wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Tegenstanders tot aan de eerste internationale break:
Eupen (U),Zulte-Waregem(T), OHL(U), KV Kortrijk(T), Charleroi (U), Serkul(T), Seraing(U), Standard(U)

Moeilijkste lijkt mij uit Charleroi.
Wie weet tegen dan eens uitpakken met een ouderwetse 27/27 op kop van de competitie...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 28 jul 2022, 09:53 Tegenstanders tot aan de eerste internationale break:
Eupen (U),Zulte-Waregem(T), OHL(U), KV Kortrijk(T), Charleroi (U), Serkul(T), Seraing(U), Standard(U)

Moeilijkste lijkt mij uit Charleroi.
Wie weet tegen dan eens uitpakken met een ouderwetse 27/27 op kop van de competitie...
Heel graag, maar jongeren kansen geven kost vaak punten...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

IsO schreef: 28 jul 2022, 09:43 Stukje over Club-Genk in S/VM:
[spoiler]
Onbeschermd Club Brugge

Al snel keek iedereen naar Brandon Mechele, die meer dan ooit stond te bibberen. De Rode Duivel wist niet waar hij het had met de loopacties van Cyriel Dessers, die meer uitblonk door zijn actieradius dan door zijn afwerking.

Ter verdediging van de Brugse nummer 44 moeten we zeggen dat het overal volgen van de ex-topschutter uit de Eredivisie ertoe leidde dat er elders bressen vielen die niemand kon dichten.

Op het middenveld had Carl Hoefkens de heerschappij in de middencirkel weer aan Ruud Vormer gegeven. Dat is problematisch als je weet dat de Nederlander het spel laat lopen wanneer de bal zich achter hem bevindt.

Dat wordt nog gênanter als je weet dat er ene Noah Mbamba naast hem stond, die wel indrukwekkend was met de bal aan de voet. Al is die nog lang niet in staat om de verdedigende intensiteit te ontwikkelen die op die positie vereist is.

Net als zijn voorgangers moest Hoefkens dus al heel snel bijsturen. Dat de jonge Mbamba bij de rust werd vervangen door Eder Balanta was logisch. Maar ook dat leidde niet tot evenwicht. Dat kwam er pas toen Casper Nielsen de plaats innam van Ruud Vormer. Voor slechts enkele minuten? Of voorgoed?

Wervelend KRC Genk

Dat blauw-zwart in zijn eerste competitiewedstrijd zo afzag, kwam ook door het al erg uitgekiende voetbal dat Wouter Vrancken de voorbije weken neerzette in Limburg. Bij balverlies stellen ze zich op in een 4-2-4, waarbij Mike Trésor naast Cyriel Dessers komt lopen om de eerste passes van de tegenstander af te blokken.

Op die manier beheersen de Genkies al goed het 'chaotische balbezit' dat hun coach verlangt: combinaties met driehoekjes op de flanken, gesteund door flankverdedigers die niet gierig zijn met hun inspanningen wanneer ze nog eens diep gaan om de tegenstander uit verband te spelen.

De witte symfonie werd gespeeld met veel bewegingen. Om te beginnen die van Dessers, die Brandon Mechele uit zijn comfortzone lokten. Verder ook die van de ongelukkige Luca Oyen (die zwaargeblesseerd uitviel) en van de altijd onhoudbare Junya Ito.

Hun afhaken creëerde ruimte, hun diepgang vulde die op. Dat gaf de indruk van een voortdurende wervelwind - en toch wel georkestreerd. Niemand bleef op zijn positie, maar alle belangrijke zones waren wel gecoverd. Zeker degene van waar de passes in de rug van de Brugse verdediging vertrokken. Passes die vaak op vuistslagen leken.

Het risico is evenwel ook duidelijk, meer bepaald wanneer er balverlies wordt geleden. Dat risico is wel minder groot dan bij een soms wankel KV Mechelen, vooral omdat Jhon Lucumi en Carlos Cuesta tot de besten in België behoren als het erop aankomt om de boulevards dicht te lopen.

En omdat Maarten Vandevoordt het traject van de bal zo goed kan lezen - een ondergewaardeerde troef!
Een beperkte analyse toch wel.

