecht gisteren, zo vreselijk steriel. Niets gecreëerd tot de inbreng van Nusa en Vermant. Jutgla is te licht om alleen in de spits te spelen.
Ik snap niet dat het moet duren tot Odoi op het veld staat voor we iets doen aan Union hun irritante spel. De ref gaat daar dan nog in mee ook. Maar wij staan daar bij en kijken en naar. Waar zijn onze klootzakken? Tzijn precies kadetten. Veel en veel te braaf, met koorknaap Vanaken op kop.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ondanks ons veldoverwicht en balbezit was het inderdaad vooral steriel. Union had geleerd uit zijn laatste matchen en liet bewust de bal aan ons.
Ze zetten hun blok laag en zetten pas druk als we op +/- 30m van hun doel waren. Voor de rest hielden ze alle ruimtes goed dicht.
Wij speelden ook teveel in hun voordeel. Zoals wel vaker speelden we te steriel. Lang zat vast aan de zijkant en kwam dan maar in dezelfde zone als Vanaken lopen om de bal op te vragen. Skov Olsen werd duidelijk gemist om een actie te maken. (opvallend hoe die plots zo blessuregevoelig is; of werd hij te vroeg gebracht?)
De achterlijn van Union heeft niet liever dan op hun eigen backlijn te verdedigen om hun gebrek aan wendbaarheid te maskeren. De manier om dan gevaarlijk te zijn is toch in hun rug proberen op te duiken. We hebben slechts een paar uitgespeelde kansen gehad, en dat was bijna altijd na het bereiken van de derde lopende man die de ruimte achter de verdediging van Union opzocht. Dat doen we dus al een heel seizoen te weinig.
Simpel gezegd: we hebben het Union te weinig te moeilijk gemaakt.

PO1 leert ons veel voor het werk dat nodig is naar volgend seizoen toe.
Jutgla had het gisteren alweer zeer moeilijk; wat mij de vraag doet stellen: moeten we (alweer) opzoek naar een eerste spits? Hoe hard hij ook zijn best doet, hij is geen Onuachu, Boniface of Janssen waar je uw aanval kan aan ophangen. Na zijn zeer goede eerste maanden (waarschijnlijk ook op positivisme door zijn transfer) was het toch vaak veel te weinig om de twijfels weg te nemen.
In het begin heette het dat dit misschien de beste Brugge-kern ooit zou zijn, maar er blijft daar, met alle respect naar onze jonkies, nog maar weinig van over.
Sandra viel geweldig in op Genk, maar had het gisteren lastig. Opvallend ook dat hij gisteren de voorkeur kreeg op Nusa. Nusa, die in mijn ogen toch dit seizoen is blijven hangen en niet doorgroeit (onpopulaire opinie, I know). Sabbe en Talbi komen net piepen. Vermant is een werker en wroeter, maar lijkt mij nog niet in staat om dat 90 miinuten te doen. We kunnen dan ook niet verwachten dat onze jonge bank al lastige matchen kunnen doen kantelen. Zeker waar je 0-2 achter komt.
Van onze "sterkste kern" begin dit seizoen, zijn er toch wel heel wat die, me dunkt, einde verhaal zijn bij Club: Larin, Sowah, Boyata, Yaremchuk en mogelijks Odoi. Dan hebben we ook nog Balanta en Maouassa verhuurd, waar mogelijks ook niet meer op gerekend wordt. Wat opvalt is dat hier toch wel wat dure vogels (in loon en/of in aankoopprijs) tussen zitten. "Cut your losses and move on" is gemakkelijk gezegd; maar we moeten opletten dat die "losses" niet te hoog oplopen.

