wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik heb de indruk dat Clement zijn groep niet (meer) in de hand heeft en stoor me mateloos aan het feit dat hij na een slechte match altijd aanhaalt heel veel goede zaken gezien te hebben. Het is toch de taak van de trainer om zijn spelers gemotiveerd, met het mes tussen de tanden, m.a.w. een echte winnaars mentaliteit op het veld te krijgen. Dit ontbreekt dikwijls en dat zie je al na 5-10 minuten spelen of ze er zin in hebben of niet die match. Dat zal komend weekend op Moeskroen ook snel duidelijk zijn.
Te veel spelers zitten in een zetel en weten dat er zo goed als geen alternatieven zijn op hun positie (Vormer, Deli, Vanaken,
Diatta, Mata, Rits...) en dat het eens een match op 70 % kan ook. Dit is nefast voor de collectieve grinta en fighting spirit.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Haaland lam leggen is voorlopig nog geen enkel team in Bundesliga of Champions League gelukt, beetje hautain om dan te verwachten dat wij het doen. Die vent scoort gemiddeld 1,5 goals per match. Derde worden in een groep met Dortmund, Lazio en Zenit is sterk.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Teveel negatief hier, begrijp het niet, we staan eerste in competitie, we doen het aardig in groepsfase champions league en anderlecht kreeg begin vorige maand een pak slaag die ze tot kerstmis gaan onthouden. Is minder beleving in wedstrijden dit jaar omdat stadions leeg zijn, ge kunt zeggen ze zijn goed betaald en moeten altijd 100% gaan maar voetballers zijn mensen. Toch logisch dat ge minder wild zijt als er geen tienduizenden gekke fans u vooruit schreeuwen. Zult wel zien als wij terug in stadion mogen, intensiteit is zo terug.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik sluit me aan bij Vergas.

Ik heb nooit sport beoefend op hoog niveau (ook niet op laag competitief niveau :p), maar wél ooit een paar jaar meegelopen in de 24urenloop van Leuven. Concreet loop je daar rondjes van 500m (ongeveer) en moet je op 24u zoveel mogelijk rondjes lopen met je faculteit. Heel de 24u lang staat er een hoop volk rond het parcours en wordt er zot gesupporterd. Ik heb toen vrij hard gemerkt dat je gewoon door je limieten kan gaan en blijven lopen onder impuls van wat gejuich - ik kan met niet voorstellen wat het doet als er 20.000 zotten in een stadion op jou aan het roepen zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Het negatieve is ergens denk ik voor ons allemaal wel te begrijpen. 2020 was vorig seizoen al geen topper (decompressie na CL?), 2020 dit seizoen is niet in lijn van wat we ondertussen mogen/moeten verwachten van Club.
Dat we eerste staan is allemaal goed en leuk, maar dat is niet dankzij Club, dat is desondanks Club. Dat is een geheel ander gevoel, dan als ge voor ieder punt door het vuur gegaan zijt.
Behalve tegen de domste ploegen van de competitie (ge weet wel, zo van die ploegen die zoveel ruimte laten dat we kunnen voetballen aka de mauve) hebben we eigenlijk nog geen enkele keer een prestatie geleverd. Wel al een resultaat gezet, met uitschieter tegen Zenit.
Er zit zoveel kwaliteit in de ploeg, dat we (mijn insziens terecht) meer verwachten te zien in de enige 90 minuten (of 180 alst CL is ook) die voor wat vertier zorgen in deze vorte tijden :mrgreen:

Eigenlijk is het allemaal niet zo moeilijk:
als we defensief niet top zijn (zoals dit seizoen), dan ben je kwetsbaar op de counter (zoals dit seizoen)
als we offensief niet top zijn (zoals dit seizoen), dan kijk je snel naar de trainer en/of het systeem (zoals ikzelf en anderen dit seizoen al gedaan hebben)
als we dan nog eens geen individuele flitsen hebben vooraan en individuele blunders achteraan (zoals dit seizoen), dan ga je snel beginnen bleiten achter niet gedane transfers.

