wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

macfall schreef: 12 apr 2024, 09:02
Jens27 schreef: 12 apr 2024, 08:21
Levi schreef: 11 apr 2024, 22:39 Waarom laat je toch verdorie een spits zonder vertrouwen een levensbelangrijke penalty nemen? Hans pak toch u verantwoordelijkheid man
Niet helemaal akkoord mee. Die penalty kan net voor een boost zorgen, Thiago in deze situatie moet je net vertrouwen geven. Het is helaas negatief uitgedraaid. Als je hem die bal afneemt, geef je hem eigenlijk op.
Inderdaad, altijd achteraf praat. Je kan die afspraken ook niet zomaar omkeren. Als Hans dan mist dan zet die zich ook buiten de groep, en dan schrijft de gazet (opnieuw) of Hans nog wel in de ploeg thuis hoort.

Zelfs Nicky Hayen kan je dat niet verwijten, je kan moeilijk, vanuit zijn positie aan de volgorde gaan wijzigingen, als interne aanstelling van een coach. Moest die van buitenaf komen misschien wel.

Groepsdynamiek, het is wat, terwijl iedereen weet dat Thiago niet de beste penaltynemer is. Maar hij zit aan 1 op 9 blijkbaar, dus tis ook perceptie eigenlijk.
Ik sluit mij hierbij aan.
Het is een kwestie van afspraken en die te volgen. Diagne heeft die ooit eens niet gevolgd en heeft toen de toorn van ons over zich gehaald en zich nog meer buiten de groep gezet. Hans had ook kunnen missen.

Door mijn supportersbril gezien riep ik gisteren ook dat Thiago die penalty niet mocht nemen, want hij trapt al weken geen deuk in een pakje boter voor doel.

Maar als hij hem binnentrapt (het is in se nog altijd gemakkelijker voor een prof om een penalty te scoren dan te missen) kan het voor een vertrouwensboost zorgen zodat hij weer vertrokken is en scoort. Net zoals dat het geval was in de herfstperiode.
Hij twijfelde ook niet om hem te nemen, hij stond meteen klaar aan de penaltystip, en achteraf op beeld zag ik dat hij zelfs nog een bemoedigend rugtikje kreeg van Vanaken toen die wegstapte.

Het is allemaal gemakkelijk praten achteraf. Want buiten zijn afwerking speelde Thiago alweer een zeer nuttige en sterke partij. We gaan die echt mankeren volgende week.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

macfall schreef: 12 apr 2024, 09:02
Jens27 schreef: 12 apr 2024, 08:21
Levi schreef: 11 apr 2024, 22:39 Waarom laat je toch verdorie een spits zonder vertrouwen een levensbelangrijke penalty nemen? Hans pak toch u verantwoordelijkheid man
Niet helemaal akkoord mee. Die penalty kan net voor een boost zorgen, Thiago in deze situatie moet je net vertrouwen geven. Het is helaas negatief uitgedraaid. Als je hem die bal afneemt, geef je hem eigenlijk op.
Inderdaad, altijd achteraf praat. Je kan die afspraken ook niet zomaar omkeren. Als Hans dan mist dan zet die zich ook buiten de groep, en dan schrijft de gazet (opnieuw) of Hans nog wel in de ploeg thuis hoort.

Zelfs Nicky Hayen kan je dat niet verwijten, je kan moeilijk, vanuit zijn positie aan de volgorde gaan wijzigingen, als interne aanstelling van een coach. Moest die van buitenaf komen misschien wel.

Groepsdynamiek, het is wat, terwijl iedereen weet dat Thiago niet de beste penaltynemer is. Maar hij zit aan 1 op 9 blijkbaar, dus tis ook perceptie eigenlijk.
Ik had aanvankelijk ook het idee dat Hans het aan Thiago liet en misschien beter zelf had getrapt. Uit de communicatie van Deila eerder dit seizoen meende ik ook te begrijpen dat Hans beslist wie trapt.

