wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
Supersub
Berichten: 1042
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

macfall schreef: 21 mei 2025, 10:23 Ja uiteraard, maar het houdt ergens op kwa loonmassa ook he. En Hayen heeft nooit geroteerd trouwens.

Achteraf gezien is vooral de transfer van Romero weggesmeten geld, momenteel. Maar ja, we hebben 5 backs in de kern en die hebben we allemaal nodig gehad (sabbe, seys, siquet, decuyper, meijer). Die luxe kan je niet hebben kwa flankaanvallers €€€.
Met Skov heb je een groot contract laten gaan. Als het budget klopte aan het begin van het seizoen, waarom zou er dan geen budget meer zijn om een vervanger aan te trekken?
macfall schreef: 21 mei 2025, 10:23 Met play offs is het altijd een dubbeltje op zijn kant voor de titel, dat komt op max 2 matchen aan. Vetlesen sjot thuis op de lat en talbi laat kansen liggen, beide matchen tegen Union.
Dat klopt, dat is het soort geluk dat je nodig hebt in de playoffs. Daarom hoor je mij nu ook niet klagen over het spel nu, mij gaat het om de verloren punten in de zware periode na nieuwjaar.
macfall schreef: 21 mei 2025, 10:23 Stellen dat ne flankaanvaller van €6m ons wel de titel zou hebben opgeleverd is prietpraat. Je hebt ook het risico dat een bepaalde groepsdynamiek verdwijnt.
Niets is zeker, maar prietpraat is het alvast ook niet. In die periode hadden we wel degelijk een extra optie op de flanken nodig. Het bestuur heeft correct ingeschat dat we tegen de playoffs fysiek top gingen zijn maar is daarbij vergeten dat er ook nog een reguliere competitie is waarin je het kan laten liggen.

Het hele groepsdynamiek argument vind ik pas prietpraat. Met Skov was er iemand vertrokken die zogezegd niet goed was voor de groep en bij Club gaan ze er prat op dat ze ook op karakter selecteren. Dus nee, dat vind ik - met alle respect - quatsch.
Peter
Supersub
Berichten: 1042
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Met alle respect, maar hoe kon ik het ánders begrijpen wanneer er staat: "Ferran speelde diepe spits omdat Nilsson geen niveau (meer) haalde."? Maar goed, ik begrijp dus uit jouw reply dat je u verkeerd uitdrukte :mrgreen:
Bwah verkeerd uitgedrukt vind ik het nog steeds niet, alleen concludeer je er andere dingen uit dan ik ;) Maar eigenlijk vind ik dat jouw conclusie (Ferran is in de eerste plaats een spits en geen flank) het punt dat ik probeer te maken nog verder benadrukt: we hadden maar 1 speler op de bank die van nature een flankspeler is: Skoras.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Nilsson haalde na de winterstop wél nog niveau, en startte na nieuwjaar 6 van de 10 overblijvende wedstijden in de reguliere in de basis (en scoorde 5 keer, ook al was het niet noodzakelijk academisch en miste hij ook kansen). 2 van de 4 wedstrijden waarin hij niet start, verliezen we.

In PO I start hij in de eerste 3 - gewonnen - wedstrijden. Vervolgens is hij drie matchen out wegens blessure, waarvan we er 1 verliezen en één gelijk spelen.
Zoals ik al zei: we gaan het er niet over eens raken. Hij scoorde 5x, waarvan 2 tegen Beerschot, 1 penalty tegen Kortrijk, 1 tegen OHL en de 3-0 op anderlecht. 3 van de 5 goals tegen degradanten, dat zet die goals toch in een ander licht vind ik. Wat mij betreft zijn goals ook niet hetzelfde als niveau halen.
Op zich is er niets mis met zo iemand in de kern te hebben, tenslotte moeten die goals ook gemaakt worden. Maar 6,4 miljoen voor wat in essentie iemand is om tegen dat soort ploegen te laten opdraven: ik vind dat veel.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Nilsson is zeker niet mijn favoriete spits ooit, maar voor die 6,4 miljoen + bonussen kregen we dit seizoen wel 11 goals en 5 assists in 2138 speelminuten (= equivalent van bijna 24 keer 90 minuten) over alle competities heen. Dat valt al bij al nog mee, wetende dat zijn flow ook herhaaldelijk gebroken is geweest door blessures waardoor hij in de eerste seizoenshelft en PO I samen 16 wedstrijden miste.

Zijn laatste goal dateert inderdaad van 12 februari, bijna 3,5 maand geleden! Maar sinds die 12e februari speelde hij over alle competities heen, invalbeurt in oefenmatch met Zweden erbij, 606 minuten, ofte bijna 7 keer 90 minuten. In onze drukste periodes speelden we die minuten op drie en een halve week. Perceptie enzo.

Wat ook vaak wordt vergeten bij zijn type speler is dat die geregeld worden ingebracht om een match dood te maken/voorsprong vast te houden, waarbij de drive van de ploeg naar bijkomende goals niet noodzakelijk nog even groot is als in het begin van de match of bij een achterstand.
Mja, ofwel beoordelen we hem op zijn stats (goals, assists, pass completion etc) ofwel beoordelen we hem op zijn nut voor de ploeg en zijn spelniveau. Naar mijn gevoel worden zijn stats er bijgehaald wanneer het argument gemaakt wordt dat hij slecht speelt en de ploeg weinig bijbrengt, maar stoppen we bij goals en assists want dat zijn letterlijk de enige twee stats die nog een beetje een positief beeld schetsen. Als we dieper gaan in zijn stats en die pakweg vergelijken met die van Vermant of Jutgla, dan valt hij door de mand. Ik weet echt niet hoe je naar die cijfers kan kijken en concluderen dat het wel meevalt.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Over Vermant: met vermoedens maak je alles en niks hard. Wat we wél met zekerheid weten is dat hij, toen hij tussen 19 oktober en 23 november eens 5 JPL-wedstrijden op rij als centrumspits mocht starten, aan 2 goals en 2 assists zat. Enige keer dat hij na de winterstop in de basis mocht starten, was het in mijn ogen weinig geslaagde experiment op linksbuiten tegen OHL op 8 februari.
Is in December geblesseerd geweest dus op zich is het niet zo heel raar dat hij daarna zijn plaats kwijt was aan Jutgla en/of Nilsson. Ik vond hem in oktober en november eerlijk gezegd ook niet zo goed als nu. Ik ben in November naar OHL - Club gaan kijken en toen was mijn conclusie dat het nog te vroeg was voor hem. Als ik eerlijk ben, verschiet ik een beetje van het niveau dat hij nu haalt.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Skóras: denk inderdaad dat het einde verhaal is voor hem bij ons, hoewel hij zelf niet noodzakelijk lijkt te willen vertrekken. Maar die speelt geen "absoluut dramatisch seizoen", die speelt gewoon praktisch niet. Op basis van 1000 zeer versnipperde effectief gespeelde minuten over alle competities heen vind ik het zeer moeilijk om zware absolute conclusies te trekken zoals die hier worden getrokken. Aan zijn mentaliteit ligt het volgens mij niet; wil het soms zelfs te graag wanneer hij dan eens zijn kans krijgt waardoor hij dan gaat forceren.
Geen klachten over zijn mentaliteit of karakter, beide zitten goed. Die speelt niet voor een reden hé, het is niet dat Hayen er ineens een pik op heeft. Wat mij betreft heeft hij de kansen die hij gekregen niet gegrepen. Verleden seizoen heeft hij ook een periode gehad onder Deila dat hij niet mocht meedoen, maar toen vond ik dat hij altijd een goeie indruk naliet in de weinige tijd die hij kreeg. Dat niveau heeft hij dit seizoen op geen enkel moment gehaald. Ik heb eerlijk gezegd weinig moeite met de conclusie te maken dat zijn tijd er hier terecht op zit.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Niet akkoord over Vetlesen. Dat hij op het middenveld de duimen moet leggen voor Jashari is absoluut geen schande. Won het pleit in het seizoensbegin trouwens nog van hem toen Ardon nog zoekende was/zijn verdedigende taken nog te veel liet lopen (want laat ons dat ook niet vergeten temidden van de - terechte - jubelstemming over Jashari). Vaak heel nuttig in elke rol waarin ze hem uitspelen. Als 8 naast Onyedika, als 6 wanneer Onyedika onbeschikbaar is, zoals in de PO I-match tegen kwek, als rechtsbuiten tegen beerschot in januari, recent tegen genk en zeker ook in de eerste helft tegen anderlecht vorige zondag. Hem louter afrekenen op "touches" doen we met pakweg Hans toch ook niet? Die zijn loopacties zijn toch ook minstens even belangrijk, om maar iets te noemen?

