wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Bon, 't zal strijden voor Europees in PO2 worden vermoed ik. Als we deze 3 open kansen niet binnen krijgen zie ik het niet meer goed komen. Positief punt : gretige Talbi, gretige Vermant en alweer een stabiele Spileers. Als het seizoen toch naar de kl*ten is vind ik het goed dat we de jeugd wat kansen geven, wie weet kunnen zij een bal beter controleren dan dure aankopen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Zelfs in po2 zijn we kansloos. Westerlo, Gent, Standard en zelfs anderlecht spelen beter als wij.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wat een bende losers is deze ploeg geworden. Plaats al die spelers op de bank of in de tribune: vanaken, jaremsjiek, etc... weg ermee. Spelers van nxt er in, het zal beter gaan
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Kansen genoeg, geen doelpunten. In een normaal seizoen geen probleem, nu extra pijnlijk.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb lang nog gehoopt dat Yaremchuck er zou doorkomen, maar dat blijkt achteraf gewoon enorm naïef geweest te zijn. Hoe ge die kans kunt missen, op die manier, da's om mee te janken. Elke keer dat ik hoop dat we een reekske kunnen opbouwen, wordt die hoop de volgende match alweer de kop ingedrukt.
We mogen dan kansen gehad hebben tegen Kortrijk, het spel was andermaal zwak en dan vooral de tweede helft. Ons middenveld is een drama, alleen Nielsen haalt niveau. Buchanan is Buchanan, als Inter daar 20 voor wilt geven dan fiets ik hem tot daar.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Tja, we zijn enorm verwend geweest met 5 titels op 7 seizoenen tijd. Nu is het een seizoen om heel snel te vergeten wat betreft de Jupiler Pro League althans.
Grote kuis in de kern na het seizoen, spelers die niet voldoen mogen gaan (Boyata, Yaremchuk, Odoi...) en anderen hun transfer gunnen (Lang, Buchanan, Jutgla).
Een nieuwe trainer (type Geeraerts) en de broodnodige kwalitatieve versterking halen o.a. eindelijk eens een rechtstreekse concurrent voor Vanaken.

Aangezien de kampioen volgend seizoen opnieuw rechtstreeks geplaatst is voor de CL en een recordsom zal krijgen voor deelname, omwille van de nieuwe CL formule, lijkt me een seizoen zonder Europees voetbal eens geen kwaad te kunnen, volle focus op de competitie.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 20 mar 2023, 09:10 Tja, we zijn enorm verwend geweest met 5 titels op 7 seizoenen tijd. Nu is het een seizoen om heel snel te vergeten wat betreft de Jupiler Pro League althans.
Grote kuis in de kern na het seizoen, spelers die niet voldoen mogen gaan (Boyata, Yaremchuk, Odoi...) en anderen hun transfer gunnen (Lang, Buchanan, Jutgla).
Een nieuwe trainer (type Geeraerts) en de broodnodige kwalitatieve versterking halen o.a. eindelijk eens een rechtstreekse concurrent voor Vanaken.

Aangezien de kampioen volgend seizoen opnieuw rechtstreeks geplaatst is voor de CL en een recordsom zal krijgen voor deelname, omwille van de nieuwe CL formule, lijkt me een seizoen zonder Europees voetbal eens geen kwaad te kunnen, volle focus op de competitie.
Een seizoen zonder Europees voetbal is nooit een optie voor mij
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 20 mar 2023, 09:16
Tiki Taka schreef: 20 mar 2023, 09:10 Tja, we zijn enorm verwend geweest met 5 titels op 7 seizoenen tijd. Nu is het een seizoen om heel snel te vergeten wat betreft de Jupiler Pro League althans.
Grote kuis in de kern na het seizoen, spelers die niet voldoen mogen gaan (Boyata, Yaremchuk, Odoi...) en anderen hun transfer gunnen (Lang, Buchanan, Jutgla).
Een nieuwe trainer (type Geeraerts) en de broodnodige kwalitatieve versterking halen o.a. eindelijk eens een rechtstreekse concurrent voor Vanaken.