1) de match was een deja vu naar vorig seizoen, dit was niet door Genk bedacht

2) het idee dat individuele spelers systemische fouten kunnen oplossen is er door Rits gekomen, kunnen we niet van Mbamba verwachten op die leeftijd

3) er waren zeker individuele fouten en al zeker van Mechele

4) de 'looplijnen' van genk waren vooral geïnspireerd door goeie voetballers die mogen voetballen, Ito voorop, als die niet moe geworden was, komen we nooit terug

5) een ploeg is een levend organisme, spelers zoals jutgla en skovke compenseren voor een gebrek aan vernieuwing in ons aanvalsspel


Hoefkens is inderdaad de continuïteit die het bestuur wilde, maar dat wil zeggen dat we blind blijven voor het vraagstuk dat de vorige trainers ook niet opgelost kregen. Het is te simplistisch om het op een opstelling terug te brengen, maar met deze typeploeg moeten we beter kunnen door de huidige spelers anders in te zetten en meer rekening te houden met de sterktes en zwaktes van elk.

Voorbeeld: Mata op de flank ter ondersteuning ipv centraal zorgt direct voor meer dreiging aanvallend en potentieel overtal in combinatie met de hangende spits die uitvalt of het middenveld dat mee schuift. De andere spits moet niet uitwijken en komt hoger op het veld in interessante positie om te scoren of om volk weg te trekken voor de linkerflank die nu dubbel bezet is en dus ook hoger komt te staan. De vraag die je je in dit geval moet stellen is of je speelt met drie of met twee op het middenveld, wat je dan weer moet afwegen in functie van je type spits en je type wingers. Skovke als vleugelmiddenvelder is even goed als TJ als vleugelspits.

Soit, we zien het waarschijnlijk weer te simpel, maar de eerste match was alleszins niets om op verder te bouwen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 jul 2022, 09:43 Stukje over Club-Genk in S/VM:
[spoiler]
Onbeschermd Club Brugge

Al snel keek iedereen naar Brandon Mechele, die meer dan ooit stond te bibberen. De Rode Duivel wist niet waar hij het had met de loopacties van Cyriel Dessers, die meer uitblonk door zijn actieradius dan door zijn afwerking.

Ter verdediging van de Brugse nummer 44 moeten we zeggen dat het overal volgen van de ex-topschutter uit de Eredivisie ertoe leidde dat er elders bressen vielen die niemand kon dichten.

Op het middenveld had Carl Hoefkens de heerschappij in de middencirkel weer aan Ruud Vormer gegeven. Dat is problematisch als je weet dat de Nederlander het spel laat lopen wanneer de bal zich achter hem bevindt.

Dat wordt nog gênanter als je weet dat er ene Noah Mbamba naast hem stond, die wel indrukwekkend was met de bal aan de voet. Al is die nog lang niet in staat om de verdedigende intensiteit te ontwikkelen die op die positie vereist is.

Net als zijn voorgangers moest Hoefkens dus al heel snel bijsturen. Dat de jonge Mbamba bij de rust werd vervangen door Eder Balanta was logisch. Maar ook dat leidde niet tot evenwicht. Dat kwam er pas toen Casper Nielsen de plaats innam van Ruud Vormer. Voor slechts enkele minuten? Of voorgoed?

Wervelend KRC Genk

Dat blauw-zwart in zijn eerste competitiewedstrijd zo afzag, kwam ook door het al erg uitgekiende voetbal dat Wouter Vrancken de voorbije weken neerzette in Limburg. Bij balverlies stellen ze zich op in een 4-2-4, waarbij Mike Trésor naast Cyriel Dessers komt lopen om de eerste passes van de tegenstander af te blokken.

Op die manier beheersen de Genkies al goed het 'chaotische balbezit' dat hun coach verlangt: combinaties met driehoekjes op de flanken, gesteund door flankverdedigers die niet gierig zijn met hun inspanningen wanneer ze nog eens diep gaan om de tegenstander uit verband te spelen.

De witte symfonie werd gespeeld met veel bewegingen. Om te beginnen die van Dessers, die Brandon Mechele uit zijn comfortzone lokten. Verder ook die van de ongelukkige Luca Oyen (die zwaargeblesseerd uitviel) en van de altijd onhoudbare Junya Ito.

Hun afhaken creëerde ruimte, hun diepgang vulde die op. Dat gaf de indruk van een voortdurende wervelwind - en toch wel georkestreerd. Niemand bleef op zijn positie, maar alle belangrijke zones waren wel gecoverd. Zeker degene van waar de passes in de rug van de Brugse verdediging vertrokken. Passes die vaak op vuistslagen leken.

Het risico is evenwel ook duidelijk, meer bepaald wanneer er balverlies wordt geleden. Dat risico is wel minder groot dan bij een soms wankel KV Mechelen, vooral omdat Jhon Lucumi en Carlos Cuesta tot de besten in België behoren als het erop aankomt om de boulevards dicht te lopen.

