wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 906
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Lang is valse 9, linksvoor en rechtsachter, denk ik, zo iets :mrgreen: Heeft gewoon geen positie
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

FC Lang
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 906
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Twee fouten vanachter afgestraft, middenveld had 65 minuten geen controle, als we 'controle' hadden was 't met ballen achteruit en ballen opzij, enkel de individuele prestaties van Buchanan en Lang zijn positief. Lang is een plezier om naar te kijken één op één, Tajon Buchanan is een wonder op snelheid. Beide kregen echter drie bruikbare ballen. Als je een aantal spelers hebt die zelfs op dit niveau buiten categorie zijn moet je als team meer doen om ze te bereiken.

Dit was inderdaad FC Noa Lang. 't was wachten tot Noa de bal had om iets te zien. De laatste 20 minuten was hij zo beu dat 'm geen ballen kreeg dat hij ze zelf ging halen in de verdediging en 't lukte hem nog bijna ook. En hij deed het niet foutief ofzo, hij wilde gewoon de bal.

Ik ga voortaan artikeltjes over zijn zogezegd 'slecht' karakter niet meer lezen, ik heb daar nog niets van gezien, hij is intrinsiek onze beste voetballer en de laatste weken een voorbeeld qua inzet. Was vanavond de enige reden dat je 90 minuten bleef keken quoi.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb het al wat gehad met onze Engelsman. Doet ons spelen gelijk als ne fucking degradatie kandidaat en als ge hem hoort spreken zou ge het nog beginnen geloven ook.
90 minuten zonder enig lef of geloof in eigen kunnen, 78 minuten zonder ne spits. Spelen met ne valse 9 met 2 verdedigende middenvelders en flanken die niet naar binnen komen.
Fucking weg van 17:00, thuis om 01:00 en dat zou het waard geweest zijn als we er gewoon in hadden geloofd, ongeacht het resultaat. Maar dit: fuck dit.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Bij vlagen hebben we het goed gedaan in mijn ogen, zeker gezien ons recent niveau.
Wat hadden sommigen eigenlijk verwacht? Dat we Benfica tegen hun doel gingen plakken?
Ik hoor het graag zeggen: "Met wat meer geloof in eigen kunnen, dan..." Maar als ik zowel individueel als in ploeg al weken kwakkelend aan het presteren ben, zou mijn zelfvertrouwen ook niet torenhoog zijn. Dan zou ik bewust of onbewust toch ook minder vlot voetballen.
Zeker in dat eerste half uur waren er vlotte acties, alleen liep het vaak mis voor doel omdat Parker vergeten was om een spits op te stellen. Niet vergeten dat we afgelopen vrijdag tegen Union ook vaak op de counter moeten spelen hebben. Dan kan je niet 5 dagen later ineens je spel opleggen aan Benfica.

Ja, Parker had misschien niet het beste elftal gekozen (geen spits, Odoi op middenveld terwijl die in elke topmatch gegarandeerd geel moet pakken van in het begin, Sowah op de flank,...);
ja, we hebben malchance bij het eerste tegendoelpunt (Hendry ziet/voelt de spits niet komen en Mignolet zit er heel dicht bij);
ja, Meijer geeft de 2-0 op een presenteerblaadje;
maar er was zeker in dat eerste half uur weer beleving en bij momenten de drang om de tegenstander hoog vast te zetten.

Op lange termijn ben je meer met deze 0-2 dan er "gewoon in te geloven en ervoor te gaan ongeacht het resultaat". Als dat resultaat dan ook 0-4 of 0-5 is (want daar is Benfica echt wel toe in staat); dan krijg je weer een mentale klap.


