wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

T’was net dat dat ontbrak : no sweat no glory => eerste helft 6 kilometer minder gelopen als Cercle Brugge !
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Twas echt slecht...de cercletrutten hebben verdiend gewonnen...die van ons hadden geen goesting, er was geen strijd en bij cercle wel. Ik hoop dat ze wel beseffen als we 3x op rij kampioen willen worden dat het beter moet...een nieuwe linksback, als sobol de beste is...ja het spijt me, hij laat teveel steken vallen, dan moet er iemand bijkomen. Rechts van voor komt buchanan, hopelijk is die meteen goed want voor die plaats hebben we eigenlijk niemand. En Dost heeft maar 6 maand contract meer en is bijna 33, misschien moeten we hem samen met wesley laten vertrekken en kijken voor een andere spits die beter in ons systeem past...dan hebben we charles, die nieuwe spits en perez en volgend seizoen komt dan waarschijnlijk openda terug in onze kern want die doet het voor 2de jaar op rij goed in holland
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Zoals hierboven reeds aangehaald, de grinta, de goesting om te winnen was zoals al vaker dit jaar veel groter bij de tegenstander.
Als de Club spelers op zijn mauves (arrogant en hautain) denken dat het wel zal loslopen en er geen duels worden aangegaan op het scherp van de snee en er gewoon minder wordt bewogen en gelopen, dan verlies je dus van Cercle, de 1ste keer sinds 2013.
Het niveau van het voetbal dat Club nu al 8 maanden brengt (op enkele uitschieters na) is écht veel te weinig voor de kwaliteiten van deze spelersgroep. Wat mij betreft is Mannaert en de sportieve cel verantwoordelijk voor het halen van 9 spelers in de zomer, die tot op vandaag weinig tot geen meerwaarde brengen en dus de onderlinge concurrentie amper aanscherpen. Als je Hendry daar gisteren ook weer ziet paniekeren.
Enkele cijfers nog, want die liegen niet ;
21 matchen gespeeld in de competitie, waarvan 3 verloren en 7 gelijkgespeeld
volgens Transfermarkt is de totale waarde van de spelerskern van Club € 166 miljoen, die van Union € 20 miljoen
Wat mij betreft dient de kern gevoelig afgeslankt te worden en zouden een aantal gerichte versterkingen geen overbodige luxe zijn (spits, RB, CV, LB, CM).
Nu reeds alle druk op Buchanan leggen en hopen dat hij de Heiland is, is op zich al totaal verkeerd en absurd.
Clement en Mannaert zouden van mijn part mogen beschikken, want de mayonaise pakt duidelijk niet meer.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

mja, als ik vragen stelde bij de kwaliteit van de inkomende transfers van deze zomer werd ik verketterd, soit.. resultaten zijn navenant, dus ik hoop dat het bestuur ook ziet dat deze ploeg alles behalve draait en dat er dringend ECHTE versterkingen nodig zijn. Of onze eigen jeugd nog wat meer kansen geven (sandra, perez,...)
De match tegen cercle was inderdaad weer huilen met de pet op. Pretenderen dat de slogan "no sweat no glorie" de lijfspreuk is, maar net het tegenovergestelde doen, hebben we al zo vaak gezien afgelopen seizoen (eigenlijk al bezig van vorig seizoen). De inkomende tranfsers geven geen concurrentie (wegens te zwak) dus elke speler zit op zijn troon en wordt niet uitgedaagd. Zelfs gouden schoenen in onze ploeg doen geen extra inspanning..Dan weet je genoeg.
Op naar een goeie wintermercato en hopelijk(!) komt FCB volgend jaar terug fris aan de aftrap. Met 2 overgebleven competities moet je gewoon voor de dubbel gaan, zeker als je zo'n brede kern hebt (hm) :bzwoop:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

De transfers brengen niet wat van hen verwacht wordt, maar 't ligt niet alleen daaraan hé. In vergelijking met vorig seizoen is Kossounou het grootste verlies - het kan toch niet dat de hele ploeg enkel goed draaide door hem? De verdediging is los zand, in't middenveld lopen ze verloren, ... Enige reden dat we matchen kunnen winnen is door flitsen van de mannen vooraan.

