[10.] Mbaye Diagne

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Niet zijn eerste frats

Bij zijn voorstelling weigert Mbaye Diagne te poseren met z'n nieuw shirt. Er staat 'M. Diagne' onder het rugnummer 10, maar de Senegalees wil plots met 'M. Jr. Diagne' spelen. "Da's de naam van mijn zoon", klinkt het. Omdat Club sinds afgelopen zomer in Westkapelle traint en de fanshop zich nog steeds aan het Jan Breydelstadion bevindt, moest een medewerker opnieuw naar Brugge en terug rijden. Een rit van zo'n veertig minuten.

Door zijn conditionele achterstand moet Diagne individueel bijtrainen. Hij weigert evenwel. "Dat staat niet in mijn contract", laat-ie verstaan.

"Ik train alleen met de groep."

Na Moeskroen laat Diagne weer van zich spreken. Onder Clement moeten de invallers en bankzitters na elke match loopoefeningen doen op het veld. Diagne had daarover al eens moeilijk gedaan, maar wanneer hij op Moeskroen gepasseerd wordt, zwicht hij niet. Diagne gaat douchen in plaats van lopen. Vier dagen later ontbreekt hij in de selectie voor de komst van PSG. "Ik heb de voorbije dagen veel te weinig van hem gezien", blijft Clement op de vlakte. (NP)
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Polbemol »

Duffman schreef: 07 nov 2019, 11:54 Tja, moest het destijds omgekeerd zijn en RSCA snoepte hem voor onze neus op die manier weg in Brussel-Zuid, en deze farçe gebeurde in het Astridpark, zouden we waarschijnlijk (en begrijpelijkerwijs) allemaal in een deuk liggen.

Dat gezichtsverlies maakt het natuurlijk nog pijnlijker (had bv. Dennis dat gedaan zou het ook klote zijn, maar zonder dat extra aspect).
Het enige 'positieve' aan heel deze frats is dat het Clubbestuur nu ook wel twee keer zal nadenken voor ze nog eens op deze manier een speler vastleggen. En dat vind ik maar goed ook.
Spijtig dat er al twee wissels waren gebeurd en dat PC iets achter de hand wou houden voor het geval Déli zou uitvallen, anders had ik hem alvast ONMIDDELLIJK gewisseld. Dit komt toch nooit meer goed...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Khas »

Het is de eerste niet meer die deze frats uithaalt, ook niet bij Club, en het zal de laatste ook niet zijn.
De timing er van kon helaas niet slechter.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Polbemol »

Khas schreef: 07 nov 2019, 12:54 Het is de eerste niet meer die deze frats uithaalt, ook niet bij Club, en het zal de laatste ook niet zijn.
De timing er van kon helaas niet slechter.
Ik ben een leek in contracten, maar bestaat er nergens een clausule i.v.m. het niet volgen van teamorders? Er zullen wel gekkere dingen instaan...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a7aa40a7/

Ik kan eigenlijk hoe langer hoe minder snappen waarom ze deze omhooggevallen pummel zijn gaan halen
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Clubpolska »

DavidVM schreef: 07 nov 2019, 16:21 https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a7aa40a7/

Ik kan eigenlijk hoe langer hoe minder snappen waarom ze deze omhooggevallen pummel zijn gaan halen
30 goals in een seizoen voor dé Turkse topclub. Veel clubs in Europa zouden die zonder nadenken tekenen.
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Cedrinho »

Clubpolska schreef: 07 nov 2019, 19:29
DavidVM schreef: 07 nov 2019, 16:21 https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a7aa40a7/

Ik kan eigenlijk hoe langer hoe minder snappen waarom ze deze omhooggevallen pummel zijn gaan halen
30 goals in een seizoen voor dé Turkse topclub. Veel clubs in Europa zouden die zonder nadenken tekenen.
Dat ze het niet deden/doen, terwijl Galatasaray hem zelf ook weg wou, zegt genoeg.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 11:55 Is die zijn huurcontract nu nog altijd niet ontbonden?
Ik zou toch ook minstens bestuderen of op basis van dergelijke zware misstap men hem niet gewoon kan ontslaan, zonder vergoeding.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Diagne verdeelt Brugse spelersgroep

Mbaye Diagne moet weg, anders komt de titel in gevaar. Die boodschap gaven enkele belangrijke spelers mee aan de leiding van Club Brugge. Na afloop van de match op PSG kwam het woensdag tot een ferme ruzie in de kleedkamer. Onder anderen Simon Mignolet zette Mbaye Diagne op zijn plaats, Emmanuel Dennis en David Okereke raakten betrokken in een vlammende ruzie. Diagne geniet echter ook nog steun en net dat maakt het moeilijk voor blauw-zwart.

De 1-0-nederlaag tegen Paris Saint-Germain en de gemiste penalty van Mbaye Diagne zinderden gisteren nog na in Brugge. Enkele leidende spelers hebben aan het bestuur te kennen gegeven dat ze niet verder willen met Mbaye ­Diagne. “Anders komt de titel in gevaar”, zouden ze hebben aangegeven. In afwachting van een definitieve beslissing valt de spits uit de kern voor de wedstrijd van zondag op Antwerp.