Ik wil ook nog even terugkomen op enkele comments hier over de periode 2000-2005. Ja het klopt dat we toen tegen de kleintjes soms met een grote score wonnen. Maar dat was ook een andere periode. In een andere podcast had Gert Verheyen het hier ook over. Hij erkende dat er toen wel een mentaliteit was om de ganse match aan volle intensiteit te spelen, maar hij gaf ook toe dat er toen in de JPL ook wel een groter niveauverschil was tussen de topploegen en de "kleintjes".
Nu is dat verschil al veel kleiner geworden, waardoor je niet meer op 1 been kan gaan winnen in Eupen, Kortrijk of Oostende, zoals we dat destijds wel konden op Bergen, Lierse, Beveren of Heusden-Zolder. Tegen die laatste ploegen wist je dat je won als je een half uurtje doorduwde. Nu moet je een ganse match geconcentreerd zijn, zelfs tegen de laatste.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We hebben een bepaalde periode de wedstrijd in handen kunnen nemen, maar wat ik vooral ontluisterend vond was dat we (weer) bijna geen enkele doelkans konden creëren. Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte niet dat we tegen Benfica zouden domineren en die 0-2 is een eerlijke uitslag op basis van de match. Tegen zo'n team wordt elk miniscuul foutje afgestraft en we maken er nog te veel, anderzijds maken we ook foutjes doordat zij zo goed druk zetten.

Alleen erger ik me aan het gebrek aan diepgang. Eddy Snelders zegt het goed in zijn analyse op Sporza : Lang zakte te ver terug waardoor Vanaken vanop het middenveld naar de spits moest lopen. Lang deed het goed hé, hij was het gevaarlijkste en durfde dingen te proberen - alleen had het vaak geen enkel nut omdat er geen spits was in de box om een eventuele voorzet af te maken. Wat mij betreft had altijd Jutgla of Jaremtsjoek moeten spelen en Lang op de positie van Sowah waarbij je hem aangeeft dat hij ook mag zwerven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5327
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 16 feb 2023, 01:05 Ik heb het al wat gehad met onze Engelsman. Doet ons spelen gelijk als ne fucking degradatie kandidaat en als ge hem hoort spreken zou ge het nog beginnen geloven ook.
90 minuten zonder enig lef of geloof in eigen kunnen, 78 minuten zonder ne spits. Spelen met ne valse 9 met 2 verdedigende middenvelders en flanken die niet naar binnen komen.
Fucking weg van 17:00, thuis om 01:00 en dat zou het waard geweest zijn als we er gewoon in hadden geloofd, ongeacht het resultaat. Maar dit: fuck dit.
Zelden meegemaakt, een nieuwe trainer die NOG slechter presteert dan zijn ontslagen voorganger.
Parker ziet en kan het niet; zijn opstellingen zijn vreemd, zijn wissels zijn te laat en renderen gewoonweg niet.
Hoe kan je nu een match starten zonder centrumspits en aanspeelpunt dus centraal voorin, wetende dat Lang altijd de bal op flank of het middenveld komt opvragen ?! Wat mij betreft, andere en tactisch betere trainer halen deze zomer.

Oh ja, Club is in de competitie ronduit zwak, maar ze kunnen zich wel opladen en een goed niveau behalen in de CL...
Velen willen zich dus in de CL en op het Europese toneel in de kijker spelen om een transfer te versieren.
Mochten ze met dezelfde ingesteldheid in de competitie spelen, we deden nog volop mee voor de titel.
Misschien eens aan de centjes zitten van deze vedetten, zodat er toch wat meer inzet zou zijn in de competitie !
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5327
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 16 feb 2023, 07:33 We hebben een bepaalde periode de wedstrijd in handen kunnen nemen, maar wat ik vooral ontluisterend vond was dat we (weer) bijna geen enkele doelkans konden creëren. Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte niet dat we tegen Benfica zouden domineren en die 0-2 is een eerlijke uitslag op basis van de match. Tegen zo'n team wordt elk miniscuul foutje afgestraft en we maken er nog te veel, anderzijds maken we ook foutjes doordat zij zo goed druk zetten.