Na de match van gisteren zei Hans echter dat Thiago staat aangeduid als eerste strafschopnemer, wat de zaak natuurlijk verandert. In dat geval zou het niet OK zijn indien Hans die penalty zou opeisen. Nazicht op Transfermarkt leert dat Thiago voor ons sinds begin dit seizoen al 10 penalties trapte, waarvan hij er 2 miste: 1 in december (1-6 overwinning tegen RWDM), en dus die van gisteren. Skov trapte 3 keer (2 binnen, 1 misser), Jutglà 1 keer (misser), en De Cuyper ook 1 keer (binnen). Bij 1 penaltygoal en 1 penaltymisser van Skov (augustus en oktober) stond Thiago wel nog op het veld op het moment van de penalty. Bij alle andere penalties die Thiago niet trapte stond hij op het moment van de strafschop ook niet meer op het veld en kon hij dus niet trappen.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

macfall schreef: 12 apr 2024, 08:57
maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 01:15 De gele kaart voor Max was ook ronduit belachelijk. Ik heb het nu ook op beeld bekeken en dat was voor mij schouder tegen schouder. En als je dan 5 minuten later ook nog eens Mechelen op zo'n manier geel geeft, vraag ik mij toch af of hij voor de wedstrijd niet de lijst van spelers met geel heeft bestudeerd.
die krijgt ook geel omdat die daarvoor ook al iemand had onderuit getrokken net voor het strafschopgebied. Thiago geel was ook terecht, alleen had de verdediger ook geel moeten krijgen. Mechele geel is onterecht maar als je de bal uit iemand anders zijn handen probeert te trekken zijn zulke alibi gele kaarten mogelijk.
Dat komt inderdaad vaak voor maar is niet correct. Indien het geen fout is mag je hiervoor geen geel trekken. Ook niet als optelsom van vorige fouten. Bovendien moet er consistent geblazen worden. Er zijn scheidsrechters die snel trekken en andere die de kaart op zak houden. En beiden zijn OK als ze de wedstrijd goed aanvolen EN als het consistent wordt uitgevoerd. Maar geel trekken voor Max en Brandon maar bijvoorbeeld niet voor de penalty fout op Onyedika vind ik toch bizar.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 11:40
macfall schreef: 12 apr 2024, 08:57
maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 01:15 De gele kaart voor Max was ook ronduit belachelijk. Ik heb het nu ook op beeld bekeken en dat was voor mij schouder tegen schouder. En als je dan 5 minuten later ook nog eens Mechelen op zo'n manier geel geeft, vraag ik mij toch af of hij voor de wedstrijd niet de lijst van spelers met geel heeft bestudeerd.
die krijgt ook geel omdat die daarvoor ook al iemand had onderuit getrokken net voor het strafschopgebied. Thiago geel was ook terecht, alleen had de verdediger ook geel moeten krijgen. Mechele geel is onterecht maar als je de bal uit iemand anders zijn handen probeert te trekken zijn zulke alibi gele kaarten mogelijk.
Dat komt inderdaad vaak voor maar is niet correct. Indien het geen fout is mag je hiervoor geen geel trekken. Ook niet als optelsom van vorige fouten. Bovendien moet er consistent geblazen worden. Er zijn scheidsrechters die snel trekken en andere die de kaart op zak houden. En beiden zijn OK als ze de wedstrijd goed aanvolen EN als het consistent wordt uitgevoerd. Maar geel trekken voor Max en Brandon maar bijvoorbeeld niet voor de penalty fout op Onyedika vind ik toch bizar.
Het is niet correct, maar zowel bij de bewuste fout net buiten de backlijn als de fout die geel oplevert voor De Cuyper, heeft hij 2x echt teveel oog voor de man.
Bij die fout buiten de backlijn hangt hij eraan, merkt hij dat hij hem niet kan tegenhouden en gaat dan echt tegen hem leunen en tegen hem vallen om hem te stoppen. Daar had ik geel verstaan.
Bij de fout waar hij dan effectief geel krijgt, heeft hij ook opnieuw teveel oog voor de man omdat hij voelt dat hij op snelheid gaat gepakt worden door Taison. Hij zoekt Taison bewust op ipv oog op de bal te hebben. Ik heb nog al geweten dat men hiervoor geel trekt. 2x domme actie van De Cuyper imo.
Nochtans was er eerder omgekeerd ook een fase waarbij de verdediger van PAOK (Baba was het denk ik) Skoras ook heel hardhandig buiten de lijnen duwde en het zelfs geen fout voor ons was, maar gewoon inworp voor PAOK.