Aangezien de kampioen volgend seizoen opnieuw rechtstreeks geplaatst is voor de CL en een recordsom zal krijgen voor deelname, omwille van de nieuwe CL formule, lijkt me een seizoen zonder Europees voetbal eens geen kwaad te kunnen, volle focus op de competitie.
Een seizoen zonder Europees voetbal is nooit een optie voor mij
Het is wel iets dat heel waarschijnlijk is, gezien de huidige malaise bij Club.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Dat zit er inderdaad dik in, ik zie ons niet plaatsen voor europees voetbal. Als we heel eerlijk zijn, verdienen we dat ook niet dit jaar. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we in januari niets zijn gaan halen, het was toen al overduidelijk dat er serieuze lacunes in de ploeg zitten.

Ik hou men hart vast voor volgend jaar, als iedereen vertrekt waarvoor er interesse is dan schiet er van de ploeg niets meer over: Meijer, Buchanan, Lang, Skov & Jutgla. Reken daarbij mensen waar we vanaf willen: Yaremchuck, Boyata & Odoi. Wetende dat er centraal op het middenveld 2 bij moeten (8 & 10) en er op de rechtsback ook nog iets bij moet... Het zal er boenk op moeten zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik wil nog zien dat ze allemaal effectief vertrekken.
- Meijer & Skov geloof ik direct.
- Jutgla is niet echt in vorm, ik vraag me af of daar iemand voor gaat komen.
- Lang heeft nog altijd zijn ups & downs, al zie ik dat wel goed komen.
- Buchanan is kwalitatief, maar heeft momenteel geen rendement.

Los daarvan hebben we een aantal spelers die terugkomen of spelers in de jeugd die we ook gewoon een kans moeten geven. Ik wil niet een nieuw Openda-scenario waar je een talentvolle speler laat vertrekken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1044
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Afbeelding

Ik ben even zo vrij geweest om onze resultaten van de seizoen op te lijsten om eens een vergelijking op te stellen.
Ik ben begonnen in het eerste seizoen van Sollied en het lopende seizoen meegenomen.
Ik heb ook altijd volle punten geteld, dus geen rekening gehouden met halveringen in de PO. Elke overwinning als 3 punten geteld, elk gelijkspel als 1 punt.

Wat ons opvalt is dat we op vandaag slechts 54% van de punten behalen in onze competitie met een 5e plaats momenteel (foutje in mijn lijst, daar staat nog 4e plaats).
Voor een gelijkaardig percentage moeten we al terug gaan naar de periode van Ferrera tem Koster.
Ons aantal gemaakte doelpunten valt dik tegen, ons aantal tegendoelpunten valt redelijk mee.

Momenteel hebben we 30/34 matchen gespeeld en staan we dus op een 5e plaats. Er zijn nog maximaal twaalf punten te verdienen.
Dus zullen we ergens de reguliere competitie eindigen met minimaal 48% van de punten (nog 0/12), maximaal 60% (nog 12/12) of iets daartussen.
Het zou ook de eerste keer zijn sinds het rampzalige seizoen 2006/2007 dat we niet in de top 4 eindigen en het zou ook de eerste keer zijn dat we PO1 missen.
Dat je 1x op 15 jaar de top 4 niet haalt is aanvaardbaar, maar het is minder aanvaardbaar dat dit zo bruusk gebeurt, meteen na 3 titels.
Met nog matchen tegen tegen Mechelen, Seraing, Westerlo en Eupen moet er toch een minimum van 10/12 gehaald worden. Dit kan echter zelfs niet voldoende zijn aangezien we het niet in eigen handen hebben. Zelfs met 12/12 zijn we nog niet zeker. Of we die 10/12 halen is maar de vraag met onze huidige vorm.
Ervan uitgaande dat we enkel naar Gent kijken als tegenstander, hebben zij nog volgend programma: Seraing (U), Union (T), Mechelen (U) en Oostende (T).
Tussentijds ook nog de dubbele confrontatie met West Ham. Tegen Union kunnen ze mogelijks punten verliezen, de rest zie ik hen wel winnen. Of we moeten hopen dat ze na een Europese wedstrijd toch eens struikelen. Ze hebben wel het voordeel dat ze momenteel zeer vlot scoren. Iets wat bij ons absoluut niet het geval is.