Club wil Vetlesen houden en ik begrijp zeer goed waarom.
Uiteraard is het geen schande om de duimen te leggen tegen Jashari. Verder ben ik het compleet oneens: Jashari is welgeteld 1 match "zoekende" geweest: die tegen Standard.
Ik vind Vetlesen niet gemaakt voor de 8 en al helemaal niet voor de 6. Met de rug naar goal verliest hij onder druk vaak de bal, in het beste geval gevolgd door een fout en een gele kaart. In het slechtste geval volgt er een tegengoal uit. Dat is niet iets nieuw, dat probleem had hij verleden jaar ook al. Dat is niet helemaal zijn fout, eerder een rol die hij Bodo niet moest spelen. Vetlesen is op zijn best wanneer hij bal aan de voet kan oprukken richting de 16 van de tegenstander. Goeie, zuivere afwerker.

Ik haal zijn touches aan omdat ik vind dat hij er een handje van weg heeft om zich te verstoppen. Als 6, 8 of 10 mag dat eigenlijk niet. De vergelijking met Hans qua touches is er misschien best 1 die we niet maken ;)

Ik begrijp ook dat Club hem wilt houden maar als dit een goed seizoen moet zijn, hou ik men hart vast voor wat een slecht seizoen is.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Campbell: kan je een bron delen voor die uitspraak van Veldman?

Vooreerst vind ik deze, als hij dat inderdaad heeft gezegd en zelfs al zou hij ten gronde gelijk hebben, behoorlijk deloyaal naar zijn vorige werkgever toe, die hij daarmee in de wind zet.

Ten tweede kan zo'n uitspraak ook vragen doen rijzen over z'n eigen werk met Campbell die 6 maanden dat hij hem onder z'n hoede had bij NXT.

Ten derde en ten gronde zou ik nog kunnen begrijpen dat hij Campbell fysiek en tactisch nog niet klaar vond voor een basisplaats in de competitie of voor de CL, maar een beperkte invalbeurt in de JPL zou toch moeten gekund hebben, denk in dan, als je ziet dat hij bij NXT 17 basisplaatsen verzamelde dit seizoen en daarvan meerdere malen met succes de 90 minuten vol maakte in 1B.
Ik zoek het op wanneer ik thuis ben. Als ik het mij correct herinner heeft hij die uitspraak niet gemaakt in het kader van het doorschuiven van Campbell maar eerder op het seizoen wanneer zijn mening over Campbell gevraagd werd. Dus niet deloyaal.

Op 6 maanden krijg je een ruwe diamant uit Zuid-Afrika onvoldoende bijgeleerd om klaar te zijn voor het eerste van Club. Doet bij mij 0 vragen rijzen over Veldman zijn werk bij NXT.

Tja, hij heeft mee getrained bij het eerste en Hayen heeft ingeschat dat hij niet klaar was of niet goed genoeg was. In combinatie met wat Veldman er over gezegd heeft, val ik niet echt van mijn stoel.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Waar las/hoorde je dat onze scouting Biereth wou halen, en wanneer wouden ze die halen?
Insider informatie + Thomas Taecke ergens in Juli / Augustus 2024.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4808
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter schreef: 21 mei 2025, 13:44
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Met alle respect, maar hoe kon ik het ánders begrijpen wanneer er staat: "Ferran speelde diepe spits omdat Nilsson geen niveau (meer) haalde."? Maar goed, ik begrijp dus uit jouw reply dat je u verkeerd uitdrukte :mrgreen:
Bwah verkeerd uitgedrukt vind ik het nog steeds niet, alleen concludeer je er andere dingen uit dan ik ;) Maar eigenlijk vind ik dat jouw conclusie (Ferran is in de eerste plaats een spits en geen flank) het punt dat ik probeer te maken nog verder benadrukt: we hadden maar 1 speler op de bank die van nature een flankspeler is: Skoras.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Nilsson haalde na de winterstop wél nog niveau, en startte na nieuwjaar 6 van de 10 overblijvende wedstijden in de reguliere in de basis (en scoorde 5 keer, ook al was het niet noodzakelijk academisch en miste hij ook kansen). 2 van de 4 wedstrijden waarin hij niet start, verliezen we.

In PO I start hij in de eerste 3 - gewonnen - wedstrijden. Vervolgens is hij drie matchen out wegens blessure, waarvan we er 1 verliezen en één gelijk spelen.
Zoals ik al zei: we gaan het er niet over eens raken. Hij scoorde 5x, waarvan 2 tegen Beerschot, 1 penalty tegen Kortrijk, 1 tegen OHL en de 3-0 op anderlecht. 3 van de 5 goals tegen degradanten, dat zet die goals toch in een ander licht vind ik. Wat mij betreft zijn goals ook niet hetzelfde als niveau halen.
Op zich is er niets mis met zo iemand in de kern te hebben, tenslotte moeten die goals ook gemaakt worden. Maar 6,4 miljoen voor wat in essentie iemand is om tegen dat soort ploegen te laten opdraven: ik vind dat veel.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Nilsson is zeker niet mijn favoriete spits ooit, maar voor die 6,4 miljoen + bonussen kregen we dit seizoen wel 11 goals en 5 assists in 2138 speelminuten (= equivalent van bijna 24 keer 90 minuten) over alle competities heen. Dat valt al bij al nog mee, wetende dat zijn flow ook herhaaldelijk gebroken is geweest door blessures waardoor hij in de eerste seizoenshelft en PO I samen 16 wedstrijden miste.

Zijn laatste goal dateert inderdaad van 12 februari, bijna 3,5 maand geleden! Maar sinds die 12e februari speelde hij over alle competities heen, invalbeurt in oefenmatch met Zweden erbij, 606 minuten, ofte bijna 7 keer 90 minuten. In onze drukste periodes speelden we die minuten op drie en een halve week. Perceptie enzo.

