wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ordoñez - Mechele - De Cuyper - Seys
Toch wel ontzettend sterk achteraan dit seizoen

(En Sabbe)
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 20 mei 2025, 13:45 Ordoñez - Mechele - De Cuyper - Seys

(En Sabbe)
In de competitie hebben we onnodig veel gemorst met punten en zijn we alweer slecht gestart.
Daar hebben we de titel laten liggen.
In de verdediging zullen Ordonez en De Cuyper vertrekken in de zomer, dat staat vast.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 20 mei 2025, 14:45
vanGentmaarvoorClub schreef: 20 mei 2025, 13:45 Ordoñez - Mechele - De Cuyper - Seys

(En Sabbe)
In de competitie hebben we onnodig veel gemorst met punten en zijn we alweer slecht gestart.
In de verdediging zullen Ordonez en De Cuyper vertrekken in de zomer, dat staat vast.
Slechte start is nog enigsinds te verantwoorden door het ontbreken van de internationals tijdens de voorbereiding. De periode na nieuwjaar zijn we genekt door de opeenvolging van wedstrijdens en een gebrek aan wisselmogelijkheden. Tzolis, de productiefste en kwalitatief beste vanvoor, zat er toen volledig door en er waren toen géén wisselmogelijkheden. Ferran speelde diepe spits omdat Nilsson geen niveau (meer) haalde.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 20 mei 2025, 15:15
Tiki Taka schreef: 20 mei 2025, 14:45

(En Sabbe)
Slechte start is nog enigsinds te verantwoorden door het ontbreken van de internationals tijdens de voorbereiding. De periode na nieuwjaar zijn we genekt door de opeenvolging van wedstrijdens en een gebrek aan wisselmogelijkheden. Tzolis, de productiefste en kwalitatief beste vanvoor, zat er toen volledig door en er waren toen géén wisselmogelijkheden. Ferran speelde diepe spits omdat Nilsson geen niveau (meer) haalde.
Akkoord dat Tzolis er wat door zat toen, en dat er een zeer snelle opeenvolging van wedstrijden was in de periode na nieuwjaar, maar ik vind dat van die wisselmogelijkheden een karikaturale voorstelling van de feiten.

Jutglà is in de eerste plaats een centrumspits, en werd ook Europees reeds herhaaldelijk én met succes zo gebruikt. Uit op PAOK vorig jaar staat hij ook alleen in de spits en scoort hij 2 keer. Dit seizoen scoort hij als centrumspits in de twee wedstrijden tegen Atalanta en geeft hij assist tegen City. Hem gaan voorstellen als een depanneur centraal voorin doet de waarheid geweld aan.

Nilsson haalde na de winterstop wél nog niveau, en startte na nieuwjaar 6 van de 10 overblijvende wedstijden in de reguliere in de basis (en scoorde 5 keer, ook al was het niet noodzakelijk academisch en miste hij ook kansen). 2 van de 4 wedstrijden waarin hij niet start, verliezen we.

In PO I start hij in de eerste 3 - gewonnen - wedstrijden. Vervolgens is hij drie matchen out wegens blessure, waarvan we er 1 verliezen en één gelijk spelen.

