wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Kevinho toch...de meeste dromen zijn bedrog é dutske
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 10 apr 2022, 17:55 Vandaag nog eens tegen een deftige tegenstander . Ik verwacht de zoveelste keer verliespunten .
Overwinning tegen Mechelen lijkt me niet gestolen. 8e competitiewinst op rij, en daar zaten met Charleroi, Antwerp en Genk best wel wat andere "deftige tegenstanders" tussen. Gent, duidelijk het team waar we het het moeilijkst tegen hebben dit seizoen, zit niet in de Champions' Play-off. Maar goed, anderlecht en antwerp plooien zich ook altijd meer dan dubbel tegen ons, en Union weet waarvoor ze spelen.

Benieuwd welke sanctie Beerschot krijgt opgelegd. Bij toekenning winst aan Union is de kloof na halvering 2,5 punten (1 overwinning of drie draws meer nodig), bij sanctie zonder impact op punten is de kloof na halvering 1,5 punten (1 overwinning of 2 draws extra nodig). Wordt nog spannend!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Afbeelding
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Wat een kutmatch was dit...

We beginnen een pak beter dan anderlecht, verdienen een goal én een penalty. Dan begint anderlecht gewoon het Antwerp-spelletje met continu irritante fouten te spelen en laten wij ons daardoor aftroeven :-(.
Uiteindelijk moet je dan nog blij zijn met een gelijkspel...

Ik ben trouwens benieuwd hoe anderlecht gaat reageren. Een paar keer weer het lied "alle boeren zijn homo" gehoord, als ze correct willen zouden ze tegen de eigen supporters moeten reageren. Guess that won't happen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tuurlijk moet dat altijd penalty zijn, maar als je daarna die wanprestatie op de mat legt verdien je het ook niet, en boezemt dat allerminst vertrouwen in bij het ingaan van deze cruciale matchen.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

Het belang van een Rits wordt onderschat (en Vormer is done).
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Sanders
Supersub
Berichten: 1107
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Yago schreef: 01 mei 2022, 20:33 Tuurlijk moet dat altijd penalty zijn, maar als je daarna die wanprestatie op de mat legt verdien je het ook niet, en boezemt dat allerminst vertrouwen in bij het ingaan van deze cruciale matchen.
Klopt, het moet altijd penalty zijn, maar ik denk dat de VAR dat ingezoomde beeld niet heeft. Het is enkel Eleven dat dat kan inzoomen denk ik.
Verder inderdaad een wanprestatie.
Uitvoetballen was dikwijls rampzalig; Nsoki verdedigend sterk, maar neemt echt teveel risico.
Buchanan was meer bezig met Murillo dan met zijn spel. Vormer toonde in deze match aan dat het tempo toch te hoog begint te liggen voor hem. Rits zorgde voor overwicht, Vormer daarentegen was compleet onzichtbaar en deed verdedigend ook niets. De Ketelaere was een kwartier goed, daarna volledig weggezakt.
Tweede helft liepen we meer achter de bal dan iets anders.
Nee op deze manier maak je Union niet zenuwachtig voor volgende week...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Mja, ik vind de refs in totaal gewoon gebuisd.

Vorige week tegen Antwerp hadden er een pak meer gele kaarten gemogen voor hen, maar dan wordt het weer omschreven als "potig spel" en komen ze ermee weg. Vandaag had Haroun opnieuw een kaart mogen krijgen voor een zware schop (tegen Union) en alweer krijgt hij niks. Hier heeft anderlecht best wat overtredingen gemaakt en vooral irritant lopen wezen. Ik heb zeker 3 fases gezien waarbij ze de bal nog wegtikten of bij een inworp snel over de boarding smeten ipv te laten liggen. Blijkbaar mag dat tegenwoordig ook altijd? Maar als Balanta op Zirkzee shot die ostentatief de bal blijft vasthouden en nadien ook voor de bal blijft staan, DAN is het plots wél direct fout en krijgen ze allebei geel...
naka 30
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 apr 2018, 15:37

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door naka 30 »

ik denk dat die verboomen nie veel europese wedstrijden zal fluiten of het zullen oefenwedstrijden zijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Mochten we die terechte penalty gekregen en benut hebben na 4 minuten, het zou een totaal andere match geweest zijn. Los daarvan vind ik dat Club niet op kampioen niveau presteert. Gemiste kans gisteren om 2 punten in te lopen op Union. Tja, nu moeten ze het maar in de komende 2 onderlinge duels uitvechten.
Het verlies van Rits voor de komende weken zal een grote aderlating zijn.
Vormer, wat viel die slecht in, die is geen meerwaarde meer.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

De braafste ploeg werd ineens de potigste: anderlecht maakte tegen Club Brugge meer dan dubbel zoveel overtredingen als zijn gemiddelde

En of anderlecht met het mes tussen de tanden speelde tegen Club Brugge. Paars-wit maakte volgens statistiekenbureau Gracenote liefst 23 overtredingen. Dat is veruit het meeste fouten dat de Belgische recordkampioen al in één match maakte dit seizoen.

Om even aan te geven hoe hoog dat aantal is: van de 314 competitiewedstrijden die dit seizoen al gespeeld werden, zijn er maar drie waarin een team nog meer overtredingen maakte. Cercle Brugge (25 stuks tegen KV Kortrijk op 4 december) en twee keer Standard (25 stuks tegen Club Brugge op 7 november en 24 stuks tegen Genk op 13 februari) gingen hun boekje nog vaker te buiten binnen de negentig minuten.

