wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
macfall
Profvoetballer

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Leko toch opletten dat hij met zijn woorden de tegenstanders niet extra motiveert. Kvind zijn communicatie vandaag/gisteren niet zo top. Waarschijnlijk bijkomstig, maar toch.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

En ik vind union ook meer favoriet dan brugge trouwens

edit: zeker met deze start voor union
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Vind ik niet, laatste wedstrijden wint Union toch gewoon met meer geluk dan kunde
Zo ook gisteren, zwakke match, lucky goal en geen penalty gefloten voor STVV
We pakken gewoon die tweede ster als Club op niveau is
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Ik zou voorzichtig zijn met de overwinningen van Union afdoen als meer geluk dan kunde.

Akkoord, hun wedstrijden zijn vaak niet om aan te zien. Maar ook gisteren is de overwinning op zich wel verdiend. STVV kwam er na een goed eerste kwartier niet meer aan te pas en werd versmacht door Union. Uiteindelijk is het een lucky goal en die penaltyfase is wat mij betreft een 100% penalty. Het resultaat kon anders zijn, maar alle statistieken (en ook het spel) duiden op een verdiende overwinning.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Peter schreef: 05 apr 2026, 12:50 Ik zou voorzichtig zijn met de overwinningen van Union afdoen als meer geluk dan kunde.

Akkoord, hun wedstrijden zijn vaak niet om aan te zien. Maar ook gisteren is de overwinning op zich wel verdiend. STVV kwam er na een goed eerste kwartier niet meer aan te pas en werd versmacht door Union. Uiteindelijk is het een lucky goal en die penaltyfase is wat mij betreft een 100% penalty. Het resultaat kon anders zijn, maar alle statistieken (en ook het spel) duiden op een verdiende overwinning.
Inderdaad. Het was penalty dat maakt allemaal niet uit.

Kben wel.benieuwd van club tegen anderlecht morgen. Ik heb de indruk dat iedereen denkt dat het allemaal er van uit gaat dat de play offs vlot gaan verlopen maar ik zie het iets minder rooskleurig in, kwa start.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

macfall schreef: 05 apr 2026, 17:09
Peter schreef: 05 apr 2026, 12:50 Ik zou voorzichtig zijn met de overwinningen van Union afdoen als meer geluk dan kunde.

Inderdaad. Het was penalty dat maakt allemaal niet uit.

Kben wel.benieuwd van club tegen anderlecht morgen. Ik heb de indruk dat iedereen denkt dat het allemaal er van uit gaat dat de play offs vlot gaan verlopen maar ik zie het iets minder rooskleurig in, kwa start.
Nog maar weinig makkelijke play off matches geweten, en mauve plooit zich tegen ons altijd dubbel.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Nou, wat een start, 4-2, ideaal ook dat het niet compleet vingers in de neus was
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Eerste helft fantastisch, mss wel de beste van het seizoen. Tweede was dramatisch, vooral na de 3-1. Tactische ingreep van Taravel en Leko die weigert in te grijpen. Het loopt goed af, maar als je 3-0 de rust in gaat mag het echt niet meer zo billen knijpen worden.
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

Klopt inderdaad dat leko veel sneller moet ingrijpen. Nu als je de eerste 5 minuten van de persconferentie zag dan heb ik het gevoel dat hij het even niet meer wist. was wat mij betreft 5 minuten inhoudsloos gebrabbel. Versta mij niet verkeerd. Ik vind dat hij momenteel goed doet, maar er zijn wel fouten die zich meermaals herhalen en waar hij niet op ingrijpt. Zoals de wedstrijd dood doen wanneer je 3-0 voor staat. Hij spreekt in de persconferentie van "niet beginnen twijfelen en 100% blijven pushen." maar naar mijn ervaring gaan de meeste wedstrijden op en neer. Je kan niet 95 minuten lang zo'n spel op de mat leggen. Het is belangrijk om ook met wat minder tempo de wedstrijd in de hand te houden. En al zeker als je zo weinig wisselt is het belangrijk om soms het tempo wat te laten zakken. Maar swat. eind goed, al goed, zeker?
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Zelfs ik moet toegeven dat er wel gewerkt is op ons aanvallend spel tijdens de break. De mauve waren niet slecht, wij waren echt gewoon (opnieuw) een klasse beter. Je kan zeggen dat we scoren op afstandsschot, stilstaande fase en counters, maar laat ons eerlijk zijn dat dit scorejournalistiek zou zijn. De tweede goal moest Hans gewoon ervoor al afwerken, wat een kans was dat zeg, fijn dat de corner erna prijs is, maar ook daar moet je meegeven dat de corners ervoor ook al gevaarlijk waren. Allemaal geen toeval dus.