Wat ook vaak wordt vergeten bij zijn type speler is dat die geregeld worden ingebracht om een match dood te maken/voorsprong vast te houden, waarbij de drive van de ploeg naar bijkomende goals niet noodzakelijk nog even groot is als in het begin van de match of bij een achterstand.
Mja, ofwel beoordelen we hem op zijn stats (goals, assists, pass completion etc) ofwel beoordelen we hem op zijn nut voor de ploeg en zijn spelniveau. Naar mijn gevoel worden zijn stats er bijgehaald wanneer het argument gemaakt wordt dat hij slecht speelt en de ploeg weinig bijbrengt, maar stoppen we bij goals en assists want dat zijn letterlijk de enige twee stats die nog een beetje een positief beeld schetsen. Als we dieper gaan in zijn stats en die pakweg vergelijken met die van Vermant of Jutgla, dan valt hij door de mand. Ik weet echt niet hoe je naar die cijfers kan kijken en concluderen dat het wel meevalt.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Over Vermant: met vermoedens maak je alles en niks hard. Wat we wél met zekerheid weten is dat hij, toen hij tussen 19 oktober en 23 november eens 5 JPL-wedstrijden op rij als centrumspits mocht starten, aan 2 goals en 2 assists zat. Enige keer dat hij na de winterstop in de basis mocht starten, was het in mijn ogen weinig geslaagde experiment op linksbuiten tegen OHL op 8 februari.
Is in December geblesseerd geweest dus op zich is het niet zo heel raar dat hij daarna zijn plaats kwijt was aan Jutgla en/of Nilsson. Ik vond hem in oktober en november eerlijk gezegd ook niet zo goed als nu. Ik ben in November naar OHL - Club gaan kijken en toen was mijn conclusie dat het nog te vroeg was voor hem. Als ik eerlijk ben, verschiet ik een beetje van het niveau dat hij nu haalt.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Skóras: denk inderdaad dat het einde verhaal is voor hem bij ons, hoewel hij zelf niet noodzakelijk lijkt te willen vertrekken. Maar die speelt geen "absoluut dramatisch seizoen", die speelt gewoon praktisch niet. Op basis van 1000 zeer versnipperde effectief gespeelde minuten over alle competities heen vind ik het zeer moeilijk om zware absolute conclusies te trekken zoals die hier worden getrokken. Aan zijn mentaliteit ligt het volgens mij niet; wil het soms zelfs te graag wanneer hij dan eens zijn kans krijgt waardoor hij dan gaat forceren.
Geen klachten over zijn mentaliteit of karakter, beide zitten goed. Die speelt niet voor een reden hé, het is niet dat Hayen er ineens een pik op heeft. Wat mij betreft heeft hij de kansen die hij gekregen niet gegrepen. Verleden seizoen heeft hij ook een periode gehad onder Deila dat hij niet mocht meedoen, maar toen vond ik dat hij altijd een goeie indruk naliet in de weinige tijd die hij kreeg. Dat niveau heeft hij dit seizoen op geen enkel moment gehaald. Ik heb eerlijk gezegd weinig moeite met de conclusie te maken dat zijn tijd er hier terecht op zit.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Niet akkoord over Vetlesen. Dat hij op het middenveld de duimen moet leggen voor Jashari is absoluut geen schande. Won het pleit in het seizoensbegin trouwens nog van hem toen Ardon nog zoekende was/zijn verdedigende taken nog te veel liet lopen (want laat ons dat ook niet vergeten temidden van de - terechte - jubelstemming over Jashari). Vaak heel nuttig in elke rol waarin ze hem uitspelen. Als 8 naast Onyedika, als 6 wanneer Onyedika onbeschikbaar is, zoals in de PO I-match tegen kwek, als rechtsbuiten tegen beerschot in januari, recent tegen genk en zeker ook in de eerste helft tegen anderlecht vorige zondag. Hem louter afrekenen op "touches" doen we met pakweg Hans toch ook niet? Die zijn loopacties zijn toch ook minstens even belangrijk, om maar iets te noemen?

Club wil Vetlesen houden en ik begrijp zeer goed waarom.
Uiteraard is het geen schande om de duimen te leggen tegen Jashari. Verder ben ik het compleet oneens: Jashari is welgeteld 1 match "zoekende" geweest: die tegen Standard.
Ik vind Vetlesen niet gemaakt voor de 8 en al helemaal niet voor de 6. Met de rug naar goal verliest hij onder druk vaak de bal, in het beste geval gevolgd door een fout en een gele kaart. In het slechtste geval volgt er een tegengoal uit. Dat is niet iets nieuw, dat probleem had hij verleden jaar ook al. Dat is niet helemaal zijn fout, eerder een rol die hij Bodo niet moest spelen. Vetlesen is op zijn best wanneer hij bal aan de voet kan oprukken richting de 16 van de tegenstander. Goeie, zuivere afwerker.

Ik haal zijn touches aan omdat ik vind dat hij er een handje van weg heeft om zich te verstoppen. Als 6, 8 of 10 mag dat eigenlijk niet. De vergelijking met Hans qua touches is er misschien best 1 die we niet maken ;)

Ik begrijp ook dat Club hem wilt houden maar als dit een goed seizoen moet zijn, hou ik men hart vast voor wat een slecht seizoen is.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Campbell: kan je een bron delen voor die uitspraak van Veldman?

Vooreerst vind ik deze, als hij dat inderdaad heeft gezegd en zelfs al zou hij ten gronde gelijk hebben, behoorlijk deloyaal naar zijn vorige werkgever toe, die hij daarmee in de wind zet.

Ten tweede kan zo'n uitspraak ook vragen doen rijzen over z'n eigen werk met Campbell die 6 maanden dat hij hem onder z'n hoede had bij NXT.

Ten derde en ten gronde zou ik nog kunnen begrijpen dat hij Campbell fysiek en tactisch nog niet klaar vond voor een basisplaats in de competitie of voor de CL, maar een beperkte invalbeurt in de JPL zou toch moeten gekund hebben, denk in dan, als je ziet dat hij bij NXT 17 basisplaatsen verzamelde dit seizoen en daarvan meerdere malen met succes de 90 minuten vol maakte in 1B.
Ik zoek het op wanneer ik thuis ben. Als ik het mij correct herinner heeft hij die uitspraak niet gemaakt in het kader van het doorschuiven van Campbell maar eerder op het seizoen wanneer zijn mening over Campbell gevraagd werd. Dus niet deloyaal.

Op 6 maanden krijg je een ruwe diamant uit Zuid-Afrika onvoldoende bijgeleerd om klaar te zijn voor het eerste van Club. Doet bij mij 0 vragen rijzen over Veldman zijn werk bij NXT.

Tja, hij heeft mee getrained bij het eerste en Hayen heeft ingeschat dat hij niet klaar was of niet goed genoeg was. In combinatie met wat Veldman er over gezegd heeft, val ik niet echt van mijn stoel.
IsO schreef: 21 mei 2025, 10:38 Waar las/hoorde je dat onze scouting Biereth wou halen, en wanneer wouden ze die halen?
Insider informatie + Thomas Taecke ergens in Juli / Augustus 2024.
1. Jutglà en wisselopties op de flank: niet omdat het in de eerste plaats een centrumspits is dat hij het niet uitstekend kan doen/doet vanop de flank. Ook daar zijn (PO I vorig jaar in steun van Thiago, Europees,...) legio voorbeelden van. Dat is wat ik onder meer tijdens de discussie met Pica aanhaalde, dat onze kern nog steeds breed genoeg was om werkende oplossingen te vinden, ook al zijn dat dan van nature geen flankspelers. Vermant is op linksbuiten geprobeerd maar vond ik geen succes (want voor mij vooral centrumspits). Skóras had misschien vaker op de linksbuiten moeten geprobeerd worden (waar ik hem persoonlijk best vind). Campbell blijf ik bij m'n standpunt dat een invalbeurt links of rechts had moeten kunnen als je zijn prestaties bij NXT bekijkt. Zie verder.

2. Wat Nilsson betreft snap ik dat ik je niet ga overtuigen. Want ik heb dat midden februari al geprobeerd met een meer gedetailleerde statistische analyse en dat maakte blijkbaar geen indruk, nog los van het feit dat je die nu even negeert wanneer je argumenteert dat ik enkel naar goals en assists zou kijken :mrgreen: . Wat ik bedoel is: ondanks een suboptimaal seizoen met 16 gemiste matchen door blessures en een periode van goal-droogte op het einde kregen we als meest obvious return wel 16 direct goal contributions (11 goals en 5 assists) voor de betaalde 6,4 miljoen plus bonussen. Plus de minder obvious bijdrages die ik dus in die statistische analyse besprak. Het zou interessant zijn om de analyse nu te herhalen om te kijken wat hij, ondanks die goal-droogte (en dus een underperformen qua effectieve goals vs expected goals), toch nog heeft bijgedragen, bijv. qua gewonnen duels, maar ik heb daar even geen tijd voor. En dan heb je nog steeds geen beeld van moeilijk in statistieken te vatten zaken als slimme fouten op juiste moment of looplijnen waarmee je ruimte maakt voor anderen zonder zelf de bal te raken.