En omdat Maarten Vandevoordt het traject van de bal zo goed kan lezen - een ondergewaardeerde troef!
Vrij correcte analyse
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Sterkste opstelling die we hebben. Mocht het nu ook nog een 4-3-3 zijn...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Knappe goal van Prevljak zeg.
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Echt blij wordt je toch niet van die eerste helft zeg...
We spelen gewoon veel te traag en met te weinig intensiteit.
Genk vorige week en deze week speelde met veel meer intensiteit. Ook een veel snellere balcirculatie, zij kunnen blijkbaar wel in 2 tijden spelen.
Eupen vandaag ook met diepgang, en snelle balcirculatie. Peeters heeft misschien al veel kleine, irritante foutjes gemaakt, maar speelt met een enorme overgave.
Die kleine nummer 7 van Eupen duikt ook constant in de hoeken.
Bij ons is het veel te statisch, te weinig de derde man die al een loopactie doet. Was vorige week ook zo. We spelen teveel van uit stilstand.
Als je elke week 3 goals gaat moeten maken om te winnen...

Gelukkig hebben we weer Mignolet of de match was ook weeral gespeeld. Nu hebben we tenminste nog een kans.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Zet daar een gastje van 16 uit de jeugd ipv Nsoki, kan het onmogelijk slechter doen.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Eerlijk is eerlijk, het is lang geleden dat ik Club een volledige match zo slecht heb weten voetballen... Verdiende overwinning voor Eupen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Goede match van Eupen.
Terechte overwinning.
We moeten er maar staan in september, wordt dan gezegd, maar dit is veel te weinig van Club.
Sanders
Supersub
Berichten: 1098
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

The_One schreef: 31 jul 2022, 17:55 Eerlijk is eerlijk, het is lang geleden dat ik Club een volledige match zo slecht heb weten voetballen... Verdiende overwinning voor Eupen.
Sluit ik mij bij aan. Kan mij geen match herinneren die zo slecht was in een recent verleden. Eupen verdient het.
vanGentmaarvoorClub schreef: 31 jul 2022, 17:57 Goede match van Eupen.
Terechte overwinning.
We moeten er maar staan in september, wordt dan gezegd, maar dit is veel te weinig van Club.
Dat we er maar in september moeten staan vind ik zever. We mogen niet zo hautain zijn en denken dat we elk jaar een achterstand op de leider in de competitie kunnen inhalen en toch kampioen spelen (wat dat mag toch onze doelstelling zijn?)
Elk punt telt, of dat nu de tweede speeldag is of de achtentwintigste. Onze komende tegenstanders zien ook dat we gaten laten vallen in onze verdediging, dat we nog niet flitsen, nog niet fysiek top zijn.
Voor je het weet verlies je tegen 1 september nog een aantal matchen en zit er druk op de ketel. Als je dan ook weet dat je tijdens een Europees parcours ook al eens punten laat liggen door vermoeidheid, dan is een crisis niet ver af.
Ik ben eerder van het idee om nu al wat punten te sprokkelen, zodat je gerust aan die Europese campagne kan starten.

Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat dit nog veel te weinig is van Club. Op Mignolet na is iedereen gebuisd, denk ik.

We hebben 3/6, maar vorige week had de match met de rust ook al gespeeld kunnen zijn en had je 0/6. Dan stonden de kranten morgen al vol en mocht Hoefkens het al komen uitleggen.
We kunnen alleen maar hopen dat dit de nodige wake-up call is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Moest er nu een nieuw systeem ingeslepen worden onder een nieuwe trainer met nieuwe spelers, tegen een goeie tegenstander. Awel dan kan ik me een non match als vandaag wel voorstellen.

Nu niet.

Quasi dezelfde ploeg, met een trainer die duidelijk niet van plan is om de lijn van phille en alfie al te veel te veranderen, tegen met alle respect Eupen.
Need I say more?

Als zelfs de spelers zeggen in de interviews dat ze de tweede helft niet goed wisten wat gedaan (Vanaken op sporza), dan is dat best erg ja.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Ik heb geen idee waarom Hendry en Balanta niet in de selectie zitten. Als ze niet geblesseerd zijn is het ronduit bizar.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Begrijp ik toch ook niet hoor. Dat is toch echt Hendry buitensteken. Ik vind het jammer. Ik heb het wel voor hem, deed het in mijn ogen goed begin vorig seizoen. In mijn ogen is er plaats genoeg in de kern om hem en Brandon tevreden te houden.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

De kans lijkt me groter dat Hendry met een transfer bezig is. Balanta had ik nog geen geruchten gaan opgevangen...
Plaats reactie