De voortekenen zijn alvast niet goed. Zeker omdat het bij Union net andersom is: gisteren tegen Genk evenmin domineren maar wel op de juiste momenten afwerken + Burgess die slechts geel krijgt na een doodschop, hoofdstuk zevenhonderd en vijf... het zal tegen PO1 serieus moeten veranderen.
wedstrijden Club Brugge
Re: wedstrijden Club Brugge
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
- Michael Jordan -
Ik geloof er niet in en ik merk dat aan het feit dat mijn hoop steeds begint op te schuiven: nadat de ploeg op elkaar is ingespeeld, na de winter, na de CL en nu zitten we al aan "hopelijk tegen PO1 beter".Duffman schreef: ↑08 mar 2026, 16:22 De voortekenen zijn alvast niet goed. Zeker omdat het bij Union net andersom is: gisteren tegen Genk evenmin domineren maar wel op de juiste momenten afwerken + Burgess die slechts geel krijgt na een doodschop, hoofdstuk zevenhonderd en vijf... het zal tegen PO1 serieus moeten veranderen.
De logischere conclusie is dat het niet meer gaat komen.
Met het PO-systeem kan alles nog, dus ik geloof er zeker wél nog in.
Zelfs zonder top te zijn (wel - te steriele-dominantie in periodes), creërden we gewoon voldoende om te winnen vandaag, ondanks die dip alweer (2,8 xG voor ons, 1,44 voor mauve volgens Fotmob). Tresoldi is echt in vorm, hoewel hij - zelfs met 2 goals - nog beter had kunnen doen. Ook Tzolis was goed, ondanks die ongelukkige controle.
Daarnaast heeft ons middenveld gewoon ook veel meer potentieel dan het vandaag liet zien. Onyedika te nonchalant en met individuele fout aan basis 1e tegengoal, Stankovic minder aanwezig dan anders en Hans OK maar ook paar keer balverlies.
Ik had ons héél graag zien winnen vandaag, maar liever nu 2 (1) punt(en) laten liggen tegen de mauve, dan straks in PO I. Ik denk ook dat we op basis van wat we vandaag zagen niet met schrik moeten aantreden tegen dit mauve in PO I. Respect OK, maar ontzag is zeker niet nodig. Mauve en Union kunnen elkaar ook nog punten afsnoepen.
Zelfs zonder top te zijn (wel - te steriele-dominantie in periodes), creërden we gewoon voldoende om te winnen vandaag, ondanks die dip alweer (2,8 xG voor ons, 1,44 voor mauve volgens Fotmob). Tresoldi is echt in vorm, hoewel hij - zelfs met 2 goals - nog beter had kunnen doen. Ook Tzolis was goed, ondanks die ongelukkige controle.
Daarnaast heeft ons middenveld gewoon ook veel meer potentieel dan het vandaag liet zien. Onyedika te nonchalant en met individuele fout aan basis 1e tegengoal, Stankovic minder aanwezig dan anders en Hans OK maar ook paar keer balverlies.
Ik had ons héél graag zien winnen vandaag, maar liever nu 2 (1) punt(en) laten liggen tegen de mauve, dan straks in PO I. Ik denk ook dat we op basis van wat we vandaag zagen niet met schrik moeten aantreden tegen dit mauve in PO I. Respect OK, maar ontzag is zeker niet nodig. Mauve en Union kunnen elkaar ook nog punten afsnoepen.
Mja, veel dooddoeners. "In de playoffs kan alles", "liever nu dan in de playoffs". Maar we pakken véél te makkelijk goals, raken zeer moeilijk door een dubbele gordel en de goeie vorm van de ploeg en een aantal sterkhouders is ver te zoeken. Dat zijn dingen die je nodig hebt om goeie playoffs te spelen.
Tenzij Seys, Onyedika, Vanaken, Stankovic en Tzolis ineens hun bloedvorm vinden, lijkt kampioen spelen me eerder wishful thinking.
Van de tactische zetten van onze coach gaan we het ook niet moet hebben.
Nee, op dit moment zie ik het somber in.
Tenzij Seys, Onyedika, Vanaken, Stankovic en Tzolis ineens hun bloedvorm vinden, lijkt kampioen spelen me eerder wishful thinking.