Voor anderlecht zijn die cijfers vooral opmerkelijk omdat paars-wit voor de wedstrijd tegen Club Brugge de ploeg met de laagste foutenlast van de hele Jupiler Pro League was. In de 35 competitiewedstrijden voor de thuismatch tegen blauw-zwart beging het amper 324 overtredingen, goed voor een gemiddelde van 9,25 per wedstrijd. In de 2-3-zege op KV Kortrijk waarmee het zich enkele weken geleden verzekerde van de Champions’ play-offs beging het over de hele negentig minuten zes overtredingen.

De stevige topper, waarin Club Brugge tot twaalf overtredingen kwam, leverde met de blessures voor Mats Rits en Joshua Zirkzee aan beide kanten ook een slachtoffer op. Opvallend genoeg vielen er de hele match slechts twee gele kaarten voor echte overtredingen - voor Lisandro Magallan (anderlecht) en Charles Nsoki (Club Brugge). Ook Christian Kouamé (anderlecht) en Eder Balanta (Club Brugge) werden in de slotfase nog geboekt voor een akkefietje, maar toen was er al gefloten.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

De braafste ploeg werd ineens de potigste: anderlecht maakte tegen Club Brugge meer dan dubbel zoveel overtredingen als zijn gemiddelde

En of anderlecht met het mes tussen de tanden speelde tegen Club Brugge. Paars-wit maakte volgens statistiekenbureau Gracenote liefst 23 overtredingen. Dat is veruit het meeste fouten dat de Belgische recordkampioen al in één match maakte dit seizoen.

Om even aan te geven hoe hoog dat aantal is: van de 314 competitiewedstrijden die dit seizoen al gespeeld werden, zijn er maar drie waarin een team nog meer overtredingen maakte. Cercle Brugge (25 stuks tegen KV Kortrijk op 4 december) en twee keer Standard (25 stuks tegen Club Brugge op 7 november en 24 stuks tegen Genk op 13 februari) gingen hun boekje nog vaker te buiten binnen de negentig minuten.

Voor anderlecht zijn die cijfers vooral opmerkelijk omdat paars-wit voor de wedstrijd tegen Club Brugge de ploeg met de laagste foutenlast van de hele Jupiler Pro League was. In de 35 competitiewedstrijden voor de thuismatch tegen blauw-zwart beging het amper 324 overtredingen, goed voor een gemiddelde van 9,25 per wedstrijd. In de 2-3-zege op KV Kortrijk waarmee het zich enkele weken geleden verzekerde van de Champions’ play-offs beging het over de hele negentig minuten zes overtredingen.

De stevige topper, waarin Club Brugge tot twaalf overtredingen kwam, leverde met de blessures voor Mats Rits en Joshua Zirkzee aan beide kanten ook een slachtoffer op. Opvallend genoeg vielen er de hele match slechts twee gele kaarten voor echte overtredingen - voor Lisandro Magallan (anderlecht) en Charles Nsoki (Club Brugge). Ook Christian Kouamé (anderlecht) en Eder Balanta (Club Brugge) werden in de slotfase nog geboekt voor een akkefietje, maar toen was er al gefloten.
'k Heb de statistieken van PO1 voor de volledigheid even op sofascore opgezocht :

- Club vs Antwerp : 9 overtredingen vs 21 overtredingen
- Union vs anderlecht : 14 overtredingen vs 16 overtredingen
- Antwerp vs Union : 20 overtredingen vs 16 overtredingen
- anderlecht vs Club : 22 overtredingen vs 12 overtredingen

Zijn wij als Club dan gewoon te braaf geworden? Of zijn de andere ploegen gewoon van mening dat ze ons enkel kunnen afstoppen door het spel continu te onderbreken met (kleine & irritante) overtredingen?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Wij zijn de ploeg die bal opeist, dus is normaal dat wij meer fouten krijgen dan maken...
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ik zou in union starten met odoi op de plaats van de geschorste nsoki...hij heeft er minder moeite mee om links centrale verdediger te spelen dan hendry denk ik. Moeilijk voor hendry om tegen zijn voet te spelen, odoi moet dat kunnen, hij speelde vroeger nog als linksback. Dan zou ik balanta (al 2 matchen sterk ingevallen) op odoi zijn plaats zetten. Rits vervangen wordt nog het moeilijkste...logische keuze zou vormer zijn maar ik weet niet of het wedstrijdritme is of gewoon de leeftijd maar de vormer van gisteren was toch niet dezelfde van een jaar of 2 geleden, er zit minder gretigheid in zijn spel...natuurlijk is hij wel altijd gevaarlijk met stilstaande fases en voorzetten maar ik zou toch vanaken op de plaats van rits zetten en de ketelaere een rijtje achteruit schuiven en dan adamyan in de spits zetten...die blijft zeker de hele match lopen en zijn werk doen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Nakamba30 schreef: 02 mei 2022, 18:04 Ik zou in union starten met odoi op de plaats van de geschorste nsoki...hij heeft er minder moeite mee om links centrale verdediger te spelen dan hendry denk ik. Moeilijk voor hendry om tegen zijn voet te spelen, odoi moet dat kunnen, hij speelde vroeger nog als linksback. Dan zou ik balanta (al 2 matchen sterk ingevallen) op odoi zijn plaats zetten. Rits vervangen wordt nog het moeilijkste...logische keuze zou vormer zijn maar ik weet niet of het wedstrijdritme is of gewoon de leeftijd maar de vormer van gisteren was toch niet dezelfde van een jaar of 2 geleden, er zit minder gretigheid in zijn spel...natuurlijk is hij wel altijd gevaarlijk met stilstaande fases en voorzetten maar ik zou toch vanaken op de plaats van rits zetten en de ketelaere een rijtje achteruit schuiven en dan adamyan in de spits zetten...die blijft zeker de hele match lopen en zijn werk doen
Kan ik me wel in vinden.
Plaats reactie