wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 30 jan 2023, 08:52 Boyata was andermaal zwak. Mata haalt ook absoluut geen niveau meer dit seizoen, een schim van zichzelf. Dan mogen ze bij het bestuur nog vinden dat deze groep goed genoeg is, ik zie toch een heel aantal probleemposities (CV, RB, creatieve middenvelder, spits). Niets gaan halen is dit seizoen gewoon afschrijven want zoals we nu spelen, kunnen wij niets gaan zoeken in PO1.
En dan nog, wat hebben we nog te winnen? De titel is weg, het hoogst haalbare is eigenlijk een 3de plek.
Schade beperken en hopelijk playoff1 en Europees voetbal behalen.
In de zomer, grote kuis in de kern; alle ego`s en oververzadigde spelers (5 titels op 7 seizoenen) eruit
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Zoals we nu spelen komt PO1 in het gedrang. Ik vind het onbrugs om nu al te kapituleren, wat voor een signaal is dat ook naar de supporters toe?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 30 jan 2023, 09:30 Zoals we nu spelen komt PO1 in het gedrang. Ik vind het onbrugs om nu al te kapituleren, wat voor een signaal is dat ook naar de supporters toe?
We zijn vele jaren verwend geweest tot en met qua resultaten en prijzen. Nu is het echter het einde van een cyclus.
Momenteel heeft het geen zin om grote transfers te doen, maar veel en grondig voorbereidend werk in aanloop naar de immens drukke zomer mercato die er aan komt. Goed voor het niveau van de competitie dat Union en Antwerp zo sterk presteren.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik zie niet in hoe een "big bang" vernieuwing beter is dan nu al nieuwe namen proberen te integreren
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Yaremchouk is een miljoenenflop...waar waren ze toch mee bezig om die te halen?
Boyata flopt evenzeer...beiden mogen vertrekken.
Chapeau voor Lang, enige speler die zich manifesteert...daar kan Hans nog veel van leren.
Gewonnen, met veel geluk en gebibber....meer is er niet over te zeggen. Een seizoen om snel te vergeten, want die rotverwende spelers hebben toch zo'n broze mentaliteit
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

https://sporza.be/nl/2023/01/30/-je-zie ... 111468205/

Je ziet inderdaad dat veel spelers worstelen met het zelfvertrouwen en de durf niet hebben om dingen te doen die anders vanzelfsprekend zijn. Daardoor zijn ze te voorzichtig in hun passing, te slap in duel of proberen ze krampachtig bepaalde zaken uit te voeren.
Maar wat ik mij nu afvraag: waar is dat (zelfvertrouwen) zo broos geworden? Wat is het punt waar ze zijn beginnen twijfelen?
- Tweede helft vorig seizoen al? Omdat de achterstand zo groot was geworden? Maar je haalt die achterstand wel nog op en je wordt nog kampioen.
- De blessure van Rits en het verdwijnen van Vormer uit het elftal en uit de wedstrijdselectie? (een speler met grinta en een leidersfiguur)
- De competitiestart? Vanaken die in Eupen zich liet ontglippen dat ze maar wat op het plein lopen en niet weten wat te doen. Nochtans zou je vertrouwen moeten hebben omdat je alsnog de titel binnenhaalde, de supercup won en toch nog van Genk won. Vertrouwde Hoefkens teveel op de kunde van de spelers en gaf hij te weinig tactische richtlijnen?
- De verliesmatchen tegen Standard en Westerlo tijdens de groepsfase van de CL? Je zou denken dat ze door die overwinningen in de CL juist vertrouwen tanken dat de manier van spelen de juiste is? Of werd dat overmoed?
- De 0-4 tegen Porto en de droge 0-0 tegen Leverkusen zonder echte kansen?
- De match tegen Patro waar het met de hakken over de sloot was en de daaropvolgende weggegooide overwinning tegen Antwerp op 3 minuten?
- De verliesmatchen in de "winterstop" na de WK-break?
Want na die WK-break is de match tegen STVV misschien wel het absolute breekpunt geweest, maar het was daarvoor al aan het minderen.