Thiago moet die duw niet geven aan die verdediger als de bal niet in de buurt is.

Kaart voor Mechele is gemakzucht van de scheids omdat er een "opstootje" (lees Mechele doet niets, die Brandon van PAOK reageert naar Mechele) is, maar de scheids heeft niets gezien. Dus is geel voor beiden de gemakkelijke oplossing voor de scheids. Kous af voor hem.



Ik heb ergens het gevoel dat PAOK het zo erg niet vond dat het verloor met 1-0. Alsof ze weten dat ze het thuis toch rechtzetten. Misschien terecht gezien hun overwinning tegen Dinamo.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 12 apr 2024, 13:41
maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 11:40
macfall schreef: 12 apr 2024, 08:57
maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 01:15 De gele kaart voor Max was ook ronduit belachelijk. Ik heb het nu ook op beeld bekeken en dat was voor mij schouder tegen schouder. En als je dan 5 minuten later ook nog eens Mechelen op zo'n manier geel geeft, vraag ik mij toch af of hij voor de wedstrijd niet de lijst van spelers met geel heeft bestudeerd.
die krijgt ook geel omdat die daarvoor ook al iemand had onderuit getrokken net voor het strafschopgebied. Thiago geel was ook terecht, alleen had de verdediger ook geel moeten krijgen. Mechele geel is onterecht maar als je de bal uit iemand anders zijn handen probeert te trekken zijn zulke alibi gele kaarten mogelijk.
Dat komt inderdaad vaak voor maar is niet correct. Indien het geen fout is mag je hiervoor geen geel trekken. Ook niet als optelsom van vorige fouten. Bovendien moet er consistent geblazen worden. Er zijn scheidsrechters die snel trekken en andere die de kaart op zak houden. En beiden zijn OK als ze de wedstrijd goed aanvolen EN als het consistent wordt uitgevoerd. Maar geel trekken voor Max en Brandon maar bijvoorbeeld niet voor de penalty fout op Onyedika vind ik toch bizar.
Het is niet correct, maar zowel bij de bewuste fout net buiten de backlijn als de fout die geel oplevert voor De Cuyper, heeft hij 2x echt teveel oog voor de man.
Bij die fout buiten de backlijn hangt hij eraan, merkt hij dat hij hem niet kan tegenhouden en gaat dan echt tegen hem leunen en tegen hem vallen om hem te stoppen. Daar had ik geel verstaan.
Bij de fout waar hij dan effectief geel krijgt, heeft hij ook opnieuw teveel oog voor de man omdat hij voelt dat hij op snelheid gaat gepakt worden door Taison. Hij zoekt Taison bewust op ipv oog op de bal te hebben. Ik heb nog al geweten dat men hiervoor geel trekt. 2x domme actie van De Cuyper imo.
Nochtans was er eerder omgekeerd ook een fase waarbij de verdediger van PAOK (Baba was het denk ik) Skoras ook heel hardhandig buiten de lijnen duwde en het zelfs geen fout voor ons was, maar gewoon inworp voor PAOK.

Thiago moet die duw niet geven aan die verdediger als de bal niet in de buurt is.

Kaart voor Mechele is gemakzucht van de scheids omdat er een "opstootje" (lees Mechele doet niets, die Brandon van PAOK reageert naar Mechele) is, maar de scheids heeft niets gezien. Dus is geel voor beiden de gemakkelijke oplossing voor de scheids. Kous af voor hem.