Van de rest van onze matchen in PO1 verwacht ik eerlijk gezegd niet veel meer. Ik kan mij voorstellen dat we nog deftige matchen zullen spelen, maar dat we niet die extra procentjes zullen vinden, die je wel vindt als je nog een doel hebt om voor te spelen. De beleving zal ook anders zijn, misschien ook iets meer gelaten.
FrankFarinaII schreef: 06 mei 2023, 20:45 Met veel geluk in po1....en nu reeds 2x een pak slaag gekregen.
Een pak slaag krijgen is wat wij met Eupen deden: 7-0 verliezen en weggespeeld worden.
Over de match tegen Genk kan je nog discussiëren, maar gisteren zijn we allesbehalve weggespeeld. Een efficiënt Union, dat wel, met een zeer goede scorende spits. 1-2 verliezen waarbij je meer balbezit en veldoverwicht hebt, maar geklopt wordt op het benutten van schaarse kansen, noem ik geen pak slaag krijgen.
Peter schreef: 07 mei 2023, 07:54 Ik snap niet dat het moet duren tot Odoi op het veld staat voor we iets doen aan Union hun irritante spel. De ref gaat daar dan nog in mee ook. Maar wij staan daar bij en kijken en naar. Waar zijn onze klootzakken? Tzijn precies kadetten. Veel en veel te braaf, met koorknaap Vanaken op kop.
Union speelt irritant, dat is geweten, maar ik vond het net goed dat we daar niet in meegingen. Proberen concentreren op eigen spel.
De ref liet zich wel vangen. 4x fout op Rits werd niet afgestraft met geel. De ref had daar een signaal moeten geven aan Union. Dan heb je zoiets niet voor na de rust. Irritant spel moet in mijn ogen niet bestreden worden met zelf irritant te gaan doen. Ze hebben niet liever bij Union.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Tja, er niet in meegaan werkt duidelijk ook niet he? Ze zijn er 90 minuten mee weggeraakt en wij staan er wat gelaten op te kijken. Burgess daagt Vermant uit, ne gamin, en wij laten dat toe?
We hebben niet genoeg klootzakken meer op het veld.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Verder het wel eens met wat je zei over de kern.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Dat Jutglà niet alleen als diepe spits moet uitgespeeld tegen sterke tegenstanders is voor mij toch niet echt een verrassing. Kon in de CL profiteren van het harde werk van Sowah, en ik suggereerde ook al om hem eens te koppelen aan Chuk (die m.i. ook beter rendeert in tweespitsensysteem).

Larin zit aan 7 goals en 2 assists in 1029 minuten La Liga, dus die raken we indien gewenst wel met winst kwijt denk ik. Zijn (transfervrije) komst heb ik altijd gezien als risicoloze opportuniteit en manier om het financiële risico gekoppeld aan de komst van Chuk wat te compenseren.

Uitleenbeurt van Maouassa was goeie zaak. Speelde dit seizoen al best veel in Ligue 1, en is 1 miljoen meer waard (transfermarkt) dan toen we hem kochten.

Balanta speelde weinig bij Schalke. Geen idee waarom. Nog 1 jaar contract bij ons.

Boyata gehaald voor 2 miljoen (valt op zich mee) maar vet loon. Nog 2 jaar contract ook. Vraag is of er, met zijn blessuregeschiedenis, interesse gaat zijn voor hem van een ploeg die een vergelijkbare wedde zal willen betalen, en zo niet, of hij wil inleveren om elders misschien aan spelen toe te komen, of hier zijn contract zal willen uitdoen.

Soit, ik vond het zeker niet dramatisch gisteren, maar er valt ook maar weinig meer te winnen of te verliezen. En dat speelt sowieso mee. Hopen dat onze jongeren zich de komende matchen verder kunnen tonen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Zou fcb ook niet beter op verlof vertrekken. 3x verliezen in po1, ze hebben er niks te zoeken met die mentaliteit. Bende losers
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Zodra we een goal pakken, zakt het als een kaartenhuis in elkaar, ongeacht hoe sterk we daarvoor aan het spelen waren.
Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Boertje »

Mechele heeft ons al veel punten gekost dit seizoen met al dat geklungel :brechtje:
Plaats reactie