Clement moet tijdens de winterstop gewoon even herbronnen met de spelers en een degelijke defensieve stabiliteit zoeken. Wat mij betreft gaan we terug naar 3 achteraan (Nsoki, Hendry, Mechele) waardoor Mata doorschuift naar 't middenveld (eventueel Mata in de 3mansverdediging en Buchanan op 't middenveld). Dan kan je daar 3 man centraal zetten (2 man te kiezen uit Vormer / Rits / Balanta & Vanaken ernaast). Op links zet je Lang en dan De Ketelaere & Dost in de spits.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

ervan uitgaande dat buchanan een directe meerwaarde is. We zien wel...
Ik heb echt geen vertrouwen in Nsoki..bij die kerel krijg ik niet hetzelfde gevoel als een Lang, kossounou, Perez...voor een speler met zijn verleden (en mogelijks potentieel) brengt hij veel te weinig om onze verdediging op te bouwen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 27 dec 2021, 15:46 De transfers brengen niet wat van hen verwacht wordt, maar 't ligt niet alleen daaraan hé. In vergelijking met vorig seizoen is Kossounou het grootste verlies - het kan toch niet dat de hele ploeg enkel goed draaide door hem? De verdediging is los zand, in't middenveld lopen ze verloren, ... Enige reden dat we matchen kunnen winnen is door flitsen van de mannen vooraan.

Clement moet tijdens de winterstop gewoon even herbronnen met de spelers en een degelijke defensieve stabiliteit zoeken. Wat mij betreft gaan we terug naar 3 achteraan (Nsoki, Hendry, Mechele) waardoor Mata doorschuift naar 't middenveld (eventueel Mata in de 3mansverdediging en Buchanan op 't middenveld). Dan kan je daar 3 man centraal zetten (2 man te kiezen uit Vormer / Rits / Balanta & Vanaken ernaast). Op links zet je Lang en dan De Ketelaere & Dost in de spits.
Als de hele kampioen ploeg behouden blijft, enkel Kossounou vertrekt, en je haalt 9 nieuwe spelers om de onderlinge concurrentie aan te scherpen en iedereen wakker te houden, en je behaalt maar dergelijk zwak niveau, dan is de sportieve cel zwaar gebuisd.
Enkel Hendry is een meerwaarde, en dan nog, die ging tegen Cercle ook serieus de mist in.

Terug met 3 man centraal in de verdediging lijkt me een goede optie.
Mochten we Lang en Charles niet gehad hebben dit seizoen, we stonden in de middenmoot...triestig.
De onnodige druk die nu al op Buchanan gelegd wordt is fout, me dunkt.

Wat ik frappant vind is hoe de mauve (Verbeke dus) met beperkte middelen toch heel goed werk leveren.
Die staan op 2 punten van ons en hebben meer goals gemaakt en er minder geïncasseerd.
Nu met die schulden kwijtschelding en kapitaal verhoging zijn die dus terug van weg geweest. :geenhup:
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Tiki Taka schreef: 28 dec 2021, 07:53
t4nd schreef: 27 dec 2021, 15:46 De transfers brengen niet wat van hen verwacht wordt, maar 't ligt niet alleen daaraan hé. In vergelijking met vorig seizoen is Kossounou het grootste verlies - het kan toch niet dat de hele ploeg enkel goed draaide door hem? De verdediging is los zand, in't middenveld lopen ze verloren, ... Enige reden dat we matchen kunnen winnen is door flitsen van de mannen vooraan.

Clement moet tijdens de winterstop gewoon even herbronnen met de spelers en een degelijke defensieve stabiliteit zoeken. Wat mij betreft gaan we terug naar 3 achteraan (Nsoki, Hendry, Mechele) waardoor Mata doorschuift naar 't middenveld (eventueel Mata in de 3mansverdediging en Buchanan op 't middenveld). Dan kan je daar 3 man centraal zetten (2 man te kiezen uit Vormer / Rits / Balanta & Vanaken ernaast). Op links zet je Lang en dan De Ketelaere & Dost in de spits.
Als de hele kampioen ploeg behouden blijft, enkel Kossounou vertrekt, en je haalt 9 nieuwe spelers om de onderlinge concurrentie aan te scherpen en iedereen wakker te houden, en je behaalt maar dergelijk zwak niveau, dan is de sportieve cel zwaar gebuisd.
Enkel Hendry is een meerwaarde, en dan nog, die ging tegen Cercle ook serieus de mist in.