Het verval is weliswaar klassiek, er is geen plan B met Leko alleen maar 'push push push'. Voor het eerst had ik het gevoel ook dat dit werkte die "push push push". Al is het maar een helft. Er zijn ook wel meer aanvallende "opties", zo is de flank Sabbe/Forbs een stuk beter afgestemd/gevaarlijker dan onder Hayen. Is ook niet vanwege Sabbe en zijn goals (wtf heeft die genomen wel), maar wel omdat Forbs blijft gaan en de rest hem ook beter aanvoelt. Zonder grote stats, maar dat hadden heel veel van onze wingers niet toen ze hier door de grote poort vertrokken.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Ik heb dezelfde klachten over Leko als ik in zijn eerste periode had. Als het draait dan ziet het er fantastisch uit. Maar zodra er wat gesleuteld / geschakeld moet worden in een wedstrijd, dan lukt dat niet. Remember de lange bal op Sander Berge die Clement uit zen hoed toverde in het tweede seizoen van Leko. Zo ook de inbreng van Stroeykens gisteren, waardoor er voortdurend iemand vrij stond op het middenveld om een lijnbrekende pass te ontvangen.

Hoe veel goals gaan wij nog pakken omdat onze restverdediging niet klopt?

Ik ben nog altijd niet overtuigd dat Leko de juiste man is.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Zo goed de 1ste helft was, zo slecht was de 2de helft.
Ongelofelijk dat Club die mauve nog in de match laat komen.
Club kan een match niet dood maken en al zeker de 0 niet houden,
ik vrees dat dit wel eens heel zuur zou kunnen opbreken in de titelstrijd.
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

Naar mijn gevoel moet er niet zo héél veel veranderen. Wat wel niet kan is dat bij 3-1 (net voor de 2e goal van anderlecht) we vooraan rechts de bal hebben en dat iedereen van onze verdediging (zowel flanken als defensieve middenvelder), op mechelen en vetlessen uitgezonderd, rond de baklijn van de mauve staan. als je op dat moment achteraan de rust bewaard, dan valt die 2e goal nooit. Is ook waar mignolet op doelt, denk ik.
Wat betreft het eerste tegendoelpunt het ik minder bezwaar. het ziet er lullig uit maar ik vind het geen slecht idee om mechele af en toe te laten doordraaien. Zeker als er zoveel ruimte is zoals op dat moment. alleen ging hij enkele stappen te ver. hij had de bal daar net voor moeten inspelen.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

maartendr81 schreef: 07 apr 2026, 11:02 Naar mijn gevoel moet er niet zo héél veel veranderen. Wat wel niet kan is dat bij 3-1 (net voor de 2e goal van anderlecht) we vooraan rechts de bal hebben en dat iedereen van onze verdediging (zowel flanken als defensieve middenvelder), op mechelen en vetlessen uitgezonderd, rond de baklijn van de mauve staan. als je op dat moment achteraan de rust bewaard, dan valt die 2e goal nooit. Is ook waar mignolet op doelt, denk ik.
Wat betreft het eerste tegendoelpunt het ik minder bezwaar. het ziet er lullig uit maar ik vind het geen slecht idee om mechele af en toe te laten doordraaien. Zeker als er zoveel ruimte is zoals op dat moment. alleen ging hij enkele stappen te ver. hij had de bal daar net voor moeten inspelen.
Die tweede kan en mag niet gebeuren op dat moment in de wedstrijd. Je hebt moeite met het resultaat over de streep te trekken, dan moet je niet in minuut 90 nog met zen alleen vooraan staan op een corner. De restverdediging is al langer een probleem.

De eerste mag ook niet vallen. Alle respect voor Simon maar de save op de eerste is onvoldoende weggewerkt en ook de herneming van Hazard is houdbaar.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Peter schreef: 07 apr 2026, 07:51 Ik heb dezelfde klachten over Leko als ik in zijn eerste periode had. Als het draait dan ziet het er fantastisch uit. Maar zodra er wat gesleuteld / geschakeld moet worden in een wedstrijd, dan lukt dat niet. Remember de lange bal op Sander Berge die Clement uit zen hoed toverde in het tweede seizoen van Leko. Zo ook de inbreng van Stroeykens gisteren, waardoor er voortdurend iemand vrij stond op het middenveld om een lijnbrekende pass te ontvangen.

Hoe veel goals gaan wij nog pakken omdat onze restverdediging niet klopt?

Ik ben nog altijd niet overtuigd dat Leko de juiste man is.
Wel terug rock'n roll dan onder de laatste maanden van hayen. Gelukkig voor mignolet dat het mignolet is want obv de prestaties van de laatste wekenzou jackers er niet mee weg komen...
Plaats reactie