Club Brugge betaalde meer dan 3 miljoen euro aan Galatasaray om de Senegalees een jaar te kunnen huren. Nu al staat vast dat het de aankoopoptie niet licht, maar de vraag is wat er tussen nu en het einde van het seizoen moet gebeuren. Hans Vanaken - woensdag het 'slachtoffer' van de egoïstische actie van Diagne - is een van de spelers die Diagne liever ziet gaan. Maar de clubleiding wil zijn investering ook niet zomaar tenietdoen.

Nog geen beslissing
Diagne veroorzaakte al ophef vanaf de eerste dag. Toen wilde hij niet poseren met een shirt met de naam 'Mbaye Diagne' erop. Er móést per se 'JR' bijstaan, als knipoog naar zijn zoon. Nadien waren er een paar kleinere incidenten, maar meestal liep hij wel in de pas. De clubleiding wil alles in rekening brengen voor ze een definitief oordeel velt. Ook sommige andere (Afrikaanse) spelers blijven hun ploegmaat voorlopig steunen.

Na afloop van de wedstrijd in het Parc des Princes ging het er nochtans heftig aan toe in de kleedkamer. Hans Van­aken gooide een drinkbus kapot, Simon Deli ging sussen nadat onder anderen Simon Mignolet Diagne had aangepakt en tot overmaat van ramp raakten ook Emmanuel Dennis en David Okereke zo goed als slaags met elkaar.

Het was niet de eerste keer dat beide Nigerianen tegenover elkaar stonden, al zou hun hoogopgelopen ruzie intussen

weer zijn bijgelegd. Het geeft wel aan dat achter de façade van een succesvolle club en een hechte groep enkele breuklijnen lopen. (jug, gegy, jve, bla)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

Tsja, alles loopt sportief goed met Club dus nu de kranten een opening zien om eens wat bagger op ons te smijten grijpen ze dat natuurlijk met beide handen aan. Als ze zelfs al in een pre-match interview met Vercauteren vragen stellen over Diagne en zijn penalty weet je hoe triest het gesteld is met de gazetten...

Tijdens de match tegen Antwerpen Diagne uit de kern is logisch, daarna zijn er 2 weken interlandbreak en van die periode zal Clement wel gebruik maken om alle partijen terug rond tafel te krijgen. Ik geloof niet dat een hele groep plots verziekt kan zijn door 1 speler. Zondag winnen op Antwerp en we zijn terug vertrokken.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door leem »

Puur goud voor de gemiddelde clickbait sites

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

t4nd schreef: 08 nov 2019, 09:20 Tsja, alles loopt sportief goed met Club dus nu de kranten een opening zien om eens wat bagger op ons te smijten grijpen ze dat natuurlijk met beide handen aan. Als ze zelfs al in een pre-match interview met Vercauteren vragen stellen over Diagne en zijn penalty weet je hoe triest het gesteld is met de gazetten...

Tijdens de match tegen Antwerpen Diagne uit de kern is logisch, daarna zijn er 2 weken interlandbreak en van die periode zal Clement wel gebruik maken om alle partijen terug rond tafel te krijgen. Ik geloof niet dat een hele groep plots verziekt kan zijn door 1 speler. Zondag winnen op Antwerp en we zijn terug vertrokken.
Gezien Diagne oorspronkelijk naar anderlecht ging verkassen lijkt het me maar logisch dat die vraag bij hen gesteld wordt
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Cedrinho »

ALS het waar is (toch wat korrels zout me dunkt), dan stel ik me meer vragen bij de discussie tussen Dennis en Okereke.
Dat Diagne even aangepakt wordt, niet meer dan logisch, maar dat die 2 tegenover elkaar gaan staan...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 08 nov 2019, 12:19 ALS het waar is (toch wat korrels zout me dunkt), dan stel ik me meer vragen bij de discussie tussen Dennis en Okereke.
Dat Diagne even aangepakt wordt, niet meer dan logisch, maar dat die 2 tegenover elkaar gaan staan...
Ik begin met vooral af te vragen of het mss in de winterstop toch niet het moment is om Dennis te verkopen... Je merkte woensdag bij Hans ook veel frustratie over de keuzes die zowel Dennis als Diatta geregeld maakten (namelijk de keuze voor zichzelf)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

DavidVM schreef: 08 nov 2019, 13:09 Ik begin met vooral af te vragen of het mss in de winterstop toch niet het moment is om Dennis te verkopen... Je merkte woensdag bij Hans ook veel frustratie over de keuzes die zowel Dennis als Diatta geregeld maakten (namelijk de keuze voor zichzelf)
Dennis is altijd al egoistischer geweest, maar sinds de match op Madrid loopt hij nòg meer naast zijn schoenen. Ik denk dat Diatta wel weer met de voetjes op de grond gezet kan worden, Dennis weet ik niet. Ik vind hem persoonlijk ook minder een meerwaarde in het team, enkel met individuele acties (die meer mislukken dan lukken).
Plaats reactie