Achteraf is het altijd makkelijk, dat weet ik ook, maar als je Vermant ziet spelen de laatste weken zou je je de vraag kunnen stellen of hij niet iets vroeger gebracht had kunnen worden, als centrumaanvaller met Jutglà dan als linksbuiten om Tzolis wat rust te gunnen. Of Skóras eens op zijn (in mijn ogen) beste positie (linksbuiten) uitspelen, zoals tegen Beerschot half januari, waar hij het best goed deed. Ik zeg maar iets. En dan Campbell laten invallen voor Talbi. Want 't Is niet dat Campbell het slecht deed in de matchen die hij sinds nieuwjaar speelde voor NXT (4 goals en 2 assists). Of Vetlesen laten invallen voor Talbi, want 't is niet dat Hugo niet scoorde die ene match dat hij startte op rechtsbuiten. Om dan de pers verbaasd te zien wanneer hij daar "plots" goed presteert in PO I. Kortom: ik vind Hayen nog steeds een uitstekende trainer en heb zijn wissels hier al verdedigd wegens vaak impactvol en met een idee achter, maar sommige zaken begrijp ik minder. Net zoals Clement meer opties had toen hij het tijdelijk met minder flankspelers moest doen (CDK toch op de flank zetten bijv, ook al had die daar minder goesting in), maar die om allerhande redenen niet benutte, kon je iets gelijkaardigs ook tijdens onze tweede seizoenshelft vaststellen.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Akkoord dat Tzolis er wat door zat toen, en dat er een zeer snelle opeenvolging van wedstrijden was in de periode na nieuwjaar, maar ik vind dat van die wisselmogelijkheden een karikaturale voorstelling van de feiten.

Jutglà is in de eerste plaats een centrumspits, en werd ook Europees reeds herhaaldelijk én met succes zo gebruikt. Uit op PAOK vorig jaar staat hij ook alleen in de spits en scoort hij 2 keer. Dit seizoen scoort hij als centrumspits in de twee wedstrijden tegen Atalanta en geeft hij assist tegen City. Hem gaan voorstellen als een depanneur centraal voorin doet de waarheid geweld aan.
Je begrijpt me verkeerd, ik zie Ferran niet als depaneur in de spits maar als depaneur op de flank. Hij speelde fantastisch in die periode en was terecht eerste keuze in de spits.
IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Nilsson haalde na de winterstop wél nog niveau, en startte na nieuwjaar 6 van de 10 overblijvende wedstijden in de reguliere in de basis (en scoorde 5 keer, ook al was het niet noodzakelijk academisch en miste hij ook kansen). 2 van de 4 wedstrijden waarin hij niet start, verliezen we.

In PO I start hij in de eerste 3 - gewonnen - wedstrijden. Vervolgens is hij drie matchen out wegens blessure, waarvan we er 1 verliezen en één gelijk spelen.
Hier gaan we het nooit over eens zijn. Ik vind Nilsson al een heel seizoen niet goed genoeg maar sinds zijn blessure vind ik hem vreselijk slecht, niveau STVV. Zijn laatste goal is van 12 februari - de penalty tegen Atalanta - geleden. 6,4 miljoen + bonussen godbetert.
IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Achteraf is het altijd makkelijk, dat weet ik ook, maar als je Vermant ziet spelen de laatste weken zou je je de vraag kunnen stellen of hij niet iets vroeger gebracht had kunnen worden, als centrumaanvaller met Jutglà dan als linksbuiten om Tzolis wat rust te gunnen. Of Skóras eens op zijn (in mijn ogen) beste positie (linksbuiten) uitspelen, zoals tegen Beerschot half januari, waar hij het best goed deed. Ik zeg maar iets. En dan Campbell laten invallen voor Talbi. Want 't Is niet dat Campbell het slecht deed in de matchen die hij sinds nieuwjaar speelde voor NXT (4 goals en 2 assists). Of Vetlesen laten invallen voor Talbi, want 't is niet dat Hugo niet scoorde die ene match dat hij startte op rechtsbuiten. Om dan de pers verbaasd te zien wanneer hij daar "plots" goed presteert in PO I. Kortom: ik vind Hayen nog steeds een uitstekende trainer en heb zijn wissels hier al verdedigd wegens vaak impactvol en met een idee achter, maar sommige zaken begrijp ik minder. Net zoals Clement meer opties had toen hij het tijdelijk met minder flankspelers moest doen (CDK toch op de flank zetten bijv, ook al had die daar minder goesting in), maar die om allerhande redenen niet benutte, kon je iets gelijkaardigs ook tijdens onze tweede seizoenshelft vaststellen.
- Vermant: kan ik je in volgen, al vermoed ik dat hij op dat moment misschien niet het niveau haalde dat hij nu haalt.
- Skoras: dat is einde verhaal, die speelt een absoluut dramatisch seizoen. Hier en daar mss een paar momentjes maar ik begrijp 100% waarom Hayen hem niet gebruikt.
- Vetlesen: is gewoon geen flankspeler en speelt ook geen goed seizoen. Tegen Genk goed, vs anderlecht had hij 17 balcontacten in de hele wedstrijd.
- Campbell: fysiek en tactisch niet klaar dixit Veldman. Dat was geweten en is louter en alleen naar voren geschoven omdat het bestuur voor 1 of andere reden geen vervanger voor Skov wou halen. In het beste geval kan je dat verhaal als optimistisch omschrijven.
Heretic
Belofte