Ik heb ergens het gevoel dat PAOK het zo erg niet vond dat het verloor met 1-0. Alsof ze weten dat ze het thuis toch rechtzetten. Misschien terecht gezien hun overwinning tegen Dinamo.
Die hebben er inderdaad vertrouwen in denk ik. 1-0 was een steal voor hen, en zo'n ploegen zijn thuis vaak beter, met een publiek dat voor een heksenketel kan zorgen, tegen een Club zonder 'de spits van 37 miljoen', zonder defensieleider en zonder Maxim.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

IsO schreef: 11 apr 2024, 23:01
Sanders schreef: 11 apr 2024, 22:59 Oh wat hebben we onszelf te kort gedaan.
Slordig voor doel. Dom geel voor Thiago, dom geel voor De Cuyper (beiden vermijdbaar) en belachelijk geel voor Mechele.
Drie geschorsten.
Bereid u maar al voor op een basisplaats voor Boyata of Odoi. Tenzij het Spileers-Ordonez wordt.
Balanta kan ook
Laat ons aub hopen dat we Balanta ginder niet nodig gaan hebben. Met zijn rudimentaire stijl (bonkig type, lijkt altijd wat dik te staan en is niet van de grootste of de snelste) lijkt het heel vaak alsof hij fouten maakt in duels. Met dat thuispubliek erachter zou dat wel eens een probleem kunnen vormen. Als het lang 0-0 blijft zie ik het al gebeuren: op het uur offensieve krachten erbij bij PAOK; wij doen een Deila'ke: Balanta erin; die wil zich laten gelden en loopt snel tegen geel aan, in de 85ste rood wegens herhaaldelijk kleine of middelgrote fouten, want Balanta lijkt precies nooit goed te beseffen waar de gens van het toelaatbare ligt. Of toch wel, maar die van hem ligt altijd nog net wat verder dan die van de arbiter. Om dan in de 91ste nog de doodsteek te krijgen.
Nee, ik zou het dan eerder zo oplossen: op het uur nog 0-0, druk van PAOK en hun aanvallers erin, 70ste min: enter Homma en Nusa (als die er al niet in staat). Met als opdracht voor het team: zoek ze, elke keer opnieuw, stuur ze keer op keer diep. Zodat wij gevaarlijk blijven, die Grieken gaan twijfelen en gaan moeten kiezen tussen ófwel volop aanvallen maar dan véél ruimte weggeven achteraan tegen onze 2 snelheidsduivels enerzijds; ófwel toch niet zo voluit gaan, minstens 2 middenvelders ook wat achterin houden om dubbele dekking tegen Nusa en Homma te verzorgen anderzijds.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Ik heb niets gezien uit de match donderdag waardoor we als we ons eigen spel spelen, ons moeten zorgen maken over "uitbundige thuisfans". We hebben al matchen gewonnen bij veel zottere ploegen, met veel zottere fans, dan PAOK.

Wil niet zeggen dat wij niet op niveau moeten zijn en vooral niet dat we het spel aan hen moeten laten.

Overmoed komt voor de val, dus het grootste gevaar voor mij is niet de fans van PAOK, maar of we de tegenstander na de vorige match wel naar waarde gaan schatten. Ons overwicht was vaak theoretisch (weinige kansen tegen) en het is niet alsof ze niet kunnen shotten die mannen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: 13 apr 2024, 00:23 Ik heb niets gezien uit de match donderdag waardoor we als we ons eigen spel spelen, ons moeten zorgen maken over "uitbundige thuisfans". We hebben al matchen gewonnen bij veel zottere ploegen, met veel zottere fans, dan PAOK.

Wil niet zeggen dat wij niet op niveau moeten zijn en vooral niet dat we het spel aan hen moeten laten.

Overmoed komt voor de val, dus het grootste gevaar voor mij is niet de fans van PAOK, maar of we de tegenstander na de vorige match wel naar waarde gaan schatten. Ons overwicht was vaak theoretisch (weinige kansen tegen) en het is niet alsof ze niet kunnen shotten die mannen.
Mijn punt was vooral dat PAOK mogelijk een zeker voordeel kan halen door hun 12e man. Bij ons zou de impact daarvan inderdaad moeten meevallen, hoewel jonge gasten als Nusa of Sabbe daar wellicht nog niet echt veel ervaring mee hebben.

Mechele en de niet scorende maar wel zeer nuttige Thiago er niet bij zal toch ook wel een verschil maken en zijn niet echt 1 op 1 vervangbaar, daar waar Meijer zeker een volwaardige vervanger is voor Maxim. Misschien dat die afwezigheden het risico op overschatting wel wat gaat temperen.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

IsO schreef: 13 apr 2024, 07:49
Pica schreef: 13 apr 2024, 00:23 Ik heb niets gezien uit de match donderdag waardoor we als we ons eigen spel spelen, ons moeten zorgen maken over "uitbundige thuisfans". We hebben al matchen gewonnen bij veel zottere ploegen, met veel zottere fans, dan PAOK.