Ik weet dat we in Europa meer op de omschakeling konden spelen, minder het spel konden maken en onze kansen aan een zeer hoog percentage hebben afgewerkt; maar hoe kan een team dat zich daar voor mekaar wegcijfert en ijzersterk in duel is zo afglijden naar een team dat met moeite weet met welke 4 passen ze bij de spitsen geraakt?

Als je het kantelpunt kent, kan je misschien werken aan een oplossing.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 31 jan 2023, 07:51 We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Hoe zouden we in godsnaam goed kunnen presteren tegen Antwerp en Union, wanneer we niet eens over een deftige centrumspits beschikken?
Jutgla is gekwetst en Yaremchuk is NOG slechter dan Krmencik.
Het probleem met de huidige kern is dat deze onevenwichtig is; enerzijds te veel ego`s (Lang, Buchanan, Olsen...) en anderzijds teveel spelers verzadigd door al die prijzen na mekaar te pakken. Daar komt nog eens bij dat er een aantal dramatische transfers werden gedaan zoals Yaremchuk en Boyata EN dat er al jaren geen concurrentie is voor Mata en Vanaken. (Buchanan is voor mij een flankaanvaller)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik probeer de zaken positief te zien, anders heeft het geen nut om zondag naar de match te kijken :-)

En wat mij betreft zijn er een paar positieve zaken aan de match tegen Zulte (oké, niet de manier waarop we speelden maar wel wat andere zaken). We hebben net als de voorbije matchen een paar kansen cadeau gegeven, maar ze gingen niet binnen. Er is een flipperkast-situatie voor ons doel geweest maar de bal ging niet binnen. De goal van Lang viel na een mislukt schot van Jutgla, maar Hans & Noa stonden net geen buitenspel. Allemaal kleine zaken waarbij het de voorbije weken (of zelfs maanden) altijd net tegen zat.

Stel dat we de komende matchen dat geluk (of het gebrek aan pech) kunnen behouden, dan zie ik het eerlijk gezegd wel goedkomen. Ons vertrouwen is deels weg gegaan omdat het elke keer opnieuw tegenzat - soms op de meest ridicule manier (cfr de goal van anderlecht). Als we daar nu wat meer geluk krijgen kunnen de spelers zich daaraan optrekken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 31 jan 2023, 13:11
t4nd schreef: 31 jan 2023, 07:51 We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Hoe zouden we in godsnaam goed kunnen presteren tegen Antwerp en Union, wanneer we niet eens over een deftige centrumspits beschikken?
Jutgla is gekwetst en Yaremchuk is NOG slechter dan Krmencik.
Het probleem met de huidige kern is dat deze onevenwichtig is; enerzijds te veel ego`s (Lang, Buchanan, Olsen...) en anderzijds teveel spelers verzadigd door al die prijzen na mekaar te pakken. Daar komt nog eens bij dat er een aantal dramatische transfers werden gedaan zoals Yaremchuk en Boyata EN dat er al jaren geen concurrentie is voor Mata en Vanaken. (Buchanan is voor mij een flankaanvaller)
Yaremchuk moeten we nu gewoon vertrouwen geven. Hem op de bank zetten (voor wie dan?) gaat het probleem niet oplossen, integendeel. Ik blijf erbij dat ik hem graag eens in een tweespitsensysteem zou willen zien naast Jutglà, maar dat zal imho niet snel gebeuren onder Parker.

Is Buchanan een ego? Op wat baseer je die uitspraak?

Concurrentie voor Mata is er praktisch altijd geweest. In de CL deed Odoi het bijvoorbeeld uitstekend op zijn positie, en die ligt hier nog 1 jaar onder contract. Als Mata inderdaad zijn oude niveau niet terugvindt, moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. En misschien kan die oplossing "Sabbe" heten. Onze technische staff zal moeten uitmaken of hij er klaar voor is. Sowieso gaat die op een gegeven moment minuten moeten maken, willen we hem hier houden. Is er net 18 geworden, en heeft al 2 keer Ajax afgewimpeld omdat ze hem hier een duidelijk plan konden voorschotelen. Een derde keer gaat hij misschien niet afslaan. Zijn contract loopt af eind juni 2024.

