Tiki Taka schreef: ↑02 mar 2026, 07:57
Heb enkel de 1ste helft gekeken, het niveau van Club was niet om aan te zien.
We konden een goede zaak doen door het verlies van stvv en gelijkspel van union...
dat is dit en vorige seizoenen al meermaals gebleken, dat we dat dan niet konden verzilveren.
Deze keer dus wel, weliswaar met een grote dosis geluk (rode kaart, penalty, winning goal in minuut 100).
Het is toch om horendol van te worden dat de Heren vedetten in de CL wel gemotiveerd voor de dag komen,
en in de Jupiler Pro League zo lamentabel zwak spelen ?!
Soit, de 3 punten tellen, maar het niveau MOET omhoog want zo gaat die 2de ster er niet komen dit seizoen, vrees ik.
Komende zondag een mooie affiche en goede test, de hate game, tegen jawel ploeg in vorm, de mauve.
Dat wil ik toch wel wat nuanceren. Je hebt volledig gelijk met de analyse van de eerste helft. Deze was verschrikkelijk. Echter hebben ze zich, naar mijn gevoel, wel goed herpakt. Charleroi is een stugge ploeg. Ook tegen STVV, Antwerp, Standard hebben ze gewonnen. Union en Genk was een gelijkspel. Bovendien was het na de rode kaart daarom niet makkelijker voetballen vanwege de dubbele gordel. En dan kunnen we ons inderdaad afvragen of we op zulke momenten dan toch niet die grote spits missen om de ballen wat meer van de flanken te kunnen droppen, maar die is er momenteel niet (gelet op het missen van wedstrijdritme bij Nilsson). Maar het is nu ook niet zo dat we enkel met geluk gewonnen zijn. De rode kaart komt er omdat het gevaar wel degelijk van de flanken kwam. Die penalty was volgens mij ook terecht. Hij stond wel degelijk op de voet van tresoldi en het doorspelen tot minuut 100 was ook terecht (zoals vanGentmaarvoorClub hier al heeft verklaard). Bovendien had die bal van onyedika ook wel binnen gemogen. We hebben geen 20 kansen gecreëerd, maar hebben wel vaak de achterlijn gehaald. Mits wat meer overzicht / betere voorzetten hadden we daar ook meer uit kunnen putten. Ik wil hier zeker niet gaan zeggen dat we top waren. Maar gezien de midweek wedstrijd hebben ze wel gedaan wat er kan verwacht worden. Maar ik begrijp je frustratie. Moest ik enkel de eerste helft gezien hebben zou ik hetzelfde voelen
Klopt. In die eerst helft winnen we amper grondduels en creëren we amper iets. Tweede helft was dat wel anders. Meer balbezit (heel vaak op helft tegenstander), meer duels gewonnen en meer gecreëerd. Over de ganse match winnen we wel verdiend vind ik.
Die eerste helft zullen we maar steken op een combi van decompressie, patattenveld, stugge tegenstander waar we het wel vaker moeilijk tegen hebben en ook wel wat vermoeidheid in onze 45e (of zo) wedstrijd van het seizoen na opnieuw een intense midweekmatch.
Cornelis, twintig jaar nadat hij gefrustreerd naar Genk vertrekt omdat hij bij Club geen garantie op een vaste basisplaats kreeg, is hij nog steeds bezig met janken. Ik dacht dat hij zich bij Cercle al had uitgeleefd op dat vlak...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.” - Michael Jordan -
Klachten van Chalala zijn lachwekkend. De penalty kan je geven en de extra tijd in de extra tijd is gewoon terecht. Eigenlijk zou het alleen mogen gaan over die schandalige doodschop.
Over de ganse wedstrijd verdiend gewonnen maar die eerste helft was weer lamentabel.
Volgens een factcheck van Het Nieuwsblad waren er 4 minuten en 40 seconden effectieve speeltijd tijdens de toegevoegde tijd
Sowieso vind ik dat we naar een systeem zouden moeten gaan waarin de tijd enkel loopt als de bal effectief in het spel is
(à la hockey en basketbal dus)
Dan is al dat irritante tijdrekken meteen voorbij
vanGentmaarvoorClub schreef: ↑02 mar 2026, 15:45
Volgens een factcheck van Het Nieuwsblad waren er 4 minuten en 40 seconden effectieve speeltijd tijdens de toegevoegde tijd
Sowieso vind ik dat we naar een systeem zouden moeten gaan waarin de tijd enkel loopt als de bal effectief in het spel is
(à la hockey en basketbal dus)
Dan is al dat irritante tijdrekken meteen voorbij
En straftijd (5 minuten ofzo) voor spelers die geel pakken?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.” - Michael Jordan -
Zelfs in een slechte wedstrijd met vrij afwezige Hans en Stankovic, zou deze gewonnen moeten worden met betere efficiëntie (Tresoldi 1ste helft en 2 kansen in laatste minuut)
Schaamtelijke namiddag alweer ..
pas vanaf minuut 85 in gang schieten tegen anderlecht me dunkt. Ik kan daar niet vrolijk van worden. En wissel toch eens aan de rust als je ziet dat ze niet het niveau brengen.