Wil niet zeggen dat wij niet op niveau moeten zijn en vooral niet dat we het spel aan hen moeten laten.

Overmoed komt voor de val, dus het grootste gevaar voor mij is niet de fans van PAOK, maar of we de tegenstander na de vorige match wel naar waarde gaan schatten. Ons overwicht was vaak theoretisch (weinige kansen tegen) en het is niet alsof ze niet kunnen shotten die mannen.
Mijn punt was vooral dat PAOK mogelijk een zeker voordeel kan halen door hun 12e man. Bij ons zou de impact daarvan inderdaad moeten meevallen, hoewel jonge gasten als Nusa of Sabbe daar wellicht nog niet echt veel ervaring mee hebben.

Mechele en de niet scorende maar wel zeer nuttige Thiago er niet bij zal toch ook wel een verschil maken en zijn niet echt 1 op 1 vervangbaar, daar waar Meijer zeker een volwaardige vervanger is voor Maxim. Misschien dat die afwezigheden het risico op overschatting wel wat gaat temperen.
Niet enkel de 12e man zal belangrijk zijn. Je merkt aan alles dat de Grieken die finale in Athene willen spelen. Het is niet toevallig dat er in de 1/8 finales nog 2 griekse ploegen zitten. Het leeft daar enorm hard vanuit hun trots en chauvinistisch standpunt. Ze gaan er ook alles aan doen om dat recht te zetten. je merkt het tevens aan de actie vanuit hun bestuur om de gemoederen op te jutten. Ze hebben naar aanleiding van het politieoptreden er alles aan gedaan om Club mee in dat verhaal te betrekken (door een officieel standpunt te eisen). Ze kunnen nu een héél week in de pers dat verhaal uitmelken om een soort van haat-gevoel te creëren. Daarnaast is de Griekse bond ook mee in het verhaal door de weekendwedstrijd te verplaatsen. Je voelt aan alles dat die ECL extreem belangrijk is. Ik heb al vakantie aangekondigd eind Mei (just in case) maar gevoelsmatig denk ik toch dat het een huzarenstuk zal worden om daar niet onderuit te gaan. Laten we hopen dat ik ongelijk heb.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

De 2 spelers die deila niet zag staan maken het verschil. Heerlijk vind ik dat.
Vanavond rustig naar de Brusselse derby kijken. Er kan echt nog veel nu.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Hayen kan wat Deila nooit kon....nu nog homma zijn kans geven
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Pica schreef: 13 apr 2024, 00:23 Ik heb niets gezien uit de match donderdag waardoor we als we ons eigen spel spelen, ons moeten zorgen maken over "uitbundige thuisfans". We hebben al matchen gewonnen bij veel zottere ploegen, met veel zottere fans, dan PAOK.

Wil niet zeggen dat wij niet op niveau moeten zijn en vooral niet dat we het spel aan hen moeten laten.

Overmoed komt voor de val, dus het grootste gevaar voor mij is niet de fans van PAOK, maar of we de tegenstander na de vorige match wel naar waarde gaan schatten. Ons overwicht was vaak theoretisch (weinige kansen tegen) en het is niet alsof ze niet kunnen shotten die mannen.
'Ons eigen spel spelen', daar zeg je het. Als er twee zaken zijn die een uitzinnig publiek kan bereiken, dan is het wel de eigen ploeg boven zichzelf laten uitstijgen, en de tegenstander niet in zijn spel laten komen. Dat we al matchen gewonnen hebben tegen zottere ploegen met zottere fans doet niet veel ter zake, da's een statistiek die de ene week opgaat en de andere week dan weer niet.
Ik zie de omstandigheden wel als het grootste gevaar. Zelfs de heer De Bilde, die ik nu niet meteen van overdreven intelligentie verdenk, zei het ooit: 'voetbal speel je voor 60 % met het hoofd en voor 40 procent met de voeten'. Wel, als die fans erin gaan slagen in onze kop te kruipen, eventueel wat geholpen door de gebeurtenissen op het veld, dan zijn we nog niet thuis. Het zegt veel als het gevoel heerst dat de Grieken psychologisch in het voordeel zijn, zélfs al hebben ze de heenmatch met 1-0 verloren. Onze gemiste penalty was voor hen een overwinning waard, ze spelen thuis, én de vorige ronde (waarin ze Zagreb thuis met 5-1 uitschakelden nadat ze de heenmatch met 2-0 verloren) bevestigt hun geloof dat alles mogelijk is. En in dié omstandigheden heb ik een man als Balanta liever niet op het veld.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

