wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Laat ons zeggen dat er gisteren gewoon iets minder slimme dingen gebeurd zijn in de huidige tijdsgeest. Iedereen zit al lang thuis met heel die corona-zever en dan zo'n gefeest als gisteren omdat we kampioen zijn - je wist gewoon dat er enorm veel shit over ging komen. Net zoals Noa zijn "liever dood dan sporting jood" niet zo slim was. Ja, 't is een geuzennaam van de supporters - maar als speler moet je gewoon slimmer zijn. Toen Raman "alle boeren zijn homo's" zong waren wij ook niet direct gelukkig...
Club heeft wat mij betreft correct gereageerd ondertussen, en ik veronderstel dat ze met Noa ook eens gaan praten om hem uit te leggen dat hij zich niet direct mag laten meeslepen. 't Is een leerproces en hij zal er wel sterker uit komen.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Ik kan me vergissen maar het valt op dat al wie het nu heeft over antisemitisme er niet echt van verdacht kan worden een groot voetbalkenner te zijn. Velen snappen dus niet dat het hier totaal niet gaat om het beledigen van joden maar om het jennen van rsca-fans.
Ik zag er ook eerst geen graten in, net zomin ik het 'alle boeren zijn homo's' van Benito een belediging vond, eerder een grappige poging tot belediging van een niet zó schrandere kerel. Ik geef dan ook grif toe dat ik 'Nog liever dood dan...' tot nu óók altijd meezong in het stadion. Maar het wordt misschien wel een ander verhaal als een bepaalde bevolkingsgroep - die het al moeilijk heeft op dat vlak - zich geviseerd voelt.

Toen Club in 2000 in de 3de ronde van de Uefa-Cup thuis speelde tegen Barcelona, heb ik, net zoals 99% van het stadion, lelijke dingen geroepen over de moeder van Patrick Kluivert. Nochtans kende ik die mevrouw niet persoonlijk! 😜 Ik was me toen van geen kwaad bewust.
In 1998, toen we in de 2de ronde van de Uefa-Cup VFB Stuttgart eruit kegelden na verlengingen: iederéén schreeuwde zich de ziel uit het lijf toen Ilic in de 116de minuut het doelpunt van de kwalificatie scoorde en de Duitsers afdropen richting kleedkamer: Auf wiedersehen! Sieg! Sieg! Sieg! Sieg! ​😖 Oeps.

Mea culpa! Ik wil maar zeggen: het verstand, of het besef, komt soms maar met de jaren/na het laatste fluitsignaal/achteraf. Misschien is 'sportingjood' ook wel zo'n term waar we van af moeten. Idem '...et les Wallons, c'est du caca...'. Bekt wel lekker en leuk om de rouches wat op stang te jagen, maar van goeie smaak getuigt het eigenlijk niet. En dan heb ik het zowel over de 'caca' als over 'les Wallons'.

'Moedig je eigen club aan, in plaats van de tegenstander te beledigen', hoor je dan. Daar ben ik dan weer niet mee akkoord. Het gaat toch om het spelletje hé? En een tegenstander onderuit halen of plagen is nu éénmaal iets wat erbij hoort. De vraag is gewoon waar de grens ligt. Wel, hier ligt ze dus, wat mij betreft: als een bevolkingsgroep zich geschoffeerd of racistisch bejegend voelt, doen we het beter niet.
Ik zou niet in de plaats willen zijn van de gekleurde medemens die geregeld met racistische opmerkingen wordt geconfronteerd. Ik heb het zelf, als blanke, één keer meegemaakt dat ik werd uitgemaakt voor 'sale connard flamand' en ik kan je verzekeren: het brengt iets in je naar boven waarvan ik niet wist dat ik het had.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Verder wil ik nog één ding kwijt waar ik me gisteren in het feestgedruis na de match ook al dood aan ergerde:
Wat een lompe club zijn wij eigenlijk (maar niet alleen wij) als het gaat over het respecteren van de coronaregels. Werkelijk niémand droeg een mondmasker op het feestje in de kleedkamer, terwijl er omhelsd en gekust werd op een manier waarop ik mijn eigen moeder al meer dan een jaar niet meer heb vastgenomen. Bart Verhaeghe die - zonder mondmasker - Dave Peeters - met mondmasker - te woord staat en het na 10 seconden heeft over de enorme malchance die we eigenlijk wel hadden met de zware coronabesmetting die ons de kwalificatie tegen Kiev had gekost, zucht... Hoe geloofwaardig ben je dan eigenlijk?

