[10.] Mbaye Diagne

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door nesnaj713 »

Zijt gellie daar nu nog over aan het zagen
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Khas »

nesnaj713 schreef: 19 nov 2019, 07:14 Zijt gellie daar nu nog over aan het zagen Afbeelding
Yup
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Tiki Taka »

Khas schreef: 19 nov 2019, 10:17
nesnaj713 schreef: 19 nov 2019, 07:14 Zijt gellie daar nu nog over aan het zagen Afbeelding
Yup
En terecht zeker?! Deze rotte appel verziekt de sfeer en goede vibe binnen de kleedkamer.
Bij de mental screening van deze man liep toch iets heel grondig fout.
Daarenboven is het totnogtoe allesbehalve een goede doelschutter gebleken, buiten enkele intikkers,
vooral veel gemiste doelkansen. :brechtje:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Fire »

nesnaj713 schreef:Zijt gellie daar nu nog over aan het zagen Afbeelding
Uw woede is misschien gaan liggen. Die van mij ni hoor. Die kerel hoort ni thuis bij club.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Cedrinho »

Tiki Taka schreef: 19 nov 2019, 10:27En terecht zeker?! Deze rotte appel verziekt de sfeer en goede vibe binnen de kleedkamer.
Bij de mental screening van deze man liep toch iets heel grondig fout.
Daarenboven is het totnogtoe allesbehalve een goede doelschutter gebleken, buiten enkele intikkers,
vooral veel gemiste doelkansen. :brechtje:
Kan toch niet dat er van deze een mentale screening geweest is?
Twee seconden googlen en je wist genoeg dat die gast mentaal gewoon totaal van het paadje is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Vergas Ronald schreef: 04 sep 2019, 15:48
DavidVM schreef: 04 sep 2019, 15:15 De Youtube-fragmenten die ik tot nu toe al gezien heb kunnen me allerminst bekoren

https://www.youtube.com/watch?v=LbDUC2nLlCI 1:26 en 2:06 lijken me tekenend voor zijn mentaliteit

https://www.youtube.com/watch?v=HS6hYtCcnEE
Inderdaad, en er zijn ergere voorbeelden. Hij is fysiek en technisch indrukwekkend maar speelt met oogkleppen.

Afbeelding

Drie man alleen door op de keeper, hij heeft de bal in 't midden, hij dribbelt de keeper in deze situatie, het stond misschien al 4-0, dat weet ik niet maar een tik naar links of rechts is altijd goal, keeper kan niks doen. Als hij dat hier doet gaat hij op z'n minst van Vormer één tegen zijn kop krijgen in de kleedkamer. Afin, misschien leert hij snel met hoger niveau teammaats en een goeie trainer. We gaan er veel plezier aan beleven als hij zijn teammaats ziet lopen
Ik had hier op 4 september op basis van 1 simpel youtube fragment al mijn bedenkingen geuit. Lijkt me steeds duidelijker dat deze gewoon gekomen is om RSCA te pesten. Wat eigenlijk ook totaal niet nodig was, want Diagne is totaal het tegengestelde van wat Kompany verwacht van een spits.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

Volgens HLN was Diagne ook in Galatasaray om over zijn toekomst te spreken. Blijkbaar zouden ze overwegen hem vroeger terug te halen nu hun spitsen allemaal geblesseerd zijn.

https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a16b7b41/
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 27 nov 2019, 07:49 Volgens HLN was Diagne ook in Galatasaray om over zijn toekomst te spreken. Blijkbaar zouden ze overwegen hem vroeger terug te halen nu hun spitsen allemaal geblesseerd zijn.

.https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a16b7b41/.
Dit zou TOP zijn, hoe sneller we van deze rotte appel af zijn, hoe beter. :puke:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

Einde verhaal voor Mbaye Diagne? Club Brugge zet spits op non-actief

Het gaat van kwaad naar erger voor Mbaye Diagne. De Senegalese spits mag nu ook al niet langer meetrainen met Club Brugge, dat intussen samen met Galatasaray op zoek is naar een oplossing. Diagne werd na het strafschopincident in Parijs flink beboet - de aanvaller maakt sindsdien ook geen deel meer uit van de wedstrijdselectie. Trainen deed hij wel nog bij de A-kern, maar ook dat is nu verleden tijd. Zolang de spits zijn goeie intenties niet laat zien - wat de voorbije weken het geval niet was - is hij niet meer welkom bij de groep. Met deze sanctie lijkt Club Brugge definitief een streep te trekken onder het verhaal Diagne. Turkse bronnen melden intussen dat een terugkeer in de winterstop naar Galatasaray nakend is, iets wat voorlopig in Brugge noch bevestigd noch ontkend wordt. In ieder geval wijst alles erop dat de huurling niet meer in actie zal komen voor blauw-zwart. Diagne volgt tot nader order een individueel programma. De kans is groot dat daar voor Nieuwjaar geen verandering meer in komt.