Alleen erger ik me aan het gebrek aan diepgang. Eddy Snelders zegt het goed in zijn analyse op Sporza : Lang zakte te ver terug waardoor Vanaken vanop het middenveld naar de spits moest lopen. Lang deed het goed hé, hij was het gevaarlijkste en durfde dingen te proberen - alleen had het vaak geen enkel nut omdat er geen spits was in de box om een eventuele voorzet af te maken. Wat mij betreft had altijd Jutgla of Jaremtsjoek moeten spelen en Lang op de positie van Sowah waarbij je hem aangeeft dat hij ook mag zwerven.
Ja, dat wist je toch op voorhand dat je met dergelijke opstelling, geen aanspeelpunt centraal in de spits zou hebben?
ALTIJD moest of Yaremchuk of Jutgla in spits starten, met Lang en Buchanan op de flanken en eigenlijk ook Rits of Nielsen ipv. Odoi centraal.
Onze Engelsman zal hier rap weg zijn, en terecht want hij bakt er niks van.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Trainer bakt er niks van, de ploeg nog veel minder. Gouden slets hans op kop
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 16 feb 2023, 07:33 We hebben een bepaalde periode de wedstrijd in handen kunnen nemen, maar wat ik vooral ontluisterend vond was dat we (weer) bijna geen enkele doelkans konden creëren. Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte niet dat we tegen Benfica zouden domineren en die 0-2 is een eerlijke uitslag op basis van de match. Tegen zo'n team wordt elk miniscuul foutje afgestraft en we maken er nog te veel, anderzijds maken we ook foutjes doordat zij zo goed druk zetten.

Alleen erger ik me aan het gebrek aan diepgang. Eddy Snelders zegt het goed in zijn analyse op Sporza : Lang zakte te ver terug waardoor Vanaken vanop het middenveld naar de spits moest lopen. Lang deed het goed hé, hij was het gevaarlijkste en durfde dingen te proberen - alleen had het vaak geen enkel nut omdat er geen spits was in de box om een eventuele voorzet af te maken. Wat mij betreft had altijd Jutgla of Jaremtsjoek moeten spelen en Lang op de positie van Sowah waarbij je hem aangeeft dat hij ook mag zwerven.
Ik begrijp wat je bedoelt. Dat we geen doelkans creëren is voor mij vooral door de fout van Parker om geen spits op te stellen. Lang speelde individueel op een hoog niveau maar kan de valse 9 rol (nog) niet uitvoeren zoals het hoort. Maar je kan inderdaad de vraag stellen of een valse 9 (een rol die lopende spelers en beweging nodig heeft rond zich) verenigbaar is met een middenvelder als Vanaken die dan ook nog eens lopende spelers rond hem nodig heeft. Op die manier heb je in uw centraal aanvallend gedeelte 2 spelers die hetzelfde willen zonder iemand die in die zone infiltreert. Odoi en Onyedika moesten de buffer zijn, Sowah en Buchanan bleven teveel op hun flank, ook omdat ze de opkomende backs moesten dekken.

Lang kan inderdaad perfect zwerven en gevaarlijk zijn vanop zijn flank. Dat heeft hij al meerdere keren getoond. Al zou ik hem dat wel van linksvoor laten doen hebben. Op rechtsvoor zit je met de superaanvallende Grimaldo bij Benfica. Die zou teveel ruimte kunnen krijgen als Lang niet tijdig terug op rechtsvoor zou zijn.

Dat het spelniveau nog teveel foutjes vertoont, tot daar aan toe. Maar ik had wel verwacht dat Parker al verder zou staan in zijn keuze voor zijn basiself en zijn wedstrijdmanagement. In de verdediging lijkt hij wel zijn viertal gevonden te hebben, maar alles daarvoor wisselt hij nog teveel. Ook in de match komt hij te laat met wisselspelers of wisselt hij voor een rare reden.

We kunnen hier met z'n allen discussiëren over onze verwachtingen in de CL tegen Benfica, maar in mijn ogen zou de JPL altijd de voorrang moeten krijgen gezien onze situatie in die competitie. Met ons vormpeil van de eerste 4 CL matchen was misschien iets mogelijks tegen Benfica, met ons huidig vormpeil gaf/geef ik ons toch geen kans.
Niet dat we ons naar de slachtbank moeten laten leiden tegen Benfica, maar je kunt deze match wel gebruiken door verder proberen de organisatie op poten te krijgen. Nu alleen nog een spits opstellen... :mrgreen:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

FrankFarinaII schreef: 16 feb 2023, 08:16 Trainer bakt er niks van, de ploeg nog veel minder. Gouden slets hans op kop
Ach man, kijk nog eens naar de match
Vanaken speelde een hele degelijke match, was bij momenten zelfs heel goed en heeft zich de ziel uit zijn lijf gelopen
Wat kon Hans gisteren meer gedaan hebben ?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Sanders schreef: 16 feb 2023, 08:28
t4nd schreef: 16 feb 2023, 07:33 We hebben een bepaalde periode de wedstrijd in handen kunnen nemen, maar wat ik vooral ontluisterend vond was dat we (weer) bijna geen enkele doelkans konden creëren. Begrijp me niet verkeerd, ik verwachtte niet dat we tegen Benfica zouden domineren en die 0-2 is een eerlijke uitslag op basis van de match. Tegen zo'n team wordt elk miniscuul foutje afgestraft en we maken er nog te veel, anderzijds maken we ook foutjes doordat zij zo goed druk zetten.