Jouw suggestie dat hij moet worden vergeleken met Vermant en Jutglà vind ik ook niet helemaal terecht. Vergelijk hem dan met Thiago, zoals ik heb gedaan, want Nilsson en Thiago zouden qua profiel meer op elkaar moeten lijken dan pakweg Nilsson en Jutglà, die totaal verschillende types zijn en waarvan die laatste zoals gezegd dan nog geregeld op linksbuiten speelt.
[spoiler]
IsO schreef: 11 feb 2025, 15:10
Peter schreef: 10 feb 2025, 16:31
Tiki Taka schreef: 10 feb 2025, 13:34
Peter schreef: 09 feb 2025, 09:03 Zwakke wedstrijd van ons gisteren. Hopelijk gaan we niet te veel moeten roteren tijdens de playoffs of we zitten serieus in de problemen.
Aanvallend (flanken en centrum) is er te weinig kwaliteit in de breedte.
Ik vind Nilsson geen goeie spits maar in principe ben je met Jutgla en Nilsson redelijk voorzien. De flank is een ander verhaal; Skoras haalt geen niveau en verder zit je allemaal met spelers die daar in principe niet spelen. Vermant, Vetlesen, Nielsen... dat is toch armoede troef.

Bijkomende probleem is ons centraal middenveld. Zodra er iemand anders speelt dan de driehoek Onyedika - Jashari - Vanaken komen we opbouwend in de problemen. Dat was verleden seizoen al het geval, maar toen hadden we met Thiago een alternatief met de lange bal. Met Nilsson hebben we dat niet.
Ik denk dat Nilsson de perceptie misschien wat tegen heeft, ook door het feit dat hij onherroepelijk altijd met zijn voorganger, Thiago, wordt vergeleken. Maar eigenlijk doet die jongen het hier best goed, vind ik.

Ik heb de nerd in mezelf weer eens bovengehaald, en zijn (FOTMOB-)stats van dit seizoen eens naast die van Thiago van vorig seizoen gelegd (JPL):

- Thiago 0,64 goals voor 0,68 expected goals/90. Nilsson 0,62 goals voor 0,72 expected goals/90
- Thiago 0,49 non-penalty xG (expected goals uit open spel)/90, Nilsson 0,61. Hier doet Nilsson dus beter.
- Nilsson schiet gemiddeld anderhalve keer meer per 90 minuten dan Thiago. Daarvan is 41,7% gekadreerd (40,7% bij Thiago).
- Qua expected assists zitten ze ongeveer gelijk (0,10/90 voor Thiago, 0,12/90 voor Nilsson). Nilsson overperfomt momenteel qua assists (0,35/90 effectieve tegenover 0,12 verwachte assists).

- Nilsson raakt iets minder vaak per wedstrijd de bal dan Thiago (34/90 vs 39,8/90). Bij Nilsson is een significant groter deel daarvan in de carré van de tegenstander dan bij Thiago (9,44/90 vs 6,96/90).
- Nilsson verliest minder vaak de bal dan Thiago (0,83/90 vs 1,85/90)
- Nilsson "wint" meer overtredingen dan Thiago (1,87/90 vs 1,35/90)
- Beiden winnen evenveel duels per 90 (6,43 en 6,45). Nilsson wint ongeveer de helft van zijn duels, Thiago iets minder (42,6%). Wat meteen ook impliceert dat Thiago vorig seizoen het duel gemiddeld genomen iets vaker aanging dan Nilsson dit seizoen.
- Nilsson is beter in de lucht dan Thiago. Thiago ging ongeveer 1 keer per 90 minuten vaker het luchtduel aan dan Nilsson (6,73 vs 5,75/90), maar won die duels minder vaak (46,3% vs 62,7% gewonnen luchtduels). Globaal wint Nilsson dus iets meer luchtduels per 90 minuten dan Thiago (3,61/90 vs 3,12/90).

- beiden blocken ongeveer even vaak de bal (0,85 vs 0,83/90).
- beiden begaan ongeveer evenveel overtredingen (2,01 vs 2,02/90)
- ook qua onderscheppingen is er niet veel verschil (0,18 vs 0,14/90).

Op basis van bovenstaande cijfers kan je volgens mij dus niet zeggen dat Nilsson een mindere targetman zou zijn dan Thiago, wel integendeel. Op veel vlakken doet hij minstens even goed. Waar liggen dan de verschillen?

- Vooreerst zijn zijn balcontacten dus wat vaker in de carré van de tegenstander, dan die van Thiago. Dat wijst er wellicht op dat Nilsson wat minder vaak terugzakt dan Thiago deed.
- Op het vlak van aanvalend dribbelen was Thiago middelmaat (gemiddeld 0,82/90 geslaagde dribbels, succesrate van 44,2%), maar doet Nilsson een stuk slechter (gemiddeld 0,49/90 geslaagde dribbels, succesrate van 25,9% ).
Idem voor tackelen: Nilsson probeert gemiddeld 0,63 tackles/90, Thiago gemiddeld 1,18/90, met een succesrate van 55,6 resp. 69,7%. Nu, beiden zijn natuurlijk geen echte dribbelaars of frequente tacklers, dus de verschillen qua aanvallende dribbels of tackles hebben wellicht eerder een beperkte impact.

- Op het vlak van passing ligt volgens mij het grootste verschil: Nilsson is een minder goede passer dan Thiago. Thiago probeerde gemiddeld 21,73 passes/90, waarvan er gemiddeld 15,8 aankwamen. Nilsson probeerde gemiddeld 16,8 passes/90, waarvan er gemiddeld 10,4 aankomen. Dat geeft een passnauwkeurigheid van 72,7 vs 62%. Misschien ligt daar ook de verklaring waarom Nilsson zich wat minder laat uitzakken om zich bij het spel te laten betrekken, dan Thiago.
- Dat uit zich ook in kanscreatie, waar Thiago 1,35 kansen per 90 creëerde en Nilsson er dit seizoen gemiddeld 1,11/90 creëerde.

- Wat Skóras betreft kan ik je wel volgen, hoewel ik het spijtig blijf vinden dat hij - door de omstandigheden en concurrentie van Tzolis en Jutglà - te weinig op zijn voor mij betere linksbuitenpositie kon spelen. Ik vind - en daar kom ik verder nog op terug - het nog steeds moeilijk om "sweeping statements" te maken en harde conclusies te trekken die grotendeels zijn gebaseerd op sporadische invalbeurten van een speler op een positie die in mijn ogen niet zijn beste is.

- Wat Vetlesen betreft:
a) niet akkoord dat Jashari enkel de match tegen Standard zoekende was tijdens het seizoensbegin. Van onze 1ste 9 matchen in de JPL speelde hij er 4 niet, viel hij er 2 maar een minuut of 8 in in en werd hij in de verloren match tegen kwek in september aan de rust gewisseld bij een 0-2 achterstand. Heeft een aantal wedstrijden geduurd voor hij er echt begon door te komen, wat op zich ook helemaal normaal is.

b) wél akkoord dat Vetlesen in de eerste plaats géén 6 is, wat ik hier in 2023 ook al aangaf toen Deila hem daar zette
[spoiler]
IsO schreef: 26 okt 2023, 15:20 […] Ik wil zelf vooral ook Vetlesen graag iets hoger op het veld zien. Die jongen is voor mij geen 6, en komt voor het ogenblik te weinig tot zijn recht. Vermoeidheid (wat hier ergens al werd vermeld) kan zeker ook meespelen, maar het systeem zou hem ook nog meer kunnen "dienen" (wat niet betekent dat ik vind dat het rond hem zou moeten draaien).
Ben het ook met je eens dat Vetlesen van nature geen flankspeler is, maar ik vind wél dat hij dat indien nodig degelijk kan depanneren op de 6 of als links- of rechtsbuiten. Het eerste (linksbuiten) deed hij al bij Bodo, het tweede (rechtsbuiten) onder meer tegen Beerschot, genk en eerste helft anderlecht.

c) en dat brengt me naadloos bij het punt dat ik daarnet al maakte toen ik het over Skóras had: kan je zeggen dat Vetlesen een slecht seizoen draaide wanneer hij een behoorlijk deel van zijn speeltijd degelijk depanneerde op posities die - zoals je zelf aangeeft - de zijne niet zijn?

d) De vermelding van Hans had - zoals je ongetwijfeld weet hoewel je het tegendeel insinueerde - niet tot doel om zijn stats met die van Vetlesen te vergelijken, maar louter en alleen om aan te geven dat losjes smijten met een beperkt aantal touches van Vetlesen tijdens een bepaalde match waarop hij - ook volgens jou - niet op zijn beste positie speelde en waarin je hem niet goed vond, niet echt een volledig beeld geeft van de prestatie van die speler op die positie. Om het nog heel voorzichtig uit te drukken.

e) En wat dat verstoppen betreft: ook voor het beoordelen daarvan zou ik persoonlijk niet meteen afgaan op zijn aantal touches wanneer hij op de flank speelt - en dus op een positie die niet zijn natuurlijke is - in een wedstrijd waarin ik een speler zelf slecht vond. Als je zijn aantal touches in de match tegen Genk zou genomen hebben, had je bijvoorbeeld al een totaal ander beeld gehad (gaf toen 36 passes volgens WhoScored). Een eerlijker beeld van "verstoppen of niet" zou trouwens kunnen verkregen worden door gemiddeldes per 90 op zijn beste positie te gaan vergelijken met die van andere spelers op die positie.