Bottom line: Club kan beter, moet beter spelen. Publiek of niet.
Dan krijg je al die zever van hierboven niet, terwijl we nu precies in een degradatiezone staan, met nen buchttrainer en een buchtploeg ow en een bucht Vanaken ook blijkbaar (wtf trouwens).
Beste kern van België (met de beste speler van België en de beste keeper van België) alsook de beste trainer van België, dan mag het gauw gaan gedaan zijn met zeveren en mogen ze keer wat beter shotten, dat wel.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Pica, uw bottom line was gisteren nog eens van meerwaarde. WIL dit Club eigenlijk wel beter spelen? Ik vind dit zo bedroevend wat de ploeg laat zien: futloos, inspiratieloos...terwijl er talent genoeg rondloopt.
Amper een kans gecreëerd, tegen de laatste in de stand, zegt ook genoeg over de spitsen die we rondlopen hebben. Corona als excuus om niet te investeren wil ik best aannemen, maar ik begin toch stilaan mijn bedenkingen te hebben omtrent de spelers die hier rondlopen. Ook spelers uit vorm blijven week na week dezelfde schrijnende prestatie neerzetten. Dat die mannen zelfs geen stap meer zetten, om toch maar de indruk te geven dat ze er iets aan willen doen, is (voor mij) het meest storende.

Soit: scorebordjournalistiek: hoera! we staan nog bovenaan, maar geen enkele FCB fan kan tevreden zijn met wat de ploeg laat zien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Matchday verdikke! Komaan e gasten!
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Die Russen hebben nachtmerries van Charles intussen
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Russen moeten aanvallen, ze laten ruimtes en Brugge knalt weer. De matige periode ligt aan twee zaken
1) Geen publiek, geen ambiance.
2) Niemand in Jupiler League durft nog voetballen tegen ons.

Dat was in periode sollied met leko, clement, simons, verheyen, balaban, ceh, lange enz ook zo. Andere teams kropen met 10 man in hun grote carré. We bleven toen ook punten pakken omdat we 1-0 scoorden op stilstaande fases, corners en vrije trappen, dan moest tegenstander aanvallen en kregen we doelpuntenkermis.

"Één twee drie" schreeuwen komt van die periode, iedereen wist dat de match begon bij 1-0.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Één-twee-drie it was!
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Is er iets dat CDK niet kan?
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Afbeelding

Clement zou beter moeten weten:

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Een mooie match gezien van FCB! terug sneller spel en schakelen en weinig slordigheden in het spel. Minptunje was Balanta. Vanaken terug present (heeft goed gespeeld), CDK en LAng: topspelers. En die Ricca, ik zie hem liever spelen dan sobol: straalt meer vertrouwen en kunde uit ook op aanvallend vlak.

Bravo!! en nu op naar Rome!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vond Balanta wel al beter spelen dan vorige week. Die jongen heeft ook ritme nodig hé - je kan niet van elke speler verwachten dat hij zonder matchritme direct deftig aan het spelen is...
Nu dit weekend bevestigen en nog niet te veel aan Rome denken. Overwinteren in de CL zou zalig zijn, maar anderzijds moeten we ook zorgen dat we dit seizoen opnieuw eerste worden zodat we volgend seizoen opnieuw CL kunnen spelen. Zeker voor de Europese coëfficiënt is dat enorm belangrijk - het is dit seizoen wel gebleken dat je niet op de andere teams kan vertrouwen (met uitzondering van Antwerp). Beerschot kampioen zou op zich zalig zijn voor de neutrale supporter, maar wat gaan die mannen doen in de groepsfase van de CL?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Na een deugddoende zege tegen Zenit, is dit hopelijk het begin van een serie overwinningen (in de eigen competitie).
Volgende week staan er 2 loodzware verplaatsingen op de agenda; naar Lazio en naar Antwerp.
In Lazio hebben we niks te verliezen, in Antwerp zou een statement (d.m.v. een klinkende overwinning) van Club`s kant uit wel eens op zijn plaats zijn. Maar eerst thuis tegen STVV, hopelijk wat vertrouwen opdoen. Ik zou Okereke eens in de spits laten starten.
Plaats reactie