Alleen erger ik me aan het gebrek aan diepgang. Eddy Snelders zegt het goed in zijn analyse op Sporza : Lang zakte te ver terug waardoor Vanaken vanop het middenveld naar de spits moest lopen. Lang deed het goed hé, hij was het gevaarlijkste en durfde dingen te proberen - alleen had het vaak geen enkel nut omdat er geen spits was in de box om een eventuele voorzet af te maken. Wat mij betreft had altijd Jutgla of Jaremtsjoek moeten spelen en Lang op de positie van Sowah waarbij je hem aangeeft dat hij ook mag zwerven.
Ik begrijp wat je bedoelt. Dat we geen doelkans creëren is voor mij vooral door de fout van Parker om geen spits op te stellen. Lang speelde individueel op een hoog niveau maar kan de valse 9 rol (nog) niet uitvoeren zoals het hoort. Maar je kan inderdaad de vraag stellen of een valse 9 (een rol die lopende spelers en beweging nodig heeft rond zich) verenigbaar is met een middenvelder als Vanaken die dan ook nog eens lopende spelers rond hem nodig heeft. Op die manier heb je in uw centraal aanvallend gedeelte 2 spelers die hetzelfde willen zonder iemand die in die zone infiltreert. Odoi en Onyedika moesten de buffer zijn, Sowah en Buchanan bleven teveel op hun flank, ook omdat ze de opkomende backs moesten dekken.

Lang kan inderdaad perfect zwerven en gevaarlijk zijn vanop zijn flank. Dat heeft hij al meerdere keren getoond. Al zou ik hem dat wel van linksvoor laten doen hebben. Op rechtsvoor zit je met de superaanvallende Grimaldo bij Benfica. Die zou teveel ruimte kunnen krijgen als Lang niet tijdig terug op rechtsvoor zou zijn.

Dat het spelniveau nog teveel foutjes vertoont, tot daar aan toe. Maar ik had wel verwacht dat Parker al verder zou staan in zijn keuze voor zijn basiself en zijn wedstrijdmanagement. In de verdediging lijkt hij wel zijn viertal gevonden te hebben, maar alles daarvoor wisselt hij nog teveel. Ook in de match komt hij te laat met wisselspelers of wisselt hij voor een rare reden.

We kunnen hier met z'n allen discussiëren over onze verwachtingen in de CL tegen Benfica, maar in mijn ogen zou de JPL altijd de voorrang moeten krijgen gezien onze situatie in die competitie. Met ons vormpeil van de eerste 4 CL matchen was misschien iets mogelijks tegen Benfica, met ons huidig vormpeil gaf/geef ik ons toch geen kans.
Niet dat we ons naar de slachtbank moeten laten leiden tegen Benfica, maar je kunt deze match wel gebruiken door verder proberen de organisatie op poten te krijgen. Nu alleen nog een spits opstellen... :mrgreen:
Ter verduidelijking: ik had geen hoge verwachtingen, een verlies was (uiteraard) ingecalculeerd. We hebben bij momenten degelijk voetbal laten zien. Lang heeft een heel goeie match gespeeld en Hans was eindelijk nog eens degelijk.

Maar ge gaat mij niet horen juichen omdat we "maar" 0-2 verloren hebben met een ultradefensieve opstelling. De coach heeft 0 ballen laten zien, zelfs na een 0-1 achterstand is er geen urgentie te bespeuren, alsof hij tevreden is met een klein verlies. Sorry, maar dat is onbrugs en daar kom ik niet voor naar het stadion. Een stadion dat trouwens vol met portugezen zat, wat een blamage.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 16 feb 2023, 08:51
Ter verduidelijking: ik had geen hoge verwachtingen, een verlies was (uiteraard) ingecalculeerd. We hebben bij momenten degelijk voetbal laten zien. Lang heeft een heel goeie match gespeeld en Hans was eindelijk nog eens degelijk.