Van de tactische zetten van onze coach gaan we het ook niet moet hebben.
Nee, op dit moment zie ik het somber in.
Een duidelijke 3-0 vandaag zou even veel bijdragen aan de titel dan een billijk gelijkspel zoals vandaag. In de play offs wordt altijd alles beslist obv 2 of 3 sleutelmomenten.
We geven 5 kansen weg vandaag, waarvan de 2 goals onze eigen schuld zijn.
Beetje gek om zeggen met 70% balbezit maar ons middenveld gaf maar half thuis.
We geven 5 kansen weg vandaag, waarvan de 2 goals onze eigen schuld zijn.
Beetje gek om zeggen met 70% balbezit maar ons middenveld gaf maar half thuis.
'Evenmin domineren'... Je kan nu toch niet zeggen dat Club niet heeft gedomineerd...Duffman schreef: ↑08 mar 2026, 16:22De voortekenen zijn alvast niet goed. Zeker omdat het bij Union net andersom is: gisteren tegen Genk evenmin domineren maar wel op de juiste momenten afwerken + Burgess die slechts geel krijgt na een doodschop, hoofdstuk zevenhonderd en vijf... het zal tegen PO1 serieus moeten veranderen.
En naar Union of Burgess moeten we niet kijken: als wij doen wat me moeten doen zijn we altijd kampioen.
Wat wel anders moet: minder compassie hebben in de toppers. Je mag niet tevreden zijn met een half uur heel erg domineren en toch nog op 0-0 staan. Ze mogen zichzelf wat meer druk opleggen.
En er mag wat getraind worden op het halen van de achterlijn en dan een déftige pass achteruit richting pinantipunt geven. Vooral Forbs verkwanselt zo veel mogelijkheden.
Met het risico van te negatief te zijn: als je tegen deze mauve niet de drie punten kan halen, waar zijn we dan mee bezig?IsO schreef: ↑08 mar 2026, 18:29 Met het PO-systeem kan alles nog, dus ik geloof er zeker wél nog in.
Na "de kern is nog niet ingespeeld na de zomermercato", transitie gehad naar "de trainer is de schuldige", verder gegaan naar "na de winterstop ziet er kern er helemaal anders" uit om nu na een week voorbereiding (is vrij uniek voor ons) dit met onze beste en uitgeruste elf te brengen.
Als je dan ziet hoe we pakweg vorige week ook al compleet afwezig zijn, begin ik me serieus de vraag te stellen of het zomaar met de PO's gaat beter zijn.
Ja in de CL deden we het goed, maar misschien was dat toch nog altijd een combinatie van factoren die we in de jupkesliga nooit hebben. Te beginnen met ruimte en goesting om te voetballen.
Pas op, eerste half uur spelen we die pipo's weg é, maar als je het niet afmaakt, dan krijg je (opnieuw) het deksel op de neus.
Ga nog wat negatiever worden zelfs: je hebt eens een week om je echt voor te bereiden, tactisch te trainen en een statement te maken. Mag ik dan ontgoocheld zijn dat dit het beste is dat we kunnen brengen met onze quasi volledig fitte kern?
Allemaal terecht.
Maar kampioen worden met een straat voorsprong doet haast niemand.
Maar kampioen worden met een straat voorsprong doet haast niemand.
artikel in HNB van enkele dagen terug over de tegengoals die we pakken:
Denk niet dat er iemand tegen het voetbal van de eerste 15-30 minuten kan zijn, maar het moment dat de tegenstander doorheeft waar de gaten liggen, gaat het plots snel. Als je dan een Hans hoort zeggen dat hij op eigen initiatief corrigeert (wat ik in principe niet slecht vind), moet je je toch als trainer iets anders kunnen bedenken.
Het corrigeren in de match zelf, vind ik ook pover, met veel late wissels.
Feit is dat het huis een stuk stabieler was met Hayen en dat ik van die "mentality" die men zocht ook nog niet veel gevonden heb behalve een (tijdelijke) opflakkering hier en daar.
En toch, als je ziet hoeveel voetbal er in die eerste elf zitten, zouden we toch echt beter en constanter moeten kunnen presteren (los van de trainer)?