We hebben nog kans op PO1, maar we hebben het niet in eigen handen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Serieuze trip down memory lane toch dat overzicht :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 20 mar 2023, 09:23
Arnio schreef: 20 mar 2023, 09:16
Tiki Taka schreef: 20 mar 2023, 09:10 Tja, we zijn enorm verwend geweest met 5 titels op 7 seizoenen tijd. Nu is het een seizoen om heel snel te vergeten wat betreft de Jupiler Pro League althans.
Grote kuis in de kern na het seizoen, spelers die niet voldoen mogen gaan (Boyata, Yaremchuk, Odoi...) en anderen hun transfer gunnen (Lang, Buchanan, Jutgla).
Een nieuwe trainer (type Geeraerts) en de broodnodige kwalitatieve versterking halen o.a. eindelijk eens een rechtstreekse concurrent voor Vanaken.

Aangezien de kampioen volgend seizoen opnieuw rechtstreeks geplaatst is voor de CL en een recordsom zal krijgen voor deelname, omwille van de nieuwe CL formule, lijkt me een seizoen zonder Europees voetbal eens geen kwaad te kunnen, volle focus op de competitie.
Een seizoen zonder Europees voetbal is nooit een optie voor mij
Het is wel iets dat heel waarschijnlijk is, gezien de huidige malaise bij Club.
Dat wel, maar een optie is het niet, nooit jamais
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Boeiend artikel in HLN over Bayern Munchen (hier lezen). Daar draait het dit seizoen voor geen meter, wordt de spelers verweten lui te zijn en zit er een mol in de kleedkamer.

In Nederland heeft Feynoord gewonnen van Ajax afgelopen speeldag. Ajax staat 2de en wordt op de hielen gezeten door PSV & AZ (2 punten voorsprong) - het is dus nog niet zeker dat ze volgend seizoen CL halen.

In Frankrijk draait het bij PSG niet geweldg en staan ze momenteel maar 7 punten voor op de 2de. Ze verloren al 4 matchen en speelden 3x gelijk.

In Italië staat Napels op kop, gevolgd door Lazio, Inter & AC. AS Rome & Atalanta sluiten nog vrij dicht aan voor CL-voetbal, Juventus volgt al op de 7de plaats op 30 (!) punten van de nr.1 & op 7 punten van de 4de CL-plaats.

In Engeland staat Arsenal 8 punten voor op City (City wel 1 match minder gespeeld). United volgt al op 19 punten (2 matchen minder gespeeld) en Tottenham is 4de op 20 punten (even veel matchen gespeeld). Liverpool staat pas 6de (2 matchen minder gespeeld), samen met topteams als Brighton (3 matchen minder gespeeld) & Brenford (1 match minder gespeeld) - zij volgen op 27 punten van de nr.1.

In Spanje is het nog vrij normaal met Barcelona op 1, Real op 2 en Atletico op 3.

Kwestie van even te kaderen : om een of andere reden loopt het dit seizoen in een hoop competities niet geweldig goed voor de 'topteams'. Niet dat het een excuus is voor ons, maar een terugval kan altijd en gebeurt ook regelmatig. Belangrijkste is dat we er volgend seizoen opnieuw staan en lessen trekken uit de fouten die gemaakt zijn zodat we ze niet opnieuw maken.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Zoals je zei: dit mag geen excuus vormen voor ons. Dat andere topploegen ook een terugval kennen wil niet zeggen dat fcb hieraan ook moet toegeven, en eerlijk, psg, bayeren etc zijn nog altijd groter dan ons clubje.
Het schrijnende is dat de goeie opwaartse lijn, waarin de club nu zat, te grabbel wordt gegooid door de bende tamzakken op het veld. Talent genoeg, karakter blijkbaar niet? Hoe kan je alles weg smijten in 1 seizoen, blijven aanmodderen en natuurlijk, veel vertellen wat er zou moeten gebeuren, maar het voor geen meter uitvoeren op het plein. Ohja, ik verwijs nogmaals naar onze captain, die deze ingesteldheid heeft en doorgeeft aan de rest van de ploeg.
Plaats reactie