Maar ge gaat mij niet horen juichen omdat we "maar" 0-2 verloren hebben met een ultradefensieve opstelling. De coach heeft 0 ballen laten zien, zelfs na een 0-1 achterstand is er geen urgentie te bespeuren, alsof hij tevreden is met een klein verlies. Sorry, maar dat is onbrugs en daar kom ik niet voor naar het stadion. Een stadion dat trouwens vol met portugezen zat, wat een blamage.
Ik juich ook niet, ik probeer het enkel te kaderen. Ik ben ook niet blij dat ik voor een nederlaag naar Brugge ga kijken en midden in de week veel later dan normaal in bed lig.
Dat de coach fouten maakt, kan ik alleen maar beamen.

Het viel mij ook op dat er veel Portugezen zaten. Maar hoe komt dat? Dagenlang berichten dat we ons stadion niet uitverkocht krijgen voor een 1/8e finale in de CL. De Portugese media pikt dat op en hop, buitenlandse supporters springen er op.
De vragen die zich stellen over dit zijn duidelijk.
Waarom krijgen wij ons stadion niet uitverkocht (Midweek? Prijs? Onze vormcrisis? ...)?
Hoe kan een Portugees een ticket bestellen voor thuissupporters? Als dat niet rechtstreeks besteld is, wie heeft die oorspronkelijke plaats gekocht en heeft die dat dan vermoedelijk doorverkocht?
(Nu, onlangs zaten er supporters van ons ook op de thuistribune van Waregem. We zijn zelf niet zonder zonde.)
maartendr81
Belofte
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik kan mis zijn maar volgens mij wordt er voor een valse 9 gekozen omdat de éne spits niet in vorm, de andere niet 100% fit en vermant waarschijnlijk nog net iets te licht is. Dat de punten zwaar tegenvallen sinds zijn komst kunnen we uiteraard niet meer ontkennen. Maar ook daar zie ik wel wat zaken die in zijn voordeel spreken. Het liep al behoorlijk stroef voor zijn komst. Bij aankomst waren behoorlijk wat vaste pionnen gekwetst of komende uit een kwetsuur (Skov, Buchanan, Rits, Mata, Nielsen blijkbaar). Bijgevolg ben ik toch geneigd om hem nog een kans te geven. Reden te meer omdat ik geen fan ben om elke 6 maand van trainer te wisselen.
Wat betreft de wedstrijd gisteren. Ik was eigenlijk nog best onder de indruk van het feit dat we behoorlijk konden meespelen. OK, Benfica was een stuk beter maar hadden we dit niet verwacht? Zij zijn tenslotte voor PSG en Juventus geëindigd. En als Buchanan die bal net over de keeper lift of de afgekeurde goal valt in ons voordeel had dit waarschijnlijk wel een boost gegeven. Enfin, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het allemaal nog niet zo duister inzie. Maar opnieuw... Ik kan mis zijn.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

vanGentmaarvoorClub schreef: 16 feb 2023, 08:42
FrankFarinaII schreef: 16 feb 2023, 08:16 Trainer bakt er niks van, de ploeg nog veel minder. Gouden slets hans op kop
Ach man, kijk nog eens naar de match
Vanaken speelde een hele degelijke match, was bij momenten zelfs heel goed en heeft zich de ziel uit zijn lijf gelopen
Wat kon Hans gisteren meer gedaan hebben ?
Heb de match niet uitgekeken...geen zin meer in dit armtierig geploeter. Het verlies was verwacht, doch het spel is onbrugs. Sinds wanneer zijn we tevreden met een trainer die zonder spits speelt? Parker stelt serieus teleur, nu dat er een match was om te vlammen, dien ze verder in hun broekschijtersmodus. Hans loopt veel, bravo, doch dit is geen loopwedstrijd, hij zou beter meer spelverdeler zijn, en de ploeg laten draaien, maarja dat kan hij niet. Dus asap een betere vervanger.
Plaats reactie