Bericht door Heretic »

Onze basisploeg was ok , ons bank trok op geen hol. Devy en zijn collega’s to blame. Ons sportief departement is gewoon een vol niveau naar beneden gegaan vind ik persoonlijk. De gemiste titel mogen ze volledig op hun conto schrijven.
Heb al schrik voor de vervangingen van alle basisspelers die gaan vertrekken. Als je ziet wat er van namen circuleert pfff. Ik zie het scenario al zo voor mij : een hoop spelers weg en niks in de plaats en dan in de Cl kwalificaties serieus op ons doos krijgen doordat we nog maar een simpel ploegje overhouden dat daar niks kan gaan doen in de CL. Backs als je weet dat 3 van de 4 die overblijven redelijk blessure gevoelig zijn. Middenveld zijn er geen opties die deugen voorlopig en die op een deftige manier kunnen depanneren. En aanvallend als we het met Nilsson moeten gaan doen zo een beperkte spits die in niks uitblinkt ( zelfs met dat lijf amper een kopduel of duel in het algemeen winnen ) en wingers hadden we al niet dus benieuwd wat daar gaat gebeuren want uit Club Nxt is niks klaar om door te schuiven. Op en top geïrriteerd door het beleid van Club!
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Het komt er eigenlijk grotendeels op neer dat het niet aantrekken in de winterstop van een opvolger van Skov Olsen, ons de titel zal kosten,
omwille van de te geringe kwalitatieve mogelijkheden om te switchen met vermoeide en gekwetste basis flankspelers.
Talbi liet letterlijk 2 reuzenkansen liggen, die ons nu heel zuur opbreken.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 21 mei 2025, 07:30 Het komt er eigenlijk grotendeels op neer dat het niet aantrekken in de winterstop van een opvolger van Skov Olsen, ons de titel zal kosten,
omwille van de te geringe kwalitatieve mogelijkheden om te switchen met vermoeide en gekwetste basis flankspelers.
Beetje koffie dik kijken omdat je niet weet hoe die vervanger het zou gedaan hebben. Maar de situatie rond Skov en het aantrekken van Nilsson vind ik in ieder geval twee fouten. Als je dan weet dat de scouting Biereth wou.... Pijnlijk.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 21 mei 2025, 08:00
Tiki Taka schreef: 21 mei 2025, 07:30 Het komt er eigenlijk grotendeels op neer dat het niet aantrekken in de winterstop van een opvolger van Skov Olsen, ons de titel zal kosten,
Beetje koffie dik kijken omdat je niet weet hoe die vervanger het zou gedaan hebben. Maar de situatie rond Skov en het aantrekken van Nilsson vind ik in ieder geval twee fouten. Als je dan weet dat de scouting Biereth wou.... Pijnlijk.
Het kunnen niet allemaal voltreffers zijn, maar deze 2 beslissingen blijken achteraf gezien wel degelijk de foute keuzes geweest te zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