In die logica zou een Griekse, Turkse,... ploeg altijd wel een europese beker moeten kunnen winnen.....
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

In HNB:
[spoiler]
Bij Club Brugge willen ze Deila niet helemaal afvallen, maar… “Er is nu duidelijkheid. We houden het simpel”

Club Brugge voetbalt weer goed. Club Brugge scoort weer. Club Brugge doet weer mee voor de titel. Blauw-zwart is weer een familie. De spelers vechten voor elkaar en de supporters dansen met de spelers. Wie had dat nog voor mogelijk gehouden?

Junior Verbeeke en Ludo Vandewalle
Vandaag om 03:00

Het is toch opmerkelijk hoor, die metamorfose sinds het ontslag van Ronny Deila. “Er is nochtans niet zo heel veel veranderd”, zegt Maxim De Cuyper. De nieuwe sterke man Nicky Hayen is de eerste om dat te beamen. Maar er moet toch iets veranderd zijn. Want Club kan weer een tegenstander overrompelen, bij de keel grijpen. “We pakken nu onze momenten”, hield ook Hans Vanaken het simpel in zijn verklaring voor de 7 op 9 in deze Champions’ Play-offs.

Chic van de twee spelers dat ze Ronny Deila niet helemaal afvallen. Je kan evenwel moeilijk ontkennen dat er een trainerseffect heeft plaatsgevonden in Jan Breydel. Nicky Hayen heeft structuur en grinta in het team gestoken. Hij is nu al de gevierde held bij het Brugse publiek. Die fans, regelmatig gefrustreerd in de reguliere competitie, hebben zich weer helemaal verzoend met het spel van hun helden. Hans Vanaken en co zoeken meer de diepte, gaan vol overtuiging de duels in en, het belangrijkste, ze scoren nu wel uit de kansen. De supporters kraaiden net als tegen anderlecht van de pret. Danspasjes op de tribune. Innige omhelzingen. Drie keer op rij gelukkige gezichten in Brugge de voorbije week. Dat hadden we dit seizoen eigenlijk niet meer verwacht. Geen enkele speler van Club kreeg in onze spelersbeoordeling een vijf. Dat is nog niet veel gebeurd in de voetbaljaargang 2023-2024.

Titeldromen
Want, en dat is de belangrijkste vaststelling van dit weekend, Club Brugge doet weer volop mee. Het sluipt dichterbij. In eerste instantie voor die tweede plaats maar dan ben je ook kandidaat voor de titel. Zeker in de vorm waarin ze nu verkeren. Fijn ook dat de spelers die ambitie uitspreken.

“Onze ambitie is duidelijk: we willen de titel pakken”, zei Michal Skoras die zijn eerste doelpunt scoorde en zijn aanpassingsperiode helemaal achter zich liet. “En dan helpt het natuurlijk als je goed voetbal brengt en wint zoals tegen Antwerp. Het blijft wel wedstrijd per wedstrijd aanpakken. Donderdag volgt er alweer een zware verplaatsing naar PAOK.”

“Of we stiekem dromen van de titel? Dromen mag altijd, hé”, zei doelman Nordin Jackers met een grijns op het gezicht. “Club Brugge mikt elk seizoen op de titel, maar nogmaals: wedstrijd per wedstrijd en dan zien we wel waar we uitkomen. Het klopt dat we nu een mooi reeksje neerzetten, maar we hebben nog niets in handen. We mogen alleen niet beginnen zweven. Voetjes op de grond.”

PAOK
De retoriek van Nicky Hayen is nog gematigder. Ook als we zeggen dat we niet geloven dat de Club-trainer niet met die tweede plaats bezig is.