Als je met allerhande instanties hebt afgesproken dat je in de huidige omstandigheden niét met de bus langs de Platse passeert, en je neemt jezelf en je club au serieux, dan doe je dat ook niet. Punt. Je weet dat je op ontzettend veel goodwill zal moeten rekenen van diezelfde instanties om het stadiondossier rond te krijgen, en dan slaag je er tóch in om jezelf in een heel ongunstige positie te manoevreren... Ik dacht dat Bartje meer verstand had.
En als je dan ook nog in Westkapelle uitstapt en je onder de supporters begeeft, of je in een ambulance gooit, tja... Geen woorden voor. Amateurisme ten top en als Clubsupporter voel ik me, ondanks een oververdiende titel, nogal beschaamd vandaag.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Op bovenstaande posts, ....elke persoon op deze wereld vindt altijd wel iets dat beledigend overkomt. Onze huidige maatschappij maakt dit tot het nieuwe moraal. Het probleem is echter, als je hiermee rekening begint te houden, dit onmogelijk voor iedereen kan, het is een straatje zonder einde.
Ze zingen een beledigend liedje, so what?? Sterf je er aan, vallen uw tanden uit,... nee hoor, enkel uw "eer" is wat gekwetst en dat gaat over.
Het probleem is niet de belediging (if it is one) maar de lange tenen en onverdraagzaamheid van de recipient. Een simpele oplossing: wij zingen joden, zei boeren...beide kampen hebben hun plezier gehad en nu ..move on
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

FrankFarinaII schreef: 22 mei 2021, 08:54 Op bovenstaande posts, ....elke persoon op deze wereld vindt altijd wel iets dat beledigend overkomt. Onze huidige maatschappij maakt dit tot het nieuwe moraal. Het probleem is echter, als je hiermee rekening begint te houden, dit onmogelijk voor iedereen kan, het is een straatje zonder einde.
Ze zingen een beledigend liedje, so what?? Sterf je er aan, vallen uw tanden uit,... nee hoor, enkel uw "eer" is wat gekwetst en dat gaat over.
Het probleem is niet de belediging (if it is one) maar de lange tenen en onverdraagzaamheid van de recipient. Een simpele oplossing: wij zingen joden, zei boeren...beide kampen hebben hun plezier gehad en nu ..move on
So what? Move on? Dat lijkt me wel héél gemakkelijk. Het minste wat we kunnen doen is er lessen uit trekken om te vermijden dat dit zich nog eens voordoet hé.
Zoals ik al zei: ik zou niet in de plaats willen zijn van de gekleurde medemens die geregeld met racistische opmerkingen wordt geconfronteerd. Ik heb het zelf, als blanke, één keer meegemaakt dat ik werd uitgemaakt voor 'sale connard flamand' en ik kan je verzekeren: het brengt iets in je naar boven waarvan ik niet wist dat ik het had.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Hannes schreef: 22 mei 2021, 10:49
FrankFarinaII schreef: 22 mei 2021, 08:54 Op bovenstaande posts, ....elke persoon op deze wereld vindt altijd wel iets dat beledigend overkomt. Onze huidige maatschappij maakt dit tot het nieuwe moraal. Het probleem is echter, als je hiermee rekening begint te houden, dit onmogelijk voor iedereen kan, het is een straatje zonder einde.
Ze zingen een beledigend liedje, so what?? Sterf je er aan, vallen uw tanden uit,... nee hoor, enkel uw "eer" is wat gekwetst en dat gaat over.
Het probleem is niet de belediging (if it is one) maar de lange tenen en onverdraagzaamheid van de recipient. Een simpele oplossing: wij zingen joden, zei boeren...beide kampen hebben hun plezier gehad en nu ..move on
So what? Move on? Dat lijkt me wel héél gemakkelijk. Het minste wat we kunnen doen is er lessen uit trekken om te vermijden dat dit zich nog eens voordoet hé.
Zoals ik al zei: ik zou niet in de plaats willen zijn van de gekleurde medemens die geregeld met racistische opmerkingen wordt geconfronteerd. Ik heb het zelf, als blanke, één keer meegemaakt dat ik werd uitgemaakt voor 'sale connard flamand' en ik kan je verzekeren: het brengt iets in je naar boven waarvan ik niet wist dat ik het had.
Ja en...?
racisme is van alle tijden, van alle volkeren, zal nooit verdwijnen..en toch wil men hier in onze maatschappij heiliger zijn dan de paus en achter alle uitspraken racisme gaan zoeken. Dat is belachelijk. Alleen witte, zwarte, bruine, gele, rode, paarse,..... sneeuwvlokjes gaan daarvoor beginnen huilen.
Noa's verklaring zegt in deze al genoeg. Context is belangrijk... Dus vandaar, move on
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

kerel 'tis een liedje van de jaren stillekes, dat gaat niet echt over joden.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