De titel of niet gaat uiteindelijk gewoon over hele kleine details, het aantrekken van een vervanger voor Skov had geen enkele garantie gegeven dat die details in ons voordeel zouden zijn uitgedraaid.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

vanGentmaarvoorClub schreef: 21 mei 2025, 09:46 De titel of niet gaat uiteindelijk gewoon over hele kleine details, het aantrekken van een vervanger voor Skov had geen enkele garantie gegeven dat die details in ons voordeel zouden zijn uitgedraaid.
Nee dat klopt maar het had ons natuurlijk wel een rotatie optie gegeven tijdens de drukke periode na nieuwjaar.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Peter schreef: 21 mei 2025, 09:51
vanGentmaarvoorClub schreef: 21 mei 2025, 09:46 De titel of niet gaat uiteindelijk gewoon over hele kleine details, het aantrekken van een vervanger voor Skov had geen enkele garantie gegeven dat die details in ons voordeel zouden zijn uitgedraaid.
Nee dat klopt maar het had ons natuurlijk wel een rotatie optie gegeven tijdens de drukke periode na nieuwjaar.
Ja uiteraard, maar het houdt ergens op kwa loonmassa ook he. En Hayen heeft nooit geroteerd trouwens.

Achteraf gezien is vooral de transfer van Romero weggesmeten geld, momenteel. Maar ja, we hebben 5 backs in de kern en die hebben we allemaal nodig gehad (sabbe, seys, siquet, decuyper, meijer). Die luxe kan je niet hebben kwa flankaanvallers €€€.

Met play offs is het altijd een dubbeltje op zijn kant voor de titel, dat komt op max 2 matchen aan. Vetlesen sjot thuis op de lat en talbi laat kansen liggen, beide matchen tegen Union.

Stellen dat ne flankaanvaller van €6m ons wel de titel zou hebben opgeleverd is prietpraat. Je hebt ook het risico dat een bepaalde groepsdynamiek verdwijnt.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Heretic schreef: 20 mei 2025, 20:21 Onze basisploeg was ok , ons bank trok op geen hol. Devy en zijn collega’s to blame. Ons sportief departement is gewoon een vol niveau naar beneden gegaan vind ik persoonlijk. De gemiste titel mogen ze volledig op hun conto schrijven.
Heb al schrik voor de vervangingen van alle basisspelers die gaan vertrekken. Als je ziet wat er van namen circuleert pfff. Ik zie het scenario al zo voor mij : een hoop spelers weg en niks in de plaats en dan in de Cl kwalificaties serieus op ons doos krijgen doordat we nog maar een simpel ploegje overhouden dat daar niks kan gaan doen in de CL. Backs als je weet dat 3 van de 4 die overblijven redelijk blessure gevoelig zijn. Middenveld zijn er geen opties die deugen voorlopig en die op een deftige manier kunnen depanneren. En aanvallend als we het met Nilsson moeten gaan doen zo een beperkte spits die in niks uitblinkt ( zelfs met dat lijf amper een kopduel of duel in het algemeen winnen ) en wingers hadden we al niet dus benieuwd wat daar gaat gebeuren want uit Club Nxt is niks klaar om door te schuiven. Op en top geïrriteerd door het beleid van Club!
De bank trok op geen hol maar Talbi en Siquet hebben het goed gedaan na nieuwjaar. En Vetlesen in die weinige minuten eigenlijk ook.

Een basisploeg dat de beker wint en 8ste finales CL "ok" vinden. Dat slaat op niks.

Als er echt 5 basissplers vertrekken dan zal er inderdaad moeten gebouwd worden.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 20 mei 2025, 19:47
[spoiler]
IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Akkoord dat Tzolis er wat door zat toen, en dat er een zeer snelle opeenvolging van wedstrijden was in de periode na nieuwjaar, maar ik vind dat van die wisselmogelijkheden een karikaturale voorstelling van de feiten.

Je begrijpt me verkeerd, ik zie Ferran niet als depaneur in de spits maar als depaneur op de flank. Hij speelde fantastisch in die periode en was terecht eerste keuze in de spits.
Met alle respect, maar hoe kon ik het ánders begrijpen wanneer er staat: "Ferran speelde diepe spits omdat Nilsson geen niveau (meer) haalde."? Maar goed, ik begrijp dus uit jouw reply dat je u verkeerd uitdrukte :mrgreen:
[spoiler]
IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Nilsson haalde na de winterstop wél nog niveau, en startte na nieuwjaar 6 van de 10 overblijvende wedstijden in de reguliere in de basis (en scoorde 5 keer, ook al was het niet noodzakelijk academisch en miste hij ook kansen). 2 van de 4 wedstrijden waarin hij niet start, verliezen we.