Terug met 3 man centraal in de verdediging lijkt me een goede optie.
Mochten we Lang en Charles niet gehad hebben dit seizoen, we stonden in de middenmoot...triestig.
De onnodige druk die nu al op Buchanan gelegd wordt is fout, me dunkt.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een 'serieus' kleedkamerprobleem is. En dat weegt op de spelers. Het kan toch niet dat de intrinsieke kwaliteit die getoond werd tegen PSG en Leipzig (en ik bedoel de matchen die punten opgeleverd hebben, hé?) verdwenen zou zijn? Wat is er nu echt gebeurd met Vormer? Zitten we met een 'Lang Kel Zé"? Waarom zijn CDK en HVA de enigen die zich hier precies wat boven kunnen zetten? Waarom is iedereen zo onzeker in de defensie? Waarom erg jonge spelers laten meedraaien in een instabiele ploeg? Zo gaan die toch mee ten onder? Of zijn er problemen met de handen die niet zo proper zijn/waren en straalt ook dat af op de spelers, die dan al met een plan B in hun hoofd zitten? Ik weet het niet...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vind net dat je de sportieve cel niet kan beoordelen op dit moment. De bestaande ploeg - die al bewezen heeft het te kunnen - zakt door de mand, dan kan je nieuwkomers niet beschuldigen dat het hun schuld is. Er speelt ergens iets anders, of we hebben gewoon extreem veel pech, of de nederlagen tegen City hebben er harder ingehakt dan we beseffen, of...

Feit is dat we te veel doelpunten tegenkrijgen en de tegenstander dat ook weet. Zelfs als wij 2-0 voorstaan blijven ze proberen 'want Club krijgt tegenwoordig toch altijd 1 of 2 doelpunten tegen'. De voorbije seizoenen zakte de moed bij de tegenstander in de schoenen als wij de eerste goal maakten, want niemand scoorde tegen ons. Vandaar dat ik hoop dat we in de winterstop werken aan een stabiele organisatie. Voetbal begint nog altijd vanuit een goeie organisatie en stabiele defensie. Als het daar goed zit komt de rest ook wel weer goed want kwaliteit hebben we genoeg.

Ik zou anderlecht ook weer niet te hoog inschatten. AA Gent heeft jaren met beperkte middelen spelers binnengehaald en doorverkocht voor winst om zo hun schuld af te bouwen. Met weinig geld een redelijk goeie ploeg maken is niet zo heel moeilijk als er weinig druk is en niemand verwacht dat je kampioen speelt. Hang de naam 'Kompany' en 'anderlecht' er dan nog bij en je kan wel wat deuren openen en deftige spelers huren. De supporters zijn op dit moment tevreden met onbekende namen die wat moeite willen doen. Laat anderlecht dit seizoen PO1 halen en 2de worden, dan zal er volgend seizoen meer verwacht worden. Dan spelen ze daar vanaf speeldag 1 met druk én gaan ze niet langer tevreden zijn met transfers zoals Cullen. De belangrijkste factoren in hun team zijn momenteel Refaelov (die kan dat geen heel seizoen meer), Kouamé & Zirkzee (onbetaalbaar voor hen - zijn op't eind van het seizoen weg) en Gomez (op 't eind van het seizoen is die volgens mij ook weg). Ter vergelijking, geef Union morgen 20m cadeau - dan worden ze niet plots een stabiele subtopper.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 28 dec 2021, 07:53
t4nd schreef: 27 dec 2021, 15:46 De transfers brengen niet wat van hen verwacht wordt, maar 't ligt niet alleen daaraan hé. In vergelijking met vorig seizoen is Kossounou het grootste verlies - het kan toch niet dat de hele ploeg enkel goed draaide door hem? De verdediging is los zand, in't middenveld lopen ze verloren, ... Enige reden dat we matchen kunnen winnen is door flitsen van de mannen vooraan.

Clement moet tijdens de winterstop gewoon even herbronnen met de spelers en een degelijke defensieve stabiliteit zoeken. Wat mij betreft gaan we terug naar 3 achteraan (Nsoki, Hendry, Mechele) waardoor Mata doorschuift naar 't middenveld (eventueel Mata in de 3mansverdediging en Buchanan op 't middenveld). Dan kan je daar 3 man centraal zetten (2 man te kiezen uit Vormer / Rits / Balanta & Vanaken ernaast). Op links zet je Lang en dan De Ketelaere & Dost in de spits.
Als de hele kampioen ploeg behouden blijft, enkel Kossounou vertrekt, en je haalt 9 nieuwe spelers om de onderlinge concurrentie aan te scherpen en iedereen wakker te houden, en je behaalt maar dergelijk zwak niveau, dan is de sportieve cel zwaar gebuisd.
Enkel Hendry is een meerwaarde, en dan nog, die ging tegen Cercle ook serieus de mist in.