Concurrentie/doublure voor Vanaken is misschien wel nodig, maar zoals elders al gezegd niet evident: vind maar eens een speler met kwaliteiten die in de buurt van de zijne komen en tegelijk bij ons de bank wil komen warmen. Want Hans is praktisch nooit geblesseerd en zelden geschorst. Bij Real loopt er ook geen tweede Modric rond. Vraag is ook wat het plan is met Cisse Sandra, die recent - samen met Lynnt Audoor - toch bijtekende tot 2025, waaruit m.i. een zeker vertrouwen spreekt in zijn kwaliteiten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 31 jan 2023, 15:45
Tiki Taka schreef: 31 jan 2023, 13:11
t4nd schreef: 31 jan 2023, 07:51 We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Hoe zouden we in godsnaam goed kunnen presteren tegen Antwerp en Union, wanneer we niet eens over een deftige centrumspits beschikken?
Jutgla is gekwetst en Yaremchuk is NOG slechter dan Krmencik.
Het probleem met de huidige kern is dat deze onevenwichtig is; enerzijds te veel ego`s (Lang, Buchanan, Olsen...) en anderzijds teveel spelers verzadigd door al die prijzen na mekaar te pakken. Daar komt nog eens bij dat er een aantal dramatische transfers werden gedaan zoals Yaremchuk en Boyata EN dat er al jaren geen concurrentie is voor Mata en Vanaken. (Buchanan is voor mij een flankaanvaller)
Yaremchuk moeten we nu gewoon vertrouwen geven. Hem op de bank zetten (voor wie dan?) gaat het probleem niet oplossen, integendeel. Ik blijf erbij dat ik hem graag eens in een tweespitsensysteem zou willen zien naast Jutglà, maar dat zal imho niet snel gebeuren onder Parker.

Is Buchanan een ego? Op wat baseer je die uitspraak?

Concurrentie voor Mata is er praktisch altijd geweest. In de CL deed Odoi het bijvoorbeeld uitstekend op zijn positie, en die ligt hier nog 1 jaar onder contract. Als Mata inderdaad zijn oude niveau niet terugvindt, moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. En misschien kan die oplossing "Sabbe" heten. Onze technische staff zal moeten uitmaken of hij er klaar voor is. Sowieso gaat die op een gegeven moment minuten moeten maken, willen we hem hier houden. Is er net 18 geworden, en heeft al 2 keer Ajax afgewimpeld omdat ze hem hier een duidelijk plan konden voorschotelen. Een derde keer gaat hij misschien niet afslaan. Zijn contract loopt af eind juni 2024.

Concurrentie/doublure voor Vanaken is misschien wel nodig, maar zoals elders al gezegd niet evident: vind maar eens een speler met kwaliteiten die in de buurt van de zijne komen en tegelijk bij ons de bank wil komen warmen. Want Hans is praktisch nooit geblesseerd en zelden geschorst. Bij Real loopt er ook geen tweede Modric rond. Vraag is ook wat het plan is met Cisse Sandra, die recent - samen met Lynnt Audoor - toch bijtekende tot 2025, waaruit m.i. een zeker vertrouwen spreekt in zijn kwaliteiten.
Ik kan wel begrijpen vanwaar de uitspraak komt over Buchanan. Ikzelf vind hem geen ego; maar hij kan wel nogal een driftkikker zijn op het veld als hij wat opgenaaid loopt. Geeft de indruk om dan licht ontvlambaar te zijn.

Sabbe zal dan inderdaad wel dringend minuten moeten krijgen, tenzij hij akkoord is om te groeien in 1B. Ken de jongen enkel van zien spelen, geen zicht op zijn persoonlijkheid. Dus ook geen zicht op zaken zoals hoe hij zichzelf inschat etc. Ikzelf vind ook dat de rechtsachter geen prioriteit vraagt. Odoi doet dat prima op die plaats. Sommigen lijken met "concurrentie" of "vervanger" een speler te willen bedoelen met evenwaardige kwaliteiten. Maar we zijn geen Europese topclub. Een bankzitter in een Belgische club is sowieso al van iets minder allooi dan de basisspeler.