Hier gaan we het nooit over eens zijn. Ik vind Nilsson al een heel seizoen niet goed genoeg maar sinds zijn blessure vind ik hem vreselijk slecht, niveau STVV. Zijn laatste goal is van 12 februari - de penalty tegen Atalanta - geleden. 6,4 miljoen + bonussen godbetert.
Nilsson is zeker niet mijn favoriete spits ooit, maar voor die 6,4 miljoen + bonussen kregen we dit seizoen wel 11 goals en 5 assists in 2138 speelminuten (= equivalent van bijna 24 keer 90 minuten) over alle competities heen. Dat valt al bij al nog mee, wetende dat zijn flow ook herhaaldelijk gebroken is geweest door blessures waardoor hij in de eerste seizoenshelft en PO I samen 16 wedstrijden miste.

Zijn laatste goal dateert inderdaad van 12 februari, bijna 3,5 maand geleden! Maar sinds die 12e februari speelde hij over alle competities heen, invalbeurt in oefenmatch met Zweden erbij, 606 minuten, ofte bijna 7 keer 90 minuten. In onze drukste periodes speelden we die minuten op drie en een halve week. Perceptie enzo.

Wat ook vaak wordt vergeten bij zijn type speler is dat die geregeld worden ingebracht om een match dood te maken/voorsprong vast te houden, waarbij de drive van de ploeg naar bijkomende goals niet noodzakelijk nog even groot is als in het begin van de match of bij een achterstand.
[spoiler]
IsO schreef: 20 mei 2025, 17:11 Achteraf is het altijd makkelijk, dat weet ik ook, maar als je Vermant ziet spelen de laatste weken zou je je de vraag kunnen stellen of hij niet iets vroeger gebracht had kunnen worden, als centrumaanvaller met Jutglà dan als linksbuiten om Tzolis wat rust te gunnen. Of Skóras eens op zijn (in mijn ogen) beste positie (linksbuiten) uitspelen, zoals tegen Beerschot half januari, waar hij het best goed deed. Ik zeg maar iets. En dan Campbell laten invallen voor Talbi. Want 't Is niet dat Campbell het slecht deed in de matchen die hij sinds nieuwjaar speelde voor NXT (4 goals en 2 assists). Of Vetlesen laten invallen voor Talbi, want 't is niet dat Hugo niet scoorde die ene match dat hij startte op rechtsbuiten. Om dan de pers verbaasd te zien wanneer hij daar "plots" goed presteert in PO I. Kortom: ik vind Hayen nog steeds een uitstekende trainer en heb zijn wissels hier al verdedigd wegens vaak impactvol en met een idee achter, maar sommige zaken begrijp ik minder. Net zoals Clement meer opties had toen hij het tijdelijk met minder flankspelers moest doen (CDK toch op de flank zetten bijv, ook al had die daar minder goesting in), maar die om allerhande redenen niet benutte, kon je iets gelijkaardigs ook tijdens onze tweede seizoenshelft vaststellen.
- Vermant: kan ik je in volgen, al vermoed ik dat hij op dat moment misschien niet het niveau haalde dat hij nu haalt.
- Skoras: dat is einde verhaal, die speelt een absoluut dramatisch seizoen. Hier en daar mss een paar momentjes maar ik begrijp 100% waarom Hayen hem niet gebruikt.
- Vetlesen: is gewoon geen flankspeler en speelt ook geen goed seizoen. Tegen Genk goed, vs anderlecht had hij 17 balcontacten in de hele wedstrijd.
- Campbell: fysiek en tactisch niet klaar dixit Veldman. Dat was geweten en is louter en alleen naar voren geschoven omdat het bestuur voor 1 of andere reden geen vervanger voor Skov wou halen. In het beste geval kan je dat verhaal als optimistisch omschrijven.
Over Vermant: met vermoedens maak je alles en niks hard. Wat we wél met zekerheid weten is dat hij, toen hij tussen 19 oktober en 23 november eens 5 JPL-wedstrijden op rij als centrumspits mocht starten, aan 2 goals en 2 assists zat. Enige keer dat hij na de winterstop in de basis mocht starten, was het in mijn ogen weinig geslaagde experiment op linksbuiten tegen OHL op 8 februari.