Terug met 3 man centraal in de verdediging lijkt me een goede optie.
Mochten we Lang en Charles niet gehad hebben dit seizoen, we stonden in de middenmoot...triestig.
De onnodige druk die nu al op Buchanan gelegd wordt is fout, me dunkt.

Wat ik frappant vind is hoe de mauve (Verbeke dus) met beperkte middelen toch heel goed werk leveren.
Die staan op 2 punten van ons en hebben meer goals gemaakt en er minder geïncasseerd.
Nu met die schulden kwijtschelding en kapitaal verhoging zijn die dus terug van weg geweest. :geenhup:
Vooral dat laatste vind ik ook frappant. Sommige transfers die Verbeke gedaan heeft zijn echt wel voltreffers. (Al zal de naam en faam van Kompany ook wel helpen om een type Gomez of Zirkzee te overtuigen).
Ze zijn geruisloos op 2 punten van ons gekomen en ook Gent en Antwerp staan niet veraf.

Er moet inderdaad een verklaring zijn waarom het na het vertrek van 1 basisspeler totaal vierkant loopt.
Zijn ze fysiek en/of mentaal opgebrandt? Dat zou kunnen verklaren dat ze zich toch nog kunnen opladen hebben tegen PSG en Leipzig in die eerste twee matchen, maar dat ze het na de pandoeringen van City niet meer konden...

Er wordt voor het seizoen een hoop uitgesproken om Europees een stap vooruit te zetten, maar ik heb het gevoel dat we in zijn geheel een stap achteruit gezet hebben. Het concept werkt niet meer heb ik de indruk. Vormer speelt nu terug opnieuw, maar wel ten koste van een rechtsbuiten. Is het een meerwaarde dat hij zo wat van rechts hangende speelt? Is hij terug in de basis om de boel wat te sussen? We hebben een aantal transfertargets niet gehaald waardoor we nu zonder rechtsbuiten zitten tot Buchanan ingespeeld is (die jongen gaat zoveel druk op zijn schouders krijgen :shock: )

De sportieve cel, en daar reken ik de trainersstaf bij, mag inderdaad eens aan zelfreflectie doen.
Qua transfers zijn we er een paar inkomende mislopen, waardoor we misschien naar een minder gewilde optie zijn moeten overstappen.
Van die die toch gekomen zijn, zijn er weinig met een meerwaarde. (Als je Europees die stap wilt zeggen, mag je toch verwachten dat ze een meerwaarde moeten zijn?)
Ook qua match management zijn er wel wat vragen te stellen. Vormer erin, dan weer eruit, dan weer erin op een andere positie. Sommige krijgen een kans, doen het goed, maar zien we dan niet meer. Klassieke wissels, geen tactisch plan B, te laat wisselen,...

Herbronnen is dus inderdaad nodig. Misschien wel een nieuw spelconcept. Met drie achteraan? Twee spitsen? Het vierkant zoals in de supercup? Met echte buitenspelers spelen?
Moeten er nieuwe spelers komen? Ik ben van nature uit eerder het voorzichtige type als het op de financiën aankomt: we gaan niet elk jaar de CL-gelden binnenrijven (het wordt voor volgend seizoen al moeilijk) en de transfer van Diatta heeft ons geleerd dat er een groot verschil is tussen wat we willen en wat we krijgen voor een uitgaande transfer. Daarom ben ik nooit voorstander van wintertransfers. Dat zijn in principe spelers die elders niet aan de bak komen waar je teveel voor betaalt.