Wel opvallend is dat onder Parker Audoor en Sandra nog nauwelijks in de wedstrijdselectie zitten. Audoor maakt zelfs relatief weinig minuten in 1B (op de match onlangs tegen Lommel na). Is die geblesseerd? Er spreekt vertrouwen uit, maar voor welke ploeg? Parker lijkt ze momenteel niet nodig te hebben voor 1A.

Yaremchuk lijkt mij ook te kunnen profiteren van een tweespitsen systeem. Gezien zijn vertrouwensdip zou het misschien zelfs niet slecht zijn om een diepe spits te hebben die bliksemafleider is. Jutgla mag dan al een tijdje minder scoren, hij blijft toch gevaarlijk en een verdediging moet zich met hem bezig houden. Yaremchuk moet dan het gewicht van de aanval niet dragen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

In plaats van de schuld éénzijdig te zoeken bij de spelers die onze Club al de grootste diensten hebben bewezen (Brandon en Hans, zogezegd verzadigd/jaar te veel/...), moeten we misschien inderdaad eens gaan kijken waar het mis is beginnen gaan. Misschien is er niet één specifiek kantelpunt, en is de oorzaak niet specifiek "mentale broosheid" of "broos zelfvertrouwen" (hoewel dat laatste, in de negatieve spiraal waar we toch wat inzitten, ook wel zal meespelen) maar is er een combi van factoren.

Ik zie bijvoorbeeld:
- scoreprobleem (Zoektocht Yaremchuk en dip Jutglà voor het WK; nu blessure Jutglà). Vraag rijst of Yaremchuk en Jutglà spitsen zijn die best renderen als enige centrumspits.
- Impact van Vormer op kleedkamer was mogelijk al een tijdje minder (op het veld al helemaal), maar mag niet onderschat worden. Kijk wat hij op een paar wedstrijden toevoegt aan Z-W. Een échte leider op het veld zoals Vormer er één was, zie ik momenteel niet. Hans is Ruud niet en zal dat ook nooit worden, en da's geen verwijt, maar een vaststelling. In de kleedkamer denk ik dat zeker een Mignolet toch wel een bepaald gezag uitstraalt.
- Nielsen - hoe verdienstelijk en hardwerkend ook - is als passer een stuk minder dan Vormer (wiens passnauwkeurigheid 10 à 15% hoger lag, die meer "key passes" gaf per wedstrijd, en meer goeie voorzetten), en ook wat minder dan Rits (hoewel dat verschil een stuk beperkter is en zich vooral in passnauwkeurigheid manifesteert). Voor het balbezit van het team en de controle op het middenveld is dat soms een probleem. Tegen Z-W haalde hij amper 58% geslaagde passes. De hele ploeg was trouwens niet goed als het op passnauwkeurigheid aankwam. We hadden dan ook - logischerwijs - minder balbezit dan Z-W.

Maar er zijn ongtewijfeld nog andere zaken. Ik zou eens mijn tijd moeten nemen voor een grondiger analyse met beeldmateriaal enzo, maar heb voor het ogenblik niet heel veel tijd daarvoor...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Lijkt mij geen verkeerd moment om Sabbe te brengen nu. Het seizoen is naar de klote, Mata haalt zijn niveau niet en Odoi vind ik vrij beperkt. Heeft dat zeker niet verkeerd gedaan in de CL maar het verschil met een Mata in form is toch vrij groot.
Yaremchuk slechter dan Kremme vind ik bij de haren getrokken. Akkoord, tegen Zulte was hij slecht maar tegen anderlecht en Charleroi vond ik hem degelijk. Het zou natuurlijk wel helpen als hij er is ene zou maken.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Sabbe heeft zich vanavond geblesseerd in de match met Club Nxt
Nog geen idee over de ernst van de blessure
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Da's bescheten, al heb ik niet het gevoel dat Parker van plan was om hem op te stellen. Vermoedelijk Buchanan op de rb tegen Antwerp
Plaats reactie