Skóras: denk inderdaad dat het einde verhaal is voor hem bij ons, hoewel hij zelf niet noodzakelijk lijkt te willen vertrekken. Maar die speelt geen "absoluut dramatisch seizoen", die speelt gewoon praktisch niet. Op basis van 1000 zeer versnipperde effectief gespeelde minuten over alle competities heen vind ik het zeer moeilijk om zware absolute conclusies te trekken zoals die hier worden getrokken. Aan zijn mentaliteit ligt het volgens mij niet; wil het soms zelfs te graag wanneer hij dan eens zijn kans krijgt waardoor hij dan gaat forceren.

Niet akkoord over Vetlesen. Dat hij op het middenveld de duimen moet leggen voor Jashari is absoluut geen schande. Won het pleit in het seizoensbegin trouwens nog van hem toen Ardon nog zoekende was/zijn verdedigende taken nog te veel liet lopen (want laat ons dat ook niet vergeten temidden van de - terechte - jubelstemming over Jashari). Vaak heel nuttig in elke rol waarin ze hem uitspelen. Als 8 naast Onyedika, als 6 wanneer Onyedika onbeschikbaar is, zoals in de PO I-match tegen kwek, als rechtsbuiten tegen beerschot in januari, recent tegen genk en zeker ook in de eerste helft tegen anderlecht vorige zondag. Hem louter afrekenen op "touches" doen we met pakweg Hans toch ook niet? Die zijn loopacties zijn toch ook minstens even belangrijk, om maar iets te noemen?

Club wil Vetlesen houden en ik begrijp zeer goed waarom.

Campbell: kan je een bron delen voor die uitspraak van Veldman?

Vooreerst vind ik deze, als hij dat inderdaad heeft gezegd en zelfs al zou hij ten gronde gelijk hebben, behoorlijk deloyaal naar zijn vorige werkgever toe, die hij daarmee in de wind zet.

Ten tweede kan zo'n uitspraak ook vragen doen rijzen over z'n eigen werk met Campbell die 6 maanden dat hij hem onder z'n hoede had bij NXT.

Ten derde en ten gronde zou ik nog kunnen begrijpen dat hij Campbell fysiek en tactisch nog niet klaar vond voor een basisplaats in de competitie of voor de CL, maar een beperkte invalbeurt in de JPL zou toch moeten gekund hebben, denk in dan, als je ziet dat hij bij NXT 17 basisplaatsen verzamelde dit seizoen en daarvan meerdere malen met succes de 90 minuten vol maakte in 1B.

Waar las/hoorde je dat onze scouting Biereth wou halen, en wanneer wouden ze die halen?
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

macfall schreef: 21 mei 2025, 10:32
Heretic schreef: 20 mei 2025, 20:21 Onze basisploeg was ok , ons bank trok op geen hol. Devy en zijn collega’s to blame. Ons sportief departement is gewoon een vol niveau naar beneden gegaan vind ik persoonlijk. De gemiste titel mogen ze volledig op hun conto schrijven.
De bank trok op geen hol maar Talbi en Siquet hebben het goed gedaan na nieuwjaar. En Vetlesen in die weinige minuten eigenlijk ook.

Een basisploeg dat de beker wint en 8ste finales CL "ok" vinden. Dat slaat op niks.

Als er echt 5 basissplers vertrekken dan zal er inderdaad moeten gebouwd worden.
Om nog te zwijgen van Vermant die ons de beker bezorgt en toch vrij belangrijk is in PO I.
Plaats reactie