FrankFarinaII schreef: 22 mei 2021, 12:53
Hannes schreef: 22 mei 2021, 10:49
FrankFarinaII schreef: 22 mei 2021, 08:54 Op bovenstaande posts, ....elke persoon op deze wereld vindt altijd wel iets dat beledigend overkomt. Onze huidige maatschappij maakt dit tot het nieuwe moraal. Het probleem is echter, als je hiermee rekening begint te houden, dit onmogelijk voor iedereen kan, het is een straatje zonder einde.
Ze zingen een beledigend liedje, so what?? Sterf je er aan, vallen uw tanden uit,... nee hoor, enkel uw "eer" is wat gekwetst en dat gaat over.
Het probleem is niet de belediging (if it is one) maar de lange tenen en onverdraagzaamheid van de recipient. Een simpele oplossing: wij zingen joden, zei boeren...beide kampen hebben hun plezier gehad en nu ..move on
So what? Move on? Dat lijkt me wel héél gemakkelijk. Het minste wat we kunnen doen is er lessen uit trekken om te vermijden dat dit zich nog eens voordoet hé.
Zoals ik al zei: ik zou niet in de plaats willen zijn van de gekleurde medemens die geregeld met racistische opmerkingen wordt geconfronteerd. Ik heb het zelf, als blanke, één keer meegemaakt dat ik werd uitgemaakt voor 'sale connard flamand' en ik kan je verzekeren: het brengt iets in je naar boven waarvan ik niet wist dat ik het had.
Ja en...?
racisme is van alle tijden, van alle volkeren, zal nooit verdwijnen..en toch wil men hier in onze maatschappij heiliger zijn dan de paus en achter alle uitspraken racisme gaan zoeken. Dat is belachelijk. Alleen witte, zwarte, bruine, gele, rode, paarse,..... sneeuwvlokjes gaan daarvoor beginnen huilen.
Noa's verklaring zegt in deze al genoeg. Context is belangrijk... Dus vandaar, move on
Ja en??? Zucht. :suicide:
Misschien moet je mijn eerste post van 23u48 nog eens herlezen om te zien wat ik nu echt zeg.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Punt is - het boeit niet of het ooit als niet-racistisch gestart is of wel. Het feit dat een bevolkingsgroep zich erdoor beledigd voelt is op zich voldoende om ermee te stoppen. Dit gaat niet over 'verzuurde samenleving' of 'iedereen voelt zich altijd aangevallen', dit is gewoon een kwestie van goed fatsoen (en gezond verstand). Club wint de 2de titel op rij, de 3de op 4 jaar tijd en de gazetten staan vol met Noa Lang die zingt & de spelers die de coronaregels aan hun laars lappen. Dit was gewoon niet nodig.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Voor mensen die in de replays gaan kijken, 52ste minuut, Messiaans specialleke van Charles :jerk:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Horvath speelt weer super goed trouwens, die mens mag twee matchen meedoen dit seizoen en speelt twee keer fantastisch
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

typisceh eindeseizoenswedstrijd, onterecht verloren. Twijfelachtige penalty (dessers zet zijn voet voor de bal, voor het contact met horvath), trouwens waarom moest de var de goal van vormer ook nog eens bekijken? soit, op naar volgend seizoen!!
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Nu was het "feest" nadien wel beetje marginaal omdat het grotendeels dezelfde mensen waren die 3 dagen geleden nog maar gewaarschuwd zijn en omdat ze de spelersbus van ons eigen club zouden beschadigd hebben. Twee keer in 3 dagen beetje belachelijk.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door unleashed1990 »

kunnen we et terug hebben over de match? zonder de dubieuze penalty spelen we hier gelijk.
Ik had hem als scheidsrechter niet gegeven omdat het een situatie is waar 3 spelers dicht bij elkaar op elkaar botsen je kan moeilijk zeggen wie als eerste de fout maakt, doorspelen dus.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 23 mei 2021, 19:43 Voor mensen die in de replays gaan kijken, 52ste minuut, Messiaans specialleke van Charles :jerk:
Mocht iemand een gif'ke hebben...
Plaats reactie