Hayen gebruikte de bank niet veel, maar Leko precies toch ook niet, zijn ze tot dezelfde conclusie gekomen? Is de kern toch te beperkt om de andere het vuur aan de schenen (en dus het vuur in de ploeg) te krijgen?
Soit, ben vooral nog altijd zwaar ontgoocheld van vorige zondag, de mauve waren echt zo zwaar te pakken.
Feit is dat het huis een stuk stabieler was met Hayen en dat ik van die "mentality" die men zocht ook nog niet veel gevonden heb behalve een (tijdelijke) opflakkering hier en daar.
En toch, als je ziet hoeveel voetbal er in die eerste elf zitten, zouden we toch echt beter en constanter moeten kunnen presteren (los van de trainer)?
Hayen gebruikte de bank niet veel, maar Leko precies toch ook niet, zijn ze tot dezelfde conclusie gekomen? Is de kern toch te beperkt om de andere het vuur aan de schenen (en dus het vuur in de ploeg) te krijgen?
Soit, ben vooral nog altijd zwaar ontgoocheld van vorige zondag, de mauve waren echt zo zwaar te pakken.
Zowel hayen als leko willen tzolis en forbs niet schofferen door hen vroegtijdig te wisselenPica schreef: ↑12 mar 2026, 21:09 Denk niet dat er iemand tegen het voetbal van de eerste 15-30 minuten kan zijn, maar het moment dat de tegenstander doorheeft waar de gaten liggen, gaat het plots snel. Als je dan een Hans hoort zeggen dat hij op eigen initiatief corrigeert (wat ik in principe niet slecht vind), moet je je toch als trainer iets anders kunnen bedenken.
Er zit toch meer drang en pressing in het team dan onder hayen, tis vele dynamischer. Onder Leko is er geen safety bij fouten.
Iemand ook maar 5 minuten het gevoel gehad dat je naar de kampioen aan het kijken was? Klassegoal van Tresoldi en verder was het - en ik wik en weeg mijn woorden - fucking shit.
Toch weer niet veel van gezien vandaag, mannekeslief, als union dit doet zeggen we dat "het weer niet raar is" dat ze de drie punten toch pakken.macfall schreef: ↑12 mar 2026, 22:51Zowel hayen als leko willen tzolis en forbs niet schofferen door hen vroegtijdig te wisselenPica schreef: ↑12 mar 2026, 21:09 Denk niet dat er iemand tegen het voetbal van de eerste 15-30 minuten kan zijn, maar het moment dat de tegenstander doorheeft waar de gaten liggen, gaat het plots snel. Als je dan een Hans hoort zeggen dat hij op eigen initiatief corrigeert (wat ik in principe niet slecht vind), moet je je toch als trainer iets anders kunnen bedenken.
Er zit toch meer drang en pressing in het team dan onder hayen, tis vele dynamischer. Onder Leko is er geen safety bij fouten.
xG was in ons voordeel en we waren efficiënt, voeg gerust zelf iets positief toe, maar ik zag het niet.
Vandaag:
geen mentality
geen kwaliteit aan de bal
geen impact van de wisselspelers
Amper een kans gecreëerd uit het spel, quasi alleen op de counter...tegen Westerlo...en dan nog (terecht) geen clean sheet
Met een ritme van één match per week, kun je steeds minder de kaart trekken van een gebrek aan (tactische) voorbereiding, vermoeidheid lijkt me ook geen excuus vandaag.
Zelfkritiek is er ook niet bij spelers en staf, lijkt een easy (terechte) win te zijn en geen vuiltje aan de lucht.
Hopelijk is dat de media training die praat, want als ze intern niet kritischer gaan zijn, wat voor verbetering mogen we dan verwachten.
we hebben nu 1 punt meer dan vorig seizoen na 30 speeldagen. 1 goal minder tegen maar ook 10 minder gemaakt.
Union heeft 8 punten meer tov vorig seizoen, 2 goals minder gemaakt maar vooral 10 minder geincasseerd.
kvind dat beide toch opmerkelijk
Union heeft 8 punten meer tov vorig seizoen, 2 goals minder gemaakt maar vooral 10 minder geincasseerd.
kvind dat beide toch opmerkelijk
Godverdomme toch, hadden we gewoon onze job gedaan vorige week was het PO1 zonder de mauve geweest