“Je hoeft dat niet te geloven”, aldus Hayen. “Wij werken stap voor stap. We kunnen ook niet anders. Verder denken dan die wedstrijd van donderdag in Griekenland tegen PAOK is uit den boze. Wat ik wel wil is dat we deze winnaarsdrang blijven uitstralen. Dat we andere ploegen zenuwachtig maken. Ja, dat is het. Dat is ons doel nu, andere ploegen nerveus maken. En dat lukt blijkbaar aardig. Intussen proberen wij die vierde plaats veilig te stellen, daarna de derde, en zo verder.”

De 43-jarige Limburger blijft bescheiden over zijn aandeel in deze heropstanding sinds het begin van de Champions’ Play-offs en de 7 op 9 plus de Europese zege die op zijn conto staat.

“Het enige wat ik echt durf zeggen dat veranderd is, is de duidelijkheid die is geschapen”, zegt Hayen. “We houden het simpel. Maar ik wil hier op geen enkel moment afbreuk doen aan het werk van Ronny Deila. Niet alles was slecht hoor. Als het allemaal zo slecht was geweest, had ik niet hier maar in de Europe Play-offs gezeten. Het gaat om bepaalde componenten op elkaar afstemmen. Ik moet die jongens niet leren voetballen. Dat kunnen ze allemaal. Het is die groep die moet gesmeed worden, dat publiek dat ons steunt. En dat is al van de eerste wedstrijd zo.”

Club Brugge trekt volgende week naar Union om zijn achtervolging verder te zetten. Na de bekeruitschakeling heeft het daar nog wat recht te zetten. Ja toch?
Nog 21 punten op het spel in de JPL, dus de race is inderdaad nog lang niet gelopen. Bluvn goan! :hupclub:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Waarschuwing voor Club-fans voor de uitmatch tegen PAOK
[spoiler]
“Draag geen blauw-zwarte kleuren buiten het PAOK-stadion”: Club en burgemeester van Brugge roepen fans op om “waakzaam en voorzichtig te zijn” in Griekenland

De schrik zit er goed in. Na de rellen van vorige week roept Club Brugge zijn 1.000 meereizende supporters op tot voorzichtigheid. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af.”

Pieter-Jan Calcoen, Junior Verbeeke
Vandaag om 17:34

Donderdag speelt Club Brugge tegen PAOK voor een historische halve finale van de Conference League. Het zou een feest moeten worden, maar de gebeurtenissen in de marge van de heenwedstrijd doen het slechtste vermoeden. Toen kwam het tot confrontaties tussen PAOK-hooligans en de politie, waarop PAOK verbazingwekkend genoeg meedeelde een klacht te zullen indienen.

Het maakt dat de sfeer in Thessaloniki zeer gespannen zal zijn. Club vraagt zijn meereizende fans dan ook om “de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen”, zo staat er te lezen via de officiële kanalen. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af. Probeer zoveel mogelijk in groep te blijven en volg de richtlijnen van onze stewards ter plekke en de lokale autoriteiten strikt op.”

Dinsdag heeft heeft Club nog een meeting met vertegenwoordigers van UEFA en PAOK om de veiligheid van de supporters in Griekenland in de mate van het mogelijke te garanderen.

Na de wedstrijd Club Brugge-PAOK FC op donderdag 11 april en de problemen die zich toen hebben voorgedaan aan het Jan Breydelstadion hebben supporters van PAOK (Saloniki) heel wat haatberichten op sociale media gepost, vooral gericht aan het Brugse stadsbestuur, de Brugse voetbalsupporters, de politie en de burgemeester.

Burgemeester Dirk De fauw is dan ook bevreesd dat supporters van Club Brugge die komende donderdag naar Griekenland reizen voor de terugmatch het slachtoffer kunnen worden van vergeldingsacties door supporters van PAOK FC. “Ik vraag de Brugse supporters met aandrang om waakzaam en voorzichtig te zijn. Vertrek zeker niet zonder geldig toegangsbewijs en neem zeker geen uitdagende houding aan ten opzichte van de Griekse supporters”, aldus burgemeester Dirk De fauw.
Plaats reactie