De spits plaatste ondertussen op zijn Instagram een verhaal van zichzelf in de fitness. Daarin toont hij dat hij zichzelf nat in het zweet werkt op de loopband met de tekst “never give up”. De Senegalees is dus alvast begonnen aan zijn individueel programma.

Bron: HLN.
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door WesthoekUnited »

Mbaye Diagne neemt geen blad voor de mond: “Ik heb Philippe Clement vastgegrepen”

Gisteren om 23:31

Mbaye Diagne heeft nog eens van zich laten spreken. De Senegalees ligt nog steeds onder contract bij Club Brugge, maar leeft al een tijdje in onmin met blauwzwart. Diagne kwam nog eens terug op de penaltyfase in de Champions League-wedstrijd tegen PSG: “Vier weken schorsing voor een gemiste penalty: dat is nog nooit gebeurd.”
“Na de gemiste penalty, had ik een discussie met Clement en heb ik hem vastgegrepen. Iedereen heeft gezien wat er toen gebeurd is. Ik vind het ontoelaatbaar: volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er een speler 4 weken geschorst is voor het missen van een penalty. Sommige dingen moet ik niet zomaar accepteren, zelfs al speel ik niet meer. Dat ligt gewoon in mijn karakter”, vertelde hij aan de Senegalese krant Record.

Respect

“Ik kan niet verdragen dat ze aan mij bepaalde dingen opleggen, maar niet aan anderen binnen de club”, gaat Diagne verder. “Ik vraag gewoon respect, niks meer. Ik zit niet op een voetbalschool waar ik les nodig heb. Ondanks mijn excuses, kan de coach mij nog steeds niet vergeven.”

Op zijn Instagrampagina neemt Diagne wel afstand van de uitspraken:

Mbaye Diagne neemt geen blad voor de mond: “Ik heb Philippe Clement vastgegrepen”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191227_04783431
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door The_One »

Lol, alsof de schorsing over het missen van de penalty gaat...
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Hannes »

Wat. Een. Idioot.
Vermoedelijk de grootste miscast uit mijn carrière als Clubfan.
Zegt nu ook dat hij de penalty op PSG nam omdat Vanaken te zenuwachtig was... :-D
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Vergas Ronald »

Clement vastgegrepen :mrgreen:
Vanaken zenuwachtig :mrgreen:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Maximus »

Hoe hij op zijn teensletsen toekwam op zijn voorstelling zei eigenlijk al genoeg. De rest is geschiedenis.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200206_04837199
“Mbaye Diagne en Galatasaray spannen bij de FIFA zaak van 15 miljoen aan tegen Club Brugge”

Mbaye Diagne stapt naar de FIFA omdat hij niet meer mag meetrainen bij Club Brugge. Hij doet dat op advies van Galatasaray, dat van plan is liefst 15,5 miljoen euro schadevergoeding te vragen aan blauw-zwart. Dat melden verschillende Turkse media.

Galatasaray is ontevreden met de situatie van Diagne bij Club Brugge. Doordat hij niet meer in actie komt en zelfs niet meer mag meetrainen, is de Turkse topclub bang dat Diagne als hij terugkeert naar Istanbul onmogelijk nog te verkopen zal zijn. Galatasaray zou nu 15,5 miljoen euro schadevergoeding vragen in de hoop Club Brugge zo te dwingen de aankoopoptie van 13 miljoen euro voor Diagne te lichten. In afwachting daarvan traint Diagne mee met Galatasaray, waar hij zich enkele dagen geleden op oefencomplex Florya meldde.

Eerder deze week had Galatasaray-voorzitter Mustafa Cengiz al uitgehaald naar Club voor de manier waarop ze de Senegalese spits behandeld hebben. “Ze hebben ons bedrogen”, vertelde hij bij beIN Sport. “Ze hebben hem gewoon gedumpt. (...) Brugge heeft hem bijna ter dood veroordeeld.”

Diagne werd persona non grata bij Club nadat hij in de Champions League-wedstrijd tegen PSG een penalty opeiste en die vervolgens miste. Eind november raakte bekend dat hij ook niet meer welkom was op training bij blauw-zwart.
Iemand enig idee in hoeverre hun argument steek houdt?
Plaats reactie