Er kan na nieuwjaar nog veel gebeuren, jammer genoeg zowel opwaarts als neerwaarts. Daarom is het misschien wel goed dat we geen Europees spelen. Een volle week trainen om de volgende match voor te bereiden kan daar bij helpen.
Bluvn Goan!
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Ik begrijp niet dat jullie niet zien wat de oorzaak is: spelers zijn verzadigd, missen het ete of the tiger. Bedoeling dit jaar was om een hoop nieuw bloed toe te voegen om de concurrentie in de kern aan te wakkeren en de basisploeg te versterken en plaatsjes veel duurder te maken. Alleen is dit voor het tweede jaar op rij niet gelukt omdat Mannaert er niks van bakt. Smijt het geld langs ramen en deuren buiten en haalt niks van de targets binnen die men echt wilde. Dus A dringend werk maken van een sportief manager.
Moest ik Clement geweest zijn ik had serieus van mijn kloten gemaakt over de broltransfers die hij nu al 2 jaar na mekaar krijgt om mee te werken. Bayat en Verbeke zijn uit de picture en niks dat we halen is een versterking. Voor mij is het plaatje al lang duidelijk . Oplossing: 3 serieuze versterkingen halen nu om de titel met bijbehorende miljoenen binnen te halen, vervolgens het blik mislukte transfers van de laatste jaren buitenjassen en ploeg verder versterken in de zomer.
Versterkingen die broodnodig zijn : LCV en LB en 8 => de nul houden en eindelijk eens dominant gaan voetballen ( wat met rits en vormer niet gaat )
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Kevinho schreef: 28 dec 2021, 16:11 Ik begrijp niet dat jullie niet zien wat de oorzaak is: spelers zijn verzadigd, missen het ete of the tiger. Bedoeling dit jaar was om een hoop nieuw bloed toe te voegen om de concurrentie in de kern aan te wakkeren en de basisploeg te versterken en plaatsjes veel duurder te maken. Alleen is dit voor het tweede jaar op rij niet gelukt omdat Mannaert er niks van bakt. Smijt het geld langs ramen en deuren buiten en haalt niks van de targets binnen die men echt wilde. Dus A dringend werk maken van een sportief manager.
Moest ik Clement geweest zijn ik had serieus van mijn kloten gemaakt over de broltransfers die hij nu al 2 jaar na mekaar krijgt om mee te werken. Bayat en Verbeke zijn uit de picture en niks dat we halen is een versterking. Voor mij is het plaatje al lang duidelijk . Oplossing: 3 serieuze versterkingen halen nu om de titel met bijbehorende miljoenen binnen te halen, vervolgens het blik mislukte transfers van de laatste jaren buitenjassen en ploeg verder versterken in de zomer.
Versterkingen die broodnodig zijn : LCV en LB en 8 => de nul houden en eindelijk eens dominant gaan voetballen ( wat met rits en vormer niet gaat )
Groot gelijk... behalve je laatste 7 woorden, dat slaat nergens op.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Tiki Taka schreef: 29 dec 2021, 07:36
Kevinho schreef: 28 dec 2021, 16:11 Ik begrijp niet dat jullie niet zien wat de oorzaak is: spelers zijn verzadigd, missen het ete of the tiger. Bedoeling dit jaar was om een hoop nieuw bloed toe te voegen om de concurrentie in de kern aan te wakkeren en de basisploeg te versterken en plaatsjes veel duurder te maken. Alleen is dit voor het tweede jaar op rij niet gelukt omdat Mannaert er niks van bakt. Smijt het geld langs ramen en deuren buiten en haalt niks van de targets binnen die men echt wilde. Dus A dringend werk maken van een sportief manager.
Moest ik Clement geweest zijn ik had serieus van mijn kloten gemaakt over de broltransfers die hij nu al 2 jaar na mekaar krijgt om mee te werken. Bayat en Verbeke zijn uit de picture en niks dat we halen is een versterking. Voor mij is het plaatje al lang duidelijk . Oplossing: 3 serieuze versterkingen halen nu om de titel met bijbehorende miljoenen binnen te halen, vervolgens het blik mislukte transfers van de laatste jaren buitenjassen en ploeg verder versterken in de zomer.
Versterkingen die broodnodig zijn : LCV en LB en 8 => de nul houden en eindelijk eens dominant gaan voetballen ( wat met rits en vormer niet gaat )
Groot gelijk... behalve je laatste 7 woorden, dat slaat nergens op.
Rits is veel te plat in de duels. In de meeste toppers komt hij tekort. De titel zijn we destijds aan Genk kwijtgespeeld omdat hij werd weggeblazen door Malinovsky …
Vormer zo goed als hij vorig jaar was omdat zijn contract afliep en doordat hij speelde voor een contractverlenging , zo zwak is hij dit jaar. Zeker als hij start veel te plat , maakt teweinig kilometers en is niet aanwezig. Is totaal niet meer de aanjager van vorig seizoen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Oefenwedstrijd tegen Karlsruher SC:
Eerste helft juist gedaan: 0-0
Club speelde met:
Mignolet - Persyn, Hendry, Nsoki, Maouassa - Rits, Vormer, Vanaken - Buchanan, Perez, Sandra
Na de rust wordt een ander elftal verwacht.
Was vooral nog slordig tot nu toe.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Tajon is hier nog geen halve week en toont nu al flitsen.
Zonder pech wordt dat een klasbak, kan niet wachten!
Plaats reactie