- Wat Campbell betreft:
a) fair enough wat de uitspraak van Veldman betreft, als dat inderdaad de context was.

b) Je mag Campbell van mij gerust een ruwe diamant noemen, waar nog werk aan was bij zijn aankomst bij NXT, en nog steeds werk aan is, maar hij was ook geen totaal onbeschreven blad toen hij hier aankwam. Was in '23-'24 bijvoorbeeld 6 keer in de basis gestart van de Afrikaanse tegenhanger van de Europa League (CAF Confederations Cup), waarvan hij 4 keer de 90 minuten volmaakte. Het niveau en de fysieke vereisten van de Zuid-Afrikaanse competitie en zelfs van hun continentale bekercompetities is natuurlijk een stuk lager dan bij ons/in Europa, maar 't is dus ook niet dat we hem wegplukten uit de C-ploeg van FC café Moltrein; Veldman had dus wel degelijk een basis om op te bouwen.

c) zoals gezegd blijf ik bij m'n standpunt dat een invalbeurt links en rechts in de competitie na nieuwjaar zeker mogelijk geweest moet zijn rekening houdend met bovenstaande en als je z'n prestaties bij NXT bekijkt. Dan mocht hij fysiek nog wat volume missen, en Hayen is naar verluidt heel duidelijk in zijn tactische richtlijnen en houdt het graag simpel waar mogelijk, dus dat zou op tactisch vlak ook nog wel gelukt zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3443
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Voor de PO's was het duidelijk dat onze bank niet op heel veel trok, maar laatste 10 matchen is toch gebleken dat het harde werk dat de staff erin gestoken heeft zich wel serieus terugbetaald heeft. Sabbe (dan Siquet), Vetlesen en Vermant waren uiteindelijk meer dan klaar om hun rol te vervullen.
Moeten we dan ook meenemen in de analyse van die spelers.

Als je dan ziet dat Nilsson en Skoras niet boven water komen, zegt dat ook wel iets (hoe slecht doet Nilsson het trouwens in zijn grote kans tegen de mauve, is gewoon tragisch geworden).
Ik vind dat oprecht spijtig voor beide heren, mentaliteit kan je ze meestal niet verwijten.
Peter
Supersub
Berichten: 1042
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

IsO schreef: 22 mei 2025, 11:05 1. Jutglà en wisselopties op de flank: niet omdat het in de eerste plaats een centrumspits is dat hij het niet uitstekend kan doen/doet vanop de flank. Ook daar zijn (PO I vorig jaar in steun van Thiago, Europees,...) legio voorbeelden van. Dat is wat ik onder meer tijdens de discussie met Pica aanhaalde, dat onze kern nog steeds breed genoeg was om werkende oplossingen te vinden, ook al zijn dat dan van nature geen flankspelers. Vermant is op linksbuiten geprobeerd maar vond ik geen succes (want voor mij vooral centrumspits). Skóras had misschien vaker op de linksbuiten moeten geprobeerd worden (waar ik hem persoonlijk best vind). Campbell blijf ik bij m'n standpunt dat een invalbeurt links of rechts had moeten kunnen als je zijn prestaties bij NXT bekijkt. Zie verder.
Jutgla doet dat uitstekend op de flank en ook van Club uit is het logisch dat ze hem op die positie als een optie zien. Alleen is die optie er niet als hij in de spits start. Wat Campbell betreft denk ik dat de stap tussen tweede klasse en meedraaien aan de top in eerste vrij groot is. Ik verschiet daar niet van dat niet iedereen die stap in 1x zet, zeker niet iemand die hier nog maar pas is. Seys, Sabbe, Vermant & CDK hebben hier de jeugd doorlopen. Ordonez heeft ook eerst een volledig seizoen met NXT gespeeld. Naar mijn gevoel zijn ze daar te optimistisch geweest, een fout die ze in het verleden nog wel eens gemaakt hebben (Boyata als een centrale optie zien in zen 3de seizoen bvb).
IsO schreef: 22 mei 2025, 11:05 2. Wat Nilsson betreft snap ik dat ik je niet ga overtuigen. Want ik heb dat midden februari al geprobeerd met een meer gedetailleerde statistische analyse en dat maakte blijkbaar geen indruk, nog los van het feit dat je die nu even negeert wanneer je argumenteert dat ik enkel naar goals en assists zou kijken :mrgreen: . Wat ik bedoel is: ondanks een suboptimaal seizoen met 16 gemiste matchen door blessures en een periode van goal-droogte op het einde kregen we als meest obvious return wel 16 direct goal contributions (11 goals en 5 assists) voor de betaalde 6,4 miljoen plus bonussen. Plus de minder obvious bijdrages die ik dus in die statistische analyse besprak. Het zou interessant zijn om de analyse nu te herhalen om te kijken wat hij, ondanks die goal-droogte (en dus een underperformen qua effectieve goals vs expected goals), toch nog heeft bijgedragen, bijv. qua gewonnen duels, maar ik heb daar even geen tijd voor. En dan heb je nog steeds geen beeld van moeilijk in statistieken te vatten zaken als slimme fouten op juiste moment of looplijnen waarmee je ruimte maakt voor anderen zonder zelf de bal te raken.

Jouw suggestie dat hij moet worden vergeleken met Vermant en Jutglà vind ik ook niet helemaal terecht. Vergelijk hem dan met Thiago, zoals ik heb gedaan, want Nilsson en Thiago zouden qua profiel meer op elkaar moeten lijken dan pakweg Nilsson en Jutglà, die totaal verschillende types zijn en waarvan die laatste zoals gezegd dan nog geregeld op linksbuiten speelt.
[spoiler]
IsO schreef: 11 feb 2025, 15:10
Peter schreef: 10 feb 2025, 16:31
Tiki Taka schreef: 10 feb 2025, 13:34
Peter schreef: 09 feb 2025, 09:03 Zwakke wedstrijd van ons gisteren. Hopelijk gaan we niet te veel moeten roteren tijdens de playoffs of we zitten serieus in de problemen.
Aanvallend (flanken en centrum) is er te weinig kwaliteit in de breedte.
Ik vind Nilsson geen goeie spits maar in principe ben je met Jutgla en Nilsson redelijk voorzien. De flank is een ander verhaal; Skoras haalt geen niveau en verder zit je allemaal met spelers die daar in principe niet spelen. Vermant, Vetlesen, Nielsen... dat is toch armoede troef.

Bijkomende probleem is ons centraal middenveld. Zodra er iemand anders speelt dan de driehoek Onyedika - Jashari - Vanaken komen we opbouwend in de problemen. Dat was verleden seizoen al het geval, maar toen hadden we met Thiago een alternatief met de lange bal. Met Nilsson hebben we dat niet.
Ik denk dat Nilsson de perceptie misschien wat tegen heeft, ook door het feit dat hij onherroepelijk altijd met zijn voorganger, Thiago, wordt vergeleken. Maar eigenlijk doet die jongen het hier best goed, vind ik.

Ik heb de nerd in mezelf weer eens bovengehaald, en zijn (FOTMOB-)stats van dit seizoen eens naast die van Thiago van vorig seizoen gelegd (JPL):

- Thiago 0,64 goals voor 0,68 expected goals/90. Nilsson 0,62 goals voor 0,72 expected goals/90
- Thiago 0,49 non-penalty xG (expected goals uit open spel)/90, Nilsson 0,61. Hier doet Nilsson dus beter.
- Nilsson schiet gemiddeld anderhalve keer meer per 90 minuten dan Thiago. Daarvan is 41,7% gekadreerd (40,7% bij Thiago).
- Qua expected assists zitten ze ongeveer gelijk (0,10/90 voor Thiago, 0,12/90 voor Nilsson). Nilsson overperfomt momenteel qua assists (0,35/90 effectieve tegenover 0,12 verwachte assists).

- Nilsson raakt iets minder vaak per wedstrijd de bal dan Thiago (34/90 vs 39,8/90). Bij Nilsson is een significant groter deel daarvan in de carré van de tegenstander dan bij Thiago (9,44/90 vs 6,96/90).
- Nilsson verliest minder vaak de bal dan Thiago (0,83/90 vs 1,85/90)
- Nilsson "wint" meer overtredingen dan Thiago (1,87/90 vs 1,35/90)
- Beiden winnen evenveel duels per 90 (6,43 en 6,45). Nilsson wint ongeveer de helft van zijn duels, Thiago iets minder (42,6%). Wat meteen ook impliceert dat Thiago vorig seizoen het duel gemiddeld genomen iets vaker aanging dan Nilsson dit seizoen.
- Nilsson is beter in de lucht dan Thiago. Thiago ging ongeveer 1 keer per 90 minuten vaker het luchtduel aan dan Nilsson (6,73 vs 5,75/90), maar won die duels minder vaak (46,3% vs 62,7% gewonnen luchtduels). Globaal wint Nilsson dus iets meer luchtduels per 90 minuten dan Thiago (3,61/90 vs 3,12/90).

- beiden blocken ongeveer even vaak de bal (0,85 vs 0,83/90).
- beiden begaan ongeveer evenveel overtredingen (2,01 vs 2,02/90)
- ook qua onderscheppingen is er niet veel verschil (0,18 vs 0,14/90).

Op basis van bovenstaande cijfers kan je volgens mij dus niet zeggen dat Nilsson een mindere targetman zou zijn dan Thiago, wel integendeel. Op veel vlakken doet hij minstens even goed. Waar liggen dan de verschillen?

- Vooreerst zijn zijn balcontacten dus wat vaker in de carré van de tegenstander, dan die van Thiago. Dat wijst er wellicht op dat Nilsson wat minder vaak terugzakt dan Thiago deed.
- Op het vlak van aanvalend dribbelen was Thiago middelmaat (gemiddeld 0,82/90 geslaagde dribbels, succesrate van 44,2%), maar doet Nilsson een stuk slechter (gemiddeld 0,49/90 geslaagde dribbels, succesrate van 25,9% ).
Idem voor tackelen: Nilsson probeert gemiddeld 0,63 tackles/90, Thiago gemiddeld 1,18/90, met een succesrate van 55,6 resp. 69,7%. Nu, beiden zijn natuurlijk geen echte dribbelaars of frequente tacklers, dus de verschillen qua aanvallende dribbels of tackles hebben wellicht eerder een beperkte impact.

- Op het vlak van passing ligt volgens mij het grootste verschil: Nilsson is een minder goede passer dan Thiago. Thiago probeerde gemiddeld 21,73 passes/90, waarvan er gemiddeld 15,8 aankwamen. Nilsson probeerde gemiddeld 16,8 passes/90, waarvan er gemiddeld 10,4 aankomen. Dat geeft een passnauwkeurigheid van 72,7 vs 62%. Misschien ligt daar ook de verklaring waarom Nilsson zich wat minder laat uitzakken om zich bij het spel te laten betrekken, dan Thiago.
- Dat uit zich ook in kanscreatie, waar Thiago 1,35 kansen per 90 creëerde en Nilsson er dit seizoen gemiddeld 1,11/90 creëerde.
Voor mij is deel van targetman wel dat je eenmaal dat je het duel wint, de bal ook in de ploeg kan houden. Hetzij via een pass, hetzij via een progressive carry. Zoals je zelf in je (uitstekende) analyse aangeeft is Nilsson zijn pass completion redelijk dramatisch. Sinds jouw analyse zijn die cijfers er nog op achteruit gegaan. Volgens fbref zit Nilsson in de 16 percentile qua pass completion. Dat kan wat mij betreft nooit Club materiaal zijn.
Zijn balcontroles en carries zijn ook niet van die kwaliteit dat hij de vergelijking met Thiago doorstaat.
Ik zou de 4 wedstrijden tegen Union nog is moeten bekijken om het te bevestigen, maar mijn vermoeden is dat het een gebrek aan een goeie targetman ons punten kost in die wedstrijden.
IsO schreef: 22 mei 2025, 11:05 - Wat Skóras betreft kan ik je wel volgen, hoewel ik het spijtig blijf vinden dat hij - door de omstandigheden en concurrentie van Tzolis en Jutglà - te weinig op zijn voor mij betere linksbuitenpositie kon spelen. Ik vind - en daar kom ik verder nog op terug - het nog steeds moeilijk om "sweeping statements" te maken en harde conclusies te trekken die grotendeels zijn gebaseerd op sporadische invalbeurten van een speler op een positie die in mijn ogen niet zijn beste is.

- Wat Vetlesen betreft:
a) niet akkoord dat Jashari enkel de match tegen Standard zoekende was tijdens het seizoensbegin. Van onze 1ste 9 matchen in de JPL speelde hij er 4 niet, viel hij er 2 maar een minuut of 8 in in en werd hij in de verloren match tegen kwek in september aan de rust gewisseld bij een 0-2 achterstand. Heeft een aantal wedstrijden geduurd voor hij er echt begon door te komen, wat op zich ook helemaal normaal is.

b) wél akkoord dat Vetlesen in de eerste plaats géén 6 is, wat ik hier in 2023 ook al aangaf toen Deila hem daar zette
[spoiler]
IsO schreef: 26 okt 2023, 15:20 […] Ik wil zelf vooral ook Vetlesen graag iets hoger op het veld zien. Die jongen is voor mij geen 6, en komt voor het ogenblik te weinig tot zijn recht. Vermoeidheid (wat hier ergens al werd vermeld) kan zeker ook meespelen, maar het systeem zou hem ook nog meer kunnen "dienen" (wat niet betekent dat ik vind dat het rond hem zou moeten draaien).


Ben het ook met je eens dat Vetlesen van nature geen flankspeler is, maar ik vind wél dat hij dat indien nodig degelijk kan depanneren op de 6 of als links- of rechtsbuiten. Het eerste (linksbuiten) deed hij al bij Bodo, het tweede (rechtsbuiten) onder meer tegen Beerschot, genk en eerste helft anderlecht.

c) en dat brengt me naadloos bij het punt dat ik daarnet al maakte toen ik het over Skóras had: kan je zeggen dat Vetlesen een slecht seizoen draaide wanneer hij een behoorlijk deel van zijn speeltijd degelijk depanneerde op posities die - zoals je zelf aangeeft - de zijne niet zijn?
Wanneer ik zeg dat ze beide geen goed seizoen spelen, wilt dat niet noodzakelijk zeggen dat ik hun dat verwijt. Vandaar dat ik bij Vetlesen ook de kanttekening maak dat hij niet in zijn rol wordt uitgespeeld. Als ze aan mij vragen om een muur te metsen, gaat dat op niets trekken. Dat is niet mijn fout maar dat wilt ook niet zeggen dat ik goed werk geleverd heb.
IsO schreef: 22 mei 2025, 11:05 d) De vermelding van Hans had - zoals je ongetwijfeld weet hoewel je het tegendeel insinueerde - niet tot doel om zijn stats met die van Vetlesen te vergelijken, maar louter en alleen om aan te geven dat losjes smijten met een beperkt aantal touches van Vetlesen tijdens een bepaalde match waarop hij - ook volgens jou - niet op zijn beste positie speelde en waarin je hem niet goed vond, niet echt een volledig beeld geeft van de prestatie van die speler op die positie. Om het nog heel voorzichtig uit te drukken.

e) En wat dat verstoppen betreft: ook voor het beoordelen daarvan zou ik persoonlijk niet meteen afgaan op zijn aantal touches wanneer hij op de flank speelt - en dus op een positie die niet zijn natuurlijke is - in een wedstrijd waarin ik een speler zelf slecht vond. Als je zijn aantal touches in de match tegen Genk zou genomen hebben, had je bijvoorbeeld al een totaal ander beeld gehad (gaf toen 36 passes volgens WhoScored). Een eerlijker beeld van "verstoppen of niet" zou trouwens kunnen verkregen worden door gemiddeldes per 90 op zijn beste positie te gaan vergelijken met die van andere spelers op die positie.
Ik haal die touches aan omdat ik dat symptomatisch vind voor het spel van Vetlesen, niet zozeer om daar mee te staven dat hij geen goede wedstrijd speelde. Ik vond hem uitstekend tegen Genk en tegen anderlecht onzichtbaar, ook in de eerste helft. En dat zit naar mijn gevoel (en niet alleen naar mijn gevoel, cfr Hein zijn analyse over Vetlesen verleden jaar) té veel in zijn spel. Hij is een 10, een spelmaker van nature, in principe zijn dat spelers die de bal moeten opeisen en het verschil kunnen maken met progressieve passing. Dat mis ik in Vetlesen zijn spel.
Wel akkoord dat het niet zijn fout is dat hij niet op zijn positie wordt uitgespeeld maar dan stel ik mij wel de vraag wat de sportieve staff voor ogen had toen ze hem zijn gaan halen. Je weet dat Hans op de 10 speelt en je weet dat die amper wedstrijden mist.
IsO schreef: 22 mei 2025, 11:05 - Wat Campbell betreft:
a) fair enough wat de uitspraak van Veldman betreft, als dat inderdaad de context was.

b) Je mag Campbell van mij gerust een ruwe diamant noemen, waar nog werk aan was bij zijn aankomst bij NXT, en nog steeds werk aan is, maar hij was ook geen totaal onbeschreven blad toen hij hier aankwam. Was in '23-'24 bijvoorbeeld 6 keer in de basis gestart van de Afrikaanse tegenhanger van de Europa League (CAF Confederations Cup), waarvan hij 4 keer de 90 minuten volmaakte. Het niveau en de fysieke vereisten van de Zuid-Afrikaanse competitie en zelfs van hun continentale bekercompetities is natuurlijk een stuk lager dan bij ons/in Europa, maar 't is dus ook niet dat we hem wegplukten uit de C-ploeg van FC café Moltrein; Veldman had dus wel degelijk een basis om op te bouwen.

c) zoals gezegd blijf ik bij m'n standpunt dat een invalbeurt links en rechts in de competitie na nieuwjaar zeker mogelijk geweest moet zijn rekening houdend met bovenstaande en als je z'n prestaties bij NXT bekijkt. Dan mocht hij fysiek nog wat volume missen, en Hayen is naar verluidt heel duidelijk in zijn tactische richtlijnen en houdt het graag simpel waar mogelijk, dus dat zou op tactisch vlak ook nog wel gelukt zijn.
Ik blijf het een relaas van een aangekondigd "falen" vinden. Mijn initiële reactie was dat hij niet veel minuten ging maken en er niet klaar voor was, blijkbaar vond Hayen en de rest van de staff dat ook. Dat zegt uiteraard niets over Campbell zijn toekomst hier. Hij heeft bij NXT inderdaad leuke dingen laten zien, met een aantal prachtige goals.
Heretic
Profvoetballer
Berichten: 324
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

Vetlesen echt een topper . Geen kloten waard deel 400 !!!
Heretic
Profvoetballer
Berichten: 324
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

En haalt Seys eraf overal 20 stappen te laat en Siquet erop veel beter aanvallend
Heretic
Profvoetballer
Berichten: 324
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

Mechele ook overal aan het lopen waar hij niet moet ( eerste goal voor een stuk op zijn kap )
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1944
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Proficiat Union, absoluut verdiend met dit puntenaantal in de playoffs, en gezien hun parcours van de laatste jaren
Proficiat Club, bedankt voor een super seizoen. Details zorgen ervoor dat we de dubbel niet pakken.

Als er 1 iemand is die we kunnen missen, dan is het toch wel zo’n waardeloze gestoorde gast als die Heretic. Snap niet wat die hier nog komt zoeken.
Weet zelfs niet dat Siquet geel geschorst is.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 882
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

vanGentmaarvoorClub schreef: 25 mei 2025, 20:08 Proficiat Union, absoluut verdiend met dit puntenaantal in de playoffs, en gezien hun parcours van de laatste jaren
Proficiat Club, bedankt voor een super seizoen. Details zorgen ervoor dat we de dubbel niet pakken.

Als er 1 iemand is die we kunnen missen, dan is het toch wel zo’n waardeloze gestoorde gast als die Heretic. Snap niet wat die hier nog komt zoeken.
Weet zelfs niet dat Siquet geel geschorst is.
Ik kan dit enkel maar beamen.

Kleine opmerking wel: bij die twee winnende doelpunten van Union zat er meer dan een reukje aan de 'inzet' van de Gentse verdedigers. Bij de 2-1 geeft die Samoise in feite gewoon de assist, en bij die 3-1 laat die centrale verdediger (die vorige week ook al een kinderlijke owngoal op zijn conto had tegen Genk) gewoon vrij inkoppen. In tijden van Propere Handen en andere Gokchinezen zou dat misschien wel hier en daar een wenkbrauw doen fronsen, maar blijkbaar ligt niemand er nu wakker van (blijkbaar is Gent gewoon zo slecht). En net als je denkt dat de ondergrens is bereikt, zie je dan hun 'supporters' die juichen wanneer ze een tegendoelpunt slikken. Sorry dat het ik het moet zeggen vanGentmaarvoorClub, maar er lopen nogal wat zielige (om het woord pathetisch maar niet te gebruiken) figuren rond in uw stad.

Verder gun ik Union deze titel, voor hun strijdlust, hun indrukwekkende 28/30 en vooral het parcours dat ze sedert de promotie hebben gemaakt. Soms is het eens niet slecht dat een kleine club die vaste waardes met de grote budgetten afdroogt (dat hebben de neutrale liefhebbers toch graag?).
Ik ben trots en tevreden over het seizoen van Club, het was een mooi verhaal. Laat ons deze 2de plaats zien als een zege. Terug naar de basiswaarden: hard werken, nuchter voetballen. Volgend seizoen voor die 2de ster boven ons logo :vuistje:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Peter
Supersub
Berichten: 1042
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb uiteindelijk toch redelijk slecht geslapen. Belachelijk want mijn geloof had na de dubbele confrontatie met Union al een serieuze knauw gekregen en ik heb op geen enkel moment nog het gevoel gehad dat we er terug over gingen gaan. Misschien is het eerder omdat dit, gezien de kwaliteit in de ploeg, een grote kans was om die tweede ster te halen en we volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid een minder goede ploeg zullen hebben. Indien Ordonez, Talbi, Onyedika, Jashari en Jutgla allemaal vertrekken moet je serieus aan de bak. Ook zou je van wat van de tweede garnituur moeten zien te slijten. Nielsen, Nilsson, Skoras en wat mij betreft kan ook Vetlesen vertrekken indien er een degelijk bod binnen komt.

Heretic is vreselijk irritant om te lezen, maar wat betreft de bank (of het gebrek daar aan) vind ik dat hij gelijk heeft. Tzolis heeft te veel wedstrijden moeten spelen en op rechts hebben we Vetlesen, Siquet en Tzolis moeten uitspelen. Geen van die 3 zijn RW, alleen Tzolis benadert dat. Centraal op het middenveld hebben we dan weer niet de juiste profielen om in te brengen. Vanachter hadden we kwalitatieve invallers en met Vermant en Jutgla hebben we in de spits voldoende kunnen roteren. Ik vrees dat dit het grote verschil is geweest met Union. In de titelwedstrijd brengen die Castro-Montes, Boufal, Van de Perre en David in. Als je onze wissels daar naast legt...

Dit seizoen kan je het bestuur nog delibereren. De aankoop van Tzolis en Jashari zijn voltreffers gebleken. Nilsson en Romero zijn gebuisd, al wil ik die laatste nog niet afschrijven. Siquet heeft zijn rol vervuld en is een degelijke transfer. Het niet aantrekken van een vervanger van Skov, daar ga ik nog even van wakker liggen. Dus al bij al een mixed eerste seizoen voor de nieuwe sportieve staff. Ik hou men hart vast voor de aankomende transferperiode, Dévy en co zullen nu moeten laten zien dat ik mij onnodig zorgen maak.
Laatst gewijzigd door Peter op 26 mei 2025, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5819
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik sluit me aan bij bovenstaande meningen ;
Union verdient al 3-4 seizoenen een titel, hoe die telkens opnieuw met een halve nieuwe kern en trainer, steeds meedoen voor de titel, straf.
Club heeft teveel punten verspeeld in de competitie en de 1/6 tegen Union in de playoffs hebben ons de titel gekost.
Desalniettemin de cup gewonnen en 1/8 ste finale CL, zeker niet verkeerd.
Komend seizoen, vol voor die 2de ster gaan.
Come on Bruges !!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5819
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 mei 2025, 08:03 Ik heb uiteindelijk toch redelijk slecht geslapen. Belachelijk want mijn geloof had na de dubbele confrontatie met Union al een serieuze knauw gekregen en ik heb op geen enkel moment nog het gevoel gehad dat we er terug over gingen gaan. Misschien is het eerder omdat dit, gezien de kwaliteit in de ploeg, een grote kans was om die tweede ster te halen en we volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid een minder goede ploeg zullen ploeg zullen hebben. Indien Ordonez, Talbi, Onyedika, Jashari en Jutgla allemaal vertrekken moet je serieus aan de bak. Ook zou je van wat van de tweede garnituur moeten zien te slijten. Nielsen, Nilsson, Skoras en wat mij betreft kan ook Vetlesen vertrekken indien er een degelijk bod binnen komt.

Heretic is vreselijk irritant om te lezen, maar wat betreft de bank (of het gebrek daar aan) vind ik dat hij gelijk heeft. Tzolis heeft te veel wedstrijden moeten spelen en op rechts hebben we Vetlesen, Siquet en Tzolis moeten uitspelen. Geen van die 3 zijn RW, alleen Tzolis benadert dat. Centraal op het middenveld hebben we dan weer niet de juiste profielen om in te brengen. Vanachter hadden we kwalitatieve invallers en met Vermant en Jutgla hebben we in de spits voldoende kunnen roteren. Ik vrees dat dit het grote verschil is geweest met Union. In de titelwedstrijd brengen die Castro-Montes, Boufal, Van de Perre en David in. Als je onze wissels daar naast legt...

Dit seizoen kan je het bestuur nog delibereren. De aankoop van Tzolis en Jashari zijn voltreffers gebleken. Nilsson en Romero zijn gebuisd, al wil ik die laatste nog niet afschrijven. Siquet heeft zijn rol vervuld en is een degelijke transfer. Het niet aantrekken van een vervanger van Skov, daar ga ik nog even van wakker liggen. Dus al bij al een mixed eerste seizoen voor de nieuwe sportieve staff. Ik hou men hart vast voor de aankomende transferperiode, Dévy en co zullen nu moeten laten zien dat ik mij onnodig zorgen maak.
Romero zou ik idd nog niet afschrijven, ik vermoed dat hij Ordonez zal moeten vervangen.
Tzolis is ontploft in de play-offs, omdat hij terug fris was (10 matchen; 8 goals en 5 assists), in februari-maart was moe, omdat hij alles moest spelen,
wegens het gebrek aan kwalitatieve alternatieven. Ik vind ook dat de sportieve cel gegokt en verloren heeft, wegens het niet aantrekken van een vervanger voor Skov. Alle druk op Talbi leggen bleek niet de juiste keuze te zijn, net hij liet 2 reuzenkansen liggen op Union en was niet bepalend in de playoffs.
Wat mij betreft mogen Nilsson, Nielsen, Skoras, enz... vertrekken, wegens geen meerwaarde (meer) voor Club.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1944
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Duffman schreef: 26 mei 2025, 01:31
vanGentmaarvoorClub schreef: 25 mei 2025, 20:08 Proficiat Union, absoluut verdiend met dit puntenaantal in de playoffs, en gezien hun parcours van de laatste jaren
Proficiat Club, bedankt voor een super seizoen. Details zorgen ervoor dat we de dubbel niet pakken.

Als er 1 iemand is die we kunnen missen, dan is het toch wel zo’n waardeloze gestoorde gast als die Heretic. Snap niet wat die hier nog komt zoeken.
Weet zelfs niet dat Siquet geel geschorst is.
Ik kan dit enkel maar beamen.

Kleine opmerking wel: bij die twee winnende doelpunten van Union zat er meer dan een reukje aan de 'inzet' van de Gentse verdedigers. Bij de 2-1 geeft die Samoise in feite gewoon de assist, en bij die 3-1 laat die centrale verdediger (die vorige week ook al een kinderlijke owngoal op zijn conto had tegen Genk) gewoon vrij inkoppen. In tijden van Propere Handen en andere Gokchinezen zou dat misschien wel hier en daar een wenkbrauw doen fronsen, maar blijkbaar ligt niemand er nu wakker van (blijkbaar is Gent gewoon zo slecht). En net als je denkt dat de ondergrens is bereikt, zie je dan hun 'supporters' die juichen wanneer ze een tegendoelpunt slikken. Sorry dat het ik het moet zeggen vanGentmaarvoorClub, maar er lopen nogal wat zielige (om het woord pathetisch maar niet te gebruiken) figuren rond in uw stad.

Verder gun ik Union deze titel, voor hun strijdlust, hun indrukwekkende 28/30 en vooral het parcours dat ze sedert de promotie hebben gemaakt. Soms is het eens niet slecht dat een kleine club die vaste waardes met de grote budgetten afdroogt (dat hebben de neutrale liefhebbers toch graag?).
Ik ben trots en tevreden over het seizoen van Club, het was een mooi verhaal. Laat ons deze 2de plaats zien als een zege. Terug naar de basiswaarden: hard werken, nuchter voetballen. Volgend seizoen voor die 2de ster boven ons logo :vuistje:
Je hoeft je niet te excuseren over je uitspraak over Gent. Ik begrijp wat je bedoelt.

Het was mij ook al even volkomen duidelijk dat quasi iedereen bij Gent (spelers, bestuur en supporters) absoluut wou dat Union kampioen werd. Ook Gudjohnsen lijkt zich te verontschuldigen bij de goal.
Gent heeft -mede door wat schimmige constructies van Gheysens en het stadsbestuur-een stadion neer kunnen poten, heeft 10 jaar terug vrij toevallig eens kampioen gespeeld, en door die 2 zaken hebben ze meerdere jaren wat kijklustigen kunnen aantrekken, veelal ook mensen (families) die weinig voeling hadden met het voetbal.
Maar echte die-hard supporters zijn er quasi niet en de successupporters druipen meer en meer af nu de resultaten achterwege blijven.
Met Sammeke Baro hebben ze ook iemand in huis die Gent gekocht heeft voornamelijk voor zijn eigen ego en voor reclamedoeleinden. Sportief zit er met hem geen kentering in, dat zal ook volgend jaar duidelijk zijn nu ze geen Europees voetbal meer spelen.

Trouwens, ik ben geen Gentenaar. Maar uiteindelijk gewoon een echte West-Vlaming die al twee derde van zijn leven in Gent woont
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1944
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Je zou nogal wat moeten lezen hebben van sommigen op dit forum als Club spelers als Castro-Montes, Boufal, Van de Perre en David had